H Μπρουκ Σιλντς στο συνέδριο του Μarie Claire: Από τη «Γαλάζια Λίμνη» των 80s, στη συγγραφέα και την ακτιβίστρια

H Μπρουκ Σιλντς στο συνέδριο του Μarie Claire: Από τη «Γαλάζια Λίμνη» των 80s, στη συγγραφέα και την ακτιβίστρια

Η αγαπημένη ηθοποιός, μοντέλο και επιχειρηματίας έρχεται στις 12 Οκτωβρίου για να μιλήσει για την ενδυνάμωση σε κάθε ηλικία και τη γυναικεία αλληλεγγύη

brooke_shields_xr
Την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου, στις 5 το απόγευμα, η Μπρουκ Σιλντς θα βρίσκεται στο βάθρο του Marie Claire Power Trip, του συνεδρίου που διοργανώνει στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος το κορυφαίο γυναικείο περιοδικό στην Ελλάδα. Όπως αναφέρει το πρόγραμμα του Marie Power Trip «Κάθε μέρα ένα νέο ξεκίνημα: Brooke Shields, ηθοποιός, μοντέλο, CEO Beginning is Now - Σε συζήτηση με τη Γαλάτεια Λασκαράκη, Editor in Chief Marie Claire Greece». Το πρόγραμμα παραλείπει -διότι προφανώς θεωρούνται αυτονόητες- τις κύριες ιδιότητες της Μπρουκ Σιλντς: «Μια αυθεντική σούπερ-σταρ», «ο ορισμός του ειδώλου της ποπ-κουλτούρας», «το γυναικείο πρότυπο της ομορφιάς που γίνεται δύναμη και της δύναμης που γίνεται ομορφιά, σε πείσμα του χρόνου».

Η Μπρουκ Σιλντς είναι μία από τις αρχέτυπες λολίτες του Χόλιγουντ, η προσωποποίηση του αμαρτωλού πόθου, ο ανήλικος, ακαταμάχητος πειρασμός της «Γαλάζιας Λίμνης», το αστέρι που διαγράφει μια εντελώς ιδιόμορφη τροχιά στη show biz, επί 56 ολόκληρα χρόνια. Μια πορεία που, όλως παραδόξως, δεν ακολούθησε την τεθλασμένη, μάλλον παρα-πατημένη και αυτοκαταστροφική παρά πεπατημένη, όπως πολλά άλλα παιδιά-σταρ. Και αυτό είναι ίσως ο μεγαλύτερος θρίαμβος της Μπρουκ Σιλντς, δηλαδή το ότι καταφέρνει να παραμένει ισορροπημένη, γοητευτική και ενεργή, τόσο στην προσωπική (ως μητέρα δύο έφηβων κοριτσιών και σύζυγος) καθώς και στην επαγγελματική ζωή της, αλλά και ως δυναμική πρέσβειρα της δικής της αντίληψης για την ισότητα των ευκαιριών μεταξύ των φύλων.

Η Μπρουκ Σιλντς δεν έχει να επιδείξει σημαντικά βραβεία και διακρίσεις, καθώς δεν υπήρξε ποτέ πρωταγωνίστρια πρώτης γραμμής. Αντιθέτως, οι ταινίες που της προσέφεραν οικουμενική αναγνωρισιμότητα (κυρίως η «Γαλάζια λίμνη» και η «Ατελείωτη αγάπη») ήταν από μέτριες έως απλώς κακές -ή, το πολύ πολύ, αμφιλεγόμενες. Από άποψη ποιότητας, σαν κορυφαία στιγμή της Μπρουκ Σιλντς στην υποκριτική θεωρείται το σίριαλ «Suddenly Suzan», για το ρόλο της στο οποίο προτάθηκε δις για Χρυσή Σφαίρα. Παρόλ' αυτά, η Μπρουκ Σιλντς κατάφερε να κατακτήσει το σεβασμό που οφείλεται σε ένα ιδιαίτερο φαινόμενο. Διότι, πολύ απλά, η Μπρουκ Σιλντς επιβίωσε.

shields-blue-lagoon-arthro
Η Μπρουκ Σιλντς στη «Γαλάζια Λίμνη»


Η Μπρουκ Σιλντς επιβίωσε και δεν έχασε τον εαυτό της μέσα στην ξαφνική και τόσο πρώιμη φήμη -δεδομένου ότι η καριέρα της ξεκίνησε με διαφημιστικά από την ηλικία των 11 μηνών. Επιβίωσε δίπλα στον μοναδικό της γονέα, τη χειριστική και αλκοολική μητέρα-μάνατζέρ της. Η Μπρουκ Σιλντς δεν εξευτελίστηκε, παρά τη λάμψη που την περιτύλιξε, μιας και τη δεκαετία του '80 ήταν το πλεόν περιζήτητο νυμφίδιο στον πλανήτη. Εκείνη όμως προτίμησε να εγκαταλείψει πρόσκαιρα την υποκριτική, να σπουδάσει σε ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, το Πρίνστον, προτού επανέλθει στη show biz, αλλά χωρίς συμπλέγματα και απωθημένα.

Κλείσιμο
Επίσης, διαψεύδοντας τη φαντασίωση που θα πρέπει να μοιράζονταν εκατομμύρια άνδρες -και όχι μόνο- η Μπρουκ Σιλντς, ένα από τα πιο καθηλωτικά σεξ σύμβολα που εμφανίστηκαν ποτέ στο Χόλιγουντ, φύλαξε την παρθενία της έως τα 22 της χρόνια. Παρεμπιπτόντως, στο μέσον της δεκαετίας του '80, ένα από τα πιο καυτά κουτσομπολιά ανά την υφήλιο ήταν το πότε και με ποιον -«υπερ-τυχερό» εραστή θα αποφασίσει η Μπρουκ Σιλντς να ενηλικιωθεί ουσιαστικά. Για κάποιους, οτιδήποτε αφορούσε στην ερωτική ζωή της Μπρουκ Σιλντς, από τη σχέση το δεσμό της με τον Μάικλ Τζάκσον έως το γάμο της με το Νο.1 του παγκόσμιου τένις, τον Αμερικανό Αντρέ Αγκάσι, ήταν ένα παιχνίδι δημοσιότητας, δαιμόνια ενορχηστρωμένο από τη μητέρα της, προκειμένου να διατηρεί ψηλά το κασέ της κόρης της. Για την ίδια τη Μπρουκ, όμως -αν πιστέψει κανείς όλα όσα αναφέρει στα εξαιρετικά καλογραμμένα, αυτοβιογραφικά βιβλία της- η πραγματικότητα ήταν πάντοτε πολύ πιο σύνθετη.

«Στα 22 μου χρόνια, εν τέλει έχασα την παρθενία μου» έγραψε το 2014 η Μπρουκ Σιλντς στο «There Was a Little Girl: The Real Story of My Mother and Me» («Ήταν ένα μικρό κορίτσι: Η αληθινή ιστορία για τη μαμά μου κι εμένα»). Εξηγώντας περαιτέρω ότι «ο Ντιν [σσ: Κάιν, συμφοιτητής της στο Πρίνστον και αθλητής του αμερικανικού ποδοσφαίρου) ήταν απίθανα υπομονετικός μαζί μου. Ομολογουμένως υπέφερε εξαιτίας της άρνησής μας να ολοκληρώσουμε τη σχέση μας. Δεν ήταν όμως επειδή ήθελα εκείνος να μου αποδείξει κάτι, αλλά διότι ήμουν ακόμη τόσο στενά δεμένη και είχα τόσες πολλές ενοχές απέναντι στη μητέρα μου. Πιστεύω πως εκείνη ήθελε να μείνω δική της για πάντα, οπότε, καθώς μεγάλωνα, το να κάνω σεξ με κάποιον θα σήμαινε πως την εγκατέλειπα. Όταν τελικά το συνέβη ανάμεσα στο Ντιν και σε εμένα, εμείς ήμασταν στην κρεβατοκάμαρα του επάνω πατώματος και η μαμά μου ήταν στον κάτω όροφο, τύφλα στο μεθύσι. Κατά έναν παράξενο τρόπο, το ότι εκείνη ήταν μεθυσμένη, με απελευθέρωσε».


brooke

Το «There was a little girl» είναι ένα από τα καλύτερα (αυτο)βιογραφικά βιβλία που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ και αφορούν κάποια προσωπικότητα της show-biz. Ασχέτως εάν στις τελευταίες σελίδες η Μπρουκ εκφράζει την ευγνωμοσύνη της σε μια ολόκληρη ομάδα από συνεργάτες, το πόνημα, όπως και να 'χει, απηχεί τις δικές της απόψεις. Και είναι πραγματικά συναρπαστικός, συγκινητικός ενίοτε και οπωσδήποτε διδακτικός ο τρόπος που η Μπρουκ Σιλντς εξιστορεί ολόκληρη τη ζωή της μέσα από τη σχέση με την μητέρα της.

«Μετά από την πρεμιέρα της 'Γαλάζιας λίμνης' και τις αμέτρητες συνεντεύξεις, τις υποχρεώσεις προς ΜΜΕ κ.λπ. επιστρέψαμε στη Νέα Υόρκη» γράφει η Μπρουκ Σιλντς για τον Ιούνιο του 1980. Χάρη σε εκείνη και τον συμπρωταγωνιστή της, τον Κρις Άτκινς, μια ταινία με απλοϊκό σενάριο, βασισμένο στην ιδέα των πρωτοπλάστων, δύο παιδιών που ανακαλύπτουν τον έρωτα ωθούμενα από τις φυσικές τους ορμές, εφόσον ζουν απομονωμένα σε ένα νησί, αποδείχθηκε μια τεράστια εμπορική επιτυχία. Και πέραν των εκατομμυρίων δολαρίων τα οποία απέφερε στην εταιρεία παραγωγής, η «Γαλάζια λίμνη» έγινε ένας κινηματογραφικός θρύλος -σε πείσμα των κριτικών που, σε πολύ μεγάλο βαθμό δικαίως, την «έθαψαν».

Στο ντόρο γύρω από τη «Γαλάζια λίμνη», όπως ήταν εύλογο, καταλυτικό ρόλο διαδραμάτισαν οι ηλικίες των δύο πρωταγωνιστών: Ο Κρις ήταν 18, αλλά η Μπρουκ μόλις 14 ετών. Άρα, πώς γυρίστηκαν οι, επιπέδου σοφτ-πορνό, αισθησιακές σκηνές ανάμεσά τους; Μήπως η κάμερα κατέγραψε την αποπλάνηση μιας ανήλικης; Μήπως υπήρχε ανάρμοστη σχέση ανάμεσα στη Μπρουκ και τον Κρις -και δη ενώπιον της μητέρας του κοριτσιού;

Η Μπρουκ Σιλντς δεν έχει σταματήσει να διαβεβαιώνει ότι οι ερωτικές σκηνές στη «Γαλάζια λίμνη» γυρίστηκαν με μία ενήλικη σωσία στη θέση της. Και, επίσης, ότι με τον Κρις δεν είχαν ποτέ ερωτική σχέση -μολονότι ο σκηνοθέτης επιθυμούσε διακαώς να προκύψει κάτι τέτοιο, χάριν του μεγαλύτερου ρεαλισμού που θα αποκτούσε η ερμηνεία των παιδιών. Αλλά η Μπρουκ είχε διαφορετικές προτεραιότητες: «Όταν γυρίσαμε στο σπίτι μας, στη Νέα Υόρκη, η μαμά μου κι εγώ πέσαμε ξανά στην ίδια ρουτίνα. Ήμασταν και οι δύο πολύ απασχολημένες. Εγώ διάβαζα τα μαθήματά μου για το σχολείο κι εκείνη γινόταν λιώμα. Πηγαίναμε σινεμά κι εκείνη γινόταν λιώμα. Προσπαθούσα να πηγαίνω με τα νερά της, κι εκείνη γινόταν λιώμα από το ποτό».

Εκτός από το βιβλίο για την ίδια και τη μητέρα της, η Μπρουκ Σιλντς έχει γράψει ακόμη ένα, ειδικά για την επιλόχειο κατάθλιψη. Πρόκειται για το «Down Came the Rain: My Journey Through Postpartum Depression» («Κι έβρεχε κι έβρεχε: Το ταξίδι μου στη χώρα της επιλόχειας κατάθλιψης»), με τη βιωματική περιγραφή από τη Μπρουκ Σιλντς της συναισθηματικής κατάρρευσής της αμέσως μετά από τη γέννηση της κόρης της, Ρόουαν.

Τα δύο βιβλία της, με τη θεματολογία, την προσέγγιση και το ύφος τους, κατέστησαν τη Μπρουκ Σιλντς συγγραφέα παγκόσμιων μπεστ-σέλερ. Πιστοποιώντας ταυτόχρονα το πόσο διαφορετική είναι η δική της περίπτωση από οποιουδήποτε άλλου σταρ που ξεκίνησε την καριέρα του από παιδί. Διαφορετική επίσης από κάθε καλλονή που πίστεψε ότι η εξωτερική ομορφιά αρκεί, όχι μόνο για την εξασφάλιση μιας υλικά άνετης ζωής, αλλά και για να δώσει νόημα στην ύπαρξη.

Τον Φεβρουάριο του 1982 η Μπρουκ Σιλντς απεικονιζόταν στο εξώφυλλο του περιοδικού Time, με τον τίτλο «Το παρουσιαστικό των 80s». Σήμερα, παράλληλα με την καριέρα της ως ηθοποιού, η Μπρουκ Σιλντς είναι αφοσιωμένη στην προσπάθεια κατάρριψης διαφόρων κοινωνικών στερεοτύπων τα οποία περιορίζουν την εξέλιξη της γυναίκας. Η προσπάθεια αυτή γίνεται οργανωμένα και απευθύνεται σε ένα παγκόσμιο κοινό, μέσω της πλατφόρμας «Beggining is Now» («Το ξεκίνημα είναι τώρα»), την οποίαν ίδρυσε το 2021 η Μπρουκ Σιλντς.

Όπως εξηγεί η ίδια καλωσορίζοντας τους επισκέπτες στην ιστοσελίδα της οργάνωσής της «το 'Beginning is Now' είναι μια παγκόσμια κοινότητα που διαρκώς μεγαλώνει, από γυναίκες κάθε ηλικίας οι οποίες βρίσκουν δύναμη, γνώση, αισιοδοξία, χιούμορ και τόσα άλλα μεταξύ τους. Μαθαίνουμε να ζούμε τη ζωή μας στην απόλυτη πληρότητά της -και με τους δικούς μας όρους. Η πλατφόρμα ιδρύθηκε το 2021 από τη Μπρουκ Σιλντς, σαν ένας θεσμός που φτιάχνεται επί 56 χρόνια».

Κι όσο για εκείνη την «ακατάλληλη δι' ανηλίκους», διφορούμενα πρόστυχη διαφήμιση των τζιν Calvin Klein, με την Μπρουκ να δηλώνει στην κάμερα -και σε κάθε τηλεθεατή- ότι «ανάμεσα στο κορμί μου και το τζιν που φοράω δεν υπάρχει τίποτα», η ίδια ισχυρίζεται ότι δεν είχε καταλάβει ποτέ το πονηρό υπονοούμενο. Και παρακαλεί ευγενικά το κοινό να την πιστέψει.

Ειδήσεις σήμερα:

ΝΔ: Ο Μητσοτάκης βγαίνει ξανά για περιοδείες - Πρόβα τελικής ευθείας με στόχο αυτοδυναμία


Πόλεμος στην Ουκρανία: Συνεδριάζουν για αντίμετρα στους βομβαρδισμούς Πούτιν οι G7


Καιρός: Επικίνδυνα φαινόμενα με ισχυρές καταιγίδες κυρίως στα δυτικά
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network

Δείτε Επίσης