Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τα κίνητρα για την αγορά τους - Επιδότηση έως €8.000 για ηλεκτροκινούμενα ταξί

Ilekmain

Στόχος το 2030 ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά - Οι τέσσερις άξονες του σχεδίου - Δείτε αναλυτικά τα μπόνους για αυτοκινήτα, σκούτερ και ποδήλατα

Τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση (που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες ημέρες και θα κατατεθεί στη Βουλή τον Ιούλιο) παρουσίασαν σήμερα οι υπουργοί Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Μεταφορών, κ. κ. Κωστής Χατζηδάκης και Κώστας Αχ. Καραμανλής σε συνέντευξη τύπου.

Παρουσιάστηκε το πλαίσιο επιδοτήσεων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίκυκλα και ποδήλατα (για τις οποίες έχει προβλεφθεί κονδύλι 100 εκατ. ευρώ έως το 2021), των φορολογικών κινήτρων για τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων (με έμφαση στα ταξί και τους εταιρικούς στόλους), καθώς τα αναπτυξιακά κίνητρα για προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων στην «αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης» (κατασκευή μπαταριών, φορτιστών κ.λπ.) στις λιγνιτικές περιοχές της Μεγαλόπολης και της Δυτικής Μακεδονίας.

Η συνέντευξη τύπου ακολούθησε την παρουσίαση από τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη του Σχεδίου Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση το πρωί στην Τεχνόπολη και την υπογραφή της Πράσινης Συμφωνίας για την Ηλεκτροκίνηση από την κυβέρνηση και 18 ακόμα εμπλεκομένους φορείς.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας τόνισε ότι «για εμάς δεν είναι απλά ένα πακέτο απόσυρσης παλαιών οχημάτων, αλλά ένας νέος τρόπος μετακινήσεων, για τον οποίο θα υπάρχει οικολογικό μπόνους, ένα «πακέτο» 100 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2020-2021 που δίνεται μέσω του Ταμείου Ρύπων. Αυτό είναι μόνο η αρχή. Θα ακολουθήσουν αντίστοιχα τέτοια πακέτα και τα επόμενα χρόνια. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις πρόσφατες ανακοινώσεις της για το Ταμείο Ανάκαμψης αγκαλιάζει την ηλεκτροκίνηση και προβλέπει τη χρηματοδότηση 1 εκατ. φορτιστών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Επομένως προσδοκούμε βασίμως χρηματοδότηση και από ευρωπαϊκούς πόρους για την συνέχιση αυτής της προσπάθειας».

Όσον αφορά στις επιδοτήσεις, ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε κίνητρα για ΙΧ, ταξί, δίκυκλα και ηλεκτρικά ποδήλατα, αναδεικνύοντας την οριζόντια προσέγγιση της κυβέρνησης για το θέμα της ηλεκτροκίνησης. Συγκεκριμένα, όπως είπε:

- Τα κίνητρα για τα Ι.Χ. είναι ένα ποσό που θα φτάνει μέχρι τις 5.500 ευρώ και θα είναι περίπου στο 15% της λιανικής τιμής του αυτοκινήτου προ φόρων. Προβλέπεται χωριστή ενίσχυση έως 400 ευρώ εάν κάποιος θέλει να αγοράσει φορτιστή, άρα 6.000 ευρώ αθροιστικά.

- Για τα σκούτερ (δίκυκλα) η ενίσχυση θα φτάνει στο 20% της λιανικής τιμής προ φόρων, με «πλαφόν» τα 800 ευρώ. Για τα ηλεκτρικά ποδήλατα η ενίσχυση είναι σημαντικότερη σηματοδοτώντας το ουσιαστικό άνοιγμα στους ποδηλάτες και τους ποδηλατοδρόμους. Θα φτάνει το 40%, με «οροφή» πάλι τα 800 ευρώ, μια σημαντική στήριξη εάν ληφθεί υπόψη ότι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο σήμερα κάνει 1.700-1.800 ευρώ.

- Προβλέπεται επίσης μπόνους απόσυρσης 1.000 ευρώ για την απόσυρση παλαιού συμβατικού αυτοκινήτου και 400 ευρώ για την απόσυρση δικύκλου.

Για το θέμα των φορολογικών κινήτρων, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας επεσήμανε ότι ήδη στο φορολογικό νόμο του υπουργείου του 2019 υπάρχει μια πρώτη δέσμη κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση, που προφανώς εξακολουθούν να ισχύουν και εμπλουτίζονται με καινούρια, με έμφαση κυρίως στις εταιρείες, για να αγοράσουν αυτοκίνητα για τους υπαλλήλους τους.

«Εκεί έχεις μια κρίσιμη μάζα, καθώς όταν απευθύνεσαι σε εταιρίες οι οποίες θα πάρουν 10-20 εταιρικά αυτοκίνητα αμέσως δημιουργείς αγορά». Τόνισε επίσης ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα προστίθεται στα τεκμήρια του ιδιώτη και ότι «Με τον συνδυασμό του οικολογικού μπόνους και των φορολογικών κινήτρων θα έχουμε μια έκπτωση στην τιμή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της τάξεως του 25%».

Φορτιστές έως το τέλος του 2021 στις Εθνικές Οδούς

Πέραν των οικονομικών – φορολογικών κινήτρων ο υπουργός αναφέρθηκε στις προβλέψεις του νομοσχεδίου για την εγκατάσταση φορτιστών, δίνοντας το σχετικό χρονοδιάγραμμα τόσο για το Εθνικό οδικό δίκτυο όσο και για τους Δήμους, ενώ αποσαφήνισε και τι θα ισχύει για τους «οικιακούς» φορτιστές σε νέες και παλαιές κατοικίες.

«Δίνουμε προτεραιότητα στα κεντρικά σημεία, δηλαδή πλατείες, λιμάνια, αεροδρόμια. Μέχρι το τέλος του 2021 οι εθνικές οδοί, οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας θα έχουν καλυφθεί πλήρως από φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μέχρι τον Μάρτιο του 2021 οι δήμοι υποχρεούνται να χωροθετήσουν εντός των ορίων της ευθύνης τους τα σημεία για τους φορτιστές. Οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκίνητων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1200 σημεία εξυπηρέτησης, δηλαδή φορτιστές. Και παράλληλα δεσμεύονται έως το τέλος του έτους να έχουν εκπαιδεύσει το προσωπικό τους στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία από αυτές, έτσι ώστε το 70% των εξουσιοδοτημένων συνεργείων των εταιριών να έχει κάλυψη για αυτούς που θέλουν να πάνε το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο.

Παράλληλα, προβλέπουμε ότι στα νέα κτήρια τα οποία θα κατασκευάζονται θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για να εγκατασταθούν φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για τα παλιά σπίτια θα ισχύσουν οι ρυθμίσεις που ισχύουν για το φυσικό αέριο, δηλαδή δεν θα χρειάζεται απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της πολυκατοικίας».

Αναπτυξιακά κίνητρα αποκλειστικά για τις λιγνιτικές περιοχές

Με στόχο την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας και δη στις περιοχές που θα απεξαρτηθούν από τον ρυπογόνο λιγνίτη, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στα αναπτυξιακά κίνητρα μέσω εκπτώσεων φόρου, επιδοτήσεων και μείωσης εργοδοτικών εισφορών για τις επιχειρήσεις που θα παράγουν φορτιστές και μπαταρίες για τα ηλεκτρικά οχήματα.

«Οι επιδοτήσεις αυτές, οι εκπτώσεις αυτές, τα κίνητρα που δίνουμε, για την εγκατάσταση τέτοιων εταιριών θα αφορούν αποκλειστικά τις λιγνιτικές περιοχές, δηλαδή τη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη. Θα υπάρχει μειωμένος φορολογικός συντελεστής κατά 5% και για 5 κερδοφόρες χρήσεις, δηλαδή αντί για 24%, 19%. Θα υπάρχουν επίσης αυξημένοι συντελεστές απόσβεσης παγίων, δίνοντας τη δυνατότητα της απόσβεσης σε μόλις 3 χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας της μονάδας. Θα μειωθούν οι εργοδοτικές εισφορές που θα καταβάλλονται για κάθε νέα θέση εργασίας που θα δημιουργείται.

Επιπλέον θα προβλέπεται και φορολογική απόσβεση δαπάνης κεφαλαίου επένδυσης, που σημαίνει ότι η κεφαλαιουχική δαπάνη και τα πάγια στοιχεία ενεργητικού της παραγωγικής μονάδας αφαιρείται από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης προσαυξημένη κατά 15%. Και έχουμε μείωση παράλληλα του φορολογητέου εισοδήματος με αυτό τον τρόπο. Και επίσης παρέχεται προτεραιότητα διεκπεραίωσης των διαδικασιών για την έκδοση των απαιτούμενων αδειών για τη λειτουργία της μονάδας, επιταχύνοντας έτσι την έναρξη της παραγωγικής διαδικασίας. Άρα, έχουμε προστιθέμενη αξία και στην ελληνική οικονομία».

Απαγόρευση εισαγωγής για τα οχήματα Euro 1,2,3

Περιβαλλοντικό Τέλος για τα Euro 4

Ο κ. Χατζηδάκης απέρριψε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα πάρα πολύ παλαιά αυτοκίνητα και προανήγγειλε παράλληλα την απαγόρευση εισαγωγής των πολύ παλαιών – και πολύ ρυπογόνων – μεταχειρισμένων οχημάτων.

«Η απαγόρευση θα είναι για την εισαγωγή στη χώρα των Euro 1, Euro 2 και Euro 3 αυτοκινήτων, δηλαδή για τα παμπάλαια αυτοκίνητα. Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι νεκροταφείο αυτοκινήτων της Ευρώπης. Δεύτερον, θα επιβληθεί ένα περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro 4, δηλαδή στα αυτοκίνητα που είναι δεκαετίας-δωδεκαετίας και πάνω της κλίμακας των 4.000 ευρώ. Για να ωθήσουμε τους πολίτες είτε σε πιο καινούρια μεταχειρισμένα είτε σε μη εισαγόμενα μεταχειρισμένα, τα οποία λόγω του αθέμιτου τρόπου με τον οποίο λειτουργούσε η αγορά «σκοτώνονταν» μέχρι σήμερα στις τιμές, με αποτέλεσμα και ο κάτοχος μέχρι σήμερα ενός σχετικά νέου μεταχειρισμένου να έχει απίστευτα χαμηλή πώλησης. Όλα αυτά τα μέτρα και για την απαγόρευση της εισαγωγής Euro 1, Euro 2, Euro 3 και για το περιβαλλοντικό τέλος για τα παλιά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προφανώς έχουν ένα περιβαλλοντικό πρόσημο. Θέλουμε να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής και προστασία του περιβάλλοντος».

Προς επίρρωσιν της ανάγκης απαγόρευσης εισαγωγής των πολύ παλαιών οχημάτων, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στα στοιχεία ρύπανσης της ατμόσφαιρας πριν και μετά την καραντίνα λόγω κορωνοϊού. Είπε χαρακτηριστικά ότι και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη τα στοιχεία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τα μικροσωματίδια, «έδειξαν» ότι με το lockdown ίσα που έφθασαν οι δύο μεγαλουπόλεις τα κοινοτικά όρια.

«Χωρίς το lockdown είμαστε πάνω 100%, είμαστε στο διπλάσιο και ακόμα παραπάνω. Επομένως, αντιλαμβάνεστε ότι ως Υπουργείο Περιβάλλοντος δεν μπορούμε να μείνουμε απαθείς απέναντι σε αυτό το φαινόμενο», κατέληξε.


Ειδήσεις σήμερα:

Δημοσκόπηση: Πολιτικό κεφάλαιο διαρκείας η πανδημία για την κυβέρνηση - Διαφορά 19,5% από τον ΣΥΡΙΖΑ


Καιρός - Έκτακτο δελτίο καιρού: Ισχυρές βροχές και καταιγίδες το Σάββατο

Κλείνει για 24 ώρες η λεωφόρος Ποσειδώνος για την εγκατάσταση πεζογέφυρας
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (62)

ΝΔ και λοιποί δήθεν οικολόγοι

1) Για πόσα χρόνια ΜΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΓΓΥΗΣΗ το ηλεκτρικό όχημα δεν θα έχει τέλη κυκλοφορίας ειδάλλως το κράτος θα είναι υποχρεωμένο να το αγοράσει και να αποζημιώσει τον ιδιοκτήτη. 2) Για πόσα χρόνια ΜΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΓΓΥΗΣΗ δεν θα θεσπιστεί φόρος πολυτελείας ανεξαρτήτως αγοράς κόστους ή/και ιπποδύναμης του ηλεκτρικού οχήματος ειδάλλως το κράτος θα είναι υποχρεωμένο να το αγοράσει και να αποζημιώσει τον ιδιοκτήτη. 3) Σε πόσο καιρό ΕΓΓΥΗΜΕΝΑ, όχι αλά μετρό Θεσσαλονίκης, θα υπάρχει πλήρες δίκτυο DC φορτιστών έτσι ώστε η κίνηση και φόρτιση να γίνεται απρόσκοπτα στο μεγαλύτερο μέρος, αν όχι όλο, της ελληνικής επικράτειας. Κι αυτά γιατί όλοι θυμόμαστε τον κουρασμένο της Ραφήνας που έβαλε τον κόσμο να αγοράσει αυτοκίνητα 2.000 cc και άνω με τη δήθεν μείωση των τιμών και μετά διπλασίασε τα τέλη κι έβαλε φόρο πολυτελείας αφού πρώτα είχαν διαπρέψει στη διαχείριση της οικονομίας οι Αλογοσκούφης και Παπαθανασίου. Αλλά και οι εταιρείες δεν πάνε πίσω, καμία δεν λέει ποιο είναι το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών ακόμη κι αν έχουν εγγύηση για 100.000 χλμ ή οχτώ χρόνια σίγουρα η πτώση στην απόδοση θα αρχίσει νωρίτερα. Στην Ελλάδα οι πολίτες δεν μπορούν να αλλάζουν αυτοκίνητα κάθε οχτώ χρόνια αλλά ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι αλλάζω το EV μου σε πέντε - έξι χρόνια έχοντας κάνει 75.000 - 90.000 (αυτός είναι ο μέσος όρος) η τιμή του θα καταβαραθρωθεί γιατί εκτός της παλαιότητας υπάρχει και η εξασθένιση των μπαταριών. Σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο μετράει μόνο η παλαιότητα και η γενικότερη κατάσταση του, τρακαρίσματα, λάστιχα κλπ, στο EV όμως εκτός αυτών είναι και η κατάσταση της μπαταρίας. Άρα η πώληση θα σημαίνει μεγαλύτερη ζημία για τον ιδιοκτήτη καθώς ο αγοραστής ΔΙΚΑΙΑ θα ζητήσει μεγαλύτερη έκπτωση καθότι θα πρέπει να αντικαταστήσει σύντομα και τις μπαταρίες. Εάν δε οι μπαταρίες πρέπει να αντικατασταθούν και κοστίζουν 5-10 χιλιάδες ευρώ και εάν προστεθεί και η παλαιότητα του EV τότε μόνο για ένα ευτελές ποσό θα μπορεί να πωληθεί. Συμπερασματικά αυτά είναι σπορ για σοβαρές χώρες όχι για την Ελλάδα...

για ποσα χρονια ακομα

φιλε μου θα αποφασιζει αφου τελειωσει μια οικονομικη χρονια πως θα φορολογηθεις για αυτη που ΠΕΡΑΣΕ???. συμφωνω μαζι σου

Τι γίνεται? Όλα καλά?

Καταλάβατε τώρα γιατί μας έχουν ζαλίσει με το παραμύθι της κλιματικής αλλαγής? Η ηλεκτροκίνηση είναι η μία παράμετρος. Πού να δείτε τι έχει να γίνει και με τους πράσινους φόρους.

Τιποτα

Δεν εχεις παρατηρησει να αλλαζει με το κλιμα δλδ? Για κοιτα εξω απο το παραθυρο και καλο Ιουνη!

Τσουρέκια ...

Το συγκεκριμένο ρεπορτάζ έχει αναρτηθεί άλλες 10 φορές. Πόσο κωμικοτραγικοί πρέπει να είστε για να επιμένετε στη δημοσιότητά του, ενώ η κυβέρνηση, όπως όλες οι σοβαρές κυβερνήσεις του κόσμου, προσπαθεί να "μαζέψει" την οικονομία και να περιορίσει την ανεργία ? Είπαμε να ξαναρχίσουν οι δημόσιοι υπάλληλοι να καταναλώνουν, όχι να "πέσουν με τα μούτρα" στην πολυτέλεια, λες και ζούμε σε χρυσές εποχές. Η κυβέρνηση επιδοτεί όσο μπορεί, αλλά το μέτρο είναι ανεπαρκές και δεν θα δουλέψει (εδώ θα 'μαστε). Και δεν μας φτάνει ο ανεδαφικός ενθουσιασμός των δημοσιογράφων, είναι και ελλειπέστατα τα ρεπορτάζ. Ούτε ενδεικτικό κόστος φόρτισης, ούτε πώς θα αναπτυχθεί δίκτυο φορτιστών ... Μόνο πυροτεχνήματα ...

George

Δεν έχετε πάρει καν χαμπάρι ότι βρισκόμαστε σε αλλαγή τεχνολογίας. Για ποια diesel και αέρια μιλάτε? Ξεχάστε αυτά που ξέρατε. Τελειώνουν σύντομα.

Γιώργος

Ο κόσμος δεν έχει την οικονομική άνεση να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο και το ξέρουν. Η επιδότηση για αγορά ηλ/κου αυτοκινήτου είναι το πρόσχημα για να δικαιολογησουν την αύξηση στα τέλη των συμβατικων.

Οι 40ρηδες θυμούνται, ποτέ πια κορόιδα

Πρώτα καταργήθηκαν τα τεκμήρια κυβισμού στα ΙΧ. Αγόρασαν αρκετοί ένα αμάξι που γούσταραν. Μετά από ελάχιστα χρόνια τα τεκμήρια επανήλθαν, μαζί με φόρο πολυτελείας, ρύπων και ό,τι άλλο σκέφτηκαν για να θρέψουν τον Μολώχ. Ηλεκτρικά θα πάρουμε όλοι κάποτε, από Peugeot μέχρι Tesla, απλά μακρυά από Ελλαδιστάν. Είτε άμεσα με πινακίδες άλλης χώρας της ΕΕ, είτε όταν γίνουν πιο φτηνά κι από σημερινό Golf.

21η ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Μην είστε τόσο χουβαρντάδες στην κυβέρνηση, κάντε και λίγο κράτει. Στη Νορβηγία η κυβέρνηση ρίχνοντας τους φόρους, και με την επιδότηση που δίνει στους υποψηφιους αγοραστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το GOLF έχει τελική τιμή κοντά στα 6000 euro, εδώ θα έχει κοντά στα 30000 euro.

George

Πάρτο μεταχειρισμένο από τη Νορβηγία τότε.

@ george

Γιωργάκη και μεταχειρισμένο να το πάρεις θα σου βάλουνε φορολογία στην Ελλάδα. Εσύ που ζεις, δεν ζεις στην Ελλάδα; Δεν ξέρεις τι γίνετε με την αγορά αυτοκινητου στην Ελλάδα; Δεν ξέρεις ότι όσα έχουν για πέταμα οι άλλες χώρες και έχουν αξια 500 - 1000 euro, εδώ τα πουλάνε 7000 - 8000 χιλιάρικα γιατί το τελωνείο κάνει τον εισπράκτορα για το κράτος;

George

@21:46 Τα ηλεκτρικά δεν έχουν φόρους και δασμούς. Προς το παρόν.

@ george

δεν τα ξερεις καλα τα πραγματα και σταματα να κανεις τον δικηγορο της κυβερνησης

Σκεπτόμενος

Στα 8 χρόνια από την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή με την συμπλήρωση 100000 χλμ. από την αγορά του, που θα έχει λήξει η εγγύηση που δίνουν οι εταιρίες, αν χρειαστεί να αλλαχθούν οι μπαταρίες λόγω πτώσης στην απόδοσή τους είτε λόγω βλάβης γνωρίζει κανείς το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών.Αυτή την πληροφορία δεν τη βρίσκω πουθενά.Εχει μεγάλη σημασία για να μπορούμε να υπολογίσουμε το συνολικό κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε βάθος χρόνου.

George

100.000 μίλια δηλαδή 160.000 χλμ. δίνουν εγγύηση. Αν όλα χάλαγαν με τη λήξη της εγγύησης τότε κάθε 1-2 χρόνια θα αλλάζαμε όλες τις συσκευές μας.

Ψαγμένος

Σίγουρα το κόστος αλλαγής θα είναι μεγάλο. Εναλλακτική λύση plug in υβριδικά. Για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο με τα ευεργετήματα της ηλεκτροκίνησης.

Ελληνας.

Αντι να κάνουν μια οργανωμένη Απόσυρση 1000€και ανω για κάθε παλιο αυτοκίνητο να ξεβρωμισουμε απο τα εκατονταδες παρατημένα και σαραβαλα που κυκλοφορουν. Και να δώσουν κίνητρα πανω απο 1500€ + φοροαπαλλαγη φπα κτλ για αγορα καινουργιου. Κάνουν ότι να ναι .

κωστας αιρετικος κυνικος 52

Ειναι παρανομο και παραλογο να υποχρεωνουν τον πολιτη να σταματησει να κυκλοφορει το αυτοκινητο του επειδη οι κανονες εχουν αλλαξει για τα νεα οχηματα.Κανονικα ενωσεις καταναλωτων πρεπει να προσφυγουν στα ευρωπαικα δικαστηρια.Κυριε οταν αγορασα το ρημαδι ο κανανισμος ηταν ο euro 4 αφου εξακολουθει να πληροι στο ακεραιο τις προδιαγραφες αυτες χωρις εκπτωσεις δεν εχει κανενα δικαιωμα η ΕΕ να απαγορευσει τη χρηση του.Κατι ακομα.Τα αυτοκινητα ρυπαινουν οσο κινουνται.Κατα συνεπεια ο δικαιοτερος τροπος για τα τελη κυκλοφοριας η ενα τελος οικολογικο πχ θα ηταν να ενσωματωθουν στην τιμη του καυσιμου οπως συμβαινει σε αλλες χωρες.Ειναι ευκαιρια τωρα με την σχετικα χαμηλη τιμη των καυσιμων σε σχεση με προηγουμενα να καταργησει το κρατος το ΧΑΡΑΤΣΙ των τελων κυκλοφοριας.Ειναι σιγουρο οτι σε βαθος χρονου τα χρηματα θα ειναι περισσοτερα διοτι δεν θα υπαρχουν κατατεθημενες πινακιδες.Δεν θελει κοπο θελει τροπο!!!!!!!!!

Αλέκος

Δεν έχουμε να φάμε και μας κοροϊδεύετε..μας περισσεύουν 30.000 να πάρουμε ηλεκτρικό;αν ξαναδείς ψήφο Κούλη να μου κοπούν τα χέρια

George

Σε υποχρέωσε κανείς να πάρεις ηλεκτρικό?

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης