LIVE

Κορωνοϊός

mhtsotakhs-car-arthrou

Στο 15% η επιδότηση για αγορά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, στο 25% για τα ταξί - Κίνητρα και για απόκτηση ηλεκτροκίνητων δικύκλων και ηλεκτρικών ποδηλάτων - Φοροαπαλλαγές για επιχειρήσεις που θα χρησιμοποιούν «καθαρά» οχήματα

Κίνητρα για αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, φοροαπαλλαγές για εταιρείες που χρησιμοποιούν τέτοιου είδους οχήματα αλλά και επιδότηση για αγορά επαναφορτιζόμενων δικύκλων και ηλεκτρικών ποδηλάτων ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες του σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.

«Στόχος είναι 1 στα 3 οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτρικό. Μακάρι η επιθυμία των πολιτών να μος οδηγήσει σε πιο φιλόδοξους στόχους» είπε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Live Streaming


Όσον αφορά στα οικονομικά κίνητρα ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τα εξής:

- Επιδοτούμε με 100 εκατ. για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το όφελος ανά μονάδα αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις φοροαπαλλαγές θα πλησιάζει τα 10.000 ευρώ και έτσι θα τα κάνει πιο προσιτά στα μέσα εισοδήματα. Παρα το αυξημένο κόστος που η πολιτεία το επιδοτεί για να το κάνει πιο εφικτό ο χρήστης θα εξοικονομεί 2.500 ευρώ από ανεφοδιασμό και συντήρηση

- Το πρόγραμμα Ηλεκτρικά θα επιδοτεί κατά 15% την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και ελαφρών φορτηγών και θα επιδοτεί επίσης κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί - Δείτε στο newsauto.gr τα οφέλη

- Αυτά τα οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού και για 2 χρόνια θα απαλάσσονται από τέλη στάθμευσης, οι δαπάνες για φόρτιση θα εκπίπτουν από τη φορολογία

- Από τα εταιρικά έξοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 40% για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων

Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου ρυθμίζει την αγορά των υπηρεσιών φόρτισης και οργανώνει τις υποδομές υποστήριξης. Το ρεύμα κίνησης θα παρέχουν φορείς εκμετάλλευσης υποδομής φόρτισης οχημάτων. Αυτοί θα είναι οι διάδοχοι των σημερινών βενζινάδικων. Οι πάροχοι θα συνεργάζονται με τους φορείς εκμετάλλευσης. Το συντονιστικό κέντρο θαέχει την ευθύνη για τη διαλλειτουργικότητα
22755985
22755987
5087741

Η τρίτη πτυχή περιλαμβάνει τα κίνητρα για την εγκατάσταση καινούργιων παραγωγικών μονάδων στις περιοχές απολιγνητοποίησης

«Θεσπίζουμε ειδικά κίνητρα για εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς Δυτικής Μακεδονίας και Αρκαδίας με μείωση φόρων και άλλων βαρών. Μονάδες που εγκαθίστανται εκεί θα εχουν μικρότερο συντελεστή 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις ενώ θα έχουν και μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας» πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός εξήγησε ότι πρόκειται για ένα ολιστικό σχέδιο το οποίο θα προβλέπει επίσης ότι «κάθε νέα οικοδομή θα πρέπει να έχει υποδομή για φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων».

Παράλληλα προανήγγειλε ότι ένα ελληνικό νησί - χωρίς να αποκαλύψει ποιο θα είναι αυτό - θα γίνει πρότυπο καθώς σε αυτό θα εφαρμοστεί μοντέλο μετακίνησης όπου όλα τα οχήματα θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό.

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων με το ζόρι ξεπερνάει το 0,3%, με τον ίδιο να προσθέτει ότι με το ολιστικό αυτό σχέδιο «η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην μπρίζα του μέλλοντος».
5087744
5087752
5087762

Χαρακτήρισε, δε, το εθνικό σχέδιο ηλεκτροκίνησης «ένα σημαντικό βήμα για ένα πιο ελπιδοφόρο και καθαρό μέλλον» εξηγώντας ότι το σχέδιο αφορά το κράτος, τις περιφέρειες, τους δήμους, την αγορά, την κοινωνία των πολιτών και γι' αυτό συνοδεύεται από την «Πράσινη Συμφωνία» που υπέγραψαν 19 φορείς και δύο υπουργοί στην οποία θα περιγράφονται οι υποχρεώσεις του κάθε φορέα.

Ολόκληρη η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ως εξής:

«Κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι, επιτρέψτε μου να ξεκινήσω συγχαίροντας το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αλλά και το Υπουργείο Μεταφορών για την εξαιρετική δουλειά την οποία έχουν κάνει για να φτάσουμε στο σημείο σήμερα να είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε το σχέδιό μας, το εθνικό σχέδιο ηλεκτροκίνησης. Ένα ξεχωριστό μεγάλο ευχαριστώ στην Αλεξάνδρα Σδούκου, η οποία υπήρξε η ψυχή αυτής της προσπάθειας, από την εποχή που βρισκόμασταν ακόμα στην Αξιωματική Αντιπολίτευση, για να φτάσουμε σήμερα να κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για ένα πιο ελπιδοφόρο και πιο καθαρό μέλλον.

Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με μία -πιστεύω- ενδιαφέρουσα ιστορική αναφορά. Όταν το 1882 ο Τόμας Έντισον έθετε σε λειτουργία τον πρώτο σταθμό παραγωγής ηλεκτρισμού, τότε το ρεύμα κατατρόπωνε το πετρέλαιο, που έως τότε κυριαρχούσε στον φωτισμό. Και η τιμή της βενζίνης έπεφτε αμέσως στα 2 σεντς το γαλόνι. Τέσσερα χρόνια αργότερα, ο Γερμανός Καρλ Μπεντς κυκλοφόρησε το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτή η νέα εφεύρεση διαδίδεται ταχύτατα. Και έτσι το πετρέλαιο ξαναγίνεται η κινητήρια δύναμη στην πορεία του κόσμου. Η μάχη, όμως τελικά, δεν είχε κριθεί οριστικά και 130 χρόνια μετά, ο ηλεκτρισμός παίρνει την ρεβάνς.

Από επιλογή, αλλά και από ανάγκη, ο πλανήτης ξανασυναντιέται με την «καθαρή» ενέργεια. Και η ηλεκτροκίνηση απλώνεται παντού με δυναμισμό. Και σήμερα, αυτήν την τόσο σπουδαία ημέρα, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η ελληνική κυβέρνηση ανακοινώνει και επίσημα μία εμβληματική πρωτοβουλία για το μέλλον. Μια πολιτική η οποία απαντά και στη μιζέρια του χθες, αλλά και στην δικαιολογημένη ανησυχία του σήμερα.

Το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής μας αντίληψης για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων. Ταυτόχρονα, όμως, και αυτό θέλω να το τονίσω, είναι ένα σχέδιο ολιστικό. Ένα σχέδιο το οποίο αφορά το Κράτος, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις Περιφέρειες, τους Δήμους, αφορά προφανώς την Αγορά, αφορά σε όλες της τις εκφάνσεις και την Κοινωνία των Πολιτών.

Γι’ αυτό και συνοδεύεται από αυτήν την εξαιρετικά καινοτόμο και πολύ σημαντική «Πράσινη Συμφωνία», μια «Πράσινη Συμφωνία» την οποία θα υπογράψουν σε λίγο 19 φορείς και δύο υπουργεία. Και θα θέτει με σαφήνεια αυτή η συμφωνία, το πλαίσιο της υποχρέωσης του κάθε φορέα, προκειμένου το εθνικό σχέδιο αυτό, να γίνει επιτέλους πράξη το συντομότερο δυνατόν.



Αγαπητοί φίλοι, οι μεταφορές είναι, σήμερα, η κύρια πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης και συνεισφέρουν σημαντικά στις παγκόσμιες εκπομπές CO2. Το πόσο σημαντική είναι η συνεισφορά τους στην ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά και στην ποιότητα ζωής ειδικά στις μεγάλες πόλεις. Είχαμε την ευκαιρία νομίζω όλοι να το διαπιστώσουμε τους τελευταίους τρεις μήνες, όταν περιορίστηκαν σημαντικά οι μεταφορές λόγω του covid και διαπιστώσαμε πόσο γρήγορα βελτιώθηκε η ποιότητα του αέρα στις μεγάλες πόλεις, ειδικά στην Αθήνα. Για το λόγο αυτό, πολλές χώρες υλοποιούν πολύ δραστικές πολιτικές που μειώνουν σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μεταφορών.

Στη Νορβηγία, ήδη, τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους της είναι ηλεκτρικά. Από το 2035, στην Αγγλία δεν θα πωλούνται, πλέον, οχήματα παλαιάς τεχνολογίας. Η Νορβηγία έχει θέσει αυτό το όριο ακόμα πιο νωρίς το 2025. Έχει ενδιαφέρον ότι πολύ μεγάλες χώρες οι οποίες οικονομικά βρίσκονται πιο πίσω και από την Ελλάδα, όπως η Ινδία, έχουν θέσει ως όριο απαγόρευσης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2030.
Στη χώρα μας σήμερα, το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το ζόρι ξεπερνάει το 0,33%. Ένας τόπος με τόσο μεγάλες δυνατότητες στην πράσινη ενέργεια έχει τόσο μικρή διείσδυση στην ηλεκτροκίνηση.

Η Ελλάδα, λοιπόν, επιτέλους ετοιμάζεται να μπει και αυτή …στην πρίζα του μέλλοντος! Όπως σας είπα και στην αρχή, τις προτάσεις μας για την Ηλεκτροκίνηση τις έχουμε επεξεργαστεί από τον καιρό που βρισκόμασταν στην Αξιωματική Αντιπολίτευση. Κάποιοι από εσάς ίσως να θυμούνται, είχατε βρεθεί κιόλας στην παρουσίαση την οποία είχαμε κάνει τότε στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, τον Νοέμβριο του 2018. Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης είχα δεσμευτεί ότι το Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση θα παρουσιαζόταν εντός του 2020. Και, πράγματι, παρά την πανδημία, δεν καθυστερήσαμε. Και σήμερα ανακοινώνουμε και επίσημα τα μέτρα για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων. Ανακοινώνουμε, επίσης, τα μέτρα για τη ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης και τη χωροθέτηση των αναγκαίων σημείων φόρτισης.

Ο δικός μας εθνικός στόχος, ακόμα σήμερα είναι λιγότερο φιλόδοξος από τους στόχους άλλων χωρών. Ένα στα τρία νέα οχήματα στην Ελλάδα του 2030 να είναι ηλεκτρικό. Μακάρι η τεχνολογία, αλλά και η επιθυμία των καταναλωτών να κινηθεί στην ίδια κατεύθυνση και να μας βοηθήσει να αναθεωρήσουμε αυτούς τους στόχους σε πιο φιλόδοξη κατεύθυνση. Αλλά αυτό θα μας στο δείξει τελικά η ίδια η ανταπόκριση της αγοράς. Το πρώτο σκέλος του σχεδίου μας -ένα σχέδιο το οποίο θα εξειδικευτεί σε πολύ μεγαλύτερη λεπτομέρεια από τους συναρμόδιους Υπουργούς και από την Γενική Γραμματέα- περιλαμβάνει συγκεκριμένα οικονομικά κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.



Εξηγούμαι:

Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Γιατί το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό bonus και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τις 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει την ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα. Αλλά και σίγουρα θα τα κάνει και πιο συμφέροντα. Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι παρά το αρχικό αυξημένο κόστος της απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ένα αυξημένο κόστος το οποίο έρχεται τώρα η πολιτεία να επιδοτήσει για να το κάνει πιο αποδεκτό, ο χρήστης ενός νέου τύπου αυτοκινήτου θα εξοικονομεί ετησίως κατά μέσο κοντά στα 2.000 ευρώ από ανεφοδιασμό, αλλά και από συντήρηση.

Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα επιδοτεί κατά 15% την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και ελαφρών φορτηγών. Και θα επιδοτεί επίσης και κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί! Αποδίδω ιδιαίτερη σημασία στην γρήγορη αντικατάσταση του στόλου των ταξί μας -ειδικά στις μεγάλες πόλεις- και οι ταξιτζήδες μας, οι επαγγελματίες του κλάδου, θα πρέπει να είναι από τους πρώτους οι οποίοι θα επωφεληθούν από τα γενναία κίνητρα τα οποία δίνουμε.

Επίσης αυτά τα οχήματα, τα ηλεκτρικά οχήματα, θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού. Και για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται, επίσης, από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50%, και το 70% στα νησιά, του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης. Ενώ αυξάνεται και ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα.

Η δεύτερη κατεύθυνση του Εθνικού Σχεδίου ρυθμίζει την απολύτως κρίσιμη αγορά των υπηρεσιών φόρτισης. Και οργανώνει, επίσης, τις υποδομές υποστήριξης των νέων οχημάτων.

Το ρεύμα κίνησης θα παρέχουν οι Φορείς Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων. Αυτοί θα αναπτύσσουν τα δίκτυα και τα σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Θα είναι, δηλαδή, οι διάδοχοι ουσιαστικά των σημερινών «βενζινάδικων». Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Ηλεκτροκίνησης θα συνεργάζονται με τη σειρά τους, με τους Φορείς Εκμετάλλευσης.

Το συντονιστικό Ψηφιακό Κέντρο Διαχείρισης θα έχει την ευθύνη για την διαλειτουργικότητα όλων των υποδομών. Ενώ όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πιστοποιούνται σε ένα ενιαίο Μητρώο Ηλεκτροκίνησης. Η τρίτη πτυχή του Εθνικού Σχεδίου περιλαμβάνει τα κίνητρα για την εγκατάσταση καινούργιων παραγωγικών μονάδων στις περιοχές απολιγνιτοποίησης. Δίπλα μου έχω το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα το 1973, στη Σύρο: ένα Εnfield 8000, θα μπορούσε ίσως να είχε αλλάξει τον ρου της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα. Αλλά ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο μάλλον εμφανίστηκε πριν από την εποχή του. Και βλέπω, επίσης δίπλα μου, φορτιστές οι οποίοι κατασκευάζονται εδώ στην Ελλάδα, από ελληνικές εταιρίες. Που τολμούν, καινοτομούν και προοδεύουν.



Αυτό, λοιπόν, το χαμένο έδαφος ερχόμαστε σήμερα, να καλύψουμε με ένα μεγάλο άλμα ανάπτυξης: Θέλουμε να προσελκύσουμε σημαντικές επενδύσεις στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, θεσπίζοντας ειδικά κίνητρα για την εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και της Αρκαδίας, όπου θα εξελίσσεται σταδιακά η απολιγνιτοποίηση. Ποια είναι αυτά τα κίνητρα; H μείωση φόρων και άλλων βαρών: Μονάδες οι οποίες θα εγκαθίστανται εκεί, θα έχουν μικρότερο φορολογικό συντελεστή κατά 5% και για 5 κερδοφόρες χρήσεις. Θα έχουν, επίσης, μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας την οποία ιδρύουν. Θα έχουν αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων. Και οι δαπάνες γι΄ αυτά θα αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έσοδά τους, προσαυξημένες μάλιστα κατά 15%.

Η νέα εποχή σημαίνει μια συνολικότερη «πράσινη στροφή». Γι’ αυτό και προβλέπονται ρυθμίσεις σε πολλά επίπεδα. Για παράδειγμα, κάθε νέα οικοδομή η οποία θα κατασκευάζεται στη χώρα μας, θα πρέπει να έχει ηλεκτρολογική υποδομή για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων.

Ανάλογα σημεία φόρτισης θα πρέπει να προστεθούν και στα υφιστάμενα κτίρια.
Ενώ οι πόλεις μας θα έχουν, πλέον, και πολλά ηλεκτρικά δίκυκλα. Δεν μιλάμε εδώ μόνο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μιλάμε για ηλεκτρικά δίκυκλα, μοτοσυκλέτες και ποδήλατα, η αγορά κάθε ηλεκτρικής επαναφορτιζόμενης μοτοσυκλέτας θα επιδοτείται κατά 20%. Και η αγορά κάθε ηλεκτρικού ποδηλάτου θα επιδοτείται κατά 40%.

Ταυτόχρονα, χρειαζόμαστε για αυτήν την προσπάθεια και τη συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό οι δήμοι να χωροθετήσουν σημεία στάθμευσης και επαναφόρτισης. Και βέβαια τον τόνο θα πρέπει πρώτα να δώσει το Δημόσιο: Από τον Αύγουστο του 2021 θα υπάρχει ποσόστωση 25% ηλεκτρικών σε όλες τις προμήθειες οχημάτων. Και θα ξεκινήσουμε προφανώς, πρωτ’ απ’ όλα με τους στόλους λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Εμείς ως βουλευτές, βουλευτές της Αθήνας, κάναμε ήδη το πρώτο βήμα και αποκτήσαμε όλοι ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα υπάρξουν, βέβαια, και ειδικότερες μεταβατικές πρόνοιες. Όπως για την κατάρτιση στην ηλεκτροκίνηση του προσωπικού των συνεργείων μας. Αλλά και για την ασφαλή ανακύκλωση των παλαιών μπαταριών.

Κυρίες και κύριοι,

Το πέρασμα από την βενζίνη, από το πετρέλαιο στο ρεύμα, στον ηλεκτρισμό, θα πάρει κάποιον χρόνο. Και θα διασαλεύσει, πιθανώς, παλιές συνήθειες και παλιές ευκολίες. Επιφυλάσσει, όμως, προφανή οφέλη: Λιγότερα έξοδα για πολίτες, επιχειρήσεις και κράτος. Μηδέν ρύπους και θορύβους. Καλύτερη υγεία, μία καθαρή ατμόσφαιρα στις πόλεις μας. Όπως ξέρετε, το σχέδιό μας για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, είναι μία ψηφίδα μόνο, ενός πολύ πιο φιλόδοξου, ευρύτερου σχεδίου για την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Γιατί η κατανάλωση «καθαρού» ρεύματος προϋποθέτει και την «καθαρή» παραγωγή του από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Το «master plan» για την απόσυρση των ρυπογόνων λιγνιτικών μονάδων θα είναι σύντομα έτοιμο. Και θα παρουσιαστεί από τα συναρμόδια Υπουργεία. Φιλοδοξούμε να κινητοποιήσει επενδύσεις που θα ξεπερνούν τα 5 δισεκατομμύρια για την απασχόληση, αλλά και για την αναμόρφωση της Δ. Μακεδονίας και της περιοχής της Μεγαλόπολης.

Η χώρα μας ήδη έχει πετύχει να διεκδικήσει αυξημένο μερίδιο χρηματοδότησης από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Μετάβασης. Θυμίζω ότι στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Recovery Fund οι πόροι που διατίθενται στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης τετραπλασιάζονται. Αυτό σημαίνει κατ’ ελάχιστον τέσσερις φορές περισσότερα χρήματα για την Ελλάδα για να μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε την δίκαιη μετάβαση από το λιγνίτη σε καθαρές μορφές ενέργειες. Οι στόχοι που έχουμε θέσει για την διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας συνολικά στη χώρα μας, είναι πολύ φιλόδοξοι. Και πρέπει να είναι φιλόδοξοι, καθώς η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα με κινητήριο δύναμη τον ήλιο -λυπάμαι αν σας ταλαιπωρεί λίγο σήμερα, έπρεπε να ξεκινήσουμε την εκδήλωση λίγο νωρίτερα, αλλά μας βοηθάνε κάποια σύννεφα- αλλά και τον αέρα, έχουμε τη δυνατότητα να μετατρέψουμε τη χώρα μας πραγματικά σε μπαταρία της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το σύνολο, εξάλλου, των κυβερνητικών πρωτοβουλιών, κατατείνει σε αυτήν την γρήγορη ενεργειακή μετάβαση: Η αδειοδότηση των επενδύσεων σε ΑΠΕ μετά το πρόσφατο νομοσχέδιο το οποίο ψηφίστηκε, είναι ήδη πολύ πιο σύντομη.

Προχωρούν οι διασυνδέσεις με την Κρήτη και με τα νησιά μας, θα φέρουν μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας, αποσύροντας ρυπογόνους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από πετρέλαιο.

Και μάλιστα, σύντομα, πολύ σύντομα, θα ανακοινώσουμε ένα εξαιρετικά καινοτόμο και φιλόδοξο σχέδιο. Την μετάβαση ενός νησιού -δεν θα σας αποκαλύψω ακόμα ποιο είναι αυτό- σε ένα νέο μοντέλο μετακίνησης, στο νησί αυτό όλα τα οχήματα, δημόσια και ιδιωτικά, θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό. Σκεφτείτε πόσο σημαντικό θα είναι αυτό το πρότυπο και πόσο σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα μας δίνει και για το τουριστικό μας προϊόν.



Κλείνω με μία ισχυρή διαπίστωση, αλλά και με μία δυναμική προτροπή: Η πράσινη στροφή είναι μια επιλογή πρώτα απ’ όλα πολιτική. Αφορά την υγεία των κατοίκων, αφορά την εθνική οικονομία, αφορά το πορτοφόλι κάθε νοικοκυριού, αφορά όμως και κάτι περισσότερο, τη συνολική προσπάθεια την οποία πρέπει να καταβάλουμε όλοι μας.

Όλοι οι πολίτες αυτού του πλανήτη για να αντιμετωπίσουμε την μεγαλύτερη πρόκληση από την οποία κινδυνεύει η δική μας γενιά, αλλά και οι επόμενες γενιές και αυτή δεν είναι άλλη από την πρόκληση της κλιματικής αλλαγής. Και εύχομαι και ελπίζω ότι όπως η κρίση του COVID-19 κινητοποίησε την παγκόσμια κοινότητα, κινητοποίησε την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, κινητοποίησε πολλά κεφάλαια και μας έδωσε ένα νέο υπόδειγμα συνεργασίας, αυτό το παράδειγμα να μπορέσουμε να το ακολουθήσουμε και στην πιο σύνθετη, πιο δύσκολη πρόκληση της παγκόσμιας συνεργασίας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Όμως, η μετάβαση σε αυτόν τον νέο πιο πράσινο τρόπο ζωής, μας επιτρέπει να διαμορφώσουμε και ένα νέο υπόδειγμα κοινωνικής συμπεριφοράς και τολμω να πω και πολιτισμού της καθημερινότητας. Που θα προδιαγράφει την ατμόσφαιρα στην Ελλάδα των επόμενων δεκαετιών. Μαζί λοιπόν, με την ανακοίνωση του Εθνικού Σχεδίου, σας ζητώ να βαδίσουμε και όλοι μαζί και στην «κουλτούρα της ηλεκτροκίνησης». Αυτά τα αθόρυβα και συχνά πιο μικρά ηλεκτρικά οχήματα να διαδεχθούν, ως πρότυπο μετακίνησης, το βαρύγδουπο μοντέλο του φανταχτερού τζιπ.

Και το παλιομοδίτικο και συχνά θορυβώδες και σίγουρα ρυπογόνο Ι.Χ της «φιγούρας» να αντικατασταθεί από έναν πιο έξυπνο τρόπο σύγχρονης κίνησης, φιλικής προς το περιβάλλον. Έτσι, το πράσινο αύριο της υγείας και της προόδου να γίνει, επιτέλους, κυρίαρχο ρεύμα στην Ελλάδα. Ρεύμα ηλεκτρικό. Κυρίως ρεύμα «καθαρό». Από τις αστείρευτες ανανεώσιμες πηγές, που διαθέτει η πατρίδα μας!

Σας ευχαριστώ πολύ».

Ειδήσεις σήμερα:

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Προκλητικό και αντιπαραγωγικό το μνημόνιο Τουρκίας - Λιβύης

Σε Νάξο και Ηγουμενίτσα τα δύο τυχερά δελτία του Τζόκερ που κέρδισαν από €5,7 εκατ. έκαστο

Εξαφάνιση μικρής Μαντλίν: Πώς οι αστυνομίες τριών χωρών «κοιμήθηκαν» για 13 χρόνια
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (113)

Μπράβο ρε μάγκα Κυριάκο

Δώσε 3-4 χιλιάρικα σε αυτούς που δεν τα χρειάζονται για να αγοράσουν ηλεκτρικό και άσε την πλέμπα να κλαίει

Αγοραστε καμια φρεγατα πρωτα....

Θα χρεαστει ΣΥΝΤΟΜΑ. Και αφηστε τις ψευτοοικολογικες αηδιες της χαζοxαρουμενης ευρωπαικης ενωσης.

Ρε αφηστε τα χαζα και καντε καμια αποσυρση

Χωρις δασμους φπα να παρουμε κανενα καινουργιο αυτοκινητο να κανουνε καμια βολτα με τα παιδια μας

ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΕΤΕ

Μα τα έλεγε ο Μητσοτάκης λίγες μέρες πριν στην Bild. Κλείνουμε όλα τα ανθρακωρυχεία μας στη βόρεια Ελλάδα συνεπώς και θα πρέπει πλέον οι κάτοικοί να βρουν κάτι άλλο να κάνουν. Την ώρα που χιλιάδες εργαζόμενοι θα απολυθούν και «θα πρέπει να βρουν κάτι άλλο να κάνουν» ο Μητσοτάκης λεει θα επωφεληθούν και γερμανικές εταιρείες με το κλείσημο.

ONNEΔίτης

Mε τις μπαταρίς θα μας βοηθήσουν οι Toύρκοι που είναι φίλoι και κoυμπάροι μας! Kαραμάv-αλής - Eρvτογάν... και η Nτόρα διατηρεί στενές επαφές με την οικογέvεια Eρντoγάν γιατί ο δήμαρxoς γιoς της σπoύδαζε μαζί με τον γιο του Ταγίπ και έκαvαν πολύ καλή παρέα!!!

nionios

Διαχρονικά το αυτοκίνητο ήταν η "παχιά αγελάδα" την οποία άρμεγε το κράτος κάθε φορά που ήθελε χρήματα. Πότε με τα υπέρογκα τελη ταξινόμησης, πότε με την αυξηση της βενζίνης ( θυμάστε το συγχωρεμένο το Μητσοτάκη που πήγε την τιμή στα ΄ύψη εν μια νυκτι?), πότε με φορο πολυτελειας!!, πότε με έξτρα χρεωση για για οσα δεν ηταν αντιρυπαντικής τεχνολογίας....Θυμάστε τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για όσα ειχαν εκπομπές κάτω από 100 μικροογραμμάρια? Ισχύει ακόμη? Αμ δε....Ταχα μου το κρατος ενδιαφερεται για τα ΚΤΕΟ. Πόσα αυτοκίνητα εχουν κοπεί? Ελαχιστα, κάτω από 50.!!!!Αρα δεν ενδιαφερεται, χρηματα θελει ν απαιρνει. ΣΤη Γερμανια ξερετε πόσα κοβονται? ΧΙλιάδες! Πόσα κυκλοφορουν ανασφάλιστα? Απειρα. Γιατί δεν βγαζει τους τροχονομους στο δρόμο? Ελα μου ντε....Μη χαυετε το παραμυθι για το περιβαλον κλπ. Ολα αυτά εδω ειναι απατη. Αργοτερα θα ελθει το κρατος και θα πει στα ηλεκτρικα που εχουν παλιες μπαταριες , σκάστε 500 ευρω το χρονο γιατι οι μπαταριες παλιας τεχνολογιας μολυνουν το περιβαλον!! Τρεχατε εσεις να πληρωνετε σαν γνησια κοροιδα.. Αλλου ναι τα κρατη νοιαζονται αλλα μαζί με την εγνοια πρεπει να υπαρχει και ο ελεγχος. Μην νομίζετε ότι με ένα ηλεκτρικό ξεμπερδέψατε και θα κάνετε μάλιστα και οικονομία. Να μην αναφερθώ στο πού θα βρεθούν τα 30,000 που κοστίζει ένα μικρό αυτοκίνητο σημερα ηλεκτρικό. Ενα ζευγάρι χαμηλόμισθων γερμανών έχουν εισοδημα 5000 , ξοδευουν τα 3-3500 ευρώ και τους μένουν για να πάνε διακοπές ή να κάνουν αγορά αυτοκινήτου. Εδώ, σε πόσους περισσευουν 1500 ευρώ το μήνα ώστε να αγοράσουν ενα αυτοκινητο που κοστίζει τα ιδια όπως και στη Γερμανία???????? Μαλιστα τι δουλειες υπαρχουν στην Ελλαδα που εξασφαλιζουν εισοδημα πάνω από 2000????? Προσδεθείτε και προσγειωθείτε. Μην σας τα λέω όλα εγω.

nionios

Διαχρονικά το αυτοκίνητο ήταν η "παχιά αγελάδα" την οποία άρμεγε το κράτος κάθε φορά που ήθελε χρήματα. Πότε με τα υπέρογκα τελη ταξινόμησης, πότε με την αυξηση της βενζίνης ( θυμάστε το συγχωρεμένο το Μητσοτάκη που πήγε την τιμή στα ΄ύψη εν μια νυκτι?), πότε με φορο πολυτελειας!!, πότε με έξτρα χρεωση για για οσα δεν ηταν αντιρυπαντικής τεχνολογίας....Θυμάστε τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για όσα ειχαν εκπομπές κάτω από 100 μικροογραμμάρια? Ισχύει ακόμη? Αμ δε....Ταχα μου το κρατος ενδιαφερεται για τα ΚΤΕΟ. Πόσα αυτοκίνητα εχουν κοπεί? Ελαχιστα, κάτω από 50.!!!!Αρα δεν ενδιαφερεται, χρηματα θελει ν απαιρνει. ΣΤη Γερμανια ξερετε πόσα κοβονται? ΧΙλιάδες! Πόσα κυκλοφορουν ανασφάλιστα? Απειρα. Γιατί δεν βγαζει τους τροχονομους στο δρόμο? Ελα μου ντε....Μη χαυετε το παραμυθι για το περιβαλον κλπ. Ολα αυτά εδω ειναι απατη. Αργοτερα θα ελθει το κρατος και θα πει στα ηλεκτρικα που εχουν παλιες μπαταριες , σκάστε 500 ευρω το χρονο γιατι οι μπαταριες παλιας τεχνολογιας μολυνουν το περιβαλον!! Τρεχατε εσεις να πληρωνετε σαν γνησια κοροιδα.. Αλλου ναι τα κρατη νοιαζονται αλλα μαζί με την εγνοια πρεπει να υπαρχει και ο ελεγχος. Μην νομίζετε ότι με ένα ηλεκτρικό ξεμπερδέψατε και θα κάνετε μάλιστα και οικονομία. Να μην αναφερθώ στο πού θα βρεθούν τα 30,000 που κοστίζει ένα μικρό αυτοκίνητο σημερα ηλεκτρικό. Ενα ζευγάρι χαμηλόμισθων γερμανών έχουν εισοδημα 5000 , ξοδευουν τα 3-3500 ευρώ και τους μένουν για να πάνε διακοπές ή να κάνουν αγορά αυτοκινήτου. Εδώ, σε πόσους περισσευουν 1500 ευρώ το μήνα ώστε να αγοράσουν ενα αυτοκινητο που κοστίζει τα ιδια όπως και στη Γερμανία???????? Μαλιστα τι δουλειες υπαρχουν στην Ελλαδα που εξασφαλιζουν εισοδημα πάνω από 2000????? Προσδεθείτε και προσγειωθείτε. Μην σας τα λέω όλα εγω.

Τζιμ

Κυριακο που θα βρεις τοσα χρηματα,να επιδοτήσεις και τοσο συνάλαγμα για να εισάγεις αυτά τα αυτοκίνητα;Αν έχεις τοσα χρήματα να επιδοτήσεις γιατί δεν μειώνεις τους φόρους;γιατί βελτιώνεις το σύστημα υγείας;dd

sa

ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ 20 ΧΡΟΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΦΤΗΝΩ ΒΕΝΖΙΝΗ ΘΕΛΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕ 600 ΣΥΝΤΑΞΕΙ ΕΛΕΟΣ ΖΟΥΝΕ ΣΕ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ

next

Ηλεκτρικό τώρα όχι. Πολλά χρήματα αγοράς, αυτονομία, ανύπαρκτο δίκτυο φόρτισης και σε 5-6 χρόνια που θα εξελιχθεί η τεχνολογία της μπαταρίας θα θέλεις ξανα μανα ένα σωρό χρήματα πάλι.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης