Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Νέοι Αυτοκινητόδρομοι: Αντιδρούν Νομαρχία Αν. Αττικής και Καισαριανή
Τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ για την κατασκευή των νέων αυτοκινητοδρόμων Αττικής απορρίπτει η Νομαρχία Ανατολικής Αττικής ενώ αντιδράσεις διατυπώνει και ο δήμος Καισαριανής, διαφωνώντας πλήρως με το σχέδιο μερικής υπογειοποίησης που έχει ανακοινώσει το υπουργείο.
Ο κ. Γιώργος Σουφλιάς είχε παρουσιάσει τα οριστικά σχέδια για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού πριν από ένα μήνα και είχε δώσει προς διαβούλευση στις οικείες Νομ
Τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ για την κατασκευή των νέων αυτοκινητοδρόμων Αττικής απορρίπτει η Νομαρχία Ανατολικής Αττικής ενώ αντιδράσεις διατυπώνει και ο δήμος Καισαριανής, διαφωνώντας πλήρως με το σχέδιο μερικής υπογειοποίησης που έχει ανακοινώσει το υπουργείο.
Ο κ. Γιώργος Σουφλιάς είχε παρουσιάσει τα οριστικά σχέδια για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού πριν από ένα μήνα και είχε δώσει προς διαβούλευση στις οικείες Νομαρχίες και δήμους τις μελέτες των έργων. Η διάρκεια της διαβούλευσης είναι δύο μήνες αλλά οι πρώτες αντιδράσεις ήδη έχουν ξεκινήσει.
Την περασμένη Δευτέρα στο δημοτικό συμβούλιο του δήμου Καισαριανής, συζητήθηκε το σχέδιο των επεκτάσεων για την Αττική οδό το οποίο προβλέπει την κατασκευή υπόγειας σήραγγας που θα περνά μέσα από την Πανεπιστημιούπολη.
Πρόκειται για την σύνδεση του κόμβου Σακέτα μέχρι την Ούλωφ Πάλμε στην Καισαριανή, μήκους 3,7 χλμ με σκοπό να αποσυμφωρηθεί η κεντρική λεωφόρος, στην οποία οδηγείται σήμερα η κίνηση από τη δυτική περιφερειακή Υμηττού.
«Επιμένουμε στην δική μας πρόταση που είναι η πλήρης υπογειοποίηση από την Κατεχάκη έως την Μιχαλοκοπούλου» δηλώνει ο δήμαρχος Καισαριανής κ. Σπύρος Τζόκας και υποστηρίζει ότι η πρόταση του υπουργείου δεν λύνει το πρόβλημα του κυκλοφοριακού φόρτου της περιοχής εκτιμώντας μάλιστα ότι θα τον διπλασιάσει.
«Είναι η μισή υπογειοποίηση από εκείνη που εμείς έχουμε προτείνει όταν η Καισαριανή είναι η μόνο είσοδος και έξοδος από και προς το κέντρο».
Άλλο ένα όχι είπε χθες και η Νομαρχία Ανατολικής Αττικής. Μετά τη συζήτηση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις και αποφασίστηκε η ΜΠΕ να επιστραφεί πίσω με σκοπό να συμπληρωθεί.
Στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου παρέστησαν οι Δήμαρχοι Κορωπίου, Σπάτων, Παιανίας, εκπρόσωπος του δήμου Ραφήνας, ο Πρόεδρος της Κοινότητας Πικερμίου και συλλογικοί φορείς, επισημαίνοντας τις ελλείψεις αλλά και τα κενά της μελέτης.
Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις τους, στη μελέτη θα πρέπει να συμπεριληφθούν στοιχεία που να αφορούν τους λεπτομερείς μελλοντικούς κυκλοφοριακούς φόρτους, ούτως ώστε να εκτιμηθούν οι συνεπακόλουθες επιπτώσεις στη ρύπανση και στο θόρυβο της περιοχής, να υπάρξει μελέτη φυτοτεχνικών εργασιών και αποκατάστασης του τοπίου αλλά και να γίνουν οι απαραίτητοι τοπικοί οδικοί άξονες προκειμένου να διευκολυνθεί η κυκλοφορία στην περιοχή.
Η πρόταση του Νομαρχιακού Συμβουλίου προβλέπει επίσης λεπτομερές σχέδιο απόθεσης των υλικών εκσκαφής αφού όπως αναφέρει οι προτεινόμενες λύσεις είτε δεν επαρκούν είτε δεν είναι τεκμηριωμένες, την τήρηση των προβλεπόμενων στις ΖΟΕ Μεσογείων για τη χάραξη των μελετωμένων οδικών αξόνων, την άμεση κατασκευή του τμήματος από τον κόμβο Σπάτων έως τη Λεωφόρο Σπάτων-Λούτσας με ταυτόχρονη στάση του προαστιακού στην έξοδο του από το αεροδρόμιο και την αναλυτική εξέταση της προταθείσης λύσης προς την ΝΑ. Αττική (μελέτη ΣΜΙΘ) σε αντικατάσταση της εξόδου προς παραλιακή στην Αγία Μαρίνα.
Τι απαντά το ΥΠΕΧΩΔΕ
Αργά χθες το βράδυ εξεδόθη ανακοίνωση από το γραφείο του υφυπουργού δημοσίων έργων κ. Θεμιστοκλή Ξανθόπουλου, με την οποία απαντά στους ισχυρισμούς της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής. Το υπουργείο υποστηρίζει ότι ο νόμος δεν προβλέπει διαδικασία επιστροφής περιβαλλοντικής μελέτης κατά το στάδιο της διαβούλευσης, τονίζοντας ότι οι νομαρχίες μπορούν να υποβάλλουν τις παρατηρήσεις τους, οι οποίες λαμβάνονται υπόψη κατά το στάδιο της ΚΥΑ για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.
Σε ότι αφορά τις σοβαρές ελλείψεις της μελέτης στις οποίες αναφέρεται η Νομαρχία, το ΥΠΕΧΩΔΕ υποστηρίζει ότι αντιμετωπίζονται επαρκώς από την υποβληθείσα ΜΠΕ ενώ τονίζει ότι σε αρκετές περιπτώσεις όπως είναι οι υδραυλικές μελέτες του έργου, οι μελέτες φυτοτεχνιών εργασιών κ.α θα προκύψουν μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.
Ειδικά για τη χάραξη του αυτοκινητόδρομου στην περιοχή του Λόφου Έτους, το υπουργείο υποστηρίζει ότι εξετάστηκαν τουλάχιστον τρεις εναλλακτικές λύσεις ενώ οι προτάσεις για την κατάργηση του κόμβου Πικερμίου, του Κόμβου Ζωίτσα κ.λ.π. είναι της Νομαρχίας και θα εξεταστούν αμέσως με την υποβολή τους.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ η κατασκευή του τμήματος από τον κόμβο Σπάτων έως τη Λεωφόρο Σπάτων- Λούτσας, και συνεπώς η σύνδεση με τη δεύτερη είσοδο του αεροδρομίου Σπάτων, είναι εκτός του αντικειμένου του συγκεκριμένου έργου και αποτελεί νέο τμήμα αυτοκινητόδρομου το οποίο δεν εντάσσεται στο υπόψη έργο.
Συνεπώς, σύμφωνα με το υπουργείο δεν μπορεί να υπάρξει στάση του Προαστιακού στην έξοδό του από το αεροδρόμιο. Τέλος αναφέρεται ότι το τμήμα της μελέτης ΣΜΙΘ στην Νοτιοανατολική Αττική εξετάστηκε επιμελώς πλην όμως προκρίθηκε η λύση της εξόδου προς παραλιακή στην περιοχή της Αγίας Μαρίνας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr