Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Η πετρελαιοκίνηση φέρνει τον πράσινο δακτύλιο
Η πετρελαιοκίνηση φέρνει τον πράσινο δακτύλιο
Ελευθέρας μόνο στα πράσινα ΙΧ, μπλόκο σε φορτηγά, Σαββατοκύριακο τα «βρόμικα»
Μεγάλες αλλαγές στην κυκλοφορία των οχημάτων μέσα στην πόλη, φέρνει η εφαρμογή του «πράσινου» δακτυλίου, που ετοιμάζεται να θέσει σε λειτουργία η παρούσα ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος τον προσεχή Μάιο.
Ο δρόμος για τα νέα μέτρα ανοίγει μετά την απόφαση επίσπευσης της άρσης της πετρελαιοκίνησης που ψήφισε την Τετάρτη η βουλή, εν μέσω όμως σοβαρών αντιρρήσεων ακόμη και από βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος όπως ο κ. Κώστας Καρτάλης που καταψήφισε τη σχετική τροπολογία.
Η εξειδίκευση των μέτρων θα γίνει με κοινή υπουργική απόφαση με την οποία ο σημερινός δακτύλιος θα μετεξελιχθεί σε «Πράσινο Δακτύλιο». Σε αυτόν θα κινούνται όλα τα οχήματα κάτω των 2,2 τόνων εφόσον είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.
Στον πράσινο δακτύλιο θα κυκλοφορούν επίσης οχήματα με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 αλλά μόνο τις μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος, δηλαδή το Σαββατοκύριακο.
Για όσα οχήματα δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες εντός του μικρού δακτυλίου, θα κυκλοφορούν με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών».
Θα απαγορευτεί η κυκλοφορία στην Αττική των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους, που έχουν ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992 καθώς και η κυκλοφορία φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992. Αυτά θα κινούνται κανονικά στις Εθνικές Οδούς Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, στην Αττική Οδό και στις κύριες οδούς πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
Ο δρόμος για τα νέα μέτρα ανοίγει μετά την απόφαση επίσπευσης της άρσης της πετρελαιοκίνησης που ψήφισε την Τετάρτη η βουλή, εν μέσω όμως σοβαρών αντιρρήσεων ακόμη και από βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος όπως ο κ. Κώστας Καρτάλης που καταψήφισε τη σχετική τροπολογία.
Η εξειδίκευση των μέτρων θα γίνει με κοινή υπουργική απόφαση με την οποία ο σημερινός δακτύλιος θα μετεξελιχθεί σε «Πράσινο Δακτύλιο». Σε αυτόν θα κινούνται όλα τα οχήματα κάτω των 2,2 τόνων εφόσον είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.
Στον πράσινο δακτύλιο θα κυκλοφορούν επίσης οχήματα με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 αλλά μόνο τις μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος, δηλαδή το Σαββατοκύριακο.
Για όσα οχήματα δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες εντός του μικρού δακτυλίου, θα κυκλοφορούν με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών».
Θα απαγορευτεί η κυκλοφορία στην Αττική των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους, που έχουν ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992 καθώς και η κυκλοφορία φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992. Αυτά θα κινούνται κανονικά στις Εθνικές Οδούς Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, στην Αττική Οδό και στις κύριες οδούς πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα. Η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει ότι διατηρείται η απαγόρευση κυκλοφορίας για πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα μεικτού βάρους κάτω των τεσσάρων τόνων και για τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που δεν πληρούν τις προδιαγραφές EURO V.
Παρά τις αντιδράσεις, το ΥΠΕΚΑ υπεραμύνεται της άρσης της πετρελαιοκίνησης, για τα οχήματα τεχνολογίας EURO V και VI στα αστικά κέντρα Αθηνών – Θεσσαλονίκης και δεσμεύεται για την θέσπιση συμπληρωματικών μέτρων και κινήτρων με σκοπό την μείωση της εκπομπής ρύπων και μικροσωματιδίων.
Τα μέτρα που εξετάζονται σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία περιλαμβάνουν την εντατικοποίηση των ελέγχων της ποιότητας των καυσίμων, την εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης της διακίνησης των καυσίμων για να αντιμετωπιστεί η λαθρεμπορία και η νοθεία των καυσίμων και τον περιορισμό της κυκλοφορίας των πλέον ρυπογόνων οχημάτων.
Αρνητικές στην πετρελαιοκίνηση εμφανίζονται πάντως και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις που καταλογίζουν στην κυβέρνηση, έλλειμμα επαρκούς σχεδιασμού και θεωρούν ότι θα επιβαρύνει την ατμόσφαιρα λόγω της εκπομπής διοξειδίων του αζώτου από τους ντιζελοκινητήρες αλλά και της αδυναμίας της πολιτείας να πατάξει την νοθεία των καυσίμων.
«Πριν από οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος στη μείωση της ρύπανσης από οχήματα δημόσιας χρήσης, ταξί, λεωφορεία, ελαφρά φορτηγά και να έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα συνολικό πλαίσιο πολιτικών για τις μετακινήσεις», σημειώνει ο κ. Αχιλλέας Πληθάρας από το WWF Ελλάς.
Παρά τις αντιδράσεις, το ΥΠΕΚΑ υπεραμύνεται της άρσης της πετρελαιοκίνησης, για τα οχήματα τεχνολογίας EURO V και VI στα αστικά κέντρα Αθηνών – Θεσσαλονίκης και δεσμεύεται για την θέσπιση συμπληρωματικών μέτρων και κινήτρων με σκοπό την μείωση της εκπομπής ρύπων και μικροσωματιδίων.
Τα μέτρα που εξετάζονται σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία περιλαμβάνουν την εντατικοποίηση των ελέγχων της ποιότητας των καυσίμων, την εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης της διακίνησης των καυσίμων για να αντιμετωπιστεί η λαθρεμπορία και η νοθεία των καυσίμων και τον περιορισμό της κυκλοφορίας των πλέον ρυπογόνων οχημάτων.
Αρνητικές στην πετρελαιοκίνηση εμφανίζονται πάντως και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις που καταλογίζουν στην κυβέρνηση, έλλειμμα επαρκούς σχεδιασμού και θεωρούν ότι θα επιβαρύνει την ατμόσφαιρα λόγω της εκπομπής διοξειδίων του αζώτου από τους ντιζελοκινητήρες αλλά και της αδυναμίας της πολιτείας να πατάξει την νοθεία των καυσίμων.
«Πριν από οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος στη μείωση της ρύπανσης από οχήματα δημόσιας χρήσης, ταξί, λεωφορεία, ελαφρά φορτηγά και να έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα συνολικό πλαίσιο πολιτικών για τις μετακινήσεις», σημειώνει ο κ. Αχιλλέας Πληθάρας από το WWF Ελλάς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα