LIVE

Κορωνοϊός

Ανατροπή στην κλιματική αλλαγή: Το λιώσιμο των πάγων πυροδοτεί νέα εποχή παγετώνων στη Γη

climate-change-0

Πώς ο άνθρωπος συμβάλλει στην επιτάχυνση των φαινομένων - Τα κλιματικά μοντέλα οδήγησαν στο άκρως αντίθετο συμπέρασμα - Τι έδειξαν τα πετρώματα από την Ανταρκτική

Το συντριπτικό ποσοστό των ανθρώπων έχουν συνδέσει την κλιματική αλλαγή με το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου και την αύξηση της θερμοκρασίας. Νέες έρευνες όχι απλώς ανατρέπουν το παραπάνω σενάριο, αλλά οδηγούν τις πιθανές εξελίξεις στο άλλο άκρο. Το λιώσιμο των πάγων όχι απλώς δεν θα μετατρέψει σε πύρινη κόλαση τον πλανήτη μας, αλλά, σύμφωνα με όσα διαπίστωσαν οι επιστήμονες, θα πυροδοτήσει μία νέα εποχή των Παγετώνων, αλλάζοντας άρδην τον κόσμο και θέτοντας την ανθρωπότητα σε κίνδυνο επιβίωσης.

Η έρευνα της επιστημονικής ομάδας ανέλυσε στοιχεία από κλιματικά μοντέλα, τα οποία δημιουργήθηκαν για την καλύτερη κατανόηση της εποχής των Παγετώνων και τη διαδικασία που ακολουθεί ο πλανήτης για να φτάσει εκεί. Τα πετρώματα που συγκεντρώθηκαν και προέρχονταν από την Ανταρκτική, οδήγησαν σε ένα αναπάντεχο συμπέρασμα. Ότι το λιώσιμο των πάγων δεν προκαλεί φαινόμενο του θερμοκηπίου, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Παγετό.

Τα παγόβουνα στην Ανταρκτική σταδιακά λιώνουν ολοένα και πιο γρήγορα, περιορίζοντας τον όγκο τους με δραματικό ρυθμό τα τελευταία χρόνια. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ εντόπισαν μικροσκοπικά θραύσματα βράχου της Ανταρκτικής που πέφτουν στον ανοιχτό ωκεανό ως μέρος μιας μελέτης που έχει σχεδιαστεί για να κατανοήσουμε το πώς ξεκινούν οι εποχές των παγετώνων.

Οι κύκλοι της εποχής του πάγου τα τελευταία 1,6 εκατομμύρια χρόνια έχουν επιταχυνθεί από περιοδικές αλλαγές στην τροχιά του Ήλιου της Γης, αλλάζοντας το πόσο ηλιακή ακτινοβολία φτάνει στην επιφάνεια.

Ωστόσο, πριν από αυτήν τη μελέτη λίγα ήταν γνωστά για το πώς οι αλλαγές στην ηλιακή ενέργεια από μικρές αλλαγές στην τροχιά, θα μπορούσαν να αλλάξουν δραματικά το κλίμα της Γης. Διαπίστωσαν ότι τα λιωμένα παγόβουνα μετακινούν σταδιακά το γλυκό νερό από το Νότο στον Ατλαντικό Ωκεανό, προκαλώντας μια αλλαγή στην κυκλοφορία των ωκεανών και βυθίζοντας τον πλανήτη σε μια κρύα περίοδο, δηλαδή στην πυροδότηση μια παγετωνικής εποχής.

iceberg_in1

Η ανθρώπινη συμβολή και η μόλυνση του περιβάλλοντος

Ο αντίκτυπος των εκπομπών CO2 που δημιουργούνται από τον άνθρωπο θα μπορούσε να κάνει τον Νότιο Ωκεανό πολύ ζεστό, επηρεάζοντας τα παγόβουνα της Ανταρκτικής. Αυτό σημαίνει ότι επιταχύνεται η διαδικασία αυτού του κύκλου των 1,6 εκατομμυρίων ετών, ξεκινώντας από την τήξη των παγόβουνων, σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης.

Στη μελέτη αποδεικνύεται ότι όταν η τροχιά της Γης γύρω από τον Ήλιο γίνεται με έναν συγκεκριμένο τρόπο, τα παγόβουνα της Ανταρκτικής αρχίζουν να λιώνουν όλο και πιο μακριά από την Ανταρκτική. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μεταφορά τεράστιων όγκων γλυκού νερού από τον Νότιο Ωκεανό, στον Ατλαντικό Ωκεανό. Καθώς ο Νότιος Ωκεανός γίνεται πιο αλατισμένος και ο Βόρειος Ατλαντικός γίνεται πιο φρέσκος, τα μοτίβα κυκλοφορίας μεγάλων ωκεανών αρχίζουν να αλλάζουν δραματικά, τραβώντας το CO2 από την ατμόσφαιρα και μειώνοντας το λεγόμενο φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτή η διαδικασία ωθεί τη Γη σε συνθήκες παγετώνα.

Τα θραύσματα βράχου που μελετήθηκαν, προήλθαν από ιζήματα που ανακτήθηκαν από το Διεθνές Πρόγραμμα Ανακάλυψης Ωκεανού (IODP) που μελετά σε βάθος 1,6 εκατ. χρόνων ιστορίας. Η μελέτη διαπίστωσε ότι αυτές οι εναποθέσεις, γνωστές ως συντρίμμια με πάγο, φαίνεται να οδηγούν με συνέπεια σε αλλαγές στην κυκλοφορία των βαθέων ωκεανών, ανακατασκευασμένες από τη χημεία μικροσκοπικών απολιθωμάτων βαθέων υδάτων που ονομάζονται foraminifera.

Η ομάδα χρησιμοποίησε επίσης νέες προσομοιώσεις κλιματικών μοντέλων για να τσεκάρει το σενάριο, διαπιστώνοντας ότι τεράστιες ποσότητες γλυκού νερού θα μπορούσαν να μετακινηθούν από τα παγόβουνα στη θάλασσα.

Ο επικεφαλής της μελέτης Aidan Starr, δήλωσε ότι εξεπλάγην από το γεγονός ότι η σχέση μεταξύ τήξης παγόβουνου και κυκλοφορίας των ωκεανών εμφανίστηκε κατά την έναρξη κάθε εποχής πάγου τα τελευταία 1,6 εκατομμύρια χρόνια. «Ένας τέτοιος ηγετικός ρόλος για τον Νότιο Ωκεανό και την Ανταρκτική στο παγκόσμιο κλίμα έχει υποτεθεί, αλλά να το βλέπουμε τόσο ξεκάθαρα σε γεωλογικά στοιχεία ήταν πολύ συναρπαστικό», είπε.

iceberg_in2

Το CO2 αλλάζει τα δεδομένα στη διαδικασία

Κατά τα τελευταία τρία εκατομμύρια χρόνια, η Γη έχει βυθιστεί τακτικά σε συνθήκες εποχής πάγου, αλλά προς το παρόν βρίσκεται σε μια περίοδο όπου οι θερμοκρασίες είναι θερμότερες.

Ωστόσο, η «μεταφορά» στην εποχή των παγετώνων ενδέχεται να μην συμβεί ξανά με τον ίδιο τρόπο, λόγω του αντίκτυπου των εκπομπών CO2 που δημιουργούνται από τον άνθρωπο.

Ο καθηγητής Grant Bigg, από το Τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου του Σέφιλντ, ο οποίος συνέβαλε στις προσομοιώσεις του παγόβουνου, δήλωσε ότι πρόκειται για μοντελοποίηση επίγειων μοντέλων στα κλιματικά μοντέλα.

Με άλλα λόγια, το λιώσιμο των πάγων και το «σπάσιμο» τεραστίων παγόβουνων που πλέουν στη θάλασσα, δημιουργούν τις συνθήκες εκείνες που πυροδοτούν την εποχή των Παγετώνων στη Γη, την ίδια στιγμή που η ανθρώπινη δραστηριότητα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενισχύουν την όλη διαδικασία. Ίσως, λοιπόν, έφτασε η στιγμή να κοιτάξουμε το μέλλον και να προετοιμαστούμε κατάλληλα, ώστε η ανθρωπότητα να έχει μέλλον σε αυτόν τον πλανήτη και να μη βρεθεί ξανφικά, αντιμέτωπη με το σενάριο του αφανισμού.

iceberg_in3

Brexit και Έλληνες σπουδαστές: Στα «ύψη» τα δίδακτρα - Τέλος τα φοιτητικά δάνεια

Βασίλης Κικίλιας: Συγκίνηση για τους υγειονομικούς αλλά και τη γέννηση του γιου του

Ιερέας στο Αγρίνιο: Κοινώνησα 700 πιστούς τα Χριστούγεννα, με τη Θεία Κοινωνία δεν κολλάει ο κορωνοϊός

Ρoή Ειδήσεων

Paissios

Και κάποιοι νόμιζαν ότι με πλαστικές σακούλες θα καταστρέψουν τον πλανήτη χαχαχαχα

Αρης

Όχι μεγάλε! Δεν θα καταστρέψεις τον πλανήτη με τις σακούλες σου! Μερικά άτυχα ζώα θα σκοτώσουν που θα τις καταπιούν !

είναι καιρός να σταματήσει αυτή η ηλιθιότητα

για τη δήθεν υπερθέρμανση που δήθεν προκαλεί ο άνθρωπος - οι δυνάμεις του πλανήτη είναι εκτός ανθρώπινης κλίμακας και μελετώνται μόλις 100-150 χρόνια και κυρίως τα τελευταία 30-40 χρόνια με τους δυνατούς υπολογιστές συνεπώς είμαστε ακόμη σε νηπιακό στάδιο σχετικά με την κατανόηση της λειτουργίας του πλανήτη - το ενδιαφέρον για το περιβάλλον είναι επιβεβλημένο, αλλά μέχρι εκεί, δεν πρόκειται να ορίσει τις μεγάλες μεταβολές, π.χ. έλευση παγετώδους περιόδου

Petrolhead.

Πάει η υπερθέρμανση δηλαδή? Και τώρα τι έχουν να μας προτείνουν οι οικολόγοι?

George

Όλοι οι αγράμματοι ψεκασμένοι βρήκαν ευκαιρία και μαζεύτηκαν να σχολιάσουν για μια μειοψηφική επιστημονική άποψη που είναι γνωστή εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Που και έτσι να είναι, δεν αλλάζει το δεδομένο της κλιματικής αλλαγής η οποία προέρχεται αποκλειστικά από τον άνθρωπο διαφορετικά θα ήταν στα φυσιολογικά πλαίσια των διακυμάνσεων του κλίματος σε βάθος χρόνου και δεν θα την ονομάζαμε κλιματική αλλαγή.

ΕΛΑ ΡΕ ΞΥΠΝΗΣΑΝΕ?

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΟΥΣΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ (Η ΟΠΟΙΑ ΕΚΛΕΙΣΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΧΑΛΑΣΕ ΤΟ ΓΛΥΚΟ) ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΠΟΥ ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΟΤΙ ΑΡΓΑ ΑΛΛΑ ΣΤΑΘΕΡΑ ΨΥΧΕΤΑΙ.

....

από τα μεγαλύτερα παραμύθια που μπορεί να φαντασιώνεται ο καθένας επιστήμονας που αποκόπτοντας κατά το δοκούν κλιματολογικά δεδομένα από τα άπειρα που απαρτίζουν το κλιματικό σύστημα βγάζει συμπεράσματα. Η άνοδος της θερμοκρασίας είναι τόσο ισχυρή που δεν περιορίζεται κατά την γνώμη μου με κανένα τρόπο όσο και αν υπάρχουν θεωρητικά μοντέλα περιοδικότητας εκατομμυρίων ή χιλιάδων ετών, περίοδοι με ηλιακά ελάχιστα κοκ Αυτό το σενάριο που περιγράφεται μοιάζει με την αναμονή της δευτέρας παρουσίας που την περιμένουμε εδώ και 2000 χρόνια και ακόμα να φανεί...

είσαι επιεικώς άσχετος

ως γεωλόγος σου λέω ότι έχουν γίνει πάμπολλες "δευτέρες παρουσίες" στον πλανήτη - η τελευταία μόλις πριν 6-8000 χρόνια που έλιωσαν μαζικά οι πάγοι στο βόρειο ημισφαίριο και μας προέκυψε... ο "κατακλυσμός" που αναφέρονται ΟΛΕΣ οι μυθολογίες του πλανήτη - αυτά μας τα λένε άλλωστε όλα τα γεωλογικά στοιχεία! μη λες χαζομάρες λοιπόν, άνοιξε και καμια ιστοσελίδα να ξεστραβωθείς, ή έστω δες την τελευταία ταινία του 'ice age', θα γελάσεις κιόλας, μαθαίνοντας!

ZZ

Όλοι οι τσαρλατάνοι έγιναν επιστήμονες για αυτό και το κλαμπ τους είναι κλιστώ ,μόνο εμείς ξέρουμε την αλήθεια έτσι λένε οι άλλοι είναι απλά επιστήμονες ,κανείς δεν μιλά για μετακινήσεις τον μαγνητικών πόλων , κανείς δεν δίνει εξηγήσεις πως και στον αρκτικό κύκλο με θερμοκρασίες - 50 -70 στην Σιβηρία βρίσκουν μπόλικα διάσπαρτα οστά ΜΑΜΟΥΘ σε βάθος μερικών εκατοστών του μέτρου ,όλα αυτά αφήνουν έξω από συζήτηση διότι σκάλισε σκάλισε κάτι θα βρεθεί και έτσι χάνονται τα Δολάρια που καταλήγουν στις τσέπες των επιτήδειων .

Σπασίκλας

επειδή δυστυχώς το βλέπω πολύ συχνά: εξεπλάγην - είναι πρώτο ενικό (εγώ εξεπλάγην) εξεπλάγη - είναι τρίτο ενικό (αυτός εξεπλάγη) αλλιώς πρέπει να γράψετε εκπλήχτηκε (;)

Τώρα θα βρουν πρόφαση

το παραμύθι της υποθέρμανσης του πλανήτη να μας τα μασάνε οι οικοφασίστες και οι εταιρίες.

@

Μα οι οικωλόγοι δημιούργησαν ανάγκες στον κόσμο για να ανοίξουν μία αγορά τρισεκατομμυρίων σε προιόντα και υπηρεσίες που δήθεν είναι καλές και όλοι οι άλλοι οι κακοί.

Επιστημονας

Δεν έχουν καμία επιστημονική βάση αυτά που γράφετε. Όλες οι επιστημονικές μελέτες φανερώνουν το αντίθετο.