Εκσυγχρονίζεται ο δρόμος-καρμανιόλα Κόρινθος - Πάτρα

Εκσυγχρονίζεται ο δρόμος-καρμανιόλα Κόρινθος - Πάτρα

Αρχές Ιουλίου υπολογίζεται να περάσει στη διαχείριση των ιδιωτών και το τελευταίο συγχρηματοδοτούμενο οδικό έργο, το οποίο θα αναλάβουν να κατασκευάσουν με το μοντέλο της σύμβασης παραχώρησης (κατασκευή - λειτουργία - εκμετάλλευση διοδίων) οι εταιρείες Hochtief, Vinci, Eλληνική Τεχνοδομική, J&P Aβαξ και Αθηνά.

Η σύμβαση, γνωστή και ως Βορειοδυτικός Αξονας Πελοποννήσου (Ελευσίνα - Κόρινθος, Πάτρα – Πύργος - Τσακώνα), αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα δημόσια έργα, καθώς η ολοκλ

Εκσυγχρονίζεται ο δρόμος-καρμανιόλα Κόρινθος - Πάτρα

Αρχές Ιουλίου υπολογίζεται να περάσει στη διαχείριση των ιδιωτών και το τελευταίο συγχρηματοδοτούμενο οδικό έργο, το οποίο θα αναλάβουν να κατασκευάσουν με το μοντέλο της σύμβασης παραχώρησης (κατασκευή - λειτουργία - εκμετάλλευση διοδίων) οι εταιρείες Hochtief, Vinci, Eλληνική Τεχνοδομική, J&P Aβαξ και Αθηνά.

Η σύμβαση, γνωστή και ως Βορειοδυτικός Αξονας Πελοποννήσου (Ελευσίνα - Κόρινθος, Πάτρα – Πύργος - Τσακώνα), αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα δημόσια έργα, καθώς η ολοκλήρωση της κατασκευής του αναμένεται να αναβαθμίσει ένα από τα πιο παραμελημένα και επικίνδυνα σημεία του εθνικού μας δικτύου, το κομμάτι-καρμανιόλα Κόρινθος - Πάτρα. Το συνολικό ύψος του έργου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 2,8 δισ. ευρώ και θα είναι μεγαλύτερο από τον προϋπολογισμό της Αττικής οδού αλλά και της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου μαζί.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της κοινοπραξίας, μέχρι τις 15 Ιουνίου αναμένεται να υπογραφτεί η ημερομηνία έναρξης παραχώρησης του έργου ώστε να ξεκινήσει εντός Ιουλίου και η εκμετάλλευση του δρόμου με την είσπραξη των διοδίων. Οι συζητήσεις με το υπουργείο για την αναπροσαρμογή των τιμών των διοδίων δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Ωστόσο, με βάση το τίμημα που ορίζεται από τα τεύχη δημοπράτησης και συμπεριλήφθηκε και στην προσφορά της κοινοπραξίας, η τιμή των διοδίων στο τμήμα Αθήνα - Κόρινθος ορίζεται στα 2,8 ευρώ (από 2 ευρώ που είναι σήμερα) και το ίδιο και στο κομμάτι Κόρινθος - Πάτρα (από 2,5 ευρώ που είναι). Δεν αποκλείεται πάντως να υπάρξουν αναπροσαρμογές προς τα πάνω (έως και 3 ευρώ), ειδικά στο πρώτο τμήμα του έργου. Το πρώτο διάστημα θα λειτουργούν οι υφιστάμενοι τέσσερις σταθμοί διοδίων (Ελευσίνα, Ισθμός, Ζευγολατιό, Ρίο), ενώ αργότερα θα δημιουργηθούν και νέοι. 

Το συνολικό μήκος του δρόμου είναι 365 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 283 χλμ. θα κατασκευαστούν από την αρχή και τα υπόλοιπα 81 χλμ. θα βελτιωθούν και θα αναβαθμιστούν.

Με βάση τους σχεδιασμούς του υπουργείου, μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος και η αναβάθμιση του τμήματος Ελευσίνα - Κόρινθος. Το υπόλοιπο τμήμα Πύργος – Τσακώνα, μήκους 90 χλμ., θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης