Σπάνε όλα τα ρεκόρ για τους εφοπλιστές
Με τη ναυλαγορά να σπάει ιστορικά πλαφόν φτάνοντας σε ανέλπιστα επίπεδα, η ελληνική ναυτιλία ακολουθεί από κοντά καταρρίπτοντας τα δικά της ιστορικά ρεκόρ.
Στην παγκόσμια ναυτιλία καταρρίφθηκαν τα ρεκόρ στους ναύλους των φορτηγών πλοίων, στην ανάπτυξη της αγοράς των φορτηγών πλοίων, στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων, στα έξοδα των πλοίων, στις παραλαβές νεότευκτων από τα ναυπηγεία και στις επενδύσεις σε πλοία.
«Η ελληνική ναυτιλία είναι μία εξαγωγική βιομηχανία που παίζει κα
Με τη ναυλαγορά να σπάει ιστορικά πλαφόν φτάνοντας σε ανέλπιστα επίπεδα, η ελληνική ναυτιλία ακολουθεί από κοντά καταρρίπτοντας τα δικά της ιστορικά ρεκόρ.
Στην παγκόσμια ναυτιλία καταρρίφθηκαν τα ρεκόρ στους ναύλους των φορτηγών πλοίων, στην ανάπτυξη της αγοράς των φορτηγών πλοίων, στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων, στα έξοδα των πλοίων, στις παραλαβές νεότευκτων από τα ναυπηγεία και στις επενδύσεις σε πλοία.
«Η ελληνική ναυτιλία είναι μία εξαγωγική βιομηχανία που παίζει καίριο ρόλο στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας όχι μόνο γεφυρώνοντας συστηματικά το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου, αλλά και με τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για όλους τους παραγωγικούς τομείς, καθώς και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης στα ποντοπόρα πλοία, στα ναυτιλιακά γραφεία και στο κέντρο ναυτιλιακών δραστηριοτήτων της ξηράς», επισημαίνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ.Νίκος Ευθυμίου.
Η «ακτινογραφία»
Μέσα σε αυτή την ατμόσφαιρα η ελληνόκτητη ναυτιλία, συνεχίζοντας μία μακρά παράδοση, διατήρησε τη διεθνή πρωτιά της με 3.153 πλοία (μεγαλύτερα των 1.000 gt), με 167,2 εκατ. dwt, αντιπροσωπεύοντας το 15,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt.
Η ελληνική σημαία είναι τρίτη στη διεθνή κατάταξη και πρώτη στην Ευρωπαϊκή Ενωση σε dwt. Επιπλέον, τα ελληνόκτητα πλοία υπό σημαίες κρατών-μελών της Ε.Ε. αποτελούν το 44,1% σε dwt της κοινοτικής ναυτιλίας. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο ελληνικός εφοπλισμός διαχειρίζεται το 21,7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων (crude/oil product tankers) και το 20,4% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε dwt (εξαιρούνται τα υπό ναυπήγηση πλοία).
Η δύναμη αυτή, προερχόμενη από ένα μικρό κράτος χωρίς εθνικά φορτία ικανά να συντηρήσουν τον στόλο του, είναι απόδειξη της τεχνογνωσίας, των πολιτικών και των αρχών της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας.
Η άνευ προηγουμένου ναυλαγορά -για το ύψος και τη διάρκειά της- άφησε μεγάλη ρευστότητα και ναυπηγικό οίστρο στους Ελληνες εφοπλιστές. Συγκεκριμένα, στον τομέα των ναυπηγήσεων η ελληνόκτητη ναυτιλία πέτυχε εξίσου εντυπωσιακούς ρυθμούς. Στο τέλος Δεκεμβρίου 2007 οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 918 πλοία συνολικής χωρητικότητας 71,8 εκατ. dwt, παρουσιάζοντας αύξηση 49,8% σε σύγκριση με τη ναυπηγούμενη χωρητικότητα στις αρχές του ίδιου έτους.
Η εντυπωσιακή ναυπηγική δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών έχει σαν αποτέλεσμα την ενίσχυση του ποιοτικού προφίλ του ελληνόκτητου στόλου και την περαιτέρω μείωση της ηλικίας του σε 12,5 έτη από 14,3 έτη το 2007, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του υπό ελληνική σημαία στόλου ανέρχεται σε 9 έτη έναντι 11,1 ετών το 2007 (συμπεριλαμβανομένων και των πλοίων υπό ναυπήγηση).
Ενώ προηγούνται στις ναυπηγικές παραγγελίες, οι Ελληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να οδηγούν και την αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων. Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι η Ελλάδα μετέχει στη «λευκή λίστα» των σημαιών του Paris MOU (Μνημόνιο Λιμενικού Ελέγχου) και στον κατάλογο των ποιοτικών σημαιών «Qualship 21» της Αμερικανικής Ακτοφυλακής.
Η ναυτιλία αποτελεί τον πρωταρχικό οικονομικό τομέα της Ελλάδας, απασχολώντας 50.000 ναυτικούς και 11.500 υψηλού επιπέδου προσωπικό γραφείου. Το πλέγμα ναυτιλιακών δραστηριοτήτων απασχολεί 160.000 άτομα, που αντιστοιχούν με ποσοστό 4%-4,5% του εργατικού δυναμικού της χώρας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr