Αγώνας επιβίωσης για τις εξαγωγικές εταιρείες ναυτιλιακών εφοδίων
Αγώνας επιβίωσης για τις εξαγωγικές εταιρείες ναυτιλιακών εφοδίων
Η εξαντλητική φορολόγηση τις φέρνει σε δυσμενή θέση σε σχέση με τους ξένους ανταγωνιστές τους
Μεγάλο και δύσκολο αγώνα, με κόντρα κυβερνητικές πολιτικές, δίνει ένας εξέχων μα κι αφανής κλάδος της ελληνικής οικονομίας. Αυτός των εξαγωγικών εταιρειών - βιομηχανιών που ασχολούνται με προϊόντα κι εφόδια ποντοπόρων πλοίων. Μια εγχώρια αγορά με σημαντικούς παίκτες και μεγάλο βαθμό απασχόλησης, διαμαρτύρεται εσχάτως έντονα για τις δυσμενείς επιπτώσεις που επιφέρει η αντιμετώπιση της πώλησης και παράδοσης εφοδίων στα πλοία όχι σαν μια 100% εξαγωγική δραστηριότητα αλλά σαν παράδοση "ειδικού προορισμού" όπως αναφέρεται, με αποτέλεσμα την εξαντλητική φορολόγηση.
Θα πρέπει να τονίσουμε πως σε όλο τον πλανήτη και σε ανταγωνιστικές χώρες προς τη δική μας στη συγκεκριμένη βιομηχανία, η πώληση εντός των πλοίων δεν έχει κάποιο ειδικό χαρακτήρα και θεωρείται μια αμιγώς εξαγωγική δραστηριότητα. Δηλαδή σε όλο τον κόσμο δεν υπάρχει πρόσθετο κόστος από αυτή τη συναλλαγή, όταν στην Ελλάδα, βάσει των όσων καταγγέλθηκαν προ ημερών στην κυβέρνηση υπάρχει μεγάλη επιβάρυνση που κυμαίνεται στο ύψος του 3% επί της συνολικής αξίας των προϊόντων κι εφοδίων.
Όπως διαμήνυσαν εκπρόσωποι της συγκεκριμένης αγοράς στο υπουργείο Οικονομικών, αυτή η φορολόγηση στερεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αλλά και εκατοντάδες θέσεις εργασίας καθώς από τις διεθνείς ναυτιλιακές επιχειρήσεις προτιμούνται ξένες επιχειρήσεις και εφόδια εις βάρος των ελληνικών. Μάλιστα δεν λείπουν οι αιχμές πως το φορολογικό αυτό πλαίσιο έχει υπαγορευτεί από γερμανικών συμφερόντων επιχειρήσεις που θέλουν να διεισδύσουν στην αγορά μας αν και δεν υπάρχει κάποιου είδους μνημονιακή δέσμευση ως προς αυτή την αγορά.
Κι αυτό διότι εκτός του πρόσθετου κόστους, η όλη διαδικασία είναι περισσότερο χρονοβόρα σε έναν κλάδο όπως της ναυτιλίας που ο χρόνος παράδοσης - παραλαβής είναι κρίσιμος.
Πηγές αναφέρουν πως το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο εν αναμονή μιας σειράς επενδύσεων σε ναυπηγαία της Ελλάδος όπως αυτά του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας. Για το θέμα μάλιστα πρόσφατα ενημερώθηκε και ο γενικός γραμματέας της ΑΑΔΕ κ. Πιτσιλής, ο οποίος ήδη δείχνει κινητικότητα.
Θα πρέπει να τονίσουμε πως σε όλο τον πλανήτη και σε ανταγωνιστικές χώρες προς τη δική μας στη συγκεκριμένη βιομηχανία, η πώληση εντός των πλοίων δεν έχει κάποιο ειδικό χαρακτήρα και θεωρείται μια αμιγώς εξαγωγική δραστηριότητα. Δηλαδή σε όλο τον κόσμο δεν υπάρχει πρόσθετο κόστος από αυτή τη συναλλαγή, όταν στην Ελλάδα, βάσει των όσων καταγγέλθηκαν προ ημερών στην κυβέρνηση υπάρχει μεγάλη επιβάρυνση που κυμαίνεται στο ύψος του 3% επί της συνολικής αξίας των προϊόντων κι εφοδίων.
Όπως διαμήνυσαν εκπρόσωποι της συγκεκριμένης αγοράς στο υπουργείο Οικονομικών, αυτή η φορολόγηση στερεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αλλά και εκατοντάδες θέσεις εργασίας καθώς από τις διεθνείς ναυτιλιακές επιχειρήσεις προτιμούνται ξένες επιχειρήσεις και εφόδια εις βάρος των ελληνικών. Μάλιστα δεν λείπουν οι αιχμές πως το φορολογικό αυτό πλαίσιο έχει υπαγορευτεί από γερμανικών συμφερόντων επιχειρήσεις που θέλουν να διεισδύσουν στην αγορά μας αν και δεν υπάρχει κάποιου είδους μνημονιακή δέσμευση ως προς αυτή την αγορά.
Κι αυτό διότι εκτός του πρόσθετου κόστους, η όλη διαδικασία είναι περισσότερο χρονοβόρα σε έναν κλάδο όπως της ναυτιλίας που ο χρόνος παράδοσης - παραλαβής είναι κρίσιμος.
Πηγές αναφέρουν πως το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο εν αναμονή μιας σειράς επενδύσεων σε ναυπηγαία της Ελλάδος όπως αυτά του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας. Για το θέμα μάλιστα πρόσφατα ενημερώθηκε και ο γενικός γραμματέας της ΑΑΔΕ κ. Πιτσιλής, ο οποίος ήδη δείχνει κινητικότητα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα