Handelsblatt: «Οι αδύναμες χώρες ανακάμπτουν»

greece_economy

Ελλάδα - Ισπανία - Ιρλανδία σημειώνουν πρόοδο στο πεδίο της ανταγωνιστικότητας - «Πολλές χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας που είχαν πληγεί ιδιαιτέρως έντονα από τη χρηματοπιστωτική και οικονομική κρίση, βελτίωσαν την ανταγωνιστικότητά τους μέσα στα τελευταία δέκα χρόνια έναντι άλλων χωρών της ζώνης του ευρώ», γράφει το δημοσίευμα 

Στη μηνιαία έκθεση της Bundesbank αναφέρεται η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt, σε άρθρο με τίτλο «Οι αδύναμες χώρες ανακάμπτουν», παρατηρώντας ότι «η γερμανική κεντρική τράπεζα αναγνωρίζει πρόοδο στο πεδίο της ανταγωνιστικότητας σε Ελλάδα, Ισπανία και Ιρλανδία -σε αντίθεση με τη Γερμανία».

Ειδικότερα, η Ηandelsblatt αναφέρει: «Κατά τη διάρκεια της ευρωκρίσης κάποιοι οικονομολόγοι είχαν προτείνει για χώρες, όπως η Ελλάδα, την έξοδο από τη νομισματική ένωση. Σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έκθεση της Bundesbank, πολλές χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας που είχαν πληγεί ιδιαιτέρως έντονα από τη χρηματοπιστωτική και οικονομική κρίση, βελτίωσαν την ανταγωνιστικότητά τους μέσα στα τελευταία δέκα χρόνια έναντι άλλων χωρών της ζώνης του ευρώ».

griechenland_handesblatt


Συγκεκριμένα, η Γερμανία, βάσει της έκθεσης, έχασε στο διάστημα 2008-2018 περίπου το 5,5% της ανταγωνιστικότητάς της έναντι των εμπορικών της εταίρων στην ευρωζώνη, σημειώνει η εφημερίδα. Παρόμοια πτωτική τάση εμφανίζουν, σύμφωνα με την Bundesbank, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Φινλανδία και Βέλγιο.

«Απέναντί τους εμφανίζονται Ελλάδα, Ιρλανδία, Ισπανία, Γαλλία και Ολλανδία, οι οποίες βελτίωσαν την ανταγωνιστικότητά τους εντός της ευρωζώνης μέσω των χαμηλότερων ανατιμήσεων. Αυτή η εξέλιξη είναι ευπρόσδεκτη επειδή μειώνει τις οικονομικές εντάσεις μεταξύ των ισχυρότερων και των ασθενέστερων χωρών εντός της ευρωζώνης».

Σε άλλο σημείο σημειώνει: «Σύμφωνα με πολλούς οικονομολόγους έχει ασφαλώς νόημα, όταν ο πληθωρισμός στη Γερμανία υπερβαίνει προσωρινά τον μέσο όρο της ευρωζώνης. Αυτό διευκολύνει την ανάκαμψη της ανταγωνιστικότητας άλλων κρατών της ευρωζώνης. Την περίοδο της ευρωκρίσης πολλές χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας υλοποίησαν μεταρρυθμίσεις στον εργασιακό τομέα. Αυτές έχουν την τάση να μειώνουν το επίπεδο των μισθών, βελτιώνοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα των τιμών». Συνολικά πάντως για την ευρωζώνη η ανάλυση της Bundesbank βλέπει βελτίωση της ανταγωνιστικότητας κατά την τελευταία δεκαετία. «Αυτό οφείλεται κυρίως στη σημαντική υποτίμηση του ευρώ», σημειώνει η εφημερίδα, παρατηρώντας, τέλος ότι, αυτή η βελτίωση μπορεί να επιφέρει συνολικά, και όχι μόνο στη Γερμανία, πλεονάσματα στους ισολογισμούς.

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ 

ΣΧΟΛΙΑ (3)

Ναι θα ανακάμψουμε, ειναι προφανές

Ομως τωρα επέρχεται οικονομικός πόλεμος ΗΠΑ-ΗΒ με τη φραου-γκιόσσα. Γκιόσσα θα φας καλαααααααααα

Ποια ΗΒ;

Ποια; Οι Ιρλανδοι αρχισαν μπαμ και μπουμ! Οι Σκωτσεζοι; Ποιο ΗΒ βρε πολυσχεδη εμπειρογνωμονα; Ο,τι κι αν λες, οι γερμανοι κλεινουν εργοστασια στη γερμανια και φτιαχνουν στις ΗΠΑ, ηδη Ζιμενσ, Φολξβαγκεν πανε εκει,10000 θεσεις εργασιας μονο σε πρωτογενη τομεα φερνουν εκει λοιπον! Μη φας, εχει φαβα... στο Συνταγμα χορευες κι εσυ στο ΟΧΙ; Μπααααμ!

σηκωμένος

τώρα ηρέμησα

Candyman

Καλά σας λένε οι Γερμανοι ρε. Περιμένετε άλλα 10-15-20 χρόνια για να δείτε άσπρη μέρα. Τι βιάζεστε; Τι είναι τριάντα χρόνια λιτότητας; Κάντε υπομονή (μέχρι το θάνατο).

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

3fa9d1f6d17c9b1ecfe58b52fb588169_XL

Μειωμένη κατά 1,3 εκατ. θέσεις εμφανίζεται η ζήτηση στα περιφερειακά αεροδρόμια για τη θερινή σεζόν με βάση τον προγραμματισμό των αεροπορικών θέσεων από πλευράς των εταιρειών γεγονός το οποίο αποτυπώνει κι ένα πρώτο σημάδι για την τάση της αγοράς, μετά το θετικό σερί των τελευταίων ετών για τον ελληνικό τουρισμό. 

ee1b877e4ccd9ec89cd3513db26077d0_XL

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών με δύο σταθμούς, το έτος 2037 και ενδιάμεσο το 2027, ολοκληρώνει μέσα στο Μάρτιο το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνοντας σημαντικές τομές στο σύνολο των συνδυασμένων μεταφορών, τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, τα λιμάνια, τα εμπορευματικά κέντρα, τις σιδηροδρομικές υποδομές, τις διεθνείς συνδέσεις και τις οδικές μεταφορές.