1,1 δισ. ευρώ τα δάνεια της ακτοπλοϊας

1,1 δισ. ευρώ τα δάνεια της ακτοπλοϊας

Οι ελληνικές τράπεζες αποτελούν τον κύριο αιμοδότη της ελληνικής ακτοπλοϊας η οποία το 2009 έκλεισε με τις δανειακές τις υποχρεώσεις να φθάνουν το 1,087 δισ.ευρώ.

1,1 δισ. ευρώ τα δάνεια της ακτοπλοϊας
Οι ελληνικές τράπεζες αποτελούν τον κύριο αιμοδότη της ελληνικής ακτοπλοϊας η οποία το 2009 έκλεισε με τις δανειακές τις υποχρεώσεις να φθάνουν το 1,087 δισ.ευρώ.

Μεταξύ, των ελληνικών τραπεζών η Τράπεζα Πειραιώς πρωτοστατεί με 210 εκ. ευρώ, με την Εθνική να ακολουθεί με 168 εκ. ευρώ. Οι υπόλοιπες τράπεζες απέχουν σημαντικά σε σχέση με τις πρώτες δύο, κατέχοντας χαρτοφυλάκια της τάξης του 50% Εμπορική και Alpha Bank από 100 εκ. ευρώ και 25% FBB με 41 εκ. ευρώ και 15% Eurobank με 35 εκ. ευρώ σε σχέση με τις δύο πρώτες.

Οι τραπεζικές υποχρεώσεις των ακτοπλοϊκών  επιχειρήσεων  με το κλείσιμο του 2009 ήταν μειωμένες κατά 5% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.

 Από  το 2007 εμφανίζεται μια σχετική  σταθεροποίηση του επιπέδου δανεισμού  των εταιρειών λόγω τόσο της  ομαλής αποπληρωμής των δανείων  όσο και της πώλησης πλοίων  που βοήθησαν στη μείωση των δανείων λόγω προπληρωμών.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της εταιρείας  οικονομικών συμβούλων XRTC για το 2009-2010 «η μείωση της τραπεζικής χρηματοδότησης σε επίπεδο κλάδου οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση  του τραπεζικού δανεισμού των Μινωικών Γραμμών   και της Attica Group.
Κλείσιμο

Στην  περίπτωση των Μινωικών, η μείωση οφείλεται στην αποπληρωμή δανείου από την πώληση του πλοίου “Pasiphae Pallas», ενώ στην περίπτωση της  Attica Group   αντίστοιχη αποπληρωμή δανείου έγινε από την πώληση του πλοίου Superfast V.

Η ελληνική ακτοπλοΐα δέχεται σημαντικές πιέσεις για τρίτη συνεχόμενη χρονιά οι οποίες προέρχονται όχι μόνο από τις συνθήκες που επικρατούν στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον αλλά και από τις συνθήκες ανταγωνισμού όπως έχουν διαμορφωθεί στον ίδιο τον κλάδο.

«Με την  επιβατική και εμπορευματική  κίνηση να παρουσιάζει πτωτικές τάσεις σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό  στις πιο ώριμες γραμμές όπως της  Κρήτης και της Αδριατικής ο γρίφος της καταλληλότερης στρατηγικής  γίνεται όλο και πιο σύνθετος» επισημαίνεται στην έρευνα:

«Με το σύνολο των ελληνικών εταιρειών πλέον να έχει εγκαταλείψει στρατηγικές γεωγραφικής διαφοροποίησης οι ακτοπλόοι έχουν επικεντρώσει τις δυνάμεις τους σε μια προσπάθεια βέλτιστης αξιοποίησης των διαθέσιμων πόρων τους όπως είναι ναυλώσεις των πλοίων τους σε παίκτες του εξωτερικού, ή ναυλώσεις πλοίων από το εξωτερικό για δρομολόγηση στην εσωτερική αγορά και μείωση του λειτουργικού κόστους μέσω συνεργασιών με το σχήμα ANEK LINES – HSW να ξεχωρίζει». 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης