Αγοράζουμε αυτοκίνητα, μας τα παίρνουν οι τράπεζες

Αγοράζουμε αυτοκίνητα, μας τα παίρνουν οι τράπεζες

Τη φρενήρη άνοδο των πωλήσεων στα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια έρχεται να καταδείξει έρευνα της Stat Bank για τον κλάδο.

Ούτε λίγο ούτε πολύ 318 χιλιάδες επιβατικά αυτοκίνητα νέα και εισαγόμενα μεταχειρισμένα πρωτο-κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους το 2007, ενώ το πρώτο δίμηνο του 2008 ταξινομήθηκαν επιπλέον 56.875 νέα επιβατικά. 

Σύμφωνα δε με τα στοιχεία, ο συνολικός στόλος των επιβατικών που κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόμους αποτελείται περίπου από 4,8 εκ

Αγοράζουμε αυτοκίνητα, μας τα παίρνουν οι τράπεζες

Τη φρενήρη άνοδο των πωλήσεων στα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια έρχεται να καταδείξει έρευνα της Stat Bank για τον κλάδο.

Ούτε λίγο ούτε πολύ 318 χιλιάδες επιβατικά αυτοκίνητα νέα και εισαγόμενα μεταχειρισμένα πρωτο-κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους το 2007, ενώ το πρώτο δίμηνο του 2008 ταξινομήθηκαν επιπλέον 56.875 νέα επιβατικά. 

Σύμφωνα δε με τα στοιχεία, ο συνολικός στόλος των επιβατικών που κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόμους αποτελείται περίπου από 4,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα. 

Είναι αξιοσημείωτο ότι από το 2000 ως το τέλος του 2007 ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα διευρύνθηκε περίπου κατά 60%, ποσοστό αύξησης που είναι το μεγαλύτερο σε σύγκριση με τα αντίστοιχα των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Την ίδια, όμως, στιγμή υπάρχει και ένα αρνητικό ρεκόρ, αφού πάνω από το 20% των επιβατικών που κυκλοφορούν στη χώρα μας είναι ταξινομημένα πριν από το 1990. Είναι δηλαδή συμβατικής τεχνολογίας. Το ποσοστό των συμβατικής τεχνολογίας αυτοκινήτων στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι περίπου 10% ενώ σε κάποιες χώρες είναι και 5%. 

Στις διαφορές της χώρας μας με τις άλλες ευρωπαϊκές πρέπει επίσης να συνυπολογιστεί και το γεγονός ότι στην Ελλάδα εξακολουθεί να ισχύει η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης των επιβατικών αυτοκινήτων. Μόνο τα ταξί πωλούνται με πετρελαιοκίνηση, δηλαδή λιγότερο από το 1% της αγοράς. 

20.000 κατασχέσεις πέρσι

Κλείσιμο

Ενα επιπλέον ανησυχητικό φαινόμενο που παρατηρείται στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτων είναι η κάθετη αύξηση του αριθμού των κατασχέσεων οχημάτων λόγω μη αποπληρωμής των δόσεων προς τις τράπεζες. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας της Τράπεζας Πληροφοριών για την Οικονομία και τις Επιχειρήσεις Stat Bank, το 2007 ο αριθμός των κατασχέσεων εμφανίζει αύξηση 20% σε σχέση με το 2006.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις εκπροσώπων της αγοράς, ολόκληρο το 2007 οι τράπεζες υπολογίζεται ότι εξέδωσαν περίπου 50 χιλιάδες αιτήσεις κατάσχεσης, ενώ τελικώς οι κατασχέσεις εκτιμάται ότι κυμάνθηκαν περίπου στις 20 χιλιάδες. Αυτές αφορούν σε κάθε είδους επιβατικά αυτοκίνητα - από μικρού κυβισμού ως και υπερπολυτελή οχήματα αξίας πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ.

Επιβατικά αυτοκίνητα: Η αγορά των καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων κατέγραψε το 2007 μια αύξηση κατά 4,5% σε σύγκριση με το 2006 και ανέρχεται σε 279.794 αυτοκίνητα. Η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων κατέγραψε αύξηση κατά 2,4% έναντι του 2006, φτάνοντας τις 38.333 μονάδες.

Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3,5 τόνους): Η αγορά καινούριων ελαφρών φορτηγών ανήλθε το 2007 στις 24.007 μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί σε μια μικρή αύξηση κατά 1,1% σε σχέση με το 2006. Η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ελαφρών φορτηγών κατέγραψε 17.121 μονάδες, αριθμός που αντιπροσωπεύει μια μείωση της συγκεκριμένης αγοράς 3,2%.

Βαρέα φορτηγά (μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους): Η αγορά των καινούριων βαρέων φορτηγών έφτασε τις 2.392 μονάδες το 2007, αριθμός που αντιπροσωπεύει μια αύξηση της αγοράς κατά 10,4% συγκριτικά με το 2006. Η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων φορτηγών άνω των 3,5 τόνων έφτασε τις 10.323 μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί σε μια αύξηση κατά 1,8% ως προς το 2006.

Λεωφορεία: Η αγορά νέων λεωφορείων κατέγραψε 627 μονάδες, αποτέλεσμα που μεταφράζεται σε μια σημαντική αύξηση της τάξεως του 32,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. H αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων λεωφορείων έφτασε κατά την υπό εξέταση περίοδο τις 560 μονάδες, καταγράφοντας μια μείωση 3,3% έναντι του 2006.

Μοτοσικλέτες (άνω των 50 cc): Η αγορά των καινούριων μοτοσικλετών (άνω των 50 cc) έφτασε το 2007 τις 100.458 μονάδες, αποτέλεσμα που αντιστοιχεί σε μια αύξηση της ζήτησης κατά 13,5% συγκριτικά με το 2006. Οι εισαγωγές μεταχειρισμένων μοτοσικλετών έφτασαν τις 3.708 μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί σε μια μείωση της τάξεως του 10,1% σε σχέση με την περασμένη χρονιά.

Οι εταιρείες  

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους επιδόσεις των μεμονωμένων επιχειρήσεων, αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι:

*  Η Toyota Hellas παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της αγοράς και η δημοφιλέστερη μάρκα αυτοκινήτου. Αυτή παραμένει επί μακρόν η πρώτη σε ταξινομήσεις και η ισχυρότερη βάσει τζίρου εταιρεία αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς. Η Toyota Hellas, που διευθύνεται από τον κ. Αρ. Αραβανή, κατόρθωσε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της από 9,5% το 2006 σε 9,9% το 2007. Το πρώτο δίμηνο τρέχοντος έτους η εταιρία «έτρεχε» με ένα μερίδιο αγοράς 10,6%. Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης μάρκας είναι πρώτον το υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης εμπορικό της δίκτυο, η παρουσία της σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων και τα πολλά νέα μοντέλα.

*  Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Opel, η οποία ξαναβρήκε τον δρόμο προς την κορυφή. Με αύξηση ταξινομήσεων 28,5% η Opel κατόρθωσε το 2007 να ελέγξει το 8,3% της εγχώριας αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων από 6,8% που είχε το 2006. Ετσι, αυτή τη στιγμή η Opel βρίσκεται στη δεύτερη καλύτερη θέση των ταξινομήσεων από πέμπτη πέρυσι.

* Η Volkswagen, που εκπροσωπείται από τον όμιλο επιχειρήσεων της Kosmocar, συνέχισε την ανοδική της πορεία, αυξάνοντας τις πωλήσεις κατά 3,8% το 2007 σε σχέση με το 2006. Ετσι, στο συγκεκριμένο διάστημα η Volkswagen ήλεγξε μερίδιο αγοράς 7,9%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2006 ο όμιλος Kosmocar, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα τις εταιρείες Audi και Volkswagen, βρέθηκε στην πρώτη θέση -βάσει τζίρου- μεταξύ όλων των ομίλων εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων της χώρας. Ο τζίρος της Kosmocar, ο οποίος διευθύνεται από τον κ. Στήβεν Σίρτη,   υπολογίζεται περίπου σε 550 εκατομμύρια ευρώ κατά το 2006. Ολες οι δραστηριότητες του ομίλου εμφανίζουν αύξηση τζίρου. Το νέο απόκτημα του ομίλου είναι η αντιπροσώπευση των υπερ-πολυτελών αυτοκινήτων Bentley.  

* Στην τέταρτη θέση των ταξινομήσεων παρέμεινε (κατά το 2007) η Ford, η οποία ωστόσο εμφάνισε κάμψη των πωλήσεών της. Ετσι, από 7,6% η εταιρεία ελέγχει το 6,8% της συνολικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Στο πρώτο δίμηνο ωστόσο του 2008 η Ford απώλεσε επιπλέον μερίδιο αγοράς για να φτάσει στο 5%. Στο διάστημα αυτό δύο φίρμες -Hyundai και Suzuki- την προσπέρασαν ανεβαίνοντας στην κατάταξη των ταξινομήσεων έναντι της Ford.

* Μείωση των ταξινομήσεων κατά 12,3% εμφάνισε κατά το 2007 η Hyundai, η οποία ωστόσο κατόρθωσε να αντιστρέψει τι κλίμα το πρώτο δίμηνο του 2008. Τώρα ο όμιλος Π&Ρ Δάβαρη που εκπροσωπεί την κορεατική φίρμα ανακτά το χαμένο έδαφος και βρίσκεται ήδη στην τέταρτη θέση από την πέμπτη κατά το 2007. Ας σημειωθεί ότι στο πρόσφατο παρελθόν και επί σειρά ετών η Hyundai είχε αποσπάσει την πρωτιά στον κατάλογο των ταξινομήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων.

* Αργά αλλά σταθερά ανεβαίνει η Suzuki, που εκπροσωπείται από τον όμιλο επιχειρήσεων Σφακιανάκη. Η Suzuki από 4,7% το 2006 ανέβηκε στο 5,3% το 2007, ενώ το πρώτο δίμηνο του 2008 ελέγχει το 5,6% της αγοράς.

* Στην έβδομη καλύτερη θέση βρίσκεται η Citroen, η οποία εκπροσωπείται από τον όμιλο επιχειρήσεων Συγγελίδη. Η Citroen εμφάνισε σημαντική αύξηση πωλήσεων 15,7% το 2007, ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς της από 4,5% σε 5%. Δύο όμως εταιρείες -η Fiat και η Skoda- βρέθηκαν μπροστά από τη Citroen το πρώτο δίμηνο του 2008.

* Καθοδικά συνεχίζει να κινείται η Peugeot, η οποία ενώ το 2006 ήλεγχε το 5% της αγοράς, έναν χρόνο μετά -το 2007- έπεσε στο 4,5% και το πρώτο δίμηνο του 2008 «τρέχει» με ένα μερίδιο αγοράς 4%. Ετσι, στο πρώτο δίμηνο η εταιρεία ήταν στη 12η θέση του καταλόγου των ταξινομήσεων.

* Αντιθέτως η Fiat ξαναβρίσκει την αυτοπεποίθησή της: μέσα από μια αύξηση ταξινομήσεων 14,2%, η Fiat, που είχε πέσει στην 11η θέση, κατόρθωσε στο πρώτο δίμηνο του 2008 να ανεβεί στην 7η των ταξινομήσεων.

* Στο πρώτο δίμηνο του 2008  στις επόμενες (από τη Fiat) θέσεις βρέθηκαν οι Skoda, Citroen, Nissan, Kia Motors, Peugeot, Mazda, Seat. Λίγο πιο κάτω βρέθηκαν οι BMW, Honda και Mercedes.. Η BMW Hellas, που χτίζει τη δική της στρατηγική από τον Οκτώβριο του 2003 και η οποία διευθύνεται από τον κ. Σταύρο Γιαλουρίδη, συνεχίζει να ανεβάζει το μερίδιο αγοράς της από 2,7% το 2006 σε 2,9% το 2007 και σε 3,1% το πρώτο δίμηνο του 2008. Συνεχίζει να επενδύει στον εκσυγχρονισμό της υποδομής της και του δικτύου της. Στο πλαίσιο αυτό, πρώτον, ολοκληρώθηκαν οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της στον Ασπρόπυργο, επένδυσης 10 εκατομμυρίων ευρώ. Δεύτερον, το 2006 στο δίκτυο έγιναν σημαντικές επενδύσεις εκσυγχρονισμού της τάξεως των 25 εκατομμυρίων ευρώ.

* Τέλος, μεταξύ των εταιρειών οι οποίες κατά το 2007 εμφάνισαν υψηλούς ρυθμούς αύξησης των πωλήσεών τους ήταν και οι Maserati, Lotus, Lexus,  Chrysler, Jaguar, Land Rover, Ssangyong, Chevrolet, Honda, Daihatsu, Mini και Porsche, ορισμένες, δηλαδή, από τις πιο ακριβές φίρμες αυτοκινήτων...  

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης