"Σχέδιο ελέγχου" σε νερά και συμβάσεις παραχώρησης

"Σχέδιο ελέγχου" σε νερά και συμβάσεις παραχώρησης

Σχέδιο μεγαλύτερου  ελέγχου των υδάτινων πόρων και  των δημοσίων έργων ξεκινά η κυβέρνηση  στην προσπάθειά της να μεγιστοποιήσει τα έσοδα που θα ενισχύσουν τα κρατικά  ταμεία από εταιρείες και φορείς δημοσίου συμφέροντος.

"Σχέδιο ελέγχου" σε νερά και συμβάσεις παραχώρησης
Σχέδιο μεγαλύτερου  ελέγχου των υδάτινων πόρων και  των δημοσίων έργων ξεκινά η κυβέρνηση  στην προσπάθειά της να μεγιστοποιήσει τα έσοδα που θα ενισχύσουν τα κρατικά  ταμεία από εταιρείες και φορείς δημοσίου συμφέροντος.  

Η κυβέρνηση  θα διατηρήσει το 51% στην ΕΥΔΑΠ και  την ΕΥΑΘ, εκχωρώντας το 10% και 23% αντίστοιχα μέσω χρηματιστηρίου αλλά ταυτόχρονα ετοιμάζεται να συγκεντρώσει σε ένα  ενιαίο φορέα τις δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) που  χαρακτηρίζονται από κυβερνητικά στελέχη ευτροφία διαφθοράς.  

Εποπτεία  από ΕΥΔΑΠ 
Κλείσιμο

Σύμφωνα με πληροφορίες  οι επιχειρήσεις αυτές, θα περάσουν κάτω από την ομπρέλα μίας εταιρείας  Συμμετοχών η οποία θα εποπτεύεται  από την ΕΥΔΑΠ και θα έχει την  επωνυμία Ελληνικά Νερά ΑΕ.  

“Χέρι” θα μπει και στις πολυσυζητημένες συμβάσεις παραχώρησης που ελέγχονται από ιδιώτες. Μέχρι τα τέλη του έτους εκτιμάται ότι θα έχει προσληφθεί κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού εταιρεία συμβούλων προκειμένου να ξεκινήσει η λειτουργία ενός μηχανισμού παρακολούθησης των έργων.  

Στην κυβέρνηση  κρίνουν ότι οι δημόσιες υπηρεσίες  είναι αδύνατο να ελέγξουν αποτελεσματικά τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης αλλά και εταιρείες που διαχειρίζονται την Αττική Οδού και τη Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο και ετοιμάζονται να προσλάβουν ειδικούς που θα μπορούν να παρακολουθήσουν την λειτουργία αλλά και τα έσοδα των έργων αυτών.  

Στο τραπέζι τα έσοδα 

Εμμέσως πλην σαφώς, η δημιουργία του μηχανισμού αυτού βάζει στο τραπέζι και το θέμα των εσόδων της Αττικής Οδού που θεωρείται ένας χρυσοφόρος οδικός άξονας που θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να συμβάλλει στα δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας, όταν ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των μετόχων της και περάσει στο δημόσιο.  

Σε ιδιώτες  θα καταλήξουν αντίστοιχα η Εγνατία  Οδός αλλά και οι εταιρείες που  θα αναλάβουν τις επεκτάσεις της  Αττικής Οδού αλλά και τον Οδικό  Άξονα Κρήτης. Σύμφωνα με τον υφυπουργό  δημοσίων έργων κ. Γιάννη Μαγκριώτη, το σχέδιο προβλέπει την παραχώρηση των εταιρειών αυτών με συμβάσεις παραχώρησης για 20 ‘έως 30 χρόνια από το οποίο η κυβέρνηση φιλοδοξεί να βάλλει στα ταμεία πρόσθετους πόρους. 

Προς το  παρόν πάντως η ιδιωτικοποίηση  της Εγνατίας Οδού από το  υπουργείο τοποθετείται για την επόμενη διετία καθώς απαιτείται η εκπόνηση σχετικής μελέτης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης