Στο σκαμνί του Ευρωδικαστηρίου και για την ακτοπλοϊα…
Στο σκαμνί του Ευρωδικαστηρίου και για την ακτοπλοϊα…
Η υπόθεση έφθασε Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μετά από προδικαστικό ερώτημα, το οποίο υποβλήθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας...
UPD:
Στο σκαμνί του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου θα καθίσει η Ελλάδα στις 25 Φεβρουαρίου. Αιτία είναι η συμβατότητα ή μη του εθνικού νομοθετικού πλαισίου, το οποίο διέπει τη λειτουργία της ακτοπλοΐας (Ν 2932/01) με τον ισχύοντα ευρωπαϊκό κανονισμό για το cabotage.
Η υπόθεση έφθασε Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μετά από προδικαστικό ερώτημα, το οποίο υποβλήθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει η τότε Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας η οποία έχει μετονομαστεί σε Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας και τέσσερις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοϊκή αγορά.
Πρόσφατα η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας απέστειλε πλούσιο υλικό προς τη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από το οποίο προκύπτει η αντίθεση της Ελληνικής νομοθεσίας προς το ισχύον Κοινοτικό Δίκαιο, μαζί με σχετικές προτάσεις μας για την επίλυση των νομικών παρατυπιών που επισημάνθηκαν.
Το ίδιο υλικό παραδόθηκε και στην Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη καθώς και σε όλους τους αρμόδιους φορείς (Υπουργούς, Ευρωβουλευτές, Βουλευτές, Ενώσεις κλπ).
«Πιστεύαμε και πιστεύουμε ότι οι προβληματισμοί και οι νομικές εισηγήσεις μας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αφορούν ολόκληρη την ακτοπλοϊκή οικογένεια και οι υποβληθείσες προτάσεις μας εντάσσονται στον αγώνα, που άρχισε το 2001, ο τέως Πρόεδρος της Ένωσης κ. Στυλιανός Ζαμπετάκης» επισημαίνει η ΕΕΝ:
« Η Ένωσή μας όμως έχει συνέχεια και συνέπεια και με αγώνες αναζητά ότι θεωρεί δίκαιο, νομικά ορθό και αυτονόητο. Νομικά ορθό και ταυτόχρονα οφθαλμοφανές είναι ότι υπάρχει αντίθεση του εθνικού νομικού πλαισίου για την επιβατηγό ναυτιλία με το ισχύον Κοινοτικό Δίκαιο».
Η υπόθεση έφθασε Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μετά από προδικαστικό ερώτημα, το οποίο υποβλήθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει η τότε Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας η οποία έχει μετονομαστεί σε Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας και τέσσερις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοϊκή αγορά.
Πρόσφατα η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας απέστειλε πλούσιο υλικό προς τη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από το οποίο προκύπτει η αντίθεση της Ελληνικής νομοθεσίας προς το ισχύον Κοινοτικό Δίκαιο, μαζί με σχετικές προτάσεις μας για την επίλυση των νομικών παρατυπιών που επισημάνθηκαν.
Το ίδιο υλικό παραδόθηκε και στην Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη καθώς και σε όλους τους αρμόδιους φορείς (Υπουργούς, Ευρωβουλευτές, Βουλευτές, Ενώσεις κλπ).
«Πιστεύαμε και πιστεύουμε ότι οι προβληματισμοί και οι νομικές εισηγήσεις μας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αφορούν ολόκληρη την ακτοπλοϊκή οικογένεια και οι υποβληθείσες προτάσεις μας εντάσσονται στον αγώνα, που άρχισε το 2001, ο τέως Πρόεδρος της Ένωσης κ. Στυλιανός Ζαμπετάκης» επισημαίνει η ΕΕΝ:
« Η Ένωσή μας όμως έχει συνέχεια και συνέπεια και με αγώνες αναζητά ότι θεωρεί δίκαιο, νομικά ορθό και αυτονόητο. Νομικά ορθό και ταυτόχρονα οφθαλμοφανές είναι ότι υπάρχει αντίθεση του εθνικού νομικού πλαισίου για την επιβατηγό ναυτιλία με το ισχύον Κοινοτικό Δίκαιο».
Για την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) , πρώην Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοϊας,(ΕΕΑ), την υπόθεση χειρίζεται ο Ανδρέας Καλογερόπουλος ο οποίος είναι πρώην δικαστής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και τώρα Δικηγόρος και ήταν εκείνος που είχε συντάξει την προσφυγή των ακτοπλόων στην Επιτροπή.
«Το νομοθετικό καθεστώς της Ελλάδος περιλαμβάνει ρυθμίσεις εξωφρενικές συγκρινόμενες ακόμη και με τις ρυθμίσεις δημόσιας υπηρεσίας όταν αυτές επιτρέπονται επισημαίνει ο Ανδρέας Καλογερόπουλος :
« Στην πραγματικότητα, το κράτος ούτε λίγο ούτε πολύ μεταφέρει στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις όλα τα οικονομικά βάρη τα οποία έπρεπε να αναλάβει το ίδιο, βάρη τα οποία για το δημόσιο είναι σχετικώς χαμηλά ενώ είναι δυσβάστακτα για κάθε μία ακτοπλοϊκή επιχείρηση. Δεν υπάρχει άλλος τομέας επιχειρηματικής δραστηριότητας ο οποίος να λειτουργεί υπό παρόμοιο καθεστώς»και καταλήγει:
«Φαντάζεται κανείς τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να λειτουργούν υποχρεωτικά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή να είναι υποχρεωμένες να προβαίνουν σε εκπτώσεις για ορισμένες κατηγορίες πελατών; Πρόκειται για ένα παράδειγμα μεταξύ πληθώρας άλλων. Σκεφτείτε ακόμη τις ιδιωτικές κλινικές, τα εστιατόρια και τα παντοπωλεία, τις κατασκευαστικές εταιρείες κλπ.», καταλήγει…
«Το νομοθετικό καθεστώς της Ελλάδος περιλαμβάνει ρυθμίσεις εξωφρενικές συγκρινόμενες ακόμη και με τις ρυθμίσεις δημόσιας υπηρεσίας όταν αυτές επιτρέπονται επισημαίνει ο Ανδρέας Καλογερόπουλος :
« Στην πραγματικότητα, το κράτος ούτε λίγο ούτε πολύ μεταφέρει στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις όλα τα οικονομικά βάρη τα οποία έπρεπε να αναλάβει το ίδιο, βάρη τα οποία για το δημόσιο είναι σχετικώς χαμηλά ενώ είναι δυσβάστακτα για κάθε μία ακτοπλοϊκή επιχείρηση. Δεν υπάρχει άλλος τομέας επιχειρηματικής δραστηριότητας ο οποίος να λειτουργεί υπό παρόμοιο καθεστώς»και καταλήγει:
«Φαντάζεται κανείς τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να λειτουργούν υποχρεωτικά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή να είναι υποχρεωμένες να προβαίνουν σε εκπτώσεις για ορισμένες κατηγορίες πελατών; Πρόκειται για ένα παράδειγμα μεταξύ πληθώρας άλλων. Σκεφτείτε ακόμη τις ιδιωτικές κλινικές, τα εστιατόρια και τα παντοπωλεία, τις κατασκευαστικές εταιρείες κλπ.», καταλήγει…
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα