Βουλγαρία: Κόστος 300 εκατ. αν δεν γίνει ο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης

Βουλγαρία: Κόστος 300 εκατ. αν δεν γίνει ο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης

Με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννη Μανιάτη να βρίσκεται από χτες στην Σόφια, όπου την Πέμπτη το πρωί θα συναντηθεί με τον υπουργό Ενέργειας της βουλγαρίας κ. Τράικοφ, στην γειτονική χώρα ασκείται από αρμόδιους παράγοντες κριτική...

Βουλγαρία: Κόστος 300 εκατ. αν δεν γίνει ο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης
Με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννη Μανιάτη να βρίσκεται από χτες στην Σόφια, όπου την Πέμπτη το πρωί θα συναντηθεί με τον υπουργό Ενέργειας της βουλγαρίας κ. Τράικοφ, στην γειτονική χώρα ασκείται από αρμόδιους παράγοντες κριτική στην κυβέρνηση Μπορίσοφ, η οποία αμφισβητεί κατά καιρούς επισήμως την σκοπιμότητα της κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, ενός έργου στο οποίο εμπλέκονται και η χώρα μας και η Ρωσία.

Πιο συγκεκριμένα, σε δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΡΙ», φιλοξενούνται δηλώσεις του Διευθυντή της Βουλγαρικής εταιρείας στην Διεθνή Εταιρεία Έργου Trans Balkan Pipeline, κ. Πλάμεν Ρούσεφ, κατά τις οποίες  “η Βουλγαρία ενδέχεται να κατηγορηθεί για την αποτυχία του έργου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, αν η Ρωσία αρνηθεί τη συμμετοχή της λόγω της καθυστέρησης της βουλγαρικής πλευράς”.

Στο δημοσίευμα αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «η έλλειψη επίσημης απάντησης εκ μέρους της Βουλγαρίας,  αν θα συμμετάσχει ή όχι στην κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη οδηγεί στα όρια την υπομονή του πλειοψηφικού εταίρου, της Ρωσικής Transneft».

Μάλιστα, η ασάφεια που επικρατεί στο έργο ήταν ο λόγος που, κατά το δημοσίευμα, έστρεψε την προσοχή της Ρωσίας προς τον εναλλακτικό αγωγό Σαμψούντα – Τζεϊχάν.

«Αν η Ρωσία αρνηθεί συμμετοχή στον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, ενδέχεται η Βουλγαρία να κατηγορηθεί εξ’ ολοκλήρου για την αποτυχία του έργου», φέρεται να δήλωσε ο κ.Ρούσεφ. «Έτσι, η Βουλγαρία θα αναγκαστεί να πληρώσει όλα τα έξοδα μέχρι στιγμής, ύψους 25 – 30 εκατ. ευρώ, αλλά και επιπρόσθετα ποσά ως ποινική ρήτρα, που θα ανέρχονται σε 300 εκατ. Ευρώ», καταλήγει ο ίδιος.
Κλείσιμο

Στην ίδια εφημερίδα δημοσιεύεται ρεπορτάζ κατά το οποίο «το Βουλγαρικό υπουργείο Περιβάλλοντος και Υδάτων απέρριψε το ενδεχόμενο εκφόρτωσης του πετρελαίου σε πλατφόρμες, σε ανοιχτή θάλασσα, 10 χλμ από τον κόλπο του Μπουργκάς.
«Σύμφωνα με την άποψη του υπουργείου, αυτή η εκδοχή είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον και θα αναζητηθεί άλλος τρόπος εκφόρτωσης, ενώ αναμένεται η εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης να είναι έτοιμη στα μέσα του έτους», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Θυμίζουμε εδώ ότι, προεξάρχοντος του πρωθυπουργού Μπορίσοφ, Βούλγαροι αξιωματούχοι έχουν κατά καιρούς δηλώσει επισήμως ότι δεν είναι σαφή τα οφέλη που επιφέρει για την χώρα η κατασκευή ενός τέτοιου έργου.

Η αίσθηση, πάντως, που κυριαρχεί στην πετρελαϊκή αγορά είναι ότι η Βουλγαρία επιδιώκει το μεγαλύτερο δυνατό οικονομικό όφελος από το συγκεκριμένο έργο.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης