Tέλη κυκλοφορίας: Νέος τρόπος υπολογισμού - Δείτε τι αλλάζει

Tέλη κυκλοφορίας: Νέος τρόπος υπολογισμού - Δείτε τι αλλάζει

Κριτήριο ο αριθμός των ΙΧ που έχει στην κατοχή του ένα νοικοκυριό - Θα αθροίζουν τα κυβικά όλων των ΙΧ της οικογένειας - Μπαίνει και «ηλικιακό» κριτήριο των αυτοκινήτων - Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα και ποιοι θα τη γλυτώσουν

Αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας επεξεργάζεται η κυβέρνηση.
Πηγές προσκείμενες στο ΥΠΟΙΚ αναφέρουν πως οι αλλαγές είναι πολύ πιθανό να ισχύσουν αι για τα τέλη που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι από φέτος (τέλη κυκλοφορίας 2016).
Επισήμως το υπουργείο διαψεύδει ότι υπάρχσι στο τραπέζι αυτή τη στιγμή το θέμα αλλαγής του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ωστόσο αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο κάποια στιγμή το θέμα να εξεταστεί και δεν προσδιορίζει ποια θα είναι αυτή.

Σύμφωνα λοιπόν με οικονομικές πηγές αλλά και ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Star,  το σχέδιο που εξετάζεται έχει τα εξής βασικά σημεία:

- Εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.

- Εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. «Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα «χιλιάρι» για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί», λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. «Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού» προσθέτουν.

- Εεισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά. Σήμερα το ύψος των τελών των καινούργιων αυτοκινήτων υπολογίζεται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Στο υπουργείο Οικονομικών ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.

Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δισ. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.

Διαβάστε περισσότερες οικονομικές ειδήσεις στο newmoney.gr

ΣΧΟΛΙΑ (386)

ΚΩΣΤΑΣ

Τι έχουμε ? Αριστερή κυβέρνηση ? χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα Μπα σε καλό μας !

Panos

Η λύση είναι απλή. Διαιρω το ετήσιο κόστος για κατασκευες/συντηρήσεις δρόμων με τον αριθμό αυτοκινήτων. Το αποτέλεσμα της διαίρεσης βγάζει τα ετήσια τέλη. Αυτό σημαίνει, ότι όσο θα αυξάνονται τα ΙΧ που κυκλοφορούν, τόσο θα πέφτουν και τα τέλη κυκλοφορίας.

N.A

Καθε χρονο φευγουν απο την κυκλοφορια ΙΧ με ακριβα τελη αφου εχουν απαξιωθει λογω φορολογησης και κρινεται ασυμφορη η χρηση τους και μπαινουν στην κυκλοφορια ΙΧ με φτηνο ντιζελ (γνωμη μου θα αλλαξει και αυτο ) χωρις τελη .Ετσι δεν μπορει να τηρηθει ο στοχος του 1,1 δισ απο την φορολογια στην χρηση του ΙΧ . Με τον σημερινο επισης αδικο τροπο υπερφορολογουντε ΙΧ μηδενικης πλεον αξιας λογων κυβικων και καθολου ΙΧ με κυβισμους κατω των 2000cc αλλα με μεγαλη εμπορικη αξια . Η αλλαγη του τροπου φορολογησης ειναι αναποφευκτη για τους παραπανω λογους. Λυσεις δικαιες υπαρχουν πολλες ωστε να τηρηθει και ο στοχος του 1,1 δισ απο εσοδα στην φορολογια των ΙΧ . 1.Ενσωματωση στην τιμη του καυσιμου ,μειονεκτημα μεγαλη επιβαρυνση στις μεταφορες . 2.Φορολογια με βαση την εμπορικη αξια ,μειονεκτημα ο δυσκολος καθορισμος εμπορικων αξιων των μεγαλης ηλικιας ΙΧ . Η φορολογια με βαση τους ρυπους θα μπορουσε να ειναι λυση σε ενα κρατος που ΔΕΝ εχει αναγκη απο ενα δισ σε φορους απο χρηση ΙΧ,η λυση αυτη εδω οδηγησε στην κατακορυφη πτωση των εσοδων σε καιρους που καθε ευρω μετραει .

stathis -lefkada

Τα τελη κυκλοφοριας μηπως θα πρεπε να μετακυλιστουν στην τιμη του καυσιμου???οσο πιο πολυ κινειται στους καταπληκτικους δρομους της χωρας μας καποιος, τοσο περισσοτερο να πληρωνει-ας υπαρχουν βεβαια εξαιρεσεις για αυτους που ζουν απο το τιμονι... και ξεχωριστα ο φορος για την τιμη η τα κυβικα η την πολυτελεια του αυτοκινητου... και ενας ακομη φορος για το συνολικο βαρος του αυτοκινητου με την οικογενεια μεσα.... και ενας ακομη συμφωνα με το ποσες φορες φρεναρουμε η παταμε γκαζι... και ενας ακομη για το χρωμα του αυτοκινητου η για τα ζαντολαστιχα... και ενας ακομη για τα γαμωσταυριδια που θα ακουσουνε...

Μάνος

Σιγα σιγά γυρίζουμε στην δεκαετια του 50, οπου όποιος είχε αυτοκίνητο ηταν προνομιούχος και όλοι οι δρόμοι ήταν αδειοι...

σύριζα = προλεταριάτο.

σύριζα = προλεταριάτο. μιζέρια, κακομοιριά, κατάθλιψη.

μιλάμε για αναπτυξιακή αναγέννηση,

η οποία ξεκινάει με φόρο μετακίνηση. τέλειο.

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛ/ΡΙΑΣ ΒΑΣΕΙ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ

ΕΙΣΤΕ ΣΕ ΚΑΛΟ ΔΡΟΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ,ΔΗΛ. ΕΠΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΟ, ΑΛΛΑ Η ΑΠΟΛΥΤΑ ΔΙΚΑΙΗ-ΣΩΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΕΙ,ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ, ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ. ΤΑ ΑΚΡΙΒΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΤΕΛΗ ! ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΒΑΣΕΙ ΚΥΒΙΚΩΝ ! ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ,ΙΔΙΩΣ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ?????

Τι

Εχουμε?????

TR

τα ακριβότερα αυτοκίνητα έχουν πληρώση ήδη τον παραπάνω φόρο αφού έχουν πολλαπλάσιο τέλος ταξινόμησεις κατά την αγορά. Τα τέλη κυκλοφορίας αφορούν την "φθορά" που προκύπτει απο την χρήση του αυτοκινήτου, προφανώς περισότερο χώρο δεν καταλαμβάνουν, αντίθετα συνήθως επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον, ενώ πολλές φορές το κρίτήριο είναι και η ασφάλεια που προσφέρουν. Η σύνδεση με την τιμή θα "πέσει" στα ευρωπαϊκά δικαστήρια.

Yannis απο Κιλκίς

Καλά φιλοσοφία χρειάζεται για να καταλάβει κανείς οτι πρέπει η φορολογία του αυτοκινήτου,πρέπει να συνδεθεί και με την κίνησή του?ένας συνταξιούχος ,όπως εγώ,που θα κινηθεί 3-4-χιλιόμετρα το πολύ να προμηθευτεί τα ιατρεία και τα φαρμακεία για τις ανάγκες του ,άιντε και μια η δύο φορες στο χωριό του το χρόνο με ενα παλιό αυτοκίνητο,γιατι να πληρώνει 300-400 γιουρια το χρόνο?Θ α πρέπει να θορτωθεί και αυτός οσο ένα αυτοκίνητο με πολλαπλάσια κίνηση?????έλεος δεν αντέχουμε άλλο το χέρι σας στην δική μας τσέπι,που στο κατω κατω δεν εχει και τίποτα μέσα?

ΣΣ

αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού προσθέτουν. ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΒΛΑΧΟΙ ΣΑΝ ΚΑΙ ΕΣΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝ ΠΑΤΑΤΕΣ ?? ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΕ ΣΤΟ ΚΑΡΤΟΣ ΑΝ ΔΕΝ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ !!

ΧΡΗΣΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ

Προβλέπω να οδηγούμε όλοι γαϊδούρια και να γεμίσουν οι δρόμοι από ατέλειωτες ουρές. Αλλωστε έτσι όπως αντιμετωπίζουμε τα πράγματα σε λίγο δεν θα μπορούμε ούτε να κυκλοφορούμε σαν άνθρωποι. Οπου φύγει φύγει λοιπόν πιστεύω να μην μας κλείσουν κι εμάς τα σύνορα γιατί σε λίγο θα είμαστε μετανάστες στην ίδια μας τη χώρα. Εχω αρκετούς φίλους στο εξωτερικό μήπως πρέπει να σκεφτώ σοβαρά την έξοδό μου από την χώρα ή μήπως να σκεφτούμε συλλογικά την δική τους έξοδο γιατί είμαι σίγουρη ότι αυτοί μας βλέπουν σαν γαϊδούρια. Επιτέλους ας αντιδράσουμε ...................

Ακατανόμαστος

Δώσε πόνο Αλέξη

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης