ΟΛΠ: 350 εκατ. ευρώ για ακτοπλοϊα και κρουαζιέρα

ΟΛΠ: 350 εκατ. ευρώ για ακτοπλοϊα και κρουαζιέρα

Iδιαίτερα προβληματισμένη για την επόμενη ημέρα του ήδη κορεσμένου λιμανιού  βρίσκεται η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και ειδικότερα για τις ενέργειας που πρέπει να κάνει για να λύσει τα προβλήματα της ακτοπλοίας αλλά και της κρουαζιέρας.  

Σύμφωνα με τα σχέδια του ΟΛΠ για την επόμενη ημέρα στο λιμάνι οι επέκταση του λιμανιού που θα απορροφήσει και εξυπηρετήσει τις ανάγκες του μέλλοντος σε ακτοπλοϊα και κ

ΟΛΠ: 350 εκατ. ευρώ για ακτοπλοϊα και κρουαζιέρα

Iδιαίτερα προβληματισμένη για την επόμενη ημέρα του ήδη κορεσμένου λιμανιού  βρίσκεται η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και ειδικότερα για τις ενέργειας που πρέπει να κάνει για να λύσει τα προβλήματα της ακτοπλοίας αλλά και της κρουαζιέρας.  

Σύμφωνα με τα σχέδια του ΟΛΠ για την επόμενη ημέρα στο λιμάνι οι επέκταση του λιμανιού που θα απορροφήσει και εξυπηρετήσει τις ανάγκες του μέλλοντος σε ακτοπλοϊα και κρουαζιέρα .  

Κομβικό σημείο είναι  η  πρόσφατη απόφαση της ΕΕ   σύμφωνα με την οποία, έργα  που  συνδέουν το κέντρο με τα νησιά και  προωθούν την Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων, μπορούν  να ενταχθούν τα έργα αυτά  στα κοινοτικά προγράμματα άρα να είναι χρηματοδοτούμενα.  

Οι προμελέτες δείχνουν ότι θα μπορούσαν να προστεθούν, με σημαντικά λιμενικά έργα,  11 νέες θέσεις πλοίων της ακτοπλοϊας  για  μήκη της τάξεως των 250 μέτρων και  βάθη που καλύπτουν τα παραπάνω πλοία, κόστους 150 εκ.ευρώ.

Επίσης, μπορούν και  πρέπει να  αυξηθούν σε έξι από  μία που είναι σήμερα οι θέσεις για τα κρουαζιερόπλοια.

Η προεκτιμώμενη δαπάνη ξεπερνά τα 200 εκ. ευρώ, η δε χρηματοδότηση  αυτής της επέκτασης αποτελεί έναν πονοκέφαλο για τον Οργανισμό, αφού δεν μπορεί να ενταχθεί σε κοινοτικά πλαίσια στήριξης. 

Κλείσιμο

Τα  σχέδια για την ακτοπλοϊα  

« Μετά από πολλές σκέψεις και αρκετές προμελέτες, το τμήμα στρατηγικών μελετών  του Οργανισμού, κατέληξε ότι μία  βέλτιστη αλλά εξαιρετικά δύσκολη λύση θα ήταν η ανάπτυξη του λιμανιού προς τη βόρεια πλευρά αναφορικά με την ακτοπλοϊα, και στη νότιο πλευρά για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας» αποκαλύπτει στο ΘΕΜΑ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ, Νίκος Αναστασόπουλος:  

«Οι προμελέτες δείχνουν ότι θα μπορούσαν να προστεθούν, με σημαντικά λιμενικά έργα,  11 νέες θέσεις πλοίων για μήκη της τάξεως των 250 μέτρων και βάθη που καλύπτουν τα παραπάνω πλοία» και προσθέτει:  

«Σήμερα ο Πειραιάς διαθέτει μόλις τρεις θέσεις για  πλοία μήκους άνω των 200 μέτρων, καλύπτοντας  μετά δυσκολίας, τις μακρινές αποστάσεις Κρήτης, Μυτιλήνης και Ρόδου και  με αντικειμενική αδυναμία να υποδεχθεί  πλοία αυτών των μεγεθών εφόσον δρομολογηθούν  στα γραμμές αυτές, όπως το Superfast XII.

Η προεκτιμώμενη δαπάνη με σημερινές τιμές, ξεπερνά τα 150 εκατ. ευρώ.» 

Προκειμένου όμως να γίνουν τα έργα επέκτασης του λιμανιού του Πειραιά για να δημιουργηθούν χώροι για την ακτοπλοϊα θα πρέπει να επιτευχθεί  η εξασφάλιση του χερσαίου χώρου που ανήκει στην Εθνική Τράπεζα. 

 Η κρουαζιέρα 

Η επέκταση στη νότια  πλευρά του λιμανιού στις ήδη υφιστάμενες  εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν  την κρουαζιέρα  και Με δεδομένο  ότι τα σημερινά και αυριανά κρουαζιερόπλοια  ξεπερνούν τα 350 μέτρα, η διοίκηση του ΟΛΠ έχει προβλέψει  στην προμελέτη της, αύξηση των θέσεων για μήκη πλοίων από 350 έως 400 μέτρα, έξι νέες θέσεις όταν οι υφιστάμενες είναι μόνο…μία. Η επέκταση θα γίνει προς τη  νότια πλευρά του λιμανιού στις ήδη υφιστάμενες εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν την κρουαζιέρα. 

Παραχώρηση  σε τρίτους 

« Η προεκτιμώμενη  δαπάνη ξεπερνά τα 200 εκ. ευρώ, η δε χρηματοδότηση αυτής της επέκτασης  αποτελεί έναν πονοκέφαλο για τον  Οργανισμό, αφού δεν μπορεί να ενταχθεί σε κοινοτικά πλαίσια στήριξης και θα έπρεπε να ενταχθεί, μερικώς τουλάχιστον, σε έργα αυτοχρηματοδοτούμενα, μέσω παραχώρησης.» τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ:  

«Δηλαδή να φτιάξει  την προβλήτα τρίτος και να την  εκμεταλλεύεται. Ο ΟΛΠ προτίθεται, εφόσον εγκριθεί καταρχήν, το μεγαλόπνοο και φιλόδοξο σχέδιό του, να ξεκινήσει μέσα στη χρονιά τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων με επόμενο στόχο, αρχές του 2010, να υποβάλλει προς έγκριση τα σχέδιά του προς το ΕΣΑΛ -Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων». 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης