Νέες αυξήσεις έως 30% ζητούν οι ακτοπλόοι
Την παρέμβαση της κυβέρνησης ζητούν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μεγάλη οικονομική αβαρία που αντιμετωπίζουν, μετά την αλματώδη αύξηση της τιμής των καυσίμων που έσπασαν το φράγμα των 100 δολαρίων το βαρέλι.
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ζητάνε από τον υπουργό κ. Γιώργο Βουλγαράκη να παρέμβει ώστε να καταργηθούν οι κρατήσεις υπέρ τρίτων που δεν είναι ανταποδοτικές και επιβαρύνουν το εισιτήριο κατά 34%.
«Μέχρι τώρα λέγαμε καταργείστε τις κρατήσεις αυτές
Την παρέμβαση της κυβέρνησης ζητούν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μεγάλη οικονομική αβαρία που αντιμετωπίζουν, μετά την αλματώδη αύξηση της τιμής των καυσίμων που έσπασαν το φράγμα των 100 δολαρίων το βαρέλι.
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ζητάνε από τον υπουργό κ. Γιώργο Βουλγαράκη να παρέμβει ώστε να καταργηθούν οι κρατήσεις υπέρ τρίτων που δεν είναι ανταποδοτικές και επιβαρύνουν το εισιτήριο κατά 34%.
«Μέχρι τώρα λέγαμε καταργείστε τις κρατήσεις αυτές για να μειώσουμε την τιμή του εισιτηρίου και τώρα λέμε καταργείστε τις κρατήσεις για να μην κάνουμε αυξήσεις», επεσήμανε υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκού ομίλου.
Σε σύγκριση με την περσινή χρονιά η αύξηση έφθασε το 67%, που για μία μέση εταιρεία σημαίνει επιβάρυνση με 20 εκατ. ευρώ. Οι συνέπειες θα φανούν την άνοιξη, αφού σύμφωνα με πληροφορίες οι εταιρείες θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε αυξήσεις στα εισιτήρια, που θα ξεπεράσουν το 10%, ενώ κάποιες έχουν ζητήσει μέχρι και 30% κατά περίπτωση. Εκείνο που σώζει προς το παρόν την κατάσταση είναι το γεγονός ότι είχαμε μία πολύ καλή τουριστική-μεταφορική περίοδο ως χώρα και οι εταιρείες ισορρόπησαν.
Στην αύξηση της τιμής του πετρελαίου έχει προστεθεί και η εφαρμογή της νέας κοινοτικής οδηγίας για τη χρήση από τα πλοία νέου τύπου καυσίμων με μειωμένη περιεκτικότητα σε θείο. Καύσιμο το οποίο λόγω της επεξεργασίας του είναι πιο ακριβό κατά 8% και θα αυξήσει το κόστος λειτουργίας ενός πλοίου.
Κατάργηση δρομολογίων
Μία από τις λύσεις που μελετούν χωρίς να έχουν πάρει απόφαση τα επιτελεία των επιχειρήσεων είναι και η πιθανή κατάργηση δρομολογίων που είναι ζημιογόνα, η λεγόμενη «οικονομία δρομολογίων», που θα έχει ως επίπτωση την υποβάθμιση του επιπέδου παροχής υπηρεσιών και τη δημιουργία προβλημάτων στη σύνδεση ορισμένων νησιών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr