Ακτοπλοϊα: Οριακή πλέον η αύξηση επιβατών και οχημάτων
Σε επίπεδα ωρίμανσης έχει φθάσει η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά καθώς η κίνηση επιβατών, αυτοκινήτων και φορτηγών εμφανίζουν σημάδια οριακής ετήσιας αύξησης τα τελευταία τρία χρόνια
Γράφημα 5: Μεταφορικό Έργο Ελλάδας (2003-2007)
Πηγή: XRTC ΕΠΕ βάση ΕΣΥΕ και Λιμενικών Αρχών
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστι
Σε επίπεδα ωρίμανσης έχει φθάσει η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά καθώς η κίνηση επιβατών, αυτοκινήτων και φορτηγών εμφανίζουν σημάδια οριακής ετήσιας αύξησης τα τελευταία τρία χρόνια
Γράφημα 5: Μεταφορικό Έργο Ελλάδας (2003-2007)
Πηγή: XRTC ΕΠΕ βάση ΕΣΥΕ και Λιμενικών ΑρχώνΣύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδος (ΕΣΥΕ), η μέση αύξηση από το 2005 έως και το 2007 δεν ξεπερνά το επίπεδο του 3% για επιβάτες, 4% αυτοκίνητα και 3% φορτηγά αντίστοιχα.
Στις τιμές αυτές δεν περιλαμβάνονται οι κινήσεις που λαμβάνουν χώρα σε πορθμεία καθώς η συνολική κίνηση κυρίως των επιβατών υπερδιπλασιάζεται.
Διακυμάνσεις
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην περίπτωση των έντονων διακυμάνσεων της επιβατικής ζήτησης.
Σύμφωνα με έρευνα της XRTC, τα υψηλότερα επίπεδα ελαστικότητας σε σχέση με αυτά των οχημάτων οφείλονται στα ευαίσθητα χαρακτηριστικά που έχει το συγκεκριμένο κομμάτι της ζήτησης το οποίο επηρεάζεται από οικονομικούς, κοινωνικούς και πολιτικούς παράγοντες όχι μόνο σε τοπικό αλλά και διεθνές επίπεδο.
Τα παραπάνω χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με την εποχικότητα που χαρακτηρίζει τη ζήτηση αυτή κάνει το έργο πρόβλεψης και προγραμματισμού χωρητικότητας ιδιαίτερα σύνθετο.
«Για το λόγο αυτό οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τείνουν να προσαρμόζουν τον προγραμματισμό των επενδύσεών τους και κατ’ επέκταση των δρομολογίων τους με βάση τα πιο σταθερά τμήματα της ζήτησης η οποία είναι κυρίως τα φορτηγά και σε δεύτερη μοίρα τα αυτοκίνητα», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έρευνα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr