Ακτοπλοϊα: Πτώση τζίρου και εξαφάνιση κερδών
Η παγκόσμια οικονομικη κρίση φαίνεται ότι δεν άφησε ανεπηρέαστη την ελληνική ακτοπλοϊα.
Αναλύοντας το σύνολο της αγοράς διαπιστώνεται μείωση του κύκλου εργασιών κατά 9,5% το 2008 σε σχέση με το 2007 προσεγγίζοντας στα επίπεδα του 2004.
«Το περιθώριο κερδών προ τόκων και αποσβέσεων παρουσιάζει κι αυτό σημαντική μείωση της τάξης του 50% φτάνοντας το 11% μετά από μία περίοδο τετραετίας όπου υπήρχε μία σταθερότητα που κυμαινόταν μεταξύ του 21% και 26%.» ε
Η παγκόσμια οικονομικη κρίση φαίνεται ότι δεν άφησε ανεπηρέαστη την ελληνική ακτοπλοϊα.
Αναλύοντας το σύνολο της αγοράς διαπιστώνεται μείωση του κύκλου εργασιών κατά 9,5% το 2008 σε σχέση με το 2007 προσεγγίζοντας στα επίπεδα του 2004.
«Το περιθώριο κερδών προ τόκων και αποσβέσεων παρουσιάζει κι αυτό σημαντική μείωση της τάξης του 50% φτάνοντας το 11% μετά από μία περίοδο τετραετίας όπου υπήρχε μία σταθερότητα που κυμαινόταν μεταξύ του 21% και 26%.» επισημαίνεται στην έρευνα γα την ακτοπλοϊα της XRTC.
Οι κύριοι λόγοι που οδήγησαν σε αυτό το αποτέλεσμα είναι η οικονομική ύφεση, οι αυξημένες τιμές του πετρελαίου καθώς και η μειωμένη ζήτηση σε ορισμένες γραμμές.
«Από το 2005 έχει ξεκινήσει μία προσπάθεια μείωσης του τραπεζικού δανεισμού είτε με την πώληση πλοίων είτε με την αναδιάρθρωση δανείων. Το 2007 παρατηρούνται τα χαμηλότερα επίπεδα δανείων της πενταετίας με το 2008 να ακολουθεί. Θα πρέπει εδώ να τονιστεί ότι η μικρή αύξηση που παρουσιάζει ο τραπεζικός δανεισμός οφείλεται και στη διστακτικότητα από πλευράς των τραπεζών να παρέχουν κάθε μορφή δανεισμού λόγω της παγκόσμιας κρίσης του χρηματοπιστωτικού συστήματος» καταλήγει η ανάλυση της έρευνας.
Καθαρά Αποτελέσματα-Μείωση κατά 99%
Σύμφωνα με τα στοιχεία «τα καθαρά αποτελέσματα δείχνουν μία εντυπωσιακή μείωση της τάξης του -99% το 2008 σε σχέση με το 2007.
Μετά από δύο συνεχείς αυξήσεις από το 2004 μέχρι το 2006 όπου παρουσιάζεται και η μεγαλύτερη που φτάνει το 80% σε σχέση με το 2005, οι εταιρείες φαίνονται να επηρεάζονται φέτος όπως και πέρυσι τόσο από τις τιμές του πετρελαίου όσο και από τις συνθήκες ανταγωνισμού που επικρατούν σε κάποιες γραμμές» και προσθέτει:
«Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της εταιρείας ANEK LINES για περιορισμό του κύκλου εργασιών της στη γραμμή Πειραιάς – Χανίων λόγω ανταγωνισμού. Οι εταιρείες στο σύνολό τους παρουσιάζουν μειώσεις στα αποτελέσματα χρήσης τους. Τη μεγαλύτερη μείωση εμφανίζει στα αποτελέσματα της NEL LINES η οποία επηρεάστηκε αισθητά από το ατύχημα του ΘΕΟΦΙΛΟΣ κατά -196% με τις ANEK LINES, MINOAN LINES, ATTICA GROUP και HELLENIC SEAWAYS να ακολουθούν με αντίστοιχα ποσοστά -152%, -80%, -64% και -39%.»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr