Γκρινιάζουν πάλι για τα καύσιμα οι ακτοπλόοι
Για νέες πιέσεις λόγω της αύξησης των υγρών καυσίμων παραπονιούνται οι ακτοπλόοι, καθώς οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου έχουν διπλασιαστεί μέσα στο 2009 προκαλώντας πονοκέφαλο σε έναν κλάδο που δεν περνά και την καλύτερή του εποχή από οικονομικής πλευράς…
Η κατάσταση γίνεται χειρότερη αν λάβει κανείς υπόψη ότι η επιβατική και εμπορική κίνηση από τις αρχές του 2009 έως τα τέλη Μαϊου , υπολογίζεται, από ακτοπλοϊκού
Για νέες πιέσεις λόγω της αύξησης των υγρών καυσίμων παραπονιούνται οι ακτοπλόοι, καθώς οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου έχουν διπλασιαστεί μέσα στο 2009 προκαλώντας πονοκέφαλο σε έναν κλάδο που δεν περνά και την καλύτερή του εποχή από οικονομικής πλευράς…
Η κατάσταση γίνεται χειρότερη αν λάβει κανείς υπόψη ότι η επιβατική και εμπορική κίνηση από τις αρχές του 2009 έως τα τέλη Μαϊου , υπολογίζεται, από ακτοπλοϊκούς κύκλους, ότι έχει μειωθεί κατά 20%.
Χαρακτηριστικά στέλεχος της ακτοπλοϊας μας επεσήμανε ότι η τιμή του gas oil από 300 ευρώ ο μετρικός τόνος αυξήθηκε στα 440 ευρώ. Ένα ταχύπλοο καταναλώνει 6 τόνους την ώρα. Αυτό σημαίνει ότι ένα 8ωρο ταξίδι κοστίζει περίπου 21.120 ευρώ.
Το κόστος λειτουργίας αυξάνει εάν υπολογίσει κανείς ότι χρησιμοποιούνται καύσιμα χαμηλά σε θείο για την προστασία του περιβάλλοντος.
Ο συντελεστής καυσίμου στην τελική διαμόρφωση του κόστους λειτουργίας ενός πλοίου, ανάλογα με τον τύπο είναι 33% για τα συμβατικά και έως 45% για τα ταχύπλοα.
Σε αυτόν τον συντελεστή προστίθεται 2% για τα λιπαντικά και 2% για αναλώσιμα υλικά της μηχανής.
«Θα δούμε πως θα το αντιμετωπίσουμε. Αν η περσινή χασούρα ήταν μεγάλη, η φετινή θα είναι τεράστια» επεσήμανε στο protothema.gr στέλεχος της ακτοπλοϊας.
Οι εκπρόσωποι της επιβατηγού ναυτιλίας, συνειδητοποιούν ότι η πολιτεία έχει στρέψει αλλού την προσοχή της, και αγνοεί τα σήματα κινδύνου που έχουν προ πολλού εκπέμψει.Υπάρχει από τη μία η απόφαση περί αναστολής - κατάργησης των τελών χρήσης των αεροδρομίων στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, αλλά από την άλλη δεν έχει αποφασιστεί η αναστολή της είσπραξης των τελών χρήσεων λιμένων (Λιμενικά τέλη και τέλη Οργανισμών Λιμένων ΑΕ) και η κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων.
Το κράτος δαπάνησε το 2007 για την Ολυμπιακή 600 εκατ. ευρώ, στον ΟΣΕ δύο δισ. ευρώ, τα ΚΤΕΛ και τις αστικές συγκοινωνίες εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Την ίδια ώρα, η κρατική χρηματοδότηση για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές στα μικρότερα νησιά του Αιγαίου έχει φτάσει τα μόλις τα 200 εκατ. ευρώ τα τελευταία εφτά χρόνια, και ενώ το κράτος εισπράττει περισσότερα από 175 εκατ. ευρώ ετησίως από διάφορες επιβαρύνσεις των εισιτηρίων, που αυξάνουν κατά 35% το κόστος μεταφοράς του επιβάτη, ενώ ορισμένες από αυτές που χαρακτηρίζονται ως ανταποδοτικές, υπάρχουν μόνο στα χαρτιά, όπως είναι παραδείγματος χάρη οι λεμβούχοι.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr