Αγώνα επιβίωσης δίνει η αγορά
Όλο και πιο κάτω κατρακυλά η αγοραστική κίνηση στην αγορά καθώς, μήνα με το μήνα, ο τζίρος μειώνεται όλο και περισσότερο -αντί να αυξάνεται- σε σχέση με πέρυσι. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής υπηρεσίας για τις πωλήσεις και το τζίρο στο λιανεμπόριο το μήνα Φεβρουάριο, την κρίση στην αγορά βιώνουν περισσότερο έντονα τα μικρομάγαζα.
Στα μεγάλα σούπερ μάρκετ η μείωση πωλήσεων ανήλθε σε 5,4%, στα πολυκαταστήματα μόλις 1,2%, ενώ αντίθετα των καταστημάτων επίπλων-ηλεκτρικών ειδώ
Όλο και πιο κάτω κατρακυλά η αγοραστική κίνηση στην αγορά καθώς, μήνα με το μήνα, ο τζίρος μειώνεται όλο και περισσότερο -αντί να αυξάνεται- σε σχέση με πέρυσι. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής υπηρεσίας για τις πωλήσεις και το τζίρο στο λιανεμπόριο το μήνα Φεβρουάριο, την κρίση στην αγορά βιώνουν περισσότερο έντονα τα μικρομάγαζα.
Στα μεγάλα σούπερ μάρκετ η μείωση πωλήσεων ανήλθε σε 5,4%, στα πολυκαταστήματα μόλις 1,2%, ενώ αντίθετα των καταστημάτων επίπλων-ηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού μειώθηκαν κατά 20,7% και των καταστημάτων βιβλίων- χαρτικών και λοιπών ειδών, κατά 24,5%.
Μικρότερες πιέσεις αισθάνονται τα καταστήματα φαρμακευτικών-καλλυντικών, κατά 3,4%, ενώ η μείωση ΄του όγκου των πωλήσεων των καταστημάτων καυσίμων και λιπαντικών αυτοκινήτων κατά 41,5% αποδίδεται κυρίως στη μείωση των τιμών των πετρελαιοειδών.
Σύμφωνα με την ΕΣΥΕ η μείωση του τζίρου στο λιανεμπόριο έφτασε τον Φεβρουάριο στο 12,9% σε σύγκριση με πέρυσι - έναντι αύξησης 6,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2008 προς το 2007. Ένα μεγάλο μέρος της αποδίδεται στην μείωση των τιμών των καυσίμων.
Χωρίς τη συμπερίληψη των καυσίμων και λιπαντικών αυτοκινήτων, η πτώση κατά 5,9%, έναντι μείωσης μόλις 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση πέρυσι.
Αντίστοιχα και ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε 8,8% -χωρίς μάλιστα να συνυπολογίζονται οι μεταβολές των καυσίμων και των λιπαντικών αυτοκινήτων- έναντι μείωσης 4,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2008 προς το 2007.
Η εξέλιξη αυτή αντανακλά και τις μειώσεις τιμών των προϊόντων, που οδηγούν σε μικρότερης αξίας συναλλαγές.
Οι αρνητικές τάσεις στις πωλήσεις είχαν ξεκινήσει από το 2007, αλλά κορυφώθηκαν μετά τον περασμένο Σεπτέμβριο, που ήταν και ο τελευταίος μήνας που εμφάνισε αύξηση 6% του τζίρου και μικρή μόνο (1,2%) μείωση των πωλήσεων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr