Στα δικαστήρια πάει ο ΟΛΠ τους εργαζομένους
Στα άκρα φθάνει πλέον η κόντρα μεταξύ της ΟΛΠ Α.Ε. και των εργαζομένων. Η διοίκηση της εταιρείας με τρεις επιστολές, γραμμένες σε αυστηρό ύφος, καθιστά σαφές ότι «επειδή η Διοίκηση, κατά μείζονα λόγο, είναι υποχρεωμένη να τηρεί και τους νόμους και τους κανονισμούς της εταιρείας, θα λάβει τα προβλεπόμενα μέτρα». Σε άλλο σημείο προσθέτει:
«Η ήπια πολιτική που ακολούθησε η Διοίκηση το προηγούμενο χρονικό διάστημα με προφανή στόχο τη διατήρηση ειρηνικού κλίματος δυστυχώς παρερμηνεύτηκε». Ο
Στα άκρα φθάνει πλέον η κόντρα μεταξύ της ΟΛΠ Α.Ε. και των εργαζομένων. Η διοίκηση της εταιρείας με τρεις επιστολές, γραμμένες σε αυστηρό ύφος, καθιστά σαφές ότι «επειδή η Διοίκηση, κατά μείζονα λόγο, είναι υποχρεωμένη να τηρεί και τους νόμους και τους κανονισμούς της εταιρείας, θα λάβει τα προβλεπόμενα μέτρα». Σε άλλο σημείο προσθέτει:
«Η ήπια πολιτική που ακολούθησε η Διοίκηση το προηγούμενο χρονικό διάστημα με προφανή στόχο τη διατήρηση ειρηνικού κλίματος δυστυχώς παρερμηνεύτηκε». Οι επιστολές, τις οποίες υπογράφει ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε., Νίκος Αναστασόπουλος, στάλθηκαν το περασμένο Σάββατο, 2 Φεβρουαρίου, μία ημέρα μετά την άκαρπη συνάντηση των δύο πλευρών.
Η 1η επιστολή
Η πρώτη επιστολή απευθύνεται προς όλους τους εργαζομένους. Αφού γίνεται αναφορά στα εργασιακά θέματα που θα συζητιόντουσαν στη συνάντηση της Παρασκευής, στη συνέχεια εστιάζει στην κρίση που ακολούθησε:
«…Δυστυχώς, για λόγους που η Διοίκηση του ΟΛΠ δεν μπορεί να παρακολουθήσει, οι Συνδικαλιστικές Διοικήσεις κατέθεσαν επιστολές επαναλαμβάνοντας τις παλαιότερες θέσεις και απόψεις τους για τη διατήρηση του Δημόσιου Χαρακτήρα του ΟΛΠ και για ανάπτυξή του μόνο από τον ΟΛΠ, παρόλο που πολύ καλά γνωρίζουν ότι αυτό δεν γίνεται.
Είναι φανερό, και τ’ αποτελέσματα είναι ορατά σ’ όλες τις δραστηριότητες του Οργανισμού, ότι με τη δογματική επιλογή τους οδηγούν και τον Οργανισμό σ’ απαξίωση συνολικά και εσάς σε οικονομικό αδιέξοδο».
Παράνομες απεργίες
Στη συνέχεια ο Νίκος Αναστασόπουλος κάνει αναφορά στις απεργιακές κινητοποιήσεις, τις οποίες θεωρεί παράνομες ή αδικαιολόγητες και από τις οποίες ζημιώνεται οικονομικά ο ΟΛΠ. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρει:
«…Οπως η Διοίκηση έχει δικαιώματα και υποχρεώσεις, όπως η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη να διοικεί και να έχει στόχους για το μέλλον, που μέσω της ανάπτυξης θέλει να επιτύχει, έτσι και οι εργαζόμενοι έχουν και δικαιώματα που από κανένα δεν αμφισβητούνται και είναι απολύτως σεβαστά και υποχρεώσεις που δυστυχώς τον τελευταίο καιρό καθοδηγούμενοι από ελλιπή και ατεκμηρίωτη επιχειρηματολογία ουδόλως τηρούν.
- Αποχή από υπερωρίες και αργίες, ενώ το λιμάνι πρέπει να μένει για να
εξυπηρετεί 24 ώρες ημερησίως ανοικτό.
- Απεργίες αδικαιολόγητες.
- Μείωση της παραγωγικότητας, που φθάνει και το 60% των προηγουμένων τουλάχιστον 5 χρόνων (λευκή απεργία).
- Κυκλικές απεργίες που είναι παράνομες» και προσθέτει:
«Ολα τα παραπάνω οδήγησαν τους πελάτες μας σ’ άλλα λιμάνια ελληνικά, ιδιωτικά και μη, σ’ άλλα λιμάνια ανταγωνιστικά του Πειραιά στη Μεσόγειο, σε αποφάσεις εταιρειών να μην ξαναδεχτούν φορτία για τον Πειραιά και σ’ άλλες αρνητικές επιπτώσεις που όλοι πολύ καλά ξέρετε.
Η Διοίκηση του ΟΛΠ, μετά τη μονομερή και ακατανόητη απόφαση των Σωματείων σας να διακόψουν χωρίς καν ν’ αρχίσουν οποιονδήποτε διάλογο με τον ΟΛΠ για θέματα δικά σας, είναι υποχρεωμένη να λάβει όλα εκείνα τα μέτρα για την προστασία του Οργανισμού, της αξιοπιστίας των πελατών της, της οικονομικής του αυτονομίας και της προστασίας κυρίως των εργαζομένων του.
Απευθύνεται με την ανακοίνωση αυτή σε σας και ακόμη περισσότερο στους νέους, διότι έστω και την ύστατη ώρα θα πρέπει να επανεκτιμήσετε τη στάση σας, να επανέλθετε κανονικά στις εργασίες σας και να επικρατήσει ψυχραιμία, σύνεση και ειρήνη για να επανέλθει το λιμάνι χωρίς κλυδωνισμούς στη φυσιολογική του λειτουργία».
Η 2η επιστολή
Η 2η επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου απευθύνεται στην Ενωση Τεχνικών & Χειριστών ΟΛΠ:
« Το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται συστηματικά μείωση της απόδοσης στις κινήσεις ανά γερανογέφυρα και μάλιστα κατά ποσοστό που ξεπερνά το 50% σε σχέση με την κανονική ανά βάρδια και χειριστή που επί μακρά σειρά ετών συνιστά την πάγια εργασιακή απόδοση, που κι αυτή ακόμη υπολείπεται άλλων ανταγωνιστικών λιμένων προς τον Πειραιά κατά 20-30%.
Η ανωτέρω μείωση αποδίδεται αποκλειστικά σε αναιτιολόγητη συμπεριφορά των μελών σας, η οποία συνιστά μεταξύ άλλων και πολλαπλό πειθαρχικό παράπτωμα, σύμφωνα με τον ισχύοντα Γενικό Κανονισμό Προσωπικού. Τούτο άλλωστε πέραν των άλλων θεωρείται λευκή απεργία που είναι με αποφάσεις δικαστηρίων απολύτως παράνομη.
Επειδή η Διοίκηση, κατά μείζονα λόγο, είναι υποχρεωμένη να τηρεί και τους νόμους και τους κανονισμούς της εταιρείας θα λάβει τα προβλεπόμενα μέτρα».
Η 3η επιστολή
Η 3η επιστολή απευθύνεται προς την Ενωση Μονίμων & Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ.
«Σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό σύνθεσης και απόδοσης των εργατικών ομάδων, που αφορά τα μέλη του Σωματείου σας, προβλέπεται ως ελάχιστο όριο απόδοσης κατά τη φορτοεκφόρτωση αυτοκινήτων, ο αριθμός των 29 αυτοκινήτων ανά εργάτη και ανά βάρδια.
Λαμβανομένου υπόψη ότι έχει διαπιστωθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα η αναιτιολόγητη απόκλιση των οδηγών εργατών από το ελάχιστο προβλεπόμενο, εφιστούμε την προσοχή της πιστής τήρησης των υποχρεώσεων των μελών σας και του κανονισμού.
Σημειώνουμε ότι η ανωτέρω αναιτιολόγητη συμπεριφορά συνιστά μεταξύ άλλων και πολλαπλό πειθαρχικό παράπτωμα, σύμφωνα με τον ισχύοντα Γενικό Κανονισμό Προσωπικού. Πέραν αυτού, η παραπάνω συμπεριφορά θεωρείται λευκή απεργία, που είναι με αποφάσεις Δικαστηρίων απολύτως παράνομη.
Επειδή η Διοίκηση, κατά μείζονα λόγο, είναι υποχρεωμένη να τηρεί τους κανονισμούς της εταιρείας θα λάβει τα προβλεπόμενα μέτρα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr