“Γιατί είπαμε ‘Ναί’ στην MIG καί ‘Όχι’ στην Aegean”

“Γιατί είπαμε ‘Ναί’ στην MIG καί ‘Όχι’ στην Aegean”

Ως αξιόπιστη προσφορά που πληρούσε και το κριτήριο του τιμήματος της ανεξάρτητης αποτίμησης χαρακτήρισαν την προσφορά της MIG (καθώς και εκείνη της Swissport για την επίγεια εξυπηρέτηση, οι συζητήσεις για την οποία θα συνεχισθούν μέχρι τις 13 Μαρτίου) οι επενδυτικοί και νομικοί σύμβουλοι στην 18σέλιδή εισήγησή τους, με βάση την οποία η κυβέρνηση συμφώνησε να προχωρήσει στην πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών στον επενδ

“Γιατί είπαμε ‘Ναί’ στην MIG καί ‘Όχι’ στην Aegean”

Ως αξιόπιστη προσφορά που πληρούσε και το κριτήριο του τιμήματος της ανεξάρτητης αποτίμησης χαρακτήρισαν την προσφορά της MIG (καθώς και εκείνη της Swissport για την επίγεια εξυπηρέτηση, οι συζητήσεις για την οποία θα συνεχισθούν μέχρι τις 13 Μαρτίου) οι επενδυτικοί και νομικοί σύμβουλοι στην 18σέλιδή εισήγησή τους, με βάση την οποία η κυβέρνηση συμφώνησε να προχωρήσει στην πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών στον επενδυτικό όμιλο του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου. 

Η κυβέρνηση δημοσιοποίησε την 18σέλιδη εισήγηση των επενδυτικών και νομικών συμβούλων της Κυβέρνησης (Lazard, Εθνική, Εμπορική, Δικηγορικό Γραφείο Μπερνίτσα και Howrey), η οποία εγκρίθηκε από τον Επίτροπο Παρακολούθησης, που τοποθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε συμφωνία με την Ελληνική Κυβέρνηση. 

Και είναι χαρακτηριστικό ότι οι Νομικοί Σύμβουλοι του Ελληνικού Δημοσίου σε θέματα ανταγωνισμού, το Δικηγορικό Γραφείο Μ & Π Μπερνίτσας και η Howrey («Νομικοί Σύμβουλοι Ανταγωνισμού») εκτίμησαν ότι η υπογραφή συμφωνίας με την MIG συνεπάγεται ότι η MIG θα καταβάλει για τα περιουσιακά στοιχεία των Oλυμπιακών Aερογραμμών και της Oλυμπιακής Αεροπορίας Υπηρεσίες το τίμημα που προκύπτει από την αποτίμηση του ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα.   

Σύμφωνα με την πρακτική και τη νομολογία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και κατά πάγια νομολογία των Ευρωπαϊκών Δικαστηρίων, δεν τίθεται ζήτημα κρατικής ενίσχυσης στο πλαίσιο ιδιωτικοποίησης όταν η μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων πραγματοποιείται βάσει της αγοραίας αξίας τους.  Κατά την Επιτροπή, η αγοραία αξία θεωρείται ορθώς διαπιστωμένη όταν η μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων διεξάγεται είτε στον πλειοδότη ανοικτού διαγωνισμού είτε βάσει αποτίμησης ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα.  Και οι σύμβουλοι έκριναν ότι ο αγοραστής δεν αποκτά κανένα οικονομικό πλεονέκτημα από την απόκτηση των περιουσιακών στοιχείων.   

Τα «ΟΧΙ» σε Aegean και Chrysler Aviation

Σε σχέση δε με την προσφορά της Aegean, επισημαίνεται ότι η εταιρεία  δεν είχε πρόσβαση στο ηλεκτρονικό data room, ούτε σε οποιαδήποτε άλλα εμπιστευτικά έγγραφα τα οποία έθεσε στη διάθεση των ενδιαφερομένων προς έλεγχο το ΕΔ και/ή οι σύμβουλοί του.  Επίσης, η Αegean δεν έχει εξετάσει τις συμβάσεις για τις Πωλήσεις, ούτε έχει προβεί σε διαπραγματεύσεις με τους Χρηματοοικονομικούς ή Νομικούς Συμβούλους του ΕΔ. 

Κλείσιμο

«Κατά συνέπεια, υφίσταται αβεβαιότητα ως προς τους ουσιώδεις συμβατικούς όρους των Πωλήσεων που θα μπορούσε να αποδεχθεί η Aegean, καθώς επίσης ως προς το εάν οι όροι που θα αποδέχονταν θα είναι συμβατοί με την Απόφαση της Επιτροπής».

Επιπλέον, οι Νομικοί Σύμβουλοι Ανταγωνισμού ενημέρωσαν για τα ακόλουθα σημαντικά ζητήματα που σχετίζονται με την προσφορά της Aegean τα οποία δύνανται να επηρεάσουν το χρονοδιάγραμμα των Πωλήσεων λόγω ζητημάτων που άπτονται του δικαίου ανταγωνισμού:

  • Η προσφορά της Aegean δημιουργεί σημαντική αβεβαιότητα όσον αφορά τη δυνατότητα τήρησης του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί για την ολοκλήρωση  των Πωλήσεων λόγω πιθανών εμπλοκών που σχετίζονται με ζητήματα ανταγωνισμού.
  • Σύμφωνα με την προσφορά της Aegean, η τελευταία δεσμεύεται να αναλάβει το πτητικό έργο εντός εξήντα (60) ημερών από την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας.  Εντούτοις, όπως προκύπτει από δημόσιες πληροφορίες, το δίκτυο πτήσεων της Aegean συμπίπτει σε μεγάλο βαθμό με το δίκτυο πτήσεων των Ολυμπιακών Αερογραμμών, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.  Αφήνοντας κατά μέρος τα όποια ζητήματα συγκέντρωσης μπορεί να ανακύψουν στην ελληνική αγορά, πιθανή εξαγορά των χρονοθυρίδων (slots) της Ολυμπιακής από την Aegean σε διεθνή αεροδρόμια/συστήματα αεροδρομίων – στα οποία πετούν επί του παρόντος και οι δύο αεροπορικές εταιρίες – πιθανώς να απαιτεί την εξασφάλιση κανονιστικών εγκρίσεων ή/εγκρίσεων της συγκέντρωσης.

Η προσφορά της Aegean επίσης σιωπά ως προς το εάν η εταιρία ενδιαφέρεται να αγοράσει τα  Περιουσιακά Στοιχεία της Επίγειας Εξυπηρέτησης.   

Σε σχέση, δε, με την Chrysler Aviation οι σύμβουλοι επισημαίνουν ότι είχε συμμετάσχει στην δημόσιο διαγωνισμό, αλλά η Τελική Προσφορά που είχε υποβάλει ήταν σαφώς ασύμβατη με τους όρους του διαγωνισμού.  

«Στα προηγούμενα στάδια η Chrysler Aviation είχε αποτύχει να παράσχει αποδείξεις σχετικά με την οικονομική της επάρκεια η να συμμορφωθεί με την δομή της Πώλησης όπως την ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κανένα αξιόπιστο στοιχείο δεν κατατέθηκε σχετικά με τις πηγές χρηματοδότησης της πιο πρόσφατης προσφοράς της Chrysler Aviation», αναφέρεται χαρακτηριστικά.  

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της εισήγησης των συμβούλων.
 

Διαβάστε στο http://www.protothema.gr/content.php?id=25515 το ρεπορτάζ που μεταδώσαμε λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Παρασκευής για την συμφωνία πώλησης των Ο.Α. στην MIG.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης