ΣΥΡΙΖΑ: Στη δικαιοδοσία των ακτοπλοϊκών εταιρειών οι νησιωτικές μεταφορές

ΣΥΡΙΖΑ: Στη δικαιοδοσία των ακτοπλοϊκών εταιρειών οι νησιωτικές μεταφορές

Τα όσα συμβαίνουν στην ελληνική ακτοπλοία κατακεραυνώνει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του

ΣΥΡΙΖΑ: Στη δικαιοδοσία των ακτοπλοϊκών εταιρειών οι νησιωτικές μεταφορές
«Επιβεβαιώνεται ότι και η κυβέρνηση Σαμαρά επιλέγει να παραδίδει στην απόλυτη δικαιοδοσία των ακτοπλοϊκών εταιρειών τις νησιωτικές μεταφορές και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να περιορίζεται σε ρόλο παρατηρητή!».

Τα όσα συμβαίνουν στην ελληνική ακτοπλοία κατακεραυνώνει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του, η οποία εκδόθηκε με αφορμή την απάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου σε ερώτηση του βουλευτή Α΄ Πειραιά και Νησιών Θ. Δρίτσα για τα προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αργοσαρωνικού.

«Ενώ η ερώτηση προς τον κ. Υπουργό ήταν εάν προτίθεται να προχωρήσει, όπως έχει δικαίωμα από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, στην ενεργοποίηση των διατάξεων για την υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας ώστε να αντιμετωπιστούν έκτακτα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών εκείνος μετέφερε το θέμα στις ίδιες τις εταιρείες.

«Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, για λόγους άμεσης κάλυψης των ακτοπλοϊκών αναγκών των νησιών του Αργοσαρωνικού, έχει εξουσιοδοτήσει κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο τις εμπλεκόμενες Λιμενικές Αρχές να εγκρίνουν έκτακτα δρομολόγια μετά από σχετικό αίτημα της πλοιοκτήτριας εταιρείας», αναφέρεται στην Υπουργική απάντηση.

Με δύο λόγια, εάν δεν υπάρξει αίτημα από τις εταιρείες έκτακτα δρομολόγια δεν θα γίνουν!» και συνεχίζει η ανακοίνωση: «Όμως και λίγο παρακάτω αποκαλύπτεται ότι γενικότερα η βελτίωση της εξυπηρέτησης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών έχει αφεθεί στις εταιρείες.
Κλείσιμο

«Σε κάθε περίπτωση, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου εξετάζει θετικά κάθε πρόταση επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα των θαλασσίων συγκοινωνιών προς την κατεύθυνση της καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησης των πολιτών και των τοπικών οικονομιών», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Στην ίδια απάντηση αποκαλύπτεται, ακόμα, ότι η έκπτωση, που είχαν εξασφαλίσει οι μόνιμοι κάτοικοι της Ύδρας και των Σπετσών στα δρομολόγια δύο μόνο ημερών την εβδομάδα (Τρίτη και Πέμπτη) δεσμεύει την εταιρία μόνο μέχρι το τέλος του Αυγούστου. Φυσικά, ούτε λόγος για κάποια παρέμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Για όλα αυτά ο βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ Θοδωρής Δρίτσας σχολίασε σε δήλωση του: «Η πολιτική της τρικομματικής κυβέρνησης Σαμαρά στην ακτοπλοία είναι η αδιατάρακτη συνέχεια της πολιτικής ΝΔ - ΠΑΣΟΚ που έχει οδηγήσει σε μαρασμό τα νησιά. Η πλήρης παράδοση της ακτοπλοίας στις εταιρείες είναι καταστροφική για τους νησιώτες και γενικότερα για τους επιβάτες των πλοίων. Είναι αδιανόητο τα προβλήματα των εταιρειών, που δημιουργήθηκαν από δικές τους διαχειριστικές επιλογές, να μετατοπίζονται σε νησιώτες και επιβάτες. Ακόμα και το υπαρκτό ζήτημα της υπέρογκης αύξησης των τιμών στα καύσιμα, οι οποίες όντως ανεβάζουν πολύ το κόστος των δρομολογίων, απαιτεί γεναίες κρατικές παρεμβάσεις προς διάφορες κατευθύνσεις μία εκ των οποίων σίγουρα πρέπει να είναι ο έλεγχος των καρτέλ στο χώρο της διαχείρισης των καυσίμων».

Και πρόσθεσε: «Αυτή η κατάσταση πρέπει να σταματήσει οριστικά. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου οφείλει να ασκήσει τα δικαιώματα, που έχει από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και την ελληνική νομοθεσία και να επιβάλλει υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας όπου χρειάζεται τόσο για τον έλεγχο των ναύλων όσο και για τα δρομολόγια των πλοίων. Τα νησιά δεν αντέχουν πιά να είναι έρμαια των διαθέσεων των εταιρειών. Η Πολιτεία έχει υποχρέωση να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον, που είναι πάνω από οποιαδήποτε επιχειρηματική επιλογή».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης