Βιομήχανοι εκτός τόπου και χρόνου…

Βιομήχανοι εκτός τόπου και χρόνου…

Την αισιόδοξη ματιά, σε μια ιδιαίτερα όμως απαισιόδοξη αγορά, επιχειρεί να δώσει, με έρευνα του ΙΟΒΕ, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, ξεχνώντας την οικονομική κρίση που μαστίζει τα ελληνικά νοικοκυριά. Την στιγμή που η οικονομική δυσπραγία μαστίζει εκατομμύρια πλέον Ελλήνων, όπως τονίζεται εκ μέρους των βιομηχανιών τροφίμων «δεν υπάρχει πρόβλημα, καθώς η Ελλάδα είναι φθηνότερη ως αγορά».

Ειδικότερα σε μια προσέγγιση που ευθέως αμφισβητείται από πολλές κοινωνικές ομάδες αλλά

Βιομήχανοι εκτός τόπου και χρόνου…

Την αισιόδοξη ματιά, σε μια ιδιαίτερα όμως απαισιόδοξη αγορά, επιχειρεί να δώσει, με έρευνα του ΙΟΒΕ, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, ξεχνώντας την οικονομική κρίση που μαστίζει τα ελληνικά νοικοκυριά. Την στιγμή που η οικονομική δυσπραγία μαστίζει εκατομμύρια πλέον Ελλήνων, όπως τονίζεται εκ μέρους των βιομηχανιών τροφίμων «δεν υπάρχει πρόβλημα, καθώς η Ελλάδα είναι φθηνότερη ως αγορά».

Ειδικότερα σε μια προσέγγιση που ευθέως αμφισβητείται από πολλές κοινωνικές ομάδες αλλά και από τα εγχώρια ΜΜΕ, ο ΣΕΒΤ παραδέχεται πως οι επιχειρήσεις – μέλη του κατά το 2008 επλήγησαν από τις αντιμητικές τάσεις των πρώτων υλών, η χρονιά που πέρασε χαρακτηρίστηκε από ισχυρές αυξητικές τάσεις του πληθωρισμού, οξεία άνοδο της τιμής του πετρελαίου και των πρώτων υλών διεθνώς και μια πρωτόγνωρη χρηματοπιστωτική κρίση με διάρκεια που δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί.

Οι ιδιαίτερες οικονομικές συνθήκες, που επικράτησαν το 2008, επηρέασαν την πορεία των τιμών στον κλάδο των τροφίμων, καθώς η ελληνική βιομηχανία τροφίμων είχε να αντιμετωπίσει μια σειρά ανατιμήσεων που πυροδοτήθηκαν από εξωγενείς παράγοντες και μετακυλίστηκαν στο σύνολο της οικονομίας.

Η μελέτη του ΙΟΒΕ για την εξέλιξη των τιμών στα τρόφιμα έδειξε -παρά το κύμα αμφισβήτησης- ότι η Ελλάδα είναι φθηνότερη σχεδόν κατά 10% από τον ευρωπαϊκό όρο στην πλειονότητα των ειδών τροφίμων. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στην Ελλάδα τα προϊόντα της Ελληνικής Βιομηχανίας Τροφίμων καλύπτουν μόνο το 0,23 του πληθωρισμού, ο οποίος έφτασε το 2,90% τον Νοέμβριο του 2008.

Το υπόλοιπο 2,67 συνθέτουν οι ανατιμήσεις στα αγροτικά προϊόντα (φρούτα - λαχανικά), το κρέας, τα ψάρια, τα καύσιμα, την ένδυση, τη στέγαση, τα αλκοολούχα ποτά, τον καπνό, τις υπηρεσίες, την υγεία, τις μεταφορές, την ενέργεια, την αναψυχή, τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία, το νερό, τα δημοτικά τέλη και άλλα αγαθά.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι στο διάστημα 2006-2008 το επίπεδο τιμών στη διατροφή αυξήθηκε σωρευτικά κατά 8,3%, όταν η άνοδος στη στέγαση έφτασε το 12%. Η άνοδος των τιμών αφορά κυρίως στα είδη τροφίμων, τα οποία επηρεάστηκαν περισσότερο από την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, όπως το ψωμί, τα ζυμαρικά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Ο δείκτης τιμών έξι σημαντικών κατηγοριών τροφίμων αυξάνεται με πιο χαμηλό ρυθμό από ό,τι ο πληθωρισμός την περίοδο 2003-2008. Οι Ελληνες καταναλωτές έχουν περιορίσει τη δαπάνη τους για τρόφιμα (σχεδόν κατά 22% από το 1984) λόγω βελτίωσης του βιοτικού επιπέδου, με αποτέλεσμα τη στροφή της κατανάλωσης σε νέες κατηγορίες, πλην των τροφίμων, όπως είναι η τηλεφωνία, τα ταξίδια, οι ασφάλειες, οι διακοπές, η ψυχαγωγία, η διατροφή έξω από το σπίτι και άλλα.

Οπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση του ΣΕΒΤ: «Η προστασία των καταναλωτών και η διατήρηση της εμπιστοσύνης τους είναι ο πρωταρχικός στόχος των δράσεων της Ελληνικής Βιομηχανίας Τροφίμων, η οποία καταφέρνει να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες τους. Μία από αυτές είναι η συνεχής αναζήτηση ασφαλών και ποιοτικών προϊόντων, που διαμορφώνει ένα ιδιαίτερα αυστηρό πλαίσιο στην εφαρμογή των δημόσιων πολιτικών υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων. Οι αλλαγές στον τρόπο αναγραφής συστατικών στις ετικέτες και τα αυστηρότερα μέτρα για τους τρόπους επεξεργασίας, αποθήκευσης και μεταφοράς επιβαρύνουν σημαντικά το κόστος παραγωγής. Ομως, η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων ανταποκρίνεται σε αυτές τις εξελίξεις απορροφώντας το επιπλέον κόστος στο μέτρο του δυνατού. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών είναι προαπαιτούμενο της ανάπτυξης του κλάδου και είναι αδιαπραγμάτευτη. Ο έντονος ανταγωνισμός, ο οποίος χαρακτηρίζει την Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων, αποτελεί ακόμα μία δικλείδα προστασίας των καταναλωτών».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης