Τρομερές οικονομικές συνέπειες στην ελληνική ναυτιλία

Τρομερές οικονομικές συνέπειες στην ελληνική ναυτιλία

Πρωτοφανής είναι η καθίζηση που υπέστησαν οι ναύλοι στη ναυτιλία καθώς οι τράπεζες έχουν διακόψει τις πιστώσεις στην πιο κρίσιμη στιγμή για το παγκόσμιο εμπόριο. Σύμφωνα με την Baltic Dry Index βυθίστηκαν οι τιμές για μεταφορές άνθρακα, σιδηρομεταλλευμάτων, σιτηρών, και άλλων ξηρών φορτίων σε μια

Τρομερές οικονομικές συνέπειες στην ελληνική ναυτιλία

Πρωτοφανής είναι η καθίζηση που υπέστησαν οι ναύλοι στη ναυτιλία καθώς οι τράπεζες έχουν διακόψει τις πιστώσεις στην πιο κρίσιμη στιγμή για το παγκόσμιο εμπόριο. Σύμφωνα με την Baltic Dry Index βυθίστηκαν οι τιμές για μεταφορές άνθρακα, σιδηρομεταλλευμάτων, σιτηρών, και άλλων ξηρών φορτίων σε μια θεαματική πτώση κατά 92% από τις αντίστοιχες του Ιουνίου.

Οι ημερήσιες τιμές ενοικίασης για μεγάλα πλοία Capesize έχουν μειωθεί δραματικά μέσα σε λίγες εβδομάδες, επιφέροντας τεράστιες απώλειες στις ναυτιλιακές και για μεγάλες περιόδους. Κενά πλοία συνωστίζονται πλέον στη Σιγκαπούρη και σε άλλα λιμάνια ανά τον κόσμο.

«Η κατάσταση είναι εξαιρετικά σοβαρή», δήλωσε ο Jeremy Penn, πρόεδρος του Baltic Exchange. Οι ναύλοι δεν είχαν μειωθεί ποτέ τόσο απότομα μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα το παγκόσμιο εμπόριο των πρώτων υλών να έχει επιβραδυνθεί δραματικά. Οι ναυλωτές έχουν αξεπέραστη δυσκολία απόκτησης πιστωτικών επιστολών από τράπεζες ».

 Η ναυτιλιακή κρίση είναι ένα πλήγμα και για το Λονδίνο που είχε κερδίσει 1.3δις. λίρες σε ξένο συνάλαγμα από τον κλάδο την περασμένη χρονιά. Οι ναυτιλιακές υπηρεσίες απασχολούν 14.500 υπαλλήλους στη Βρετανία.

Κλείσιμο

Εκείνο που επίσης αρχίζει να προκαλεί ανησυχία στην Ελλάδα, είναι η διαφορά ανάμεσα στα ελληνικά 10ετή ομόλογα και στα γερμανικά Bunds που αυξήθηκε σε ένα νέο μετά-ΟΝΕ ρεκόρ (σχετική αναφορά στο θέμα έκανε την Παρασκευή στη Βουλή ο Γ. Παπανδρέου).

Οι αναταραχές στις αγορές ομολόγων προέκυψαν από την απόφαση της Ισλανδίας να αυξήσει τα επιτόκια κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες στο 18% , μια απόφαση που ήταν προϋπόθεση για την δανειοδότηση της χώρας με 2 δις $ από το ΔΝΤ.

 Οι δρακόντειοι όροι που επιβάλλονται από το ΔΝΤ θα ισχύσουν για την Ουγγαρία, Ουκρανία, Λευκορωσία, Σερβία και το Πακιστάν και ακολουθεί ένας μακρύς κατάλογος άλλων χωρών που ενδέχεται σύντομα να χρειαστούν ένα bail-out. Οι εξελίξεις είναι πολύ άσχημες.   

Οι εξελίξεις είναι πολύ άσχημες για την Ελλάδα καθώς αυτή είναι η πρώτη φορά που το δημόσιο χρέος χάνει τη στενή του σχέση και με τα ιταλικά ομόλογα.

Οι διεθνείς αγορές τοποθετούν πλέον σαφώς την Ελλάδα ως το πιο ευάλωτο μέλος της ΟΝΕ.  

Η νατιλιακή ύφεση είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για την Ελλάδα», είπε ο Chris Pryce, διευθυντής της Fitch Ratings που υποβάθμισε τις πιστωτικές προοπτικές της χώρας την περασμένη εβδομάδα.

Η Fitch προειδοποίησε ότι η Ελλάδα έχει ένα δημόσιο χρέος σε ποσοστό 92% του ΑΕΠ, που δεν αφήνει περιθώρια για ασφαλή δημοσιονομική διαχείρηση σε περίοδο ύφεσης.

Η ναυτιλία είχε ξεπεράσει τον τουρισμό και είχε γίνει η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της χώρας, όμως εξασφάλιζε την χρηματοδότησή της από άλλες χώρες. Θεωρώ ότι θα υπάρξουν πολλοί τραπεζίτες που θα ανησυχούν στο Λονδίνο για την Ελλάδα, δήλωσε ο Pryce.

Οι τράπεζες Royal Bank of Scotland και η HSBC προσφέρουν τη μερίδα του λέοντος στα δάνεια για τους στόλους μεταφοράς φορτίων και δεξαμενόπλοιων και δεν θα ήθελαν να εκτεθούν σε περαιτέρω ενδεχόμενες ζημιές.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης