Εφοπλιστές: Κατά της εμπορίας ρύπων στη ναυτιλία

Εφοπλιστές: Κατά της εμπορίας ρύπων στη ναυτιλία

Η διαμόρφωση των κανονισμών που θα υιοθετηθούν σε παγκόσμιο επίπεδο και θα συντείνουν ώστε η ναυτιλιακή βιομηχανία να γίνει ακόμα περισσότερο φιλική προς το περιβάλλον είναι ο πρώτος στόχος των φορέων της ναυτιλίας. Η ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία είναι ήδη η πλέον περιβαλλοντικά φιλική σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, εστιάζει πλέον και στην υιοθέτηση μέτρων για μείωση των ρύπων.

Το θέμα αυτό βρίσκετ

Εφοπλιστές: Κατά της εμπορίας ρύπων στη ναυτιλία

Η διαμόρφωση των κανονισμών που θα υιοθετηθούν σε παγκόσμιο επίπεδο και θα συντείνουν ώστε η ναυτιλιακή βιομηχανία να γίνει ακόμα περισσότερο φιλική προς το περιβάλλον είναι ο πρώτος στόχος των φορέων της ναυτιλίας. Η ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία είναι ήδη η πλέον περιβαλλοντικά φιλική σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, εστιάζει πλέον και στην υιοθέτηση μέτρων για μείωση των ρύπων.

Το θέμα αυτό βρίσκεται σε πρώτη προτεραιότητα, αφού οι συζητήσεις στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό το τελευταίο διάστημα έχουν ανάψει, με αρνητικό πρωταγωνιστή τα στελέχη των Βρυξελλών που πιέζουν για την υιοθέτηση μέτρων τα οποία σύμφωνα με τη ναυτιλιακή κοινότητα και το περιβάλλον θα επιβαρύνουν και αντιπαραγωγικά θα είναι.

Μάλιστα, σε επιστολή του προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ο πρόεδρος της  Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου Επαμεινώνδας Εμπειρίκος αναγνωρίζει την ανάγκη για μείωση των ρύπων που μολύνουν την ατμόσφαιρα και ότι υποστηρίζει το έργο του ΙΜΟ, θέτει όμως και μια σειρά από παραμέτρους σε σχέση με τις συζητήσεις που γίνονται για το θέμα αυτό στην Επιτροπή Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος - ΜEPC, που ανήκει στον ΙΜΟ.

Ο πρόεδρος  του Committee στην επιστολή του υπογραμμίζει στον ΙΜΟ: «Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και να διασφαλιστεί ότι τα μέτρα που θα ληφθούν θα είναι πρακτικά και αποτελεσματικά και ότι δεν θα έχουν αντιπαραγωγικές συνέπειες, οι οποίες θα μετριάσουν ή και θα ακυρώσουν όποια κέρδη για το περιβάλλον θα αναμένονται από τα μέτρα που θα έχουν ληφθεί».

Οι προβληματισμοί

Οι παράμετροι που έχουν προκαλέσει προβληματισμό στη ναυτιλιακή κοινότητα είναι δύο. Πρόκειται για τις προσπάθειες που γίνονται για άμεση υιοθέτηση ενός σχεδίου μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσω ενός προγράμματος εμπορίας ρύπων, αλλά και την επιβολή τέλους στα ναυτιλιακά καύσιμα.

Κλείσιμο

«Η υιοθέτηση ενός τέλους για τη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ακατάλληλο και αντιπαραγωγικό ως μέτρο και θα έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες όχι μόνο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και για την παγκόσμια οικονομία, αλλά και για το ίδιο το περιβάλλον», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του committee Επαμεινώνδας Εμπειρίκος, και προσθέτει: «Η αγορά έχει ήδη προσφέρει οικονομικά κίνητρα για την εφαρμογή και περαιτέρω ανάπτυξη τεχνικών και διαχειριστικών μέτρων για τη βελτίωση της απόδοσης των καυσίμων, και με τον τρόπο αυτό της μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, χωρίς τη λήψη των συγκεκριμένων μέτρων».

Περιβαλλοντικά φιλική 

Ο κ. Εμπειρίκος καταλήγοντας τονίζει για άλλη μια φορά ότι αποδεδειγμένα η ναυτιλία αποτελεί το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσω μεταφοράς σε παγκόσμιο επίπεδο, και επισημαίνει: «Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η δραστηριότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας μπορεί να έχει ακόμα και θετική επίδραση στη μείωση της θερμοκρασίας της ατμόσφαιρας».

Η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών

Στο ίδιο μήκος κύματος εκπέμπει και η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.   Σύμφωνα με την Ε.Ε.Ε., η φορολογία για την εκπομπή CO2 από τα πλοία, άμεση ή με τη μορφή της εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών, θα ήταν στην ουσία φορολογία στο εμπόριο και στο κόστος διαβίωσης. 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης