Οι προοπτικές στο νέο λιμάνι Πατρών
Οι προοπτικές στο νέο λιμάνι Πατρών
Για την new era του λιμένα της Πάτρας και τα σχέδια και τις προοπτικές μιλάει στο protothema.gr ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ.
Μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον το λιμάνι της Πάτρας αναπτύσσει νέα δυναμική και έρχεται να διεκδικήσει τη θέση του πρωταγωνιστή στη νέα εποχή που ανατέλλει στη λιμενική βιομηχανία της ανατολικής Μεσογείου. Η δημιουργία του καινούργιου λιμανιού σε απόσταση τριών χιλιόμετρα νοτιότερα από το υπάρχον, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει άμεσα, δίνει νέα δυναμική ενώ παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια στα πλοία και έχει μεγάλους χώρους για τη διευκόλυνση της μεταφορικής και επιβατικής κίνησης.
Ο εκσυγχρονισμός του έρχεται σε μία εποχή κατά την οποία στην Ευρώπη οι θαλάσσιες μεταφορές κατέχουν ποσοστό 70% επί του συνόλου μεταφορών μεταξύ Ε.Ε. και υπόλοιπου κόσμου, με τα λιμάνια της νοτιο-ανατολικής Μεσογείου να επαναπροσδιορίζουν τον ρόλο τους όχι μόνο στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων και στην θαλάσσια συγκοινωνία αλά και στον τομέα της κρουαζιέρας. Για την new era του λιμένα της Πάτρας και τα σχέδια και τις προοπτικές μιλάει στο protothema.gr ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. Κωνσταντίνος Πλατυκώστας:
-Κύριε Πλατυκώστα, στο ξεκίνημα αυτό ποιοι είναι οι βασικοί άξονες στην νέα εποχή για το λιμάνι της Πάτρας;
«Κύριε Τσαμόπουλε, εισερχόμεθα, αδιαμφισβήτητα, σε μία νέα εποχή για τον ΟΛΠΑ, όπως και για τη πόλη της Πάτρας. Οργανώνουμε τις νέες υποδομές μας εισάγοντας στις υπηρεσίες μας καινοτόμες λύσεις, επενδύοντας στη τεχνολογία προς όφελος των χρηστών του λιμένα, των πλοιοκτητριών εταιρειών, των επιβατών τους, αλλά και των ίδιων των Πατρινών, που θέλουν να αισθάνονται υπερήφανοι για το τρίτο λιμάνι της χώρας. Επιπλέον, ο περιφερειακός του ρόλος και η οργανωτική του συγκρότηση τον ξεχωρίζει από το φαινόμενο των «λιμανιών ευκαιρίας» που δυστυχώς υπάρχουν στην χώρα μας.
-Μία και αναφερθήκατε στην πόλη της Πάτρας. Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του λιμανιού ως παράγοντας στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της πόλης:
«Ο Ο.Λ.Π.Α. ΑΕ είναι ο σημαντικότερος δημοσίου συμφέροντος Οργανισμός που συμβάλλει καθοριστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής της. Στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδιασμού για ανταγωνιστική λιμενική βιομηχανία της χώρας μας προγραμματίζει και αξιολογεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ώστε να αναδειχθεί πόλος περιφερειακής ανάπτυξης της ναυτιλίας σε συνεργασία και με διακριτούς ρόλους με τους αντίστοιχους οργανισμούς της Περιφέρειας Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδος».
Ο εκσυγχρονισμός του έρχεται σε μία εποχή κατά την οποία στην Ευρώπη οι θαλάσσιες μεταφορές κατέχουν ποσοστό 70% επί του συνόλου μεταφορών μεταξύ Ε.Ε. και υπόλοιπου κόσμου, με τα λιμάνια της νοτιο-ανατολικής Μεσογείου να επαναπροσδιορίζουν τον ρόλο τους όχι μόνο στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων και στην θαλάσσια συγκοινωνία αλά και στον τομέα της κρουαζιέρας. Για την new era του λιμένα της Πάτρας και τα σχέδια και τις προοπτικές μιλάει στο protothema.gr ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. Κωνσταντίνος Πλατυκώστας:
-Κύριε Πλατυκώστα, στο ξεκίνημα αυτό ποιοι είναι οι βασικοί άξονες στην νέα εποχή για το λιμάνι της Πάτρας;
«Κύριε Τσαμόπουλε, εισερχόμεθα, αδιαμφισβήτητα, σε μία νέα εποχή για τον ΟΛΠΑ, όπως και για τη πόλη της Πάτρας. Οργανώνουμε τις νέες υποδομές μας εισάγοντας στις υπηρεσίες μας καινοτόμες λύσεις, επενδύοντας στη τεχνολογία προς όφελος των χρηστών του λιμένα, των πλοιοκτητριών εταιρειών, των επιβατών τους, αλλά και των ίδιων των Πατρινών, που θέλουν να αισθάνονται υπερήφανοι για το τρίτο λιμάνι της χώρας. Επιπλέον, ο περιφερειακός του ρόλος και η οργανωτική του συγκρότηση τον ξεχωρίζει από το φαινόμενο των «λιμανιών ευκαιρίας» που δυστυχώς υπάρχουν στην χώρα μας.
-Μία και αναφερθήκατε στην πόλη της Πάτρας. Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του λιμανιού ως παράγοντας στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της πόλης:
«Ο Ο.Λ.Π.Α. ΑΕ είναι ο σημαντικότερος δημοσίου συμφέροντος Οργανισμός που συμβάλλει καθοριστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής της. Στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδιασμού για ανταγωνιστική λιμενική βιομηχανία της χώρας μας προγραμματίζει και αξιολογεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ώστε να αναδειχθεί πόλος περιφερειακής ανάπτυξης της ναυτιλίας σε συνεργασία και με διακριτούς ρόλους με τους αντίστοιχους οργανισμούς της Περιφέρειας Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδος».
-Σε μία εποχή βαθύτατης οικονομικής ύφεσης μπορείτε να μας σκιαγραφήσετε το όραμα της σημερινής Διοίκησης του ΟΛΠΑ;
Το όραμα της Διοίκησης του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πολιτικής των θαλάσσιων μεταφορών και της αντίστοιχης Εθνικής Πολιτικής αλλά και του γεωστρατηγικού ρόλου στην Αδριατική και τα Δυτικά Βαλκάνια εστιάζεται κυρίως στην ανάπτυξη του Λιμένα ως κύριας –ασφαλούς- Δυτικής Πύλης της Ελλάδας προς την Ιταλία και την Ε.Ε.
- Πολύς λόγος όμως γίνεται κύριε Πλατυκώστα για το ρόλο του λιμανιού της Πάτρας στην σύγχρονη Ευρώπη. Σε αυτό το νέο γεω-οικονομικό περιβάλλον, ο Οργανισμός Λιμένος Πάτρας πως συμμετέχει;
Συμμετέχει ενεργά στην υλοποίηση της ευρωπαϊκής πολιτικής λιμένων με την δημιουργία των «Θαλάσσιων Αρτηριών» (Motorways of the Sea-MoS). Για το Λιμάνι της Πάτρας μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η θαλάσσια αρτηρία της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης που συνδέει την Αδριατική με το Ιόνιο και την Ανατολική Μεσόγειο και την Κύπρο.
- Λαμβάνοντας υπόψιν τα προαναφερθέντα ποιο είναι το βασικό πλεονέκτημα της Πάτρας;
Το Λιμάνι της Πάτρας έχει το πλεονέκτημα της θέσης και τον χαρακτήρα του ως τερματικού λιμανιού στις συνδέσεις της Αδριατικής ώστε να διαδραματίσει τον πόλο ενός συνδετήριου λιμανιού μεταξύ ναυτιλιακών γραμμών που συνδέουν ευρύτερες περιφερειακές ζώνες. Θα αποτελέσει την έδρα της Τρίτης Λιμενικής Ενότητας στον προτεινόμενο Περιφερειακό σχεδιασμό της Λιμενικής Βιομηχανίας της χώρας μας.
-Κύριε Πλατυκώστα μέσα στο πλαίσιο αυτό ποιές είναι οι άμεσοι στόχοι που έχετε θέσει για να εκμεταλλευτείτε τόσο στο νέο λιμάνι όσο και τα πλεονεκτήματα που το συνοδεύουν;
Οι στόχοι μας είναι ξεκάθαροι: -Ενίσχυση της θέσης του Λιμένα στις RO-RΟ και επιβατικές μεταφορές (αναζήτηση βιωσιμότητας νέων γραμμών, αναβάθμιση της ποιότητας παρεχομένων υπηρεσιών, ανασχεδιασμός οργανωτικής δομής του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. .)
Είσοδος σε νέες αγορές και προσέλκυση νέων χρηστών (containers, ειδικά φορτία, καθορισμός λιμένα ως Πύλη εισόδου αγροτικών προϊόντων, επαναφορά χρηστών λιμένα , λιμάνι συνδυασμένων μεταφορών.)
Είσοδος στην αγορά υπηρεσιών κρουαζιέρας και μεγάλων σκαφών αναψυχής
Ανάπτυξη της εξωστρέφειας του Λιμένα και ανάπτυξη συνεργασιών με άλλα Ελληνικά λιμάνια και κυρίως με λιμάνια της Αδριατικής
- Υπάρχουν στα πλάνα σας έργα μακράς πνοής με απόλυτο οικονομικό ενδιαφέρον για τη ζωή της πόλης;
Ο Οργανισμός Λιμένας Πάτρας περνά σε μία άλλη εποχή. Μέσα στον Ιούλιο του 2011, όλες οι δραστηριότητες του ΟΛΠΑ ΑΕ και των πλοιοκτητριών εταιρειών μεταφέρονται στον νέο-σύγχρονο Λιμένα που βρίσκεται στα νότια της πόλης της Πάτρας. Για πρώτη φορά στην χώρα γίνεται μεταφορά «εν λειτουργία» λιμένα. Για την ολοκλήρωση του έργου υλοποιήθηκαν περίπου 18 παρεμβάσεις μελέτες.
- Ας περάσουμε όμως στο «καυτό» θέμα της λαθρομετανάστευσης. Ποια μέτρα θα λάβετε με αφορμή και τη λειτουργία του νέου λιμανιού που είναι έξω από τον οικιστικό ιστό της πόλης:
Πράγματι το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η λαθραία εισαγωγή και διακίνηση μεταναστών, που όμως είναι θέμα Ευρωπαϊκό και έπειτα Εθνικό και τοπικό. Ο διακριτός ρόλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ είναι η συνεργασία με το Λιμενικό Σώμα κυρίως, και την Αστυνομία σε ένα προσδιορισμένο σχέδιο δημιουργίας συνθηκών ασφαλείας για το λιμάνι. Όπως βέβαια και η συνεργασία μας με όλους τους φορείς της Πόλης και της Περιφέρειας. Βασικά όμως με τους φορείς και τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το λιμάνι π.χ. Ναυτιλιακές Εταιρείες, Ναυτιλιακοί Πράκτορες κ.λ.π.. Προσεγγίζουμε το πρόβλημα στην ανθρώπινή του διάσταση, ως κοινωνικό φαινόμενο του σύγχρονου κόσμου.
- Σε ποιες ενέργειες έχετε ήδη προβεί και θα προβείτε στο μέλλον;
Ο ΟΛΠΑ προέβη σε μία σειρά ενεργειών, όπως:
• Η Διαμόρφωση και λειτουργία κρατητηρίων για ανθρώπινες συνθήκες προσωρινής κράτησης λαθρομεταναστών.
• Η Άμεση ανάθεση υπηρεσιών περιπολίας και ελέγχου λιμενικών χώρων με βιοανιχνευτές Κ9.
• Η Επίσπευση διαδικασίας προμήθειας οχήματος ελέγχου (scanner X-RAY) οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων.
• Η Υλοποίηση μελέτης ΑΛΕ/ ΣΑΛΕ για εφαρμογή κώδικα ασφάλειας ISPS στο Βόρειο και Νότιο Λιμένα ώστε να καταστεί το Νότιο Λιμάνι πρότυπο σε συνθήκες ασφάλειας και αποτελεσματικότητας των χώρων.
-Τι περιλαμβάνεται στις εγκαταστάσεις του Νότιου Λιμένα
Το Νότιο Επιβατικό Λιμάνι το οποίο διαθέτει μέτωπο λιμένα (κρηπίδωμα) συνολικού μήκους 992μ. Αποτελείται από 4 νηοδόχους και διαθέτει 15 ράμπες πρόσδεσης σκαφών εκ των οποίων 11 εξυπηρετούν πρυμνοδέτηση και 4 πλαγιοδέτηση. Επίσης το διαθέτει κυματοθραύστη συνολικού μήκους 1.236 μ.
Όσον αφορά τις κτιριακές εγκαταστάσεις, αυτές έχουν συνολική κάλυψη 6.974 τ.μ. και περιλαμβάνουν τα εξής: Τερματικός σταθμός συνολικής κάλυψης 3.232,1 τ.μ.
Κτίριο Υπηρεσιών λιμένα συνολικής κάλυψης 1.764,5 τ.μ.
Κτίριο Πυροσβεστικού Σταθμού συνολικής κάλυψης 669,76 τ.μ.
Το όραμα της Διοίκησης του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πολιτικής των θαλάσσιων μεταφορών και της αντίστοιχης Εθνικής Πολιτικής αλλά και του γεωστρατηγικού ρόλου στην Αδριατική και τα Δυτικά Βαλκάνια εστιάζεται κυρίως στην ανάπτυξη του Λιμένα ως κύριας –ασφαλούς- Δυτικής Πύλης της Ελλάδας προς την Ιταλία και την Ε.Ε.
- Πολύς λόγος όμως γίνεται κύριε Πλατυκώστα για το ρόλο του λιμανιού της Πάτρας στην σύγχρονη Ευρώπη. Σε αυτό το νέο γεω-οικονομικό περιβάλλον, ο Οργανισμός Λιμένος Πάτρας πως συμμετέχει;
Συμμετέχει ενεργά στην υλοποίηση της ευρωπαϊκής πολιτικής λιμένων με την δημιουργία των «Θαλάσσιων Αρτηριών» (Motorways of the Sea-MoS). Για το Λιμάνι της Πάτρας μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η θαλάσσια αρτηρία της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης που συνδέει την Αδριατική με το Ιόνιο και την Ανατολική Μεσόγειο και την Κύπρο.
- Λαμβάνοντας υπόψιν τα προαναφερθέντα ποιο είναι το βασικό πλεονέκτημα της Πάτρας;
Το Λιμάνι της Πάτρας έχει το πλεονέκτημα της θέσης και τον χαρακτήρα του ως τερματικού λιμανιού στις συνδέσεις της Αδριατικής ώστε να διαδραματίσει τον πόλο ενός συνδετήριου λιμανιού μεταξύ ναυτιλιακών γραμμών που συνδέουν ευρύτερες περιφερειακές ζώνες. Θα αποτελέσει την έδρα της Τρίτης Λιμενικής Ενότητας στον προτεινόμενο Περιφερειακό σχεδιασμό της Λιμενικής Βιομηχανίας της χώρας μας.
-Κύριε Πλατυκώστα μέσα στο πλαίσιο αυτό ποιές είναι οι άμεσοι στόχοι που έχετε θέσει για να εκμεταλλευτείτε τόσο στο νέο λιμάνι όσο και τα πλεονεκτήματα που το συνοδεύουν;
Οι στόχοι μας είναι ξεκάθαροι: -Ενίσχυση της θέσης του Λιμένα στις RO-RΟ και επιβατικές μεταφορές (αναζήτηση βιωσιμότητας νέων γραμμών, αναβάθμιση της ποιότητας παρεχομένων υπηρεσιών, ανασχεδιασμός οργανωτικής δομής του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. .)
Είσοδος σε νέες αγορές και προσέλκυση νέων χρηστών (containers, ειδικά φορτία, καθορισμός λιμένα ως Πύλη εισόδου αγροτικών προϊόντων, επαναφορά χρηστών λιμένα , λιμάνι συνδυασμένων μεταφορών.)
Είσοδος στην αγορά υπηρεσιών κρουαζιέρας και μεγάλων σκαφών αναψυχής
Ανάπτυξη της εξωστρέφειας του Λιμένα και ανάπτυξη συνεργασιών με άλλα Ελληνικά λιμάνια και κυρίως με λιμάνια της Αδριατικής
- Υπάρχουν στα πλάνα σας έργα μακράς πνοής με απόλυτο οικονομικό ενδιαφέρον για τη ζωή της πόλης;
Ο Οργανισμός Λιμένας Πάτρας περνά σε μία άλλη εποχή. Μέσα στον Ιούλιο του 2011, όλες οι δραστηριότητες του ΟΛΠΑ ΑΕ και των πλοιοκτητριών εταιρειών μεταφέρονται στον νέο-σύγχρονο Λιμένα που βρίσκεται στα νότια της πόλης της Πάτρας. Για πρώτη φορά στην χώρα γίνεται μεταφορά «εν λειτουργία» λιμένα. Για την ολοκλήρωση του έργου υλοποιήθηκαν περίπου 18 παρεμβάσεις μελέτες.
- Ας περάσουμε όμως στο «καυτό» θέμα της λαθρομετανάστευσης. Ποια μέτρα θα λάβετε με αφορμή και τη λειτουργία του νέου λιμανιού που είναι έξω από τον οικιστικό ιστό της πόλης:
Πράγματι το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η λαθραία εισαγωγή και διακίνηση μεταναστών, που όμως είναι θέμα Ευρωπαϊκό και έπειτα Εθνικό και τοπικό. Ο διακριτός ρόλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ είναι η συνεργασία με το Λιμενικό Σώμα κυρίως, και την Αστυνομία σε ένα προσδιορισμένο σχέδιο δημιουργίας συνθηκών ασφαλείας για το λιμάνι. Όπως βέβαια και η συνεργασία μας με όλους τους φορείς της Πόλης και της Περιφέρειας. Βασικά όμως με τους φορείς και τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το λιμάνι π.χ. Ναυτιλιακές Εταιρείες, Ναυτιλιακοί Πράκτορες κ.λ.π.. Προσεγγίζουμε το πρόβλημα στην ανθρώπινή του διάσταση, ως κοινωνικό φαινόμενο του σύγχρονου κόσμου.
- Σε ποιες ενέργειες έχετε ήδη προβεί και θα προβείτε στο μέλλον;
Ο ΟΛΠΑ προέβη σε μία σειρά ενεργειών, όπως:
• Η Διαμόρφωση και λειτουργία κρατητηρίων για ανθρώπινες συνθήκες προσωρινής κράτησης λαθρομεταναστών.
• Η Άμεση ανάθεση υπηρεσιών περιπολίας και ελέγχου λιμενικών χώρων με βιοανιχνευτές Κ9.
• Η Επίσπευση διαδικασίας προμήθειας οχήματος ελέγχου (scanner X-RAY) οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων.
• Η Υλοποίηση μελέτης ΑΛΕ/ ΣΑΛΕ για εφαρμογή κώδικα ασφάλειας ISPS στο Βόρειο και Νότιο Λιμένα ώστε να καταστεί το Νότιο Λιμάνι πρότυπο σε συνθήκες ασφάλειας και αποτελεσματικότητας των χώρων.
-Τι περιλαμβάνεται στις εγκαταστάσεις του Νότιου Λιμένα
Το Νότιο Επιβατικό Λιμάνι το οποίο διαθέτει μέτωπο λιμένα (κρηπίδωμα) συνολικού μήκους 992μ. Αποτελείται από 4 νηοδόχους και διαθέτει 15 ράμπες πρόσδεσης σκαφών εκ των οποίων 11 εξυπηρετούν πρυμνοδέτηση και 4 πλαγιοδέτηση. Επίσης το διαθέτει κυματοθραύστη συνολικού μήκους 1.236 μ.
Όσον αφορά τις κτιριακές εγκαταστάσεις, αυτές έχουν συνολική κάλυψη 6.974 τ.μ. και περιλαμβάνουν τα εξής: Τερματικός σταθμός συνολικής κάλυψης 3.232,1 τ.μ.
Κτίριο Υπηρεσιών λιμένα συνολικής κάλυψης 1.764,5 τ.μ.
Κτίριο Πυροσβεστικού Σταθμού συνολικής κάλυψης 669,76 τ.μ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα