«Cinématographe Lumière»: Στο «σφυρί» η πρώτη αφίσα του κινηματογράφου

lumier_2

Πρόκειται για την αφίσα σειράς μικρού μήκους των εφευρετών του κινηματογράφου Αδελφών Λυμιέρ, την οποία φιλοτέχνησε ο Ανρί Μπρισπό

Η 28η Δεκεμβρίου του 1895 σηματοδοτεί την έναρξη του εμπορικού κινηματογράφου. Εκείνη τη μέρα, μια σειρά μικρού μήκους των Αδελφών Λυμιέρ, των εφευρετών και πρωτοπόρων της τεχνολογίας της φωτογραφίας και του κινηματογράφου, προβλήθηκαν δημόσια.

Η μέρα πέρασε στην αθανασία ως «Cinématographe Lumière», με μια αφίσα που φιλοτέχνησε ο Ανρί Μπρισπό. Θεωρείται η πρώτη αφίσα κινηματογράφου και δημοπρατείται στου Sotheby's, στις 28 Αυγούστου.

«Σηματοδότησε τη δημόσια έναρξη ενός από τα πιο σημαντικά πολιτιστικά, καλλιτεχνικά και κοινωνικά φαινόμενα του 20ού αιώνα» αναφέρει η ανακοίνωση του Sotheby's.

Ο οίκος δημοπρασιών υποστηρίζει ότι η αφίσα είναι σπάνια, και ελάχιστες φορές την έχει δει το κοινό πριν την έκθεσή της στη γκαλερί του στο Λονδίνου. Για πάνω από 40 χρόνια ήταν στην κατοχή Γάλλου συλλέκτη και εκτιμάται ότι θα «πιάσει» 40.000 με 60.000 λίρες Αγγλίας.

Στο έργο, ο Μπρισπό έχει ζωγραφίσει τη βαβούρα που κάνουν Παριζιάνοι οι οποίοι όπου να 'ναι θα έχουν την εμπειρία μιας χωρίς προηγούμενο στιγμής στην ιστορία της τεχνολογίας και της τέχνης.

Παρ' όλη την ομολογουμένως εντυπωσιακή αφίσα του Ανρί Μπρισπό, η πρώτη προβολή κινηματογραφικής ταινίας δεν είχε επιτυχία. Τουλάχιστον ως προς την προσέλευση κόσμου. Η 20 λεπτών προβολή στο Salon Indien του Grand Café προσέλκυσε περίπου 30 φιλοπερίεργους. Οι Αδελφοί Λυμιέρ είχαν προνοήσει για 100 καθίσματα.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

fukunaga

Ο 41χρονος σκηνοθέτης, που είχε λάβει πολύ καλές κριτικές για τον πρώτο κύκλο της σειράς «True Detective» θα σκηνοθετήσει τη νέα ταινία του Τζέιμς Μποντ – Τα γυρίσματα ξεκινούν στις 4 Μαρτίου και η ταινία θα βγει στη μεγάλη οθόνη τον Φεβρουάριο του 2020

country_arthro

Πλήθος αφίξεων εκ των οποίων συνιστώ δύο, “Γλυκιά πατρίδα” και “ο κατάσκοπος που με παράτησε”, καθώς και την επανέκδοση του αριστουργηματικού φιλμ νουάρ “Ο κόκκινος κύκλος”

ethan5

Από τότε που στα 90s καθόρισε το πρότυπο του indie-φιλοσοφο-ρομαντικο-κούκλου που έπαιζε κιθάρα κι αγαπούσε με πάθος τη Γουαϊνόνα Ράιντερ στο «Νέοι, ωραίοι και άνεργοι», ο Ίθαν Χοκ έχει αγαπήσει με αντίστοιχο πάθος το ανεξάρτητο σινεμά (κι εκείνο αυτόν) και την ανεξάρτητη μουσική

tainies01

Εξι  φρέσκιες  αφίξεις.  Επικεφαλής ο χαοτικός “Δοκ Κιχώτης” του Τέρι  Γκίλιαμ. Και μία επανάληψη από το παρελθόν με  την “Οδύσεια του διαστήματος” του Στάνλει Κιούμπρικ

5