«Δάφνις και Χλόη» και «Αστέρω»: Οι δύο ταινίες-σταθμός στο Ηρώδειο μετά ζωντανής μουσικής

Tο Σάββατο 14 Ιουλίου

Tο Σάββατο 14 Ιουλίου, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ, η Ταινιοθήκη της Ελλάδος παρουσιάζει δύο βωβές ταινίες που σφράγισαν την πορεία του ελληνικού κινηματογράφου και διασώζουν την εικόνα μιας Ελλάδας που δεν υπάρχει πια: το «Δάφνις και Χλόη» του Ορέστη Λάσκου (1931) και την «Αστέρω» του Δημήτρη Γαζιάδη (1929). Και οι δυο ταινίες έχουν αποκατασταθεί από την Ταινιοθήκη.

Η ταινία «Δάφνις και Χλόη», η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του Ορέστη Λάσκου, μεταφέρει στην οθόνη το ομώνυμο ειδύλλιο του Λόγγου (2ος αιώνας μ.Χ.), ένα από τα πρώτα μυθιστορήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, που επηρέασε από τον Σαίξπηρ μέχρι τον Τουρκουάτο Τάσσο και τον Ζακ Ανρί Μπερναρντέν.
Το φιλμ έχει περάσει στην ιστορία ως η πρώτη ταινία με γυμνό στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο. Γυρίστηκε στην Μυτιλήνη και στην Λίμνη της Βουλιαγμένης σε φυσικά ντεκόρ, με πρωταγωνιστές τη Λούση Ματλή και τον Απόλλωνα Μαρσύα. Το Τμήμα Αποκατάστασης της Ταινιοθήκης, κατόρθωσε να αποκαταστήσει το υλικό με την επίβλεψη και τη συνεργασία του ίδιου του σκηνοθέτη που προσπάθησε να «θυμηθεί» την ταινία καρέ-καρέ.

Στην "Αστέρω" του Δημήτρη Γαζιάδη, που βασίζεται σε ένα κείμενο του Παύλου Νιρβάνα, η βοσκοπούλα Αστέρω (Αλίκη Θεοδωρίδου) είναι ερωτευμένη με τον Θύμιο (Κώστας Μουσούρης) αλλά συναντά την άρνηση του πατέρα του πλούσιου βοσκού (Αιμίλιος Βεάκης). Το ζευγάρι θα ξανασμίξει μετά από μεγάλες περιπέτειες. Το στόρι είναι μεταφορά στα καθ' ημάς της γνωστής "Ραμόνα". Το νέο αυτό είδος της «φουστανέλας» είχε τις απαρχές του στο θέατρο με τον «Αγαπητικό της βοσκοπούλας» του Δημήτρη Κορομηλά. Η εξιδανίκευση της ελληνικής υπαίθρου, που την εποχή εκείνη μαστίζεται από τα δεινά της παγκόσμιας κρίσης, λειτουργεί ως διέξοδος απέναντι στις αντίξοες συνθήκες της καθημερινότητας. Η αποκατάσταση της ταινίας βασίστηκε στην κόπια με γαλλικούς μεσότιτλους που ανακαλύφθηκε στη Γαλλική Ταινιοθήκη το 2003.
 
Η προβολή θα γίνει στις 9 μ.μ. με συνοδεία ζωντανής μουσικής (πρωτότυπη σύνθεση-εκτέλεση: Φίλιππος Τσαλαχούρης).

To αφιέρωμα στις δύο βωβές ελληνικές ταινίες διοργανώνεται από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος στo πλαίσιο της πράξης «Η Κινηματογραφοφιλία στη Νέα Εποχή ΙΙ» που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΠΕΠ ΑΤΤΙΚΗ του ΕΣΠΑ 2014-2020. Όλες οι δράσεις πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. 

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

mile22

Στο Mile 22, που βγαίνει στις 16 Αυγούστου στους κινηματογράφους, βρισκόμαστε στη νοτιοανατολική Ασία όπου έχει πάρει μετάθεση ο πράκτορας Τζέιμς Σίλβα (Μαρκ Γουόλμπεργκ) και η ομάδα του.

tainies_main01

Οκτώ  αφίξεις, εκ των οποίων  τρεις,  θρυλικές και κλασικές από το παρελθόν (όλες   Must )  και πέντε της   νέας  σοδειάς με ανώτερο όλων το θρίλερ από την Αργεντινή «Εγκλημα στην αμμοθύελλα» με μια  γυναικάρα που  βγάζει μάτια!

hot_summer

Τόσες πολλές. Τόσες μέτριες και άλλες τόσες κακές. Πλην ενός αμερικανικού, καταραμένου νεανικού ρομάντζου. Και άντε πλην της γαλλικής κομεντί «Θα έρθω κοντά σου σιγά σιγά»

1
lily-james_main01

Η Λίλι Τζέιμς ταξιδεύει συχνά πίσω στο χρόνο. Από τους κορσέδες στην παραμυθένια «Σταχτοπούτα», το «Πόλεμος και ειρήνη» και το «Downton Abbey» έως τη μαχητική Ελίζαμπεθ Μπένετ στο πειραγμένο «Περηφάνια και προκατάληψη και ζόμπι» και τη γραμματέα του Ουίνστον Τσόρτσιλ στην «Πιο σκοτεινή ώρα», η Βρετανίδα ηθοποιός έχει μια έφεση σε old school ψυχές – με σύγχρονο απόηχο πάντα όμως.