Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
«Θρόνος των Ατρειδών» την Τρίτη στο Ηρώδειο
«Θρόνος των Ατρειδών» την Τρίτη στο Ηρώδειο
"Ένα ταξίδι μνήμης στο μύθο της τραγωδίας των Ατρειδών" προτείνει με την τελευταία του παράσταση ο Άρης Ρέτσος, που κάνει πρεμιέρα αύριο στο Ηρώδειο (21.00), στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
"Ένα ταξίδι μνήμης στο μύθο της τραγωδίας των Ατρειδών" προτείνει με την τελευταία του παράσταση ο Άρης Ρέτσος, που κάνει πρεμιέρα την Τρίτη, στο Ηρώδειο (21.00), στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Το έργο τιτλοφορείται "Θρόνος Ατρειδών" και βασίζεται σε τραγωδίες του Αισχύλου, ενώ έχει δανειστεί σκηνές και από τον Σοφοκλή.
Ο "αιρετικός" του θεάτρου, ο 53χρονος Άρης Ρέτσος που εδώ και είκοσι πέντε, περίπου, χρόνια έχει αφιερώσει τη ζωή του στη μελέτη του αρχαίου δράματος, με την παράσταση "Θρόνος Ατρειδών" - στην οποία έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία, τη ρυθμική επεξεργασία των κειμένων, την δραματουργία, τη μουσική διδασκαλία, τη σύνθεση της μουσικής, την κινησιολογία, τη σκηνογραφία, τους φωτισμούς- θα παρουσιάσει τη δική του προσέγγιση στο είδος.
Σκηνοθετώντας με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο μία ομάδα ικανών ηθοποιών, οδηγεί το κοινό σε αυτό το ταξίδι, που αρχίζει απ' τη θυσία της Ιφιγένειας και την πτώση της Τροίας, για να καταλήξει στον κυνηγημένο από τις Ερινύες Ορέστη και την καταφυγή του στους θεούς Απόλλωνα και Αθηνά.
"Είναι μία ελλειπτική αφήγηση, μία σβησμένη τοιχογραφία σαν κάποιος να προσπαθεί και δεν μπορεί να θυμηθεί μία ιστορία ή κάτι το οποίο έχει χαθεί" λέει ο Άρης Ρέτσος.
Στο σύμπαν που δημιουργείται επί σκηνής, οι ηθοποιοί παρουσιάζονται σε οριακή στιγμή της ζωής τους. Κύριο ρόλο στην αφήγηση παίζουν οι μάσκες, τα χρώματα και κυρίως το μέτρο και ο ρυθμός της γλώσσας, πάνω στον οποίο έχει εντρυφήσει ο σκηνοθέτης.
Παράλληλα, καθοριστική είναι και η λειτουργία του Χορού, καθώς αντιλαμβάνεται, μεταφέρει και μεταφράζει τα από σκηνής δρώμενα στο θεατή. Τα λυρικά μέρη του Χορού συγχέονται με κραυγές, θρήνους και μονολόγους των ηρώων, οι εικόνες χάνονται η μία μέσα στην άλλη ενώ απουσιάζουν εντελώς οι διάλογοι.
Ο "αιρετικός" του θεάτρου, ο 53χρονος Άρης Ρέτσος που εδώ και είκοσι πέντε, περίπου, χρόνια έχει αφιερώσει τη ζωή του στη μελέτη του αρχαίου δράματος, με την παράσταση "Θρόνος Ατρειδών" - στην οποία έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία, τη ρυθμική επεξεργασία των κειμένων, την δραματουργία, τη μουσική διδασκαλία, τη σύνθεση της μουσικής, την κινησιολογία, τη σκηνογραφία, τους φωτισμούς- θα παρουσιάσει τη δική του προσέγγιση στο είδος.
Σκηνοθετώντας με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο μία ομάδα ικανών ηθοποιών, οδηγεί το κοινό σε αυτό το ταξίδι, που αρχίζει απ' τη θυσία της Ιφιγένειας και την πτώση της Τροίας, για να καταλήξει στον κυνηγημένο από τις Ερινύες Ορέστη και την καταφυγή του στους θεούς Απόλλωνα και Αθηνά.
"Είναι μία ελλειπτική αφήγηση, μία σβησμένη τοιχογραφία σαν κάποιος να προσπαθεί και δεν μπορεί να θυμηθεί μία ιστορία ή κάτι το οποίο έχει χαθεί" λέει ο Άρης Ρέτσος.
Στο σύμπαν που δημιουργείται επί σκηνής, οι ηθοποιοί παρουσιάζονται σε οριακή στιγμή της ζωής τους. Κύριο ρόλο στην αφήγηση παίζουν οι μάσκες, τα χρώματα και κυρίως το μέτρο και ο ρυθμός της γλώσσας, πάνω στον οποίο έχει εντρυφήσει ο σκηνοθέτης.
Παράλληλα, καθοριστική είναι και η λειτουργία του Χορού, καθώς αντιλαμβάνεται, μεταφέρει και μεταφράζει τα από σκηνής δρώμενα στο θεατή. Τα λυρικά μέρη του Χορού συγχέονται με κραυγές, θρήνους και μονολόγους των ηρώων, οι εικόνες χάνονται η μία μέσα στην άλλη ενώ απουσιάζουν εντελώς οι διάλογοι.
Στην παράσταση του Ρέτσου παραβλέπεται ηθελημένα κάθε χρονική, πολιτική ή κοινωνική μεταφορά στο σήμερα, καθώς όπως λέει ο ίδιος, "το χρώμα του πεύκου δεν είναι ούτε αρχαίο ούτε σημερινό".
Γεννημένος στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, το 1957, σπούδασε θέατρο στη σχολή Βεάκη, από όπου και αποφοίτησε το 1981. Ξεκίνησε την καριέρα του από το θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο, συμμετέχοντας σε ταινίες και παραστάσεις σημαντικών σκηνοθετών, όμως γρήγορα στράφηκε αποκλειστικά προς το θέατρο και ιδιαίτερα στο αρχαίο δράμα. Χωρίς καμία στήριξη από φορείς, εργάστηκε με επιμονή και αφοσίωση και αριθμεί περισσότερα από 25 χρόνια δραστηριότητας και διδασκαλίας στον χώρο της έρευνας στο αρχαίο δράμα, με συμμετοχές σε πολλά φεστιβάλ στην Ελλάδα.
Ερμηνεύουν οι Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Αγαμέμνονας- Αίγισθος), Κόρα Καρβούνη (Κλυταιμνήστρα ), Αλεξία Καλτσίκη (Ηλέκτρα ) , Στεφανία Γουλιώτη (Κασσάνδρα), Μυριάγκος Αντώνης (Ορέστης), Χάρης Χαραλάμπους (Κήρυκας), Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου (Ιφιγένεια).
Γεννημένος στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, το 1957, σπούδασε θέατρο στη σχολή Βεάκη, από όπου και αποφοίτησε το 1981. Ξεκίνησε την καριέρα του από το θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο, συμμετέχοντας σε ταινίες και παραστάσεις σημαντικών σκηνοθετών, όμως γρήγορα στράφηκε αποκλειστικά προς το θέατρο και ιδιαίτερα στο αρχαίο δράμα. Χωρίς καμία στήριξη από φορείς, εργάστηκε με επιμονή και αφοσίωση και αριθμεί περισσότερα από 25 χρόνια δραστηριότητας και διδασκαλίας στον χώρο της έρευνας στο αρχαίο δράμα, με συμμετοχές σε πολλά φεστιβάλ στην Ελλάδα.
Ερμηνεύουν οι Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Αγαμέμνονας- Αίγισθος), Κόρα Καρβούνη (Κλυταιμνήστρα ), Αλεξία Καλτσίκη (Ηλέκτρα ) , Στεφανία Γουλιώτη (Κασσάνδρα), Μυριάγκος Αντώνης (Ορέστης), Χάρης Χαραλάμπους (Κήρυκας), Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου (Ιφιγένεια).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα