Ένα φρέσκο σετ ελαστικών έκανε τη διαφορά!
Το χθεσινό GP στην Κίνα ήταν συναρπαστικό με απρόβλεπτη εξέλιξη και συγκλονιστικό φινάλε.
Πριν την εκκίνηση υπήρχαν τέσσερα μονοθέσια που φάνταζαν ικανά για νίκη.
Πριν την εκκίνηση υπήρχαν τέσσερα μονοθέσια που φάνταζαν ικανά για νίκη.
Ο Φέτελ με τη Red Bull, ο Μπάτον και ο Χάμιλτον με τη McLaren είχαν τον πρώτο λόγο ενώ αουτσάιντερ ήταν ο Ρόσμπεργκ που εκκινούσε 4ος με τη Mercedes.
Η ανάλυση της στρατηγικής των pit stop των τεσσάρων πρώτων οδηγών στην εκκίνηση δείχνει ότι ακολούθησαν ταυτόσημη στρατηγική. Όλοι τους ξεκίνησαν με τη μαλακή γόμα και χρησιμοποίησαν την σκληρή στο τέλος. Οι όποιες διαφορές προκύπτουν στο γύρο εισόδου στα πιτ είναι αμελητέες, σε καμία περίπτωση δεν κάνουν τη διαφορά.
Ο νικητής του αγώνα Λιούις Χάμιλτον έζησε ένα θρίλερ πριν την εκκίνηση καθώς ο κινητήρας της Mercedes αρνούνταν να πάρει εμπρός. Το πρόβλημα εντοπίστηκε στην τροφοδοσία και επιλύθηκε οριακά.
Ο 26χρονος ανέφερε σχετικά: «Προσπάθησα να παραμείνω ήρεμος ενόσω οι μηχανικοί αντιμετώπιζαν το πρόβλημα στο μονοθέσιο μου. Βγαίνοντας από το γκαράζ οδηγούσα στο pitlane ελπίζοντας να μην ανάψει το φανάρι κόκκινο και κλείσει η έξοδος. Ευτυχώς πρόλαβα. Σπάνια βλέπεις μάχες όπως δόθηκαν σ’ αυτόν τον αγώνα. Η νίκη είναι πιο γλυκιά μετά από τόσα προσπεράσματα που έκανα. Στο τέλος ήταν δύσκολο να περάσω το Σεμπάστιαν παρότι αυτός βραδυπορούσε. Δεν μπορούσα να τον φτάσω στην πίσω ευθεία οπότε προσπάθησα σε άλλο σημείο. Δεν πίστευα ότι θα τα καταφέρω εκεί που το πέτυχα τελικά αλλά είχα την πρόσφυση και έμεινα μπροστά. Υπάρχω, ζω και αναπνέω για κερδίζω» κατέληξε ο Χάμιλτον.
Μελετώντας το ρυθμό του Βρετανού βλέπει κανείς ότι με το φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών που εξοικονόμησε από τις δοκιμές του Σαββάτου θυσιάζοντας την 2η θέση μπόρεσε να επιτεθεί και να πραγματοποιήσει τα περισσότερα προσπεράσματα προτού βρεθεί σε απόσταση βολής από τον Φέτελ στο τέλος του αγώνα με τα σκληρά ελαστικά.
Η οπτική του Φέτελ για το προσπέρασμα που έκρινε την νίκη ήταν: «Δεν είχα τρόπο να τον αντιμετωπίσω πλέον. Διασκέδασα για δυο γύρους δίνοντας μάχη αλλά τα ελαστικά μου δεν ήταν σε κατάσταση για να αμυνθώ άλλο. Καταλάβαινα ότι μόλις επιτεθεί θα περάσει». Ο Γερμανός νικητής στους προηγούμενους αγώνες παραδέχτηκε ότι τα προβλήματα ενδοεπικοινωνίας με την ομάδα αποτέλεσαν πρόβλημα που διασπούσε την αυτοσυγκέντρωσή του. Επιπλέον το KERΣ δούλεψε στην εκκίνηση αλλά έπαψε να δουλεύει από το μέσον του αγώνα. Ο Φέτελ άφησε ερωτηματικά για τη στρατηγική της ομάδας: «Μάλλον υπερβάλλαμε σήμερα προσπαθώντας να κάνουμε μόνο δυο πιτ στοπ».
Ενδιαφέρον έχει και η πλευρά του Μπάτον που βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα μετά την πρώτη στροφή. Ο Βρετανός στην πρώτη αλλαγή ελαστικών πήγε κατά λάθος στα πιτ της Red Bull: « Κοιτούσα το τιμόνι για να ρυθμίσω ένα διακόπτη. Με το πλάι είδα το πιτ και νόμιζα ότι ήταν το δικό μου, μετά κατάλαβα ότι ήταν της Red Bull. Αλλά αυτό δεν άλλαξε κάτι σημαντικά στον αγώνα. Το πρόβλημα που είχα ήταν η υπέρμετρη φθορά των πίσω ελαστικών και η 4η θέση είναι ότι καλύτερο μπορούσα».
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes που επίσης οδήγησε τον αγώνα στο μέσον του αντιμετώπισε πρόβλημα με την τροφοδοσία καυσίμου.
Εκπληκτική ήταν η προσπάθεια του Γουέμπερ ο οποίος εκκινούσε 18ος. Ο Αυστραλός ήταν ο μόνος που εκκίνησε τον αγώνα με τη σκληρή γόμα: «Αποφασίσαμε να εκκινήσουμε με τη σκληρή γόμα κόντρα σ’ αυτό που θέλαμε καθώς δεν έχει τη διάρκεια που θα περίμενε κανείς από ένα τέτοιο ελαστικό. Όμως απαλλαχτήκαμε από την υποχρέωση χρήσης της μετά από 15 γύρους ενώ βρισκόμουν ακόμη 17ος. Από κει και πέρα είχα τρία σετ φρέσκα μαλακά ελαστικά που δεν χρησιμοποίησα στις δοκιμές και αυτό με βοήθησε να ανέβω. Ίσως τελικά αυτό πρέπει να κάνουμε, να αποφεύγουμε τις δοκιμές και να έχουμε λάστιχα για τον αγώνα» κατέληξε αστειευόμενος ο 34χρονος που από την 18η θέση ανέβηκε στο βάθρο περνώντας το Μπάτον που εκκινούσε 2ος.
PIT STOP SUMMARY - 2011 CHINESE GRAND PRIX |
Hamilton: S S (15) S (25) H (38) 3 |
Vettel: S S (14) H (31) 2 |
Webber: H S (10) S (25) S (40) 3 |
Button: S S (14) S (24) H (37) 3 |
Rosberg: S S (12) S (25) H (39) 3 |
Massa: S S (15) H (33) 2 |
Alonso: S S (16) H (32) 2 |
Schumacher: S S (10) S (26) H (39) 3 |
Petrov: S S (17) H (37) 2 |
Kobayashi: S S (14) H (30) 2 |
Di Resta: S S (11) H (32) 2 |
Heidfeld: S S (18) H (30) 2 |
Barrichello: S S (16) H (35) 2 |
Buemi: S H (12) H (16) H (33) 3 |
Sutil: S S (15) H (30) S (47) 3 |
Kovalainen: S S (19) H (40) 2 |
Perez: S S (16) H (36) DT* (48) DT* (50) 4 |
Maldonado: S S (10) H (25) H (40) 3 |
Trulli: S S (20) H (42) 2 |
D’Ambrosio: S S (20) H (34) 2 |
Glock: S S (16) S (28) H (39) 3 |
Liuzzi: S DT* (9) H (21) S (45) 3 |
Karthikeyan: S H (23) 1 |
Alguersuari: S S (9) 1 |
Σε παρένθεση ο γύρος αλλαγής ελαστικών |
Στην δεύτερη στήλη αναγράφονται τα ελαστικά που εκκίνησε τον αγώνα ο οδηγός |
S = Μαλακή γόμα |
H = Σκληρή γόμα |
Η τελευταία στήλη δείχνει το συνολικό αριθμό των pit stop |
* Ποινή διέλευσης |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr