Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Δοκιμάζουμε: TOYOTA COROLLA SEDAN HYBRID
Δοκιμάζουμε: TOYOTA COROLLA SEDAN HYBRID
Corolla χωρίς σεντάν, κουραμπιές δίχως άχνη ζάχαρη. Aυτός ο κόσμος θα όδευε με μαθητική ακρίβεια προς την καταστροφή αν δεν υπήρχε ο τύπος αμαξώματος που τόσο αγαπάμε να μισούμε.
Είναι αλήθεια ότι στην εποχή των SUV και των δυναμικών hatchback ένα αμάξωμα τριών όγκων μοιάζει με αναχρονισμό. Πολλώ δε μάλλον όταν μιλάμε για ένα κλασικό sedan και όχι κάποιο πιο σύγχρονο σχεδιαστικό υβρίδιο. Κανείς, όμως, δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη χρησιμότητά του σε μια γκάμα μοντέλων, όταν μάλιστα υπάρχει ένα σεβαστό σε μέγεθος αγοραστικό κοινό.
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΝΙΤΗ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Το δάπεδο GA-C πρόσφερε στους Ιάπωνες τεχνικούς την ευελιξία να χτίσουν τρεις εκδόσεις της νέας Corolla με αρκετά διαφορετική σχεδίαση, εστιασμένες στοχευμένα στο συγκεκριμένο πελατολόγιο. Και ενώ οι hatchback και touring sport έχουν περισσότερα κοινά παρά διαφορές στο εμπρός και πίσω τμήμα τους, η sedan διαφοροποιείται αισθητά, όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς από το λιγότερο επιθετικό σχήμα των προβολέων ή την απουσία έντονων ακμών. «Για λόγους κύρους», επιβεβαιώνει ο επικεφαλής εξέλιξης της Corolla, Yasushi Ueda, γεγονός που βασίστηκε σε έρευνα πελατών πριν από τη σχεδίαση των τριών μοντέλων.
Τεχνικά, η 4θυρη έκδοση διαθέτει κατά 60 mm μακρύτερο μεταξόνιο (2.700 αντί 2.640 mm), το συνολικό της μήκος είναι κατά 260 mm μεγαλύτερο της hatchback έκδοσης (4.630 έναντι 4.370 mm), ενώ είναι οριακά στενότερη (1.780 αντί για 1.790 mm). Οι διαστάσεις εξασφαλίζουν μεγαλύτερους χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών, οι ψηλοί πάντως εξακολουθούν να νιώθουν ελάχιστο τον αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Σημαντική διαφορά προκύπτει, όμως, στο πορτμπαγκάζ, που προσφέρεται με χωρητικότητα 471 lt για τις αποσκευές.
Στον δρόμο, εξαιτίας του μεγαλύτερου μεταξονίου αλλά και της ελαφρά τροποποιημένης ρύθμισης της ανάρτησης, η Corolla sedan δείχνει ακόμα πιο άνετη, απορροφώντας με μεγαλύτερη άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και λίγο εις βάρος της σφιχτής αίσθησης στις υψηλότερες ταχύτητες. Τα 25 kg επιπλέον βάρους ελάχιστη επίδραση δείχνουν να έχουν τόσο στην απόκριση όσο και στην κατανάλωση του υβριδικού συνόλου 1.8 lt. Σύμφωνα, άλλωστε, με τους Ιάπωνες, ο χρόνος για τα 0-100 km/h μειώνεται μόλις κατά 0,1’’, ενώ η τελική ταχύτητα παραμένει στα 180 km/h για την πρώτη υβριδική σεντάν έκδοση.
Περισσότερα δεν έχουμε να καταθέσουμε για το συγκεκριμένο μοντέλο: η 4θυρη Corolla είναι το αυτοκίνητο που θα αγοράσεις περισσότερο με τη λογική της πρακτικότητας και των μεγαλύτερων χώρων παρά με το συναίσθημα. Προσωπικά, πάντως, θα έβαζα στην εξίσωση και τη μέση λύση της touring sport...
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΝΙΤΗ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Το δάπεδο GA-C πρόσφερε στους Ιάπωνες τεχνικούς την ευελιξία να χτίσουν τρεις εκδόσεις της νέας Corolla με αρκετά διαφορετική σχεδίαση, εστιασμένες στοχευμένα στο συγκεκριμένο πελατολόγιο. Και ενώ οι hatchback και touring sport έχουν περισσότερα κοινά παρά διαφορές στο εμπρός και πίσω τμήμα τους, η sedan διαφοροποιείται αισθητά, όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς από το λιγότερο επιθετικό σχήμα των προβολέων ή την απουσία έντονων ακμών. «Για λόγους κύρους», επιβεβαιώνει ο επικεφαλής εξέλιξης της Corolla, Yasushi Ueda, γεγονός που βασίστηκε σε έρευνα πελατών πριν από τη σχεδίαση των τριών μοντέλων.
Τεχνικά, η 4θυρη έκδοση διαθέτει κατά 60 mm μακρύτερο μεταξόνιο (2.700 αντί 2.640 mm), το συνολικό της μήκος είναι κατά 260 mm μεγαλύτερο της hatchback έκδοσης (4.630 έναντι 4.370 mm), ενώ είναι οριακά στενότερη (1.780 αντί για 1.790 mm). Οι διαστάσεις εξασφαλίζουν μεγαλύτερους χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών, οι ψηλοί πάντως εξακολουθούν να νιώθουν ελάχιστο τον αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Σημαντική διαφορά προκύπτει, όμως, στο πορτμπαγκάζ, που προσφέρεται με χωρητικότητα 471 lt για τις αποσκευές.
Στον δρόμο, εξαιτίας του μεγαλύτερου μεταξονίου αλλά και της ελαφρά τροποποιημένης ρύθμισης της ανάρτησης, η Corolla sedan δείχνει ακόμα πιο άνετη, απορροφώντας με μεγαλύτερη άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και λίγο εις βάρος της σφιχτής αίσθησης στις υψηλότερες ταχύτητες. Τα 25 kg επιπλέον βάρους ελάχιστη επίδραση δείχνουν να έχουν τόσο στην απόκριση όσο και στην κατανάλωση του υβριδικού συνόλου 1.8 lt. Σύμφωνα, άλλωστε, με τους Ιάπωνες, ο χρόνος για τα 0-100 km/h μειώνεται μόλις κατά 0,1’’, ενώ η τελική ταχύτητα παραμένει στα 180 km/h για την πρώτη υβριδική σεντάν έκδοση.
Περισσότερα δεν έχουμε να καταθέσουμε για το συγκεκριμένο μοντέλο: η 4θυρη Corolla είναι το αυτοκίνητο που θα αγοράσεις περισσότερο με τη λογική της πρακτικότητας και των μεγαλύτερων χώρων παρά με το συναίσθημα. Προσωπικά, πάντως, θα έβαζα στην εξίσωση και τη μέση λύση της touring sport...
KEY-TECH
Αξια αναφοράς είναι η αντικατάσταση των μπαταριών ιόντων-λιθίου των εκδόσεων hatchback και touring sport με άλλες, τεχνολογίας νικελίου-υδριδίου μετάλλου. Οι Ιάπωνες τεχνικοί φαίνεται να προτίμησαν τα σταθερά χαρακτηριστικά λειτουργίας σε χαμηλές θερμοκρασίες των μπαταριών νικελίου-υδριδίου μετάλλου έναντι της υψηλής ενεργειακής πυκνότητας (ποσότητα ενέργειας που μπορεί να αποθηκευτεί ανά μονάδα βάρους ή όγκου) των ιόντων-λιθίου. Αλλωστε, ο περίπου 20% μεγαλύτερος όγκος που καταλαμβάνουν οι πρώτες δεν φαίνεται να αποτέλεσε πρόβλημα, λόγω των αυξημένων διαστάσεων του αμαξώματος. Πέραν τούτου, η χρήση διάφορων τεχνολογιών καθιστά μια εταιρεία αρκετά πιο ευέλικτη, π.χ. στην περίπτωση έλλειψης πρώτων υλών, όπως το λίθιο ή το νικέλιο.
NAI
ΣΤΗΝ ΑΝΕΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
ΣΤΟ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
OXI
ΣΤΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ
ΣΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΝΤΑΛ ΦΡΕΝΟΥ
CAR
H NEA ΤOYOTA COROLLA SEDAN HYBRID ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ HATCHBACK ΕΚΔΟΣΗ, ΣΕ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΜΙΑΣ ΠΙΟ ΣΥΜΒΑΤΙΚΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ.
TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.798 cc, i4, ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, 122 PS @ 5.200 rpm, 14,5kgm @ 3.600 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΕΜΠΡΟΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 11,0”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 5,6 lt/100 km
CO2: 77g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.630/1.780/1.435 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.640 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 471 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.310 kg
ΤΙΜΗ: από €21.340
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα