Δοκιμάζουμε: TOYOTA COROLLA SEDAN HYBRID

Corolla_05

Corolla χωρίς σεντάν, κουραμπιές δίχως άχνη ζάχαρη. Aυτός ο κόσμος θα όδευε με μαθητική ακρίβεια προς την καταστροφή αν δεν υπήρχε ο τύπος αμαξώματος που τόσο αγαπάμε να μισούμε.

Είναι αλήθεια ότι στην εποχή των SUV και των δυναμικών hatchback ένα αμάξωμα τριών όγκων μοιάζει με αναχρονισμό. Πολλώ δε μάλλον όταν μιλάμε για ένα κλασικό sedan και όχι κάποιο πιο σύγχρονο σχεδιαστικό υβρίδιο. Κανείς, όμως, δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη χρησιμότητά του σε μια γκάμα μοντέλων, όταν μάλιστα υπάρχει ένα σεβαστό σε μέγεθος αγοραστικό κοινό.

ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΝΙΤΗ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ


Το δάπεδο GA-C πρόσφερε στους Ιάπωνες τεχνικούς την ευελιξία να χτίσουν τρεις εκδόσεις της νέας Corolla με αρκετά διαφορετική σχεδίαση, εστιασμένες στοχευμένα στο συγκεκριμένο πελατολόγιο. Και ενώ οι hatchback και touring sport έχουν περισσότερα κοινά παρά διαφορές στο εμπρός και πίσω τμήμα τους, η sedan διαφοροποιείται αισθητά, όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς από το λιγότερο επιθετικό σχήμα των προβολέων ή την απουσία έντονων ακμών. «Για λόγους κύρους», επιβεβαιώνει ο επικεφαλής εξέλιξης της Corolla, Yasushi Ueda, γεγονός που βασίστηκε σε έρευνα πελατών πριν από τη σχεδίαση των τριών μοντέλων.






Τεχνικά, η 4θυρη έκδοση διαθέτει κατά 60 mm μακρύτερο μεταξόνιο (2.700 αντί 2.640 mm), το συνολικό της μήκος είναι κατά 260 mm μεγαλύτερο της hatchback έκδοσης (4.630 έναντι 4.370 mm), ενώ είναι οριακά στενότερη (1.780 αντί για 1.790 mm). Οι διαστάσεις εξασφαλίζουν μεγαλύτερους χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών, οι ψηλοί πάντως εξακολουθούν να νιώθουν ελάχιστο τον αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Σημαντική διαφορά προκύπτει, όμως, στο πορτμπαγκάζ, που προσφέρεται με χωρητικότητα 471 lt για τις αποσκευές.



Στον δρόμο, εξαιτίας του μεγαλύτερου μεταξονίου αλλά και της ελαφρά τροποποιημένης ρύθμισης της ανάρτησης, η Corolla sedan δείχνει ακόμα πιο άνετη, απορροφώντας με μεγαλύτερη άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και λίγο εις βάρος της σφιχτής αίσθησης στις υψηλότερες ταχύτητες. Τα 25 kg επιπλέον βάρους ελάχιστη επίδραση δείχνουν να έχουν τόσο στην απόκριση όσο και στην κατανάλωση του υβριδικού συνόλου 1.8 lt. Σύμφωνα, άλλωστε, με τους Ιάπωνες, ο χρόνος για τα 0-100 km/h μειώνεται μόλις κατά 0,1’’, ενώ η τελική ταχύτητα παραμένει στα 180 km/h για την πρώτη υβριδική σεντάν έκδοση.
Περισσότερα δεν έχουμε να καταθέσουμε για το συγκεκριμένο μοντέλο: η 4θυρη Corolla είναι το αυτοκίνητο που θα αγοράσεις περισσότερο με τη λογική της πρακτικότητας και των μεγαλύτερων χώρων παρά με το συναίσθημα. Προσωπικά, πάντως, θα έβαζα στην εξίσωση και τη μέση λύση της touring sport...



KEY-TECH
Αξια αναφοράς είναι η αντικατάσταση των μπαταριών ιόντων-λιθίου των εκδόσεων hatchback και touring sport με άλλες, τεχνολογίας νικελίου-υδριδίου μετάλλου. Οι Ιάπωνες τεχνικοί φαίνεται να προτίμησαν τα σταθερά χαρακτηριστικά λειτουργίας σε χαμηλές θερμοκρασίες των μπαταριών νικελίου-υδριδίου μετάλλου έναντι της υψηλής ενεργειακής πυκνότητας (ποσότητα ενέργειας που μπορεί να αποθηκευτεί ανά μονάδα βάρους ή όγκου) των ιόντων-λιθίου. Αλλωστε, ο περίπου 20% μεγαλύτερος όγκος που καταλαμβάνουν οι πρώτες δεν φαίνεται να αποτέλεσε πρόβλημα, λόγω των αυξημένων διαστάσεων του αμαξώματος. Πέραν τούτου, η χρήση διάφορων τεχνολογιών καθιστά μια εταιρεία αρκετά πιο ευέλικτη, π.χ. στην περίπτωση έλλειψης πρώτων υλών, όπως το λίθιο ή το νικέλιο.

NAI
ΣΤΗΝ ΑΝΕΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
ΣΤΟ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

OXI
ΣΤΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ
ΣΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΝΤΑΛ ΦΡΕΝΟΥ

CAR
H NEA ΤOYOTA COROLLA SEDAN HYBRID ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ HATCHBACK ΕΚΔΟΣΗ, ΣΕ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΜΙΑΣ ΠΙΟ ΣΥΜΒΑΤΙΚΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.798 cc, i4, ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, 122 PS @ 5.200 rpm, 14,5kgm @ 3.600 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΕΜΠΡΟΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 11,0”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 5,6 lt/100 km
CO2: 77g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.630/1.780/1.435 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.640 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 471 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.310 kg
ΤΙΜΗ: από €21.340

ΣΧΟΛΙΑ (19)

George

Το πιο αστείο είναι ότι η Toyota προωθεί τα υβριδικά της ως αυτοφορτιζόμενα.

555

Πολύ "ξερολίαση" μαζεύτηκε στα σχόλια!

Τι δεν καταλαβαίνεις;

Αν μπούνε μέσα 4 άτομα με 2-3 αποσκευές, τα 11" για το 0-100 θα γίνουν 13+.Αν βρεθείς σε ανηφόρα με 14,5 kg ροπή θα πρέπει να κατέβουν οι τρεις για σπρώξιμο.

Μαζεύτηκαν οι γερμανοί

με τα TSI, τα TDI και τα σκάνδαλα που καίνε όσα και που πληρώνουν σε κάθε service όσα... Άστους, κάτι θα ξέρουν, μην τους ξυπνάς.

Γρήγορος

Πραγματικός ΤΑΦΟΣ το συγκεκριμένο. Επιτάχυνση και τελική ταχύτητα ίδια με αυτοκίνητο προ 20ετιας, ισχύς για κλάματα με αναλογία Kg/HP σχεδόν 11 !! Ανύπαρκτη λοιπόν ενεργητική ασφάλεια, με 5 επιβάτες το συγκεκριμένο όχημα (περίπου 1750Kg μεικτό βάρος), είναι αδύνατον να προσπεράσεις με ασφάλεια σε επίπεδο δρόμο, για ανηφόρες ούτε λόγος βέβαια! Θεωρώ ότι είναι άκρως επικίνδυνο για τους δρόμους, αυτός ο κινούμενος ΤΑΦΟΣ!

τιναφτορε

ενταξει εκτος ευρωπαικης πραγματικοτητας. 1800 κυβικα και ηλεκτρικος επιπλεον κινητηρας και δινει μονο 120 ιππους και 145Nm ροπη; ελεος.. αδικαιολογητοι. τοσα εδινε ο 1600αρης σκετος ατμοσφαιρικος του corolla εδω και 15 χρονια. τοσα εδινε η merc c180 ατμοσφαιρα 1800 πριν 25-30 χρονια... γιαπωνεζοι στον κοσμο τους... μετα ας μην αναρωτιουνται γιατι ολοι αγοραζουν γερμανους. ΥΓ και το κερασακι στην τουρτα: ετος 2019 και δεν υποστηριζει android auto....

nik the greek

και 1800cc,και 0-100km/h ουδε ποτε,ρε χιλιες φορες tsi!

George

Ούτε καν plug in? Ήθελα να ΄ξερα τι σκέφτονται εκεί στην Toyota.

κωστας αιρετικος κυνικος 52

Φτιαξτε ενα γιαρις με τον 1.2 τουρμπο του αουρις γυρω στα 130 -140 αλογα και καντε το ιδιο και με την κορολα.........Εξαρι μηχανικο κιβωτιο οχι cvt που παραγει ΜΟΝΟ θορυβο οταν πιεσεις το δεξι πενταλ η ενα κιβωτιο διπλου συμπλεκτη....Μπορουν οι κορεατες κι οχι εσεις?????Αλλιως δοκιμαστε 100% ηλεκτροκινηση .....οι γαλλοι δινουν 300 χιλιομετρα αυτονομια στο νεο πεζω 208 με πολυ καλες επιδοσεις.......ΥΓ ΟΧΙ ΑΛΛΟ CVT ΥΓ εχω οδηγησει αρκετα το πραιους το υβριδικο ενος φιλου.Εξαιρετικο αυτοκινητο με μεγαλη ευκολια μεσα στην πολη καλη ποιοτητα κατασκευης ομως αχρωμο αοσμο ανυπαρκτο σε επιπεδο οδηγικης απολαυσης σε επαρχιακο δρομο και θορυβωδες στην εθνικη οδο μετα τα 120+ χιλιομετρα

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

troxos

Οι περισσότερες πρωτεύουσες του κόσμου σχεδιάστηκαν αιώνες πριν, δικαιολογημένα ασφυκτιούν από κυκλοφοριακά προβλήματα που τις μαστίζουν διαχρονικά. Αλλά και η οδήγηση σε μια μεγάλη πόλη είναι μια πραγματική περιπέτεια πλέον. Η Protean Electric έχει κάτι σπουδαίο να μας πει.

Mercedes-benz-c-class-spy-tsiro-1000

Αυτό που κρύβει περίτεχνα το ασπρόμαυρο καμουφλάζ παραμένει ένα μυστήριο. Γνωρίζουμε ότι η Mercedes συνεχίζει να δοκιμάζει τη νέα C-Class, η οποία πιθανόν να κάνει ντεμπούτο κάποια στιγμή το επόμενο έτος ως μοντέλο του 2021.

Roush_Mustang_boi_1

Δημοπρατείται μια ειδικά προετοιμασμένη Mustang από τη γνωστή εταιρεία βελτιώσεων Roush,  που αποδίδει 710 ίππους και έχει αισθητική έμπνευση από μαχητικό αεροσκάφος του Β’ Π.Π.

cx30

Με το νέο CX-30 η Mazda συμπληρώνει τη γκάμα των crossover/SUV μοντέλων της, τοποθετώντας το νέο μοντέλων στην πιο «hot», C κατηγορία. Εμείς, ταξιδεύουμε μέχρι τη Φρανκφούρτη της Γερμανίας για να οδηγήσουμε το νέο ιαπωνικό δημιούργημα.

lamborghini3456543harpi1000_1

Διπλάσιες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά είναι οι πωλήσεις που έχει καταγράψει το πρώτο εξάμηνο του 2019 η Lamborghini, κάτι που οφείλεται αποκλειστικά στην Urus.