Είναι αλήθεια ότι στην εποχή των SUV και των δυναμικών hatchback ένα αμάξωμα τριών όγκων μοιάζει με αναχρονισμό. Πολλώ δε μάλλον όταν μιλάμε για ένα κλασικό sedan και όχι κάποιο πιο σύγχρονο σχεδιαστικό υβρίδιο. Κανείς, όμως, δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη χρησιμότητά του σε μια γκάμα μοντέλων, όταν μάλιστα υπάρχει ένα σεβαστό σε μέγεθος αγοραστικό κοινό.
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΝΙΤΗ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Το δάπεδο GA-C πρόσφερε στους Ιάπωνες τεχνικούς την ευελιξία να χτίσουν τρεις εκδόσεις της νέας Corolla με αρκετά διαφορετική σχεδίαση, εστιασμένες στοχευμένα στο συγκεκριμένο πελατολόγιο. Και ενώ οι hatchback και touring sport έχουν περισσότερα κοινά παρά διαφορές στο εμπρός και πίσω τμήμα τους, η sedan διαφοροποιείται αισθητά, όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς από το λιγότερο επιθετικό σχήμα των προβολέων ή την απουσία έντονων ακμών. «Για λόγους κύρους», επιβεβαιώνει ο επικεφαλής εξέλιξης της Corolla, Yasushi Ueda, γεγονός που βασίστηκε σε έρευνα πελατών πριν από τη σχεδίαση των τριών μοντέλων.
Τεχνικά, η 4θυρη έκδοση διαθέτει κατά 60 mm μακρύτερο μεταξόνιο (2.700 αντί 2.640 mm), το συνολικό της μήκος είναι κατά 260 mm μεγαλύτερο της hatchback έκδοσης (4.630 έναντι 4.370 mm), ενώ είναι οριακά στενότερη (1.780 αντί για 1.790 mm). Οι διαστάσεις εξασφαλίζουν μεγαλύτερους χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών, οι ψηλοί πάντως εξακολουθούν να νιώθουν ελάχιστο τον αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Σημαντική διαφορά προκύπτει, όμως, στο πορτμπαγκάζ, που προσφέρεται με χωρητικότητα 471 lt για τις αποσκευές.
Στον δρόμο, εξαιτίας του μεγαλύτερου μεταξονίου αλλά και της ελαφρά τροποποιημένης ρύθμισης της ανάρτησης, η Corolla sedan δείχνει ακόμα πιο άνετη, απορροφώντας με μεγαλύτερη άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και λίγο εις βάρος της σφιχτής αίσθησης στις υψηλότερες ταχύτητες. Τα 25 kg επιπλέον βάρους ελάχιστη επίδραση δείχνουν να έχουν τόσο στην απόκριση όσο και στην κατανάλωση του υβριδικού συνόλου 1.8 lt. Σύμφωνα, άλλωστε, με τους Ιάπωνες, ο χρόνος για τα 0-100 km/h μειώνεται μόλις κατά 0,1’’, ενώ η τελική ταχύτητα παραμένει στα 180 km/h για την πρώτη υβριδική σεντάν έκδοση.
Περισσότερα δεν έχουμε να καταθέσουμε για το συγκεκριμένο μοντέλο: η 4θυρη Corolla είναι το αυτοκίνητο που θα αγοράσεις περισσότερο με τη λογική της πρακτικότητας και των μεγαλύτερων χώρων παρά με το συναίσθημα. Προσωπικά, πάντως, θα έβαζα στην εξίσωση και τη μέση λύση της touring sport...
