Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI: Το δοκιμάζουμε...

Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI: Το δοκιμάζουμε...

Ο Γάλλοι είναι γνωστοί για τη φινέτσα και τη δημιουργική ανησυχία που τους ωθεί να εκφράζονται έξω από τα συνηθισμένα. Το νέο Peugeot 508 είναι η απόδειξη ότι πλέον έχουν ακονίσει και την ικανότητα διαχείρισης των λεπτομερειών.

Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI: Το δοκιμάζουμε...

Αν κάποιος ισχυριστεί πως τα σεντάν είναι βαρετά μάλλον θα πρέπει να έχει χάσει τα τελευταία επεισόδια του μακροβιότερου σίριαλ της αυτοκίνησης. Από τη μία μεριά η ανάγκη αντίδρασης στην ισοπεδωτική επέλαση των SUV και από την άλλη το ταλέντο στον πλουραλισμό εκφράσεων που αναπτύχθηκε μέσα από την αγωνία κάλυψης κάθε πιθανής επιθυμίας, έχουν γίνει αφορμή για προτάσεις που αποκηρύσσουν τον άλλοτε δεδομένο συντηρητισμό της κατηγορίας.

 

Του Γιάννη Χαρπίδη, Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

 

Η Giulia έχει κάνει τους Alfisti -και όχι μόνο- να ονειρεύονται, η BMW υπόσχεται πως η νέα 3άρα φτιάχτηκε για να οδηγείται και εσχάτως η Peugeot δείχνει αποφασισμένη να μιλήσει στις αισθήσεις του ασυμβίβαστου οικογενειάρχη.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να προσέξεις το Peugeot 508. Ο πιο προφανής είναι φυσικά η εμφάνιση. Ακόμα και αν σήμερα αρκετά μεσαία σεντάν έχουν ενστερνιστεί την κομψότητα, ακόμα και αν ορισμένα χαϊδεύουν το βλέμμα με τις αναλογίες τους, είναι ελάχιστα αυτά που καταφέρνουν να δημιουργήσουν μια ανεξίτηλη καταγραφή στον εγκέφαλο από την πρώτη κιόλας ματιά. Το 508 δεν μοιάζει με τίποτε άλλο, δεν προσπαθεί να μιμηθεί τη γοητεία των Ιταλών ή την επιβλητικότητα των Γερμανών. Η εικόνα του ξαφνιάζει ευχάριστα, καθώς η τολμηρά συνεπής αποτύπωση του ύφους των εντυπωσιακών πρωτότυπων Exalt και Instinct σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής χαρίζει εντέλει μια ταυτότητα μοναδική. Παρά τους διακριτούς τρεις όγκους, μιλάμε ουσιαστικά για ένα fastback με τις γραμμές ενός κουπέ στο οποίο η έμπνευση αποτυπώνεται σε κάθε γωνία, σε κάθε λεπτομέρεια. Οι κάθετοι φωτεινοί «χαυλιόδοντες» στον προφυλακτήρα προσδίδουν μια χαρακτηριστική οπτική υπογραφή ακόμα και στο σκοτάδι. Η απουσία πλαισίων στα παράθυρα ενισχύει τον δυναμισμό και το χαμηλό ύψος των μόλις 1,4 m το κάνει να δείχνει ακόμα πιο φαρδύ και επιθετικό. Δεν λείπουν μάλιστα τα έξυπνα δοσμένα ρετρό στοιχεία, όπως η κάθετη μάσκα με την ελαφριά κλίση προς τα μέσα και το λογότυπο 508 στη λεπτή φάσα ακριβώς μπροστά από το τελείωμα του καπό, που φέρνουν στο μυαλό τους διάσημους προγόνους 504 και 504 coupé.

Με λίγα λόγια, απ’ όποια γωνία και αν το κοιτάξεις, το 508 είναι τόσο όμορφο όσο και διαφορετικό και για πολλούς αυτό ίσως να είναι παραπάνω από αρκετό για την ψήφο εμπιστοσύνης. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι πίσω από την εμφάνιση υπάρχει και ουσία, η οποία έχει ως βάση την πλατφόρμα EMP2 που έχουμε γνωρίσει στα 3008 και 5008. Η ΕMP2 συνεπάγεται καταρχάς χαμηλότερο βάρος και υψηλότερη ακαμψία. Ο συνδυασμός ελαφρού χάλυβα υψηλής αντοχής, αλουμινίου, αλλά και συνθετικών υλικών σε πλαίσιο και αμάξωμα έχουν επιφέρει μια μέση μείωση του βάρους κατά 70 kg σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Επιπλέον, νέες τεχνικές συγκόλλησης που εφαρμόζονται για πρώτη φορά στο 508 αλλά και η χρήση ειδικής κόλλας (που χρησιμοποιείται κυρίως στην κατασκευή premium μοντέλων) έχουν συμβάλει στην αύξηση της συνολικής ακαμψίας αλλά και στη βελτίωση της ηχομόνωσης. Η EMP2 σημαίνει επίσης αναβάθμιση των δυναμικών χαρακτηριστικών της εμπρός ανάρτησης, λόγω του ξεχωριστού υποπλαισίου στήριξης, αλλά και την παρουσία διάταξης πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Επιπλέον, η νέα πλατφόρμα (που είναι διαμορφωμένη ώστε να υποστηρίξει μελλοντικά και την ηλεκτροκίνηση) κάνει δυνατή την αξιοποίηση των πιο πρόσφατων τεχνολογιών της Peugeot σε επίπεδο ασφάλειας, άνεσης και οικονομίας. Πολλές από αυτές συγκαταλέγονται, μάλιστα, στον στάνταρ εξοπλισμό ακόμα της βασικής έκδοσης Active, η οποία προσφέρει, για παράδειγμα, σύστημα ελέγχου της απόστασης και προειδοποίησης σε περίπτωση κινδύνου σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα έκτατης ανάγκης, προειδοποίηση και διόρθωση ακούσιας αλλαγής λωρίδας και αναγνώριση σήμανσης ορίων ταχύτητας. Η λίστα μπορεί να εμπλουτιστεί περαιτέρω, με σύστημα ενεργού cruise control και λειτουργία Stop&Go, με ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, με αυτόματο παρκάρισμα και σύστημα απεικόνισης 360ο, με σύστημα νυχτερινής όρασης και πολλά ακόμα που κάνουν την καθημερινότητα του οδηγού πιο εύκολη και ασφαλή.

Βέβαια δεν χρειάζεται να αναζητήσεις τη βοήθεια των παραπάνω συστημάτων για να διαπιστώσεις το τεχνολογικό αποτύπωμα του νέου 508. Αρκεί να ανοίξεις την πόρτα και να βρεθείς στο φουτουριστικό περιβάλλον του i-Cockpit που η Peugeot φροντίζει να εξελίσσει συνεχώς, αναβαθμίζοντας την ποιότητα και τη λειτουργικότητά του. Η πολυεπίπεδη, περίτεχνη διαμόρφωση του ταμπλό δένει απόλυτα με τη διαφορετικότητα της εξωτερικής εμφάνισης, ενώ ξεφεύγει ευχάριστα από το μονότονο μοτίβο αρκετών αντιπάλων. Η οθόνη αφής (8’’ στη βασική έκδοση και 10’’ στις πιο πλούσιες) του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό και ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων σε συνδυασμό με την οδηγοκεντρική προσέγγιση της εργονομίας, το μικρό τιμόνι και την πολύ ψηλή κεντρική κονσόλα χαρίζουν στο i-Cockpit την αίσθηση πιλοτηρίου. Ομως αυτό που κεντρίζει ακόμα περισσότερο την προσοχή είναι η συνολική αίσθηση ποιότητας που πηγάζει από τους συνδυασμούς υλικών και από τη λεπτομέρεια στο φινίρισμα. Μαλακά πλαστικά, δέρμα, αλουμίνιο και ξύλο δένουν αρμονικά και χαρίζουν μια έντονη νότα πολυτέλειας. Η συμπαγής αίσθηση που μεταφέρουν διακόπτες και χειριστήρια, ο ατμοσφαιρικός βραδινός φωτισμός, η απόδοση του ηχοσυστήματος της FOCAL και η προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια του φινιρίσματος κάνει σαφές ότι το 508 στοχεύει απευθείας στον γερμανικό ανταγωνισμό που έχει εδραιωθεί στην κορυφή της κατηγορίας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι για το 508 η Peugeot επέλεξε να συνεργαστεί με προμηθευτές που εμπιστεύονται και οι κορυφαίοι Γερμανοί κατασκευαστές. Χαρακτηριστικό, μάλιστα, της προσοχής στη λεπτομέρεια είναι το γεγονός ότι τα τζάμια του 508 είναι κατά ένα χιλιοστό πιο χοντρά από αυτά στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας για ενίσχυση της ηχομόνωσης.



Ολες αυτές οι λεπτομέρειες έχουν ένα σαφές αποτύπωμα στην εικόνα που προσλαμβάνεις. Ο θόρυβος είναι καλά φιλτραρισμένος, τα καθίσματα της έκδοσης GT που δοκιμάσαμε αγκαλιάζουν το σώμα κρατώντας το ξεκούραστο ακόμα και στην πολύωρη οδήγηση (αν και θα θέλαμε να κατεβαίνουν πιο χαμηλά), ενώ η απόσβεση της ενεργητικής ανάρτησης που συνοδεύει τις εκδόσεις με τον 1.6 PureTech και τον 2.0 BlueHDi έχει στοιχεία από τη φημισμένη άνεση της παλιάς γαλλικής σχολής. Παρότι το νέο 508 είναι οκτώ πόντους πιο κοντό από το προηγούμενο εξακολουθεί να είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Τόσο μεγάλο ώστε να φιλοξενεί χωρίς υποχωρήσεις τέσσερις ή και πέντε επιβάτες, να έχει έναν χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 487 lt και να προσφέρει επιπλέον βοηθητικούς χώρους 32 lt, αλλά και τόσο μαζεμένο ώστε να μη δυσχεραίνει την καθημερινή συμβίωση μαζί του στην πόλη. Ωστόσο, η τολμηρή σχεδίαση έχει το κόστος της: παρά το γεγονός ότι η πέμπτη πίσω πόρτα με το μεγάλο άνοιγμα διευκολύνει τη φόρτωση, η έντονη κλίση στο τελείωμα της οροφής μειώνει την ορατότητα προς τα πίσω και κλέβει πολύτιμο αέρα από τα κεφάλια των πίσω επιβατών, που θα αισθανθούν σχετικά πιεσμένοι αν ξεπερνούν τον μέσο όρο ύψους. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το μέγεθος του 508 δεν αποτυπώνεται στο πάτημά του, που δείχνει πιο αέρινο από αυτό των περισσότερων αυτοκινήτων της κατηγορίας. Με επιλεγμένο το Sport πρόγραμμα οδήγησης (που επεμβαίνει στις παραμέτρους λειτουργίας κινητήρα, ανάρτησης, κιβωτίου και τιμονιού) η εικόνα πλησιάζει αυτή ενός GT με εξαιρετικό πλαίσιο, με προσεγμένη γεωμετρία που χαρίζει πλούσια πρόσφυση στους εμπρός τροχούς και με ένα σωστά ζυγισμένο τιμόνι που θα σου επιτρέψει να εκμεταλλευτείς τη φόρα ώστε να σημειώσεις υψηλές μ.ω.τ. Βρίσκεται στο στοιχείο του στον αυτοκινητόδρομο, με τον συνδυασμό ευθυβολίας και άνεσης να το καθιστούν ιδανικό ταχυμεταφορέα, ενώ αποδεικνύεται αντάξιο της γαλλικής καταγωγής σε κάθε διαδρομή. Ισως η έκδοση με τον 2.0 BlueHDi των 180 PS της δοκιμής μας να μην είναι η πιο εύστοχη για την ελληνική αγορά, όμως ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.



Ο κινητήρας συνεργάζεται περίφημα με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, που σε κερδίζει με την ομαλότητα και την ταχύτητα λειτουργίας του, ενώ χάρη στα 40,8 kgm ροπής αρκεί ένα χάδι στο γκάζι για να απογειώσει τα σχεδόν 1.500 kg βάρους.

Σίγουρα το νέο 508 είναι ένα αποφασιστικό βήμα που θα βγάλει το μεσαίο sedan της Peugeot από το περιθώριο. Η επιλογή του πλέον δεν συνδέεται με την εκκεντρικότητα ή την αμέριστη λατρεία στη γαλλική φίρμα. Κεντρίζει την προσοχή με το πρώτο βλέμμα, σε κερδίζει με την ποιότητα και την προσοχή στη λεπτομέρεια που προδίδει τη σοβαρότητα της προσπάθειας και εντέλει σε πείθει με την ουσία. Σίγουρα το στοίχημα της Peugeot είναι δύσκολο, καθώς με το σύγχρονο 508 προκαλεί ευθέως το γερμανικό κατεστημένο της premium κατηγορίας σε ύφος, πολυτέλεια, τεχνολογία αλλά και τιμή. Το 508 δεν είναι φθηνό (ξεκινά από τα 29.900 ευρώ με τον 1.5 BlueHDi των 130 PS ενώ το δικό μας GT 2.0 BlueHDi αγγίζει τα 48.800 ευρώ), όμως πλέον προσφέρει μια πραγματικά διαφορετική προσέγγιση με αδιαπραγμάτευτο στυλ, με άποψη και χαρακτήρα που συγκρούεται με τον συντηρητισμό της κατηγορίας.

 

KEY TECH

Night Vision

Το σύστημα νυχτερινής όρασης χρησιμοποιεί μια θερμική κάμερα υπέρυθρων ακτίνων που είναι τοποθετημένη στη μάσκα και ανιχνεύει πεζούς και ζώα σε απόσταση έως 200-250 m μπροστά από το αυτοκίνητο. Η εικόνα από την κάμερα προβάλλεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, με τα εντοπισμένα αντικείμενα να εμφανίζονται πιο ανοιχτόχρωμα και μέσα σε κίτρινο πλαίσιο ώστε να γίνονται αντιληπτά από τον οδηγό το βράδυ ή και σε συνθήκες πολύ χαμηλής ορατότητας. Το σύστημα είναι παραμετροποιημένο ώστε να διακρίνει ενδεχόμενο κίνδυνο (τα παιδιά και τα ζώα έχουν οριστεί ως παράγοντες υψηλότερου κινδύνου) επισημαίνοντας, σε αυτή την περίπτωση, τα αντικείμενα σε κόκκινο πλαίσιο σε συνδυασμό με ηχητική προειδοποίηση. Η εικόνα μπορεί να μεταδίδεται μόνιμα στον πίνακα οργάνων ή κατ’ επιλογή να εμφανίζεται μόνο εάν προκύψει κάποιος πιθανός κίνδυνος.

NAI

ΣΤΟΝ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

ΣΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

ΣΤΟΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

OXI

ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ

ΣΤΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΥΨΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΕΣ

 

ΤΟ CAR ΛΕΕΙ:

ΤΟ PEUGEOT 508 ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΣΑΙΩΝ SEDAN ΜΙΑ ΚΑΘ’ ΟΛΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕ ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΚΕΤΟ ΜΕ ΑΚΡΩΣ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟ ΥΦΟΣ

 

TECH

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.997 cc, i4, TURBO DIESEL, 180 PS @ 3.750 rpm, 40,8 kgm @ 2.000 rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)

0-100 KM/H: 8,3’’

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 235 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 7,6 lt/100 km

CO2: 123 g/km ()

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.750/1.847/1.404 mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.793 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 487 lt

ΒΑΡΟΣ: 1.535 kg

ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €48.800

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης