Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου: Έκθεση "Made by Hellas"

Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου: Έκθεση "Made by Hellas"

Έγιναν χτες τα εγκαίνια της έκθεσης «Made by Hellas» στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.

Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου: Έκθεση "Made by Hellas"
Πρόκειται για μια έκθεση με αντικείμενο αυτοκίνητα που σχεδιάσθηκαν, κατασκευάστηκαν ή συναρμολογήθηκαν στην Ελλάδα. Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου στο πλαίσιο της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τη χώρα μας πήρε την πρωτοβουλία να δώσει στους ενδιαφερόμενους τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά τις σημαντικότερες δημιουργίες των Ελλήνων σχεδιαστών και κατασκευαστών. Χτες βράδυ παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη έγιναν τα εγκαίνια από τον ιδρυτή του Μουσείου κ. Θόδωρο Χαραγκιώνη.

Το 50% των εκθεμάτων της συγκεκριμένης έκθεσης είναι μέρος της συλλογής του
, ενώ τα υπόλοιπα έχουν προσφερθεί για το σκοπό αυτό από άλλα Μουσεία, Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με έμφαση στην καινοτομία αλλά και από ιδιώτες. Η έκθεση γίνεται υπό την αιγίδα της ΕΛΠΑ (εκπροσώπου της F.I.A) και της ΦΙΛΠΑ (εκπροσώπου της F.I.V.A.) χωρίς τη βοήθειά τους δεν θα είχε την πληρότητα με την οποία θα εμφανιστεί στο κοινό. Στην έκθεση επίσης συμμετέχουν Έλληνες σχεδιαστές αυτοκινήτων τόσο στον ελληνικό όσο και στο διεθνή χώρο, συγγραφείς βιβλίων για ελληνικά οχήματα, αλλά και ερευνητές της αρχαίας και της νεότερης κλασσικής τεχνολογίας.

Είχαμε την ευκαιρία χτες βράδυ να ρίξουμε μια ματιά στα εκθέματα
Κλείσιμο
, καθότι όμως τα εγκαίνια είχαν πάρα πολύ κόσμο υποσχεθήκαμε να επιστρέψουμε σύντομα για να δούμε και να μάθουμε περισσότερα. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποια από τα εκθέματα:




Στα εκθεμάτα περιλαμβάνονται μηχανισμοί της αρχαιότητας
που εφαρμόστηκαν στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο του 1920 κατασκευής Θεολόγου, αυτοκίνητα που συναρμολογήθηκαν στην Έλλαδα την περίοδο του μεσοπολέμου, τα MORRIS MINOR και τα πασίγνωστα MΙΝΙ του πατέρα του σύγχρονου αστικού αυτοκινήτου, Αλέκου Ισιγόνη, ελαφρά πολιτικά και στρατιωτικά φορτηγά παραγωγής που κορυφώθηκε μετά την πρώτη πετρελαική κρίση, ανάμεσα τους τα θρυλικά PONY, ZEBRA, FARMOBIL και FARMA σχεδιασμένο από τον Γιώργο Μιχαήλ, τα τρίτροχα ALTA, ATTICA, TONACO και ΜΕΒΕΑ, το πρωτότυπο του πρώτου αυτοκινήτου στον κόσμο ενός όγκου (monospace) σχεδιασμένο από τον Αντώνη Βολάνη, το NISSAN SUNNY συναρμολογημένο στο Βόλο από την ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε.
Στα πιο σύγχρονα περιλαμβάνονται γνωστά επιτυχημένα μοντέλα Ελλήνων σχεδιαστών όπως το τριθέσιο MATRA MURENA, FIAT BARCHETTA, AUDI A3, αλλά και επιχειρηματιών που βοήθησαν εξωτικούς οίκους να επιβιώσουν όπως ο Πέτρος Λιβανός και η ASTON MARTIN LAGONDA, Επίσης, περιλαμβάνονται ελληνικές ιστορικές αναπαραγωγές, όπως συμβαίνει με τις θρυλικές PORSCHE το ’50 από την Replicar του Θανάση Μητσοκάπα στην Κατερίνη.  

Ιδιαίτερη εντύπωση κάνουν τα μοντέλα του αύριο, όπως το παραμετρικό σασί
του Δημήτρη Χατζηκακίδη, το Smart Jeep του Παύλου Κεραμπού, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα τύπου Formula και οικονομίας του Ε.Μ.Π. και των Πανεπιστημίων Αριστοτελείου, Πατρών και Κρήτης, και τα 3 πρωτότυπα του αρχιτέκτονα Δημήτρη Κορρέ που συμπληρώνονται από το μοναδικό ΚΟΡΡΕΣ 4 το αυτοκίνητο παραγωγής και την πολύ ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα του. Όσα περιγράφονται παραπάνω είναι μερικά μόνο από τα εκθέματα της ιδιαίτερης αυτής έκθεσης.
Την έκθεση επιμελήθηκε ο κ. Παναγιώτης Μπάστος – Πολιτικός Μηχανικός, εθελοντής στο Ελληνικό Μουσείου Αυτοκινήτου. Η έκθεση θα είναι προσβάσιμη στο κοινό έως τις 30 Ιουνίου 2014 και είναι ένας ύμνος στην Ελληνική δημιουργικότητα.

Μερικά στοιχεία για κάποια σημαντικά εκθέματα:

DAIHATSU ZEBRA
Το Daihatsu Zebra προϊόν της εταιρίας AUTOMECCANICA Α.Ε. κατασκευαζόταν πλήρως στην Ελλάδα από το 1981 έως το 1985 με σχέδια του Ιταλού σχεδιαστή Fissore. Ήταν βασισμένο στο δάπεδο και τα μηχανικά μέρη του Ιαπωνικού μοντέλου Daihatsu Charade.

ENFIELD E8000 ELECTRIC
Η εταιρεία “Enfield Automotive Ltd,” με έδρα το Λονδίνο, ειδικευόταν από το 1966 στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το 1972, εξαγοράσθηκε από τους Α/φούς Γουλανδρή οι οποίοι την μετονόμασαν σε “Eνφιλντ Νεόριο Ε.Π.Ε.” και μετέφεραν την γραμμή παραγωγής στα Ναυπηγεία Σύρου. Το βασικό μοντέλο που κατασκευάστηκε ήταν το Ε8000, ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πόλεως με μπαταρίες με μέγιστη ταχύτητα ~80 χλμ/ωρα και αυτονομία 110-130 χλμ. Το Ε8000 δεν πήρε έγκριση τύπου στην Ελλάδα και όλη η παραγωγή εξαγόταν στην Αγγλία με βασικούς πελάτες διάφορα Συμβούλια Ηλεκτρικής Ενέργειας. Η κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Σύρο σταμάτησε το 1976 αφού είχαν κατασκευαστεί 112 οχήματα.

FIAT AMICO
H Αυτοκινητοβιομηχανία Ελλάδος A.B.E.E. ιδρύθηκε το 1975 για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου πολλαπλής χρήσης, του FIAT Scout όπως αρχικά ονομαζόταν και το οποίο σύντομα μετονομάστηκε σε FIAT Amico 127. Το FIAT Amico 127 ήταν προϊόν του Ιταλικού εργοστασίου Fissore και η κατασκευή του στην Ελλάδα ξεκίνησε με συναρμολόγηση και σταδιακή αύξηση της προστιθέμενης αξίας που έφτασε το 50% και σύντομα κατέκτησε σημαντικό μερίδιο της Ελληνικής αγοράς, ενώ στο εργοστάσιο της Θήβας το 1978 εργαζόταν 120 άτομα.



MINI VAN
Το Mini ήταν ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο της British Motor Corporation το οποίο κατασκευάστηκε από το 1959 έως το 2000 με συνολική παραγωγή 5.387.862 μονάδων από όλες τις παραλλαγές. Αυτό το δίπορτο αυτοκίνητο με την χαρακτηριστική εμφάνιση, σχεδιάστηκε από τον Sir Alec Issigonis που καθόρισε από την αρχή τις βασικές απαιτήσεις σχεδιασμού για ένα “σωστό μικρό αυτοκίνητο” με διαστάσεις  3000x1200x1200 mm και κινητήρα που για λόγους κόστους θα έπρεπε να ήταν ήδη σε παραγωγή.

NAMCO PONY CITROEN
Οι δραστήριοι και δυναμικοί Α/φοι Κοντογούρη παρουσίασαν στην ΔΕΘ του 1972 ένα ελαφρύ αυτοκίνητο πολλαπλής χρήσης σχεδιασμένο από μηχανικούς της CITROEN σε μια πλατφόρμα του 2CV. Μετά το ενδιαφέρον που παρουσίασε το απλό σε σχεδιασμό αυτοκίνητο ιδρύθηκε το 1973 η εταιρεία NAMCO Α.Ε. με έδρα την Θεσσαλονίκη για την παραγωγή του Pony ή Pony-Citroën όπως ονομάστηκε το όχημα αυτό. Η απλή και μελετημένη κατασκευή, τα αξιόπιστα μηχανικά μέρη της Citroen και η τιμή με την οποία βγήκε το Pony στην αγορά είχαν θετικά αποτελέσματα και σύντομα η παραγωγή έφτασε τα 24 οχήματα την ημέρα, η προστιθέμενη αξία ανέβηκε σε 65%, ενώ το εργοστάσιο απασχολούσε 380 άτομα προσωπικό.
Το Pony χρησιμοποιήθηκε τόσο από τον ιδιωτικό όσο και τον δημόσιο τομέα αλλά και από τον στρατό, την αεροπορία και το ναυτικό ενώ αναπτύχθηκαν παράλληλα οι εξαγωγές σε παγκόσμιο επίπεδο, ακόμη και στην δύσκολη αγορά των Η.Π.Α.
Η κατασκευή του Pony σταμάτησε το 1983 μετά από μια παραγωγή που έφτασε τις 30.000 μονάδες.




RENAULT FARMA
Η εταιρεία MAVA Α.Ε. εισαγωγέας των αυτοκινήτων Renault, απεφάσισε το 1979 να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο πολλαπλής χρήσης σε σχέδια  του Γιώργου Μιχαήλ ο οποίος ολοκλήρωσε την κατασκευή του προτύπου το οποίο μετά από δοκιμές στην Γαλλία πήρε έγκριση για κατασκευή στην Ελλάδα με την ονομασία Renault Farma. Το Renault Farma βασισμένο στο δάπεδο και τα μηχανικά μέρη του Renault R4 κατασκευάστηκε σε ποικιλία εκδόσεων, επιβατικό, van και pick-up . Είχε ένα 4-κύλινδρο κινητήρα 845cc με απόδοση 34hp και τελική ταχύτητα 110 χλμ/ώρα. Το 1984 σχεδιάζεται το FARMA Σ μια παραλλαγή του βασικού μοντέλου με ισχυρότερο κινητήρα και βελτιωμένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου που στόχευε να προκαλέσει το ενδιαφέρον των Ελληνικών ένοπλων δυνάμεων.
Με την αλλαγή της νομοθεσίας το 1985 και αφού είχαν παραχθεί 3.500 οχήματα όλων των τύπων η παραγωγή των Renault Farma σταμάτησε.




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης