F1: Αλλάζουν οι ισορροπίες δυνάμεων...

F1: Αλλάζουν οι ισορροπίες δυνάμεων...

Μετά από τέσσερις μέρες δοκιμών εξέλιξης το βασικό συμπέρασμα είναι πως οι δυο ομάδες που κατασκευάζουν τον κινητήρα τους - Mercedes, Ferrari - έχουν σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων.

F1: Αλλάζουν οι ισορροπίες δυνάμεων...
Τα πάντα άλλαξαν στη F1, η νέα εποχή με τις μονάδες ισχύος που περιλαμβάνουν turbo κινητήρες 1.6lt, V6 απόδοσης 600PS αλλά και δυο ηλεκτροκινητήρες συν χώρο αποθήκευσης ενέργειας συνολικής απόδοσης 160PS καθόλη τη διάρκεια ενός γύρου δείχνει ανατρεπτική. Δεν είναι μόνο αυτή - καθαυτή η δημιουργία και εξέλιξη μιας τέτοιας μονάδας ισχύος που προβληματίζει τους 3 κατασκευαστές κινητήρων (Ferrari, Mercedes, Renault) αλλά και η τοποθέτησή της στο μονοθέσιο. Αυτό ενέχει πολλά προβλήματα σε πρώτη φάση υπερθέρμανσης. Η απρόσκοπτη ροή αέρα είναι το ένα θέμα, η απαγωγή θερμότητας το άλλο και στη μέση οι αεροδυναμιστές να προσπαθούν να συνδυάσουν πολύ δύσκολα πράγματα.

Κλείσιμο
Ομάδες πιλότοι και μηχανικοί βρέθηκαν την προηγούμενη βδομάδα στην πίστα της Χερέθ, στην Ισπανία όπου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Έγιναν δοκιμές για τέσσερις μέρες και είδαμε σε δράση τα 10 από τα 11 νέα μονοθέσια. Απουσίαζε η ομάδα της Lotus που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά και διοικητικά προβλήματα, στο Έστον δίνουν αγώνα δρόμου για να βρίσκονται στη 2η περίοδο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης που ξεκινά στις 19/2 στο Μπαχρέιν.

Είναι σίγουρο πως τα προβλήματα της Renault με τη νέα μονάδα ισχύος δεν βοηθούν σε καμία περίπτωση την προσπάθεια της Lotus όπως και των υπολοίπων ομάδων της Renault, δηλαδή των Red Bull, Caterham και Toro Rosso που στη Χερέθ συμπλήρωσαν μόλις 668km, έναντι 1966 km που έβαλαν τα μονοθέσια με κινητήρα Ferrari και 3874km που έβαλαν τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes.

Μιλώντας για τα προβλήματα που αντιμετώπισε η Renault στη Χερέθ και ζητούν επίλυση επιτακτικά ο επικεφαλής μηχανικός Ρομπ Γουάτι τόνισε: «Δεν μπορέσαμε να συμπληρώσουμε ικανό αριθμό γύρων και δεν δούλεψε ο κινητήρας σε πλήρη ισχύ. Η πηγή των προβλημάτων μας δεν είναι μονοδιάστατη, εντοπίζεται δε στον έλεγχο και τη συνεργασία των περιφερειακών συστημάτων της μονάδα ισχύος. Την πρώτη μέρα δοκιμών αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με κάποιο υποσύστημα μέσα στο χώρο αποθήκευσης ενέργειας. Δεν επρόκειτο για την μπαταρία ή τη λειτουργία της απλά για ένα ηλεκτρονικό εξάρτημα που έχουμε τοποθετήσει εκεί για λόγους χωροταξικούς. Επίσης είχαμε προβλήματα με τον υπερτροφοδότη και τον έλεγχο της πίεσης, με την ανάφλεξη και αυτό συνδέονταν με τους ηλεκτρονικούς χάρτες. Η ασύγχρονη ανάφλεξη προκαλούσε μηχανικά προβλήματα. Με τη βοήθεια της Red Bull καταφέραμε να λύσουμε το θέμα στο χώρο αποθήκευσης ενέργειας. Όσον αφορά στην πίεση του turbo δείχνει να έχουμε βρει ένα δρόμο την τελευταία μέρα δοκιμών».




Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν φειδωλός στις δηλώσεις του, πριν την έναρξη των δοκιμών. Πιθανόν είχε μια εικόνα της κατάστασης.

Από την πλευρά της Red Bull φαίνεται πως η επιθετική σχεδίαση της RB10 επιτείνει τα προβλήματα της μονάδος ισχύος της Renault. Οι πρωταθλητές είχαν τους πιο αργούς χρόνους και τους λιγότερους γύρους απ’ όλες τις ομάδες αυτή τη βδομάδα δοκιμών. Είναι ενδεικτικό πως την τελευταία μέρα ουσιαστικά παράτησαν τις δοκιμές ενώ από τη δεύτερη κιόλας μέρα οι Χόρνερ και Νιούι, αγωνιστικός και τεχνικός διευθυντής αντίστοιχα είχαν φύγει από τη Χερέθ για το εργοστάσιο όπου ξεκίνησαν την αναζήτηση λύσης. Η επιθετική σχεδίαση της RB10 προκαλεί υπερθέρμανση στην μονάδα ισχύος της Renault και είναι σίγουρο πως τα ασφυκτικά ωράρια της ομάδας το προηγούμενο διάστημα δε βοήθησαν στην εξέταση πολλών εναλλακτικών. Είναι χαρακτηριστικό πως το μεγαλύτερο μέρος της πρώτης μέρας για την RB10 έφυγε γιατί είχε τοποθετηθεί λάθος κάποιο εξάρτημα, έτσι οι μηχανικοί αναγκάστηκαν να λύσουν και να δέσουν ξανά το μονοθέσιο. Στην ομάδα επιμένουν πως υπάρχει χρόνος αντίδρασης μέχρι τη 2η περίοδο δοκιμών στο Μπαχρέιν, μένει να δούμε αν αυτό αποδειχτεί σωστό. Οι πεσιμιστές ήδη στοιχηματίζουν πως οι Ταύροι δε θα βρίσκονται σ’ αυτό το τεστ.




Ο νεαρός Δανός Κέβιν Μάγκνουσεν έχει όλα τα φόντα για να είναι η αποκάλυψη της χρονιάς

Αν πρέπει να σταθούμε σ’ έναν οδηγό που ξεχώρισε
απ’ όλους όσοι δεν είχαν καταθέσει διαπιστευτήρια στη F1, αυτός αναμφίβολα ήταν ο  Κέβιν Μάγκνουσεν. Ο 21χρονος Δανός που έρχεται με φόρα λόγω της κυριαρχίας του στις μικρότερες κατηγορίες ήταν ταχύτερος όλων στην πρώτη του επαφή με την ΜΡ4/29 και την πίστα της Χερέθ. Επιπλέον έδωσε απτά δείγματα κορυφαίου ταλέντου ελέγχοντας την υπερστροφή της ΜΡ4/29 στο βρεγμένο οδόστρωμα την Παρασκευή το πρωί. Όλα αυτά με μια προσέγγιση που δείχνει πως μέσα του έχει τις δομές και τις ισορροπίες ν’ αντέξει στην πίεση. Αν τους βγει στη McLaren θα είναι η δεύτερη φορά σε λίγα χρόνια, μετά το Χάμιλτον. Επιπλέον η MP4/29 δείχνει ισορροπημένη και σε καλύτερο επίπεδο σε σχέση με τον ανταγωνισμό απ’ ότι ήταν πέρυσι την ίδια εποχή η MP4/28. Μπορεί να εντυπωσίασε η λύση που παρουσίασαν στην πίσω ανάρτηση αλλά δεν είναι μόνο αυτό.

Πιθανόν μέρος αυτής της εικόνας να οφείλεται και στη μονάδα ισχύος της Mercedes. Ο Γερμανός κατασκευαστής δείχνει να έχει κάνει μια αξιόπιστη δουλειά από την οποία ωφελείται πρωτίστως η εργοστασιακή ομάδα της Mercedes. Η Mercedes συμπλήρωσε 309 γύρους, τους περισσότερους από κάθε άλλη ομάδα, και αν εξαιρέσει κανείς την αστοχία της εμπρός αεροτομής την πρώτη μέρα η W05 αποδείχτηκε αξιόπιστη. Μένει να δούμε αν είναι και πιο γρήγορη από τον ανταγωνισμό.




Ο Χάμιλτον εξαντλεί τα όρια της πίστας οδηγώντας την Mercedes W05.

Η Ferrari έβαλε 251 γύρους και ήταν 2η στη σχετική κατάταξη. Στην Ιταλική ομάδα είναι σίγουρα ευχαριστημένοι με την εξέλιξη της F14T και η εικόνα τους επιβεβαιώνει το συμπέρασμα πως οι εργοστασιακές ομάδες Mercedes, Ferrari θα έχουν πλεονέκτημα φέτος λόγω και της καλύτερης τοποθέτησης – διαχείρισης της μονάδας ισχύος. Είναι τελείως διαφορετικό να προσπαθείς να προσαρμόσεις το σχέδιο του μονοθεσίου σου σε μια δεδομένη διαμόρφωση του θερμικού κινητήρα, των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών από το να σχεδιάζεις συνολικά το πακέτο κινητήρα – σασί – σχήμα μονοθεσίου όπως κάνουν στο Μαρανέλο σε γειτονικά γραφεία ή έστω στο Μπράκλεϊ και Μπρίξγουρθ που είναι γειτονικές πόλεις. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως η Mercedes έβαλε 1368km και η Ferrari 1111 απέχοντας σημαντικά από τις υπόλοιπες ομάδες. Μόνο η McLaren μπόρεσε να ακολουθήσει σε κάποια απόσταση.

Από οδηγικής πλευράς τα νέα μονοθέσια έχουν περισσότερη ροπή και δε χρειάζεται ο οδηγός να εξαντλεί το όριο στροφών. Ο ήχος των κινητήρων είναι ΟΚ, λένε οι επαΐοντες παρότι η κλιμάκωση του 8τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων παροτρύνει να μην ανεβάζει στροφές ο οδηγός. Φέτος υπάρχει όριο στην κατανάλωση καυσίμου, τόσο τη στιγμιαία (100kg/h) όσο και τη συνολική (100kg/αγώνα). Πέρυσι τα μονοθέσια ξεκινούσαν τον αγώνα φορτωμένα με 160Kg καύσιμο.



O Αλόνσο εντυπωσίασε με τον αριθμό γύρων που συμπλήρωσε την τελευταία μέρα πίσω από το τιμόνι της F14T.


Μιλώντας για τα φετινά μονοθέσια ο Νίκο Ρόσμπεργκ είπε:
«Δεν έχουν τόσο μεγάλη διαφορά από τα περσινά. Είναι πιο βαριά μου θυμίζουν τα περσινά στην αρχή του αγώνα που ήταν φορτωμένα καύσιμα. Η αεροδυναμική απόδοση είναι μειωμένη, ο κινητήρας διαφορετικός και οι σχέσεις του κιβωτίου μακρύτερες. Εκεί που κατέβαζες 1η σ’ ένα πέταλο τώρα περνάς με 3η». Αρκετοί οδηγοί όπως ο Σούτιλ τονίζουν πως ο κινητήρας έχει ροπή από χαμηλά και δε χρειάζεται να εξαντλεί κανείς το όριο των στροφών: « Δε χρειάζεται πλέον να πλησιάζεις το όριο περιστροφής. Έχουμε 8 σχέσεις και ποτέ δε φτάνεις στον κόφτη στο τέλος της ευθείας. Μ’ αυτές τις σχέσεις μπορεί να πιάσεις τα 400km/h είναι πολύ διαφορετικά από πέρυσι που ο κινητήρας δούλευε ουσιαστικά μόνο από τις 15 – 18 χιλιάδες στροφές».

Σίγουρα η βδομάδα κατέδειξε πως η φυσική ασχήμια των φετινών μονοθεσίων δε συνηθίζεται. Στη Sauber πέρα από τα προβλήματα προσαρμογής που είχε ο Σούτιλ στο μονοθέσιο είχαν μπερδευτεί και με την διαχείριση της πέδης στον πίσω άξονα. Πλέον αυτή γίνεται ηλεκτρονικά (by wire) και αυτό φαίνεται να δυσκολεύει τους μηχανικούς λογισμικού της εταιρείας που καλούνται να πετύχουν το βέλτιστο στην ανάκτηση ενέργειας που επιτυγχάνεται στον πίσω άξονα διαμέσου της σύνδεσης του μεγάλου ηλεκτροκινητήρα (MGU-K) στο στρόφαλο. Αποτέλεσμα της ασύμμετρης κατανομής πέδησης ήταν εικόνες με μπλοκαρίσματα πανικού.




O Σούτιλ είχε πολλά προβλήματα με τα φρένα στον πίσω άξονα της Sauber

Τέλος στη Williams έχουν κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένοι.
Ο Μάσα προσαρμόστηκε αμέσως, η αξιοπιστία του κινητήρα της Mercedes, βοηθά το σχέδιο της FW36 είναι καθαρό – αποτελεσματικό και δεν προκαλεί προβλήματα υπερθέρμανσης στον κινητήρα, μόνο η έλλειψη χορηγών θυμίζει την περσινή κακή χρονιά της Βρετανικής ομάδας. Μένει ν’ αποδειχτεί αν ο χρόνος του Μάσα (1ος) την τελευταία μέρα δοκιμών στη Χερέθ ήταν πυροτέχνημα ή θα έχει και συνέχεια. Είναι πάντως σαφές πως ο Πατ Σίμοντς έχει παίξει το ρόλο του στην αλλαγή πλεύσης της ομάδας.




O Φελίπε Μάσα προσαρμόστηκε πολύ γρήγορα στη Williams.

Συνολικά τα χιλιόμετρα - γύροι που συμπλήρωσαν οι οδηγοί, οι ομάδες και οι κινητήρες στη Χερέθ ήταν:

Πιλότος              Γύροι    Km

Nico Rosberg         188      832

Fernando Alonso      173      766

Kevin Magnussen      162      717

Felipe Massa         133      588

Lewis Hamilton       121      535

Adrian Sutil         103      456

Jenson Button        83       367

Daniel Juncadella    81       358

Kimi Raikkonen       78       345

Esteban Gutierrez    60       265

Kamui Kobayashi      54       239

Sergio Perez         48       212

Jean-Eric Vergne     45       199

Valtteri Bottas      42       185

Jules Bianchi        25       110

Nico Hulkenberg      17       75

Marcus Ericsson      12       53

Sebastian Vettel     11       48

Robin Frijns         10       44

Daniel Ricciardo     10       44

Daniil Kvyat         9        39

Max Chilton          5        22

 

Ομάδα               Γύροι      Km                 

Mercedes             309      1368

Ferrari              251      1111

McLaren              245      1084

Williams             175      774

Sauber               163      721

Force India          146      646

Caterham             76       336

Toro Rosso           54       239

Marussia             30       132

Red Bull             21       92

 

Κινητήρας           Γύροι      Km

Mercedes             875      3874

Ferrari              444      1966

Renault              151      668


Το επόμενο 4ημερο δοκιμών ξεκινά στην πίστα του Σακχίρ στο Μπαχρέιν στις 19/2.
Ο λόγος που οι ομάδες επέλεξαν τη Μέση Ανατολή είναι οι υψηλές θερμοκρασίες, αντιπροσωπευτικές για όσα θα συναντήσουν το καλοκαίρι στους αγώνες. 




Μ' αυτή τη μετρητική διάταξη οι αεροδυναμιστές της ΜcLaren αποκτούν μια καλή αίσθηση για τη μορφοποίηση της ροής του αέρα στο συγκεκριμένο σημείο.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης