Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Το πρώτο φορτηγό της Mercedes κατασκευάστηκε το 1896
Μοιάζει σαν ένα καροτσάκι με κινητήρα, το μικρό φορτηγό είχε περίπου 4 ίππους ισχύ για την κίνησή του η οποία έφτανε στους πίσω τροχούς μέσω ενός συστήματος με ιμάντες.
Σε περίπτωση που έχετε αναρωτηθεί ποιος δημιούργησε το πρώτο φορτηγό, η Mercedes-Benz ισχυρίζεται ότι έχει την απάντηση. Σύμφωνα με ένα δελτίο τύπου της γερμανικής εταιρείας, ο Gottlieb Daimler, πρωτοπόρος στην εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα, δημιούργησε το πρώτο φορτηγό εν έτη 1896. Ο κινητήρας που χρησιμοποιούσε ήταν ένας δικύλινδρος με μόλις πάνω από ένα λίτρο χωρητικότητας (1,06lt) και απέδιδε ισχύ κοντά στους 4 ίππους. Αν θέλουμε να κάνουμε την αναγωγή με τις σημερινές εικόνες, το φορτηγό του Daimler θυμίζει πολύ τις πλατφόρμες skateboard που χρησιμοποιούν κατά κόρον τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μοιάζει σαν να είναι καροτσάκι με τον κινητήρα του να «προστατεύεται» από δύο ελικοειδή ελατήρια πάνω στα οποία είχε έδραση, μια και ήταν πολύ ευαίσθητος στους κραδασμούς και τις δονήσεις. Φυσικά, οι σκληροί συμπαγείς σιδερένιοι τροχοί σε συνδυασμό με τους δρόμους της εποχής, πρέπει να προκαλούσαν πάρα πολλούς κραδασμούς και on board κακουχίες για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου- όχι μόνο για τον κινητήρα.
Αξίζει να προσέξει κανείς τη διάταξη για το τιμόνι, με τις αλυσίδες να μεταφέρουν την κίνηση του τιμονιού από τα χέρια του οδηγού, στις άκρες του μπροστινού άξονα για να τον περιστρέψουν μαζί με την κεντρικά τοποθετημένη διάταξη των φύλλων σούστας. Ο οδηγός κάθεται μπροστά, ενώ ο κινητήρας είναι πίσω και σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το φορτηγό εμφάνιζε μια αρκετά εντυπωσιακή κατανάλωση καυσίμου περίπου 6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, ο Daimler μαζί με τον Wilhelm Maybach δημιούργησαν μια αναβαθμισμένη έκδοση του φορτηγού, στην οποία ο κινητήρας μετακινήθηκε εμπρός. Αργότερα εκείνο το έτος, το φορτηγό πήρε τελικά το δικό του σχέδιο με ένα μοναδικό μπροστινό μέρος. Μια άλλη αναβαθμισμένη έκδοση έγινε πραγματικότητα λίγο αργότερα με τον κινητήρα μπροστά από τον μπροστινό άξονα. Αυτός ήταν ένας μεγαλύτερος κινητήρας με χωρητικότητα 2,2 λίτρων που διέθετε σύστημα ανάφλεξης Bosch και ένα νέο σύστημα ψύξης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr