Η κρουαζιέρα μοιάζει να κινείται σε ένα παράλληλο σύμπαν
tsamopoulos_minas

Μηνάς Τσαμόπουλος

Η κρουαζιέρα μοιάζει να κινείται σε ένα παράλληλο σύμπαν

Η ενεργειακή κρίση που πλήττει τις διεθνείς οικονομίες  αλλά και ο  καλπάζων πληθωρισμός έχει προκαλέσει εφιάλτες στα κράτη αλλά κυρίως στους πολίτες. Όλοι σκέφτονται που θα φθάσει η ακρίβεια και τις επιπτώσεις που θα έχει στους πολίτες

Εκεί που δεν φαίνεται να προκαλεί ανάσχεση είναι στην πορεία της διεθνούς κρουαζιέρας η οποία έχει στο επίκεντρό της και την Ελλάδα. Έχουμε μιλήσει με υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών κολοσσών του κλάδου και όλοι δηλώνουν αισιόδοξοι για το 2022 και τα απώτερο μέλλον . Μάλιστα τολμούν να προβλέψουν ότι θα ξεπεράσουν τα στατιστικά ακόμη και εκείνα του 2019, χρονιά ορόσημο για τον κλάδο αλλά γενικότερα για τον τουρισμό.

Η Ελλάδα βρίσκεται στο πρόγραμμα των μεγάλων εταιρειών που φέρνουν τα πλοία τους να κάνουν λιμένα βάσης-homeport ελληνικά λιμάνια. Οι επαΐοντες εκτιμούν ότι το 2022 θα είναι χρονιά ρεκόρ για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα. Μετά από πολλές δεκαετίες, με βάση τον αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, θα ξεπεράσει και το 2019 γιατί έχει αυξηθεί το home porting. Μόνο ο Πειραιάς θα έχει 480 προσεγγίσεις home porte.

Περίπου 68 κρουαζιερόπλοια θα κάνουν επιβίβαση από τον Πειραιά. Αυτό δεν έχει γίνει ποτέ. Ίσως τη δεκαετία του ’70 που υπήρχαν πολλά μικρά κρουαζιερόπλοια. Αλλά τέτοιο αριθμό μεγάλων πλοίων είναι πρώτη φορά που θα το δούμε. Έρχονται τεράστιες εταιρείες, ακόμη περισσότερες από το 2021. Το δε αξιοσημείωτο είναι ότι έρχονται και εταιρείες που κάνουν πολυτελείς-ακριβές κρουαζιέρες.

Βέβαια κάποιοι ψελλίζουν ότι πρέπει να δούμε όχι μόνο τον αριθμό προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια αλλά και την πληρότητα των πλοίων.

Για την αύξηση του κόστους των καυσίμων απαντάνε ότι βάζουν επίναυλο καυσίμου στα εισιτήρια και αυτό όχι όλες οι εταιρείες. Ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν φαίνεται ότι επηρεάζει την κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο. Οι ναυπηγήσεις κρουαζιερόπλοιων πλοίων συνεχίζονται απρόσκοπτα.

Την ίδια ώρα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες φωνάζουν ότι αν δεν επιδοτηθούν θα πληγούν οι θαλάσσιες συγκοινωνίες. Θα μειωθούν τα δρομολόγια και θα αυξηθεί η τιμή των εισιτηρίων και των μεταφορικών. Είναι σαφές ότι «δείχνουν» τους νησιώτες αλλά και τον κίνδυνο να πληγεί ο τουρισμός αν δεν βάλει πλάτη η κυβέρνηση. Το υπουργείο Ναυτιλίας αναζητά 12-15 εκατομμύρια για επιδότηση όλων των εταιρειών για κάθε μήνα. Το ζήτημα είναι από πού θα τα βρει.

Η κρουαζιέρα μοιάζει να κινείται σε ένα παράλληλο σύμπαν. Ή άλλως «στην κοσμάρα της» που φαίνεται να δείχνει πιο ροζ από την πραγματικότητα που ζούμε.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK