«H Apple δεν είναι πια μία καινοτόμος εταιρεία»

«H Apple δεν είναι πια μία καινοτόμος εταιρεία»

«Από τη στιγμή που μπορείτε να αντιγράψετε κάτι (όπως το iPhone), αυτό δεν είναι αρκετά έξυπνο πια. Νομίζω ότι η Apple έχει φτάσει σε ένα σημείο κορεσμού», υποστηρίζει ο Hartmut Esslinger

«H Apple δεν είναι πια μία καινοτόμος εταιρεία»

Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα της συνέντευξης που παραχώρησε ο Hartmut Esslinger στο quartz.com, «πρόκειται για κάποιον που ξέρει ένα-δύο πράγματα για το βιομηχανικό σχέδιο και τι έχει κάνει για την Apple».

Ο Hartmut Esslinger συνεργάστηκε άμεσα με τον Steve Jobs για τη δημιουργία μιας «σχεδιαστικής γλώσσας» που χρησιμοποιήθηκε στη γραμμή των υπολογιστών Macintosh για πάνω από μια δεκαετία. Η εταιρεία του είχε ήδη σχεδιάσει πάνω από 100 προϊόντα για λογαριασμό της Sony, όταν υπέγραψε συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας – έναντι ενός εκατομμυρίου δολαρίων τον χρόνο - με την Apple, το 1982.
Κλείσιμο

«Αλλά εκείνη η Apple έχει πλέον σχεδόν χαθεί», λέει Esslinger. «Η Apple σήμερα μοιάζει με τη Sony της δεκαετίας του ’80, όταν ο οραματιστής ιδρυτής της είχε αντικατασταθεί από κάποιους που δεν σκέπτονταν πέρα από την αύξηση των κερδών».

Και ο άλλοτε πρωτοπόρος του  βιομηχανικού σχεδιασμού συνεχίζει, ανατρέχοντας στα χρόνια της συνεργασίας του  με τον ιδρυτή της Apple: «Ο Steve Jobs ήταν ένας άνθρωπος που δεν νοιαζόταν για οποιοδήποτε λογικό επιχείρημα σχετικά με το γιατί δεν έπρεπε να δοκιμάσει το οτιδήποτε. Είπε πολλά όχι, αλλά είπε επίσης και πολλά ναι, καθώς πεισματικά επέμενε να προσπαθεί νέα πράγματα».

Αναφερόμενος σε τι άλλο, από το best seller προϊόν της Apple, o Esslinger υποστηρίζει ότι «από τη στιγμή που μπορείτε να αντιγράψετε κάτι (όπως το iPhone), αυτό δεν είναι αρκετά έξυπνο πια. Νομίζω ότι η Apple έχει φτάσει σε ένα σημείο κορεσμού. Η καμπύλη (της καινοτομίας) ήταν πραγματικά απότομα ανοδική για επτά-οκτώ χρόνια, αλλά τώρα το iPhone μου είναι τόσο γεμάτο που συνεχίζω να διαγράφω εφαρμογές επειδή θέλω να το κρατήσω απλό».

Ο Esslinger, ο οποίος το 2006 αποσύρθηκε από τη Frog, την εταιρεία σχεδιασμού που δημιούργησε, διδάσκει σήμερα σε όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα στην Κίνα. Αποκαλύπτει ότι οι μαθητές του επικεντρώνονται κυρίως στα τρισδιάστατα περιβάλλοντα χρήσης. «Οι μαθητές μου έχουν την κουλτούρα των βίντεο παιχνιδιών και τα παιχνίδια αυτά είναι 3D. Ακόμη και το λογισμικό των επιχειρήσεων θα έπρεπε να είναι σαν ένα βίντεο παιχνίδι».

«Εξίσου σημαντική για  το μέλλον της αλληλεπίδρασης ανθρώπου και υπολογιστή», λέει Esslinger, «θα  είναι μια εκ νέου αναθεώρηση της  ενσωμάτωσης υλικού και λογισμικού». Και δίνει ως παράδειγμα τα σχέδια της Frog σε συνεργασία με το φημισμένο MIT, για εύκαμπτους υπολογιστές που ανταποκρίνονται στην συμπίεση και άλλους αντισυμβατικούς τύπους αφής.

«Νομίζω ότι επίπεδες οθόνες έχουν φτάσει σε ένα επίπεδο κορεσμού», λέει ο Hartmut Esslinger. «Οι οθόνες δεν πρέπει έχουν μόνο ορθές γωνίες -ο φθηνότερος τρόπος δεν είναι πάντα ο καλύτερος τρόπος. Οι προδιαγραφές μνήμης των υπολογιστών κάνουν πιο εύκολο το να έχουμε μια ορθογώνια οθόνη, αλλά δεν θα πρέπει να είναι έτσι για πάντα. Υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στον σχεδιασμό από αυτή που νομίζουμε ότι έχουμε».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης