Bρετανία: Η Νestle κατηγορείται για παραπλανητικό μήνυμα σε παιδικό ρόφημα

Bρετανία: Η Νestle κατηγορείται για παραπλανητικό μήνυμα σε παιδικό ρόφημα

Η μεγάλη πολυεθνική υποχρεώνεται να αφαιρέσει ένα σύνθημα από το γνωστό παιδικό ρόφημα Nesquick γιατί σύμφωνα με την αρμόδια Αρχή Δεοντολογίας της Διαφήμισης της Βρετανίας ήταν παραπλανητικό και οδηγούσε τα παιδιά σε κακές διατροφικές συνήθειες

Bρετανία: Η Νestle κατηγορείται για παραπλανητικό μήνυμα σε παιδικό ρόφημα
Σε χώρες που οι θεσμοί και τα καταναλωτικά ήθη λειτουργούν (τουλάχιστον σε ένα πολύ υψηλότερο βαθμό απ' ότι στα καθ' υμάς), περιστατικά όπως αυτό της Nestle και του Nesquick δεν αποτελούν εξαίρεση, αλλά μάλλον τον κανόνα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση μάλιστα πρόκειται για κάποιο «παράπτωμα» που σε άλλες χώρες θα είχε περάσει στα ψιλά, στην Βρετανία όμως έγινε μεγάλο θέμα.

Συγκεκριμένα, στην συσκευασία του γνωστού σοκολατούχου ροφήματος για παιδιά, η Nestle γράφει στο επάνω τμήμα ένα προωθητικό μήνυμα, λέγοντας ότι το προϊόν της είναι «ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσεις την ημέρα σου». Το μήνυμα αυτό ενόχλησε έναν οργανισμό για την διατροφή των παιδιών, ο οποίος κατέφυγε στην αρμόδια Αρχή για τις διαφημίσεις στην Βρετανία, που με την σειρά της υποχρέωσε την εταιρία να σταματήσει να αναγράφει αυτό το σύνθημα στις συσκευασίες του προϊόντος.

Κλείσιμο
Σύμφωνα με την συγκεκριμένη υπηρεσία, η αναφορά στο ότι αυτό το προϊόν είναι ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσει ένα παιδί την ημέρα του, δίνει την εντύπωση στο ίδιο (αλλά και στους γονείς του) ότι πρόκειται για ένα υγιεινό προϊόν, την ίδια στιγμή που διαθέτει πολύ υψηλά επίπεδα ζάχαρης κάτι που συνηγορεί προς το αντίθετο.

Σύμφωνα με την ανάλυση του προϊόντος, τρεις κουταλιές από αυτό που είναι η συνήθης δοσολογία, περιέχουν πάνω από 20 γραμμάρια ζάχαρης, ποσότητα που αποτελεί τα 2/3 της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης για παιδιά σε ηλικία 11 και άνω, και θεωρείται υψηλή με βάση την οδηγία του Υπουργείου Υγείας της Βρετανίας.

Η Νestle έχει απασχολήσει τους Οργανισμούς Υγείας και σε άλλες περιπτώσεις, ιδίως με την μεγάλη διαμάχη που είχε ξεσπάσει ήδη από την δεκαετία του 80 σχετικά με τα προϊόντα γάλακτος για τα βρέφη, τα οποία όπως την κατήγγειλαν άλλαζαν τα ήθη στον αναπτυσσόμενο κόσμο, ωθώντας τις μητέρες να μην θηλάζουν τα παιδιά τους, κάτι που είναι σαφώς πιο υγιεινό για τα βρέφη.

Επίσης έχει κατηγορηθεί πολλοί από τους προμηθευτές της χρισμοποιούν μικρά παιδιά στα εργοστάσια κατασκευής των προϊόντων της, ενώ υπήρξε και σημαντικό σκάνδαλο στο οποίο βρέθηκε κρέας αλόγου μέσα σε προϊόντα με βάση το βοδινό κρέας στην Ισπανία και την Ιταλία

Στην συγκεκριμένη περίπτωση του Nesquick η παραπλάνηση εντοπίζεται ακόμα και στην χρήση του λαγού ως κεντρικού «ήρωα» της παρουσίας του προϊόντος, ενός ζώου που σύμφωνα με την Αρχή Διαφημιστικής Δεοντολογίας της Βρετανίας είναι υπόδειγμα «ενός ενεργού και δυναμικού ζώου, ενός χαρακτήρα γεμάτου ενέργεια, που μπορεί να προωθεί ένα υγιεινό τρόπο ζωής», κάτι που δένει με το σύνθημα για το «καλύτερο ξεκίνημα της ημέρας».

Η εταιρία υποστήριξε ότι περισσότερο από το μισό της ζάχαρης στο προετοιμασμένο ποτό της προέρχεται από την λακτόση η οποία βρίσκεται στο γάλα, ενώ περιλαμβάνει παράλληλα θρεπτικά συστατικά όπως οι βιταμίνες C και D, ψευδάργυρο και σίδηρο.

Όμως η Aρχή Δεοντολογίας φαίνεται να μην πτοείται, και συστήνει στη Nestle να αφαιρέσει το σύνθημα, καθώς ενθαρρύνει τις φτωχές διατροφικές συνήθειες στα παιδιά, και η διαφήμιση είναι παραπλανητική σε ότι αφορά την υγεία τους. 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης