«Πόλεμος» Σπίρτζη με τις εταιρείες διαμεσολάβησης ταξί - Τι αλλάζει ο νέος νόμος

«Πόλεμος» Σπίρτζη με τις εταιρείες διαμεσολάβησης ταξί - Τι αλλάζει ο νέος νόμος

Έχουμε πληρώσει πέντε εκατ. ευρώ φόρους και εισφορές τα τελευταία χρόνια, λέει ο ιδρυτής της Taxibeat - Σπίρτζης: Ελάτε σε διαβούλευση με τις φορολογικές δηλώσεις και τα μετοχολόγια 

«Πόλεμος» Σπίρτζη με τις εταιρείες διαμεσολάβησης ταξί - Τι αλλάζει ο νέος νόμος
Ριζικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης για τα ταξί, φέρνει το νομοσχέδιο για τον τομέα των Μεταφορών που έδωσε χθες στην δημοσιότητα, ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης


Κλείσιμο
Οι νέες ρυθμίσεις επηρεάζουν άμεσα τον τρόπο που ασκούν τις δραστηριότητές τους στην Ελλάδα δημοφιλείς εταιρείες όπως η Beat και η Uber, καθώς τις υποχρεώνουν στην έκδοση ειδικής άδειας μεταφορικού έργου αλλά και στην σύναψη τουλάχιστον δίμηνων συμβάσεων με τους οδηγούς ή αντίστοιχα τις εταιρείες μίσθωσης τουριστικών οχημάτων. Επιπλέον, προβλέπεται «μαύρο» στις ιστοσελίδες και τις εφαρμογές των εταιρειών του κλάδου που λειτουργούν χωρίς αδειοδότηση, με παρέμβαση της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. 

Χθες κατά την επίσημη παρουσίαση του νέου πλαισίου, αίσθηση έκανε η πρόσκληση που απεύθυνε προς τις εταιρείες ο κ. Σπίρτζης, ζητώντας να προσέλθουν σε διάλογο με το υπουργείο με τις φορολογικές δηλώσεις των τελευταίων τριών ετών και το μετοχολόγιο ανά χείρας. Ο κ. Σπίρτζης άφησε σαφείς αιχμές για τον τρόπο που λειτουργούν αλλά και για φοροδιαφυγή μέσω υπεράκτιων εταιρειών, κατηγορώντας την Νέα Δημοκρατία ότι προσφέρει στήριξη σε μια εταιρεία (την Beat) που ελέγχεται μετοχικά από εξωχώριες εταιρείες του Παναμά και των Παρθένων Νήσων.  

«Με τη νέα νομοθεσία οι εταιρείες διαμεσολάβησης, εφόσον ασκούν συγκεκριμένη δραστηριότητα και έχουν συγκεκριμένα κριτήρια λειτουργίας, υποχρεώνονται στο να κόβουν αποδείξεις, να καταθέτουν ποια είναι η έδρα τους στη χώρα μας, ο νόμιμος εκπρόσωπός τους, τις συμβάσεις που έχουν με τα ταξί, τις συμβάσεις των αυτοκινητιστών όχι με την εταιρεία διαμεσολάβησης, αλλά με τα ταξί που συνεργάζονται, ώστε να διασφαλίσουμε ότι παρέχεται ένα μεταφορικό έργο σύμφωνα με το νόμο. Να κόβουν μια απόδειξη ανά πράξη που γίνεται για να μπορεί να γίνεται έλεγχος. Τα προφανή», είπε ο κύριος Σπίρτζης. 


Νίκος Δανδράκης (Beat): «Δεν είμαστε εγκληματίες και φοροφυγάδες»
«Είναι πρωτοφανές ενώ συζητείται ένα νομοσχέδιο που μας αφορά, να καλούμαστε να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε εγκληματίες και φοροφυγάδες», δηλώνει στο protothema.gr ο ιδρυτής της εταιρίας Beat Νίκος Δανδράκης. Όπως αναφέρει, η εταιρεία έχει πληρώσει τα τελευταία έξι χρόνια σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές πέντε εκατομμύρια ευρώ. «Μόνο επενδύσεις έχουμε φέρει στην Ελλάδα και 100 θέσεις εργασίας. Είμαστε έκπληκτοι για τον πόλεμο που δέχεται μια εταιρεία καινοτομίας, πρωτοπόρος του κλάδου», συνέχισε. Ο κ. Δρανδάκης υποστηρίζει ότι θα συναντήσει σήμερα τον υπουργό, αλλά θα περιοριστεί στην συζήτηση για το νομοσχέδιο.

«Δεν θεσμοθετούμε για συγκεκριμένες εταιρίες αλλά γιατί η χώρα πρέπει να έχει πλαίσιο ισονομίας και αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου. Δεν υπάρχει επιχειρηματικότητα όταν δεν φορολογούνται οι εταιρείες στην χώρα μας» δήλωσε κατά την διάρκεια της παρουσίασης των ρυθμίσεων για τις εταιρείες διαμεσολάβησης ο κ. Σπίρτζης. 

Ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι η έδρα της Βeat, ήταν από συστάσεώς της (ως Taxibeat) στο Λονδίνο, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι η χώρα μας δεν είχε κανένα οικονομικό όφελος από την πώληση της εταιρείας στον όμιλο της Dailmer έναντι 43 εκατ. ευρώ. 

Από την πλευρά του, ο κ. Δρανδάκης αναφέρει ότι η γερμανική εταιρεία είναι σε ανοικτή γραμμή με την διοίκηση και περιμένει την οριστικοποίηση του νομοσχεδίου για να αποφασίσει τις επόμενες κινήσεις, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο προσφυγών σε ευρωπαϊκά δικαστήρια. Σε ό,τι αφορά το νέο πλαίσιο, ο επικεφαλής της Beat εκτιμά ότι δεν είναι βιώσιμο το σκέλος των δίμηνων συμβάσεων με τους οδηγούς. «Εξετάζουμε με τους νομικούς μας το νόμο, όμως όταν έχεις 8.000 οδηγούς ταξί που σύντομα θα γίνουν 10.000, είναι δύσκολο να πρέπει να υπογράφεις κάθε δίμηνο νέες συμβάσεις. Αυτό προϋποθέτει ένα νομικό επιτελείο και προσθέτει πρόσθετη γραφειοκρατία και κόστος για τις εταιρείες».
   
Το νομοσχέδιο που θα ξεκινήσει να συζητείται σήμερα με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές αλλά και τις εταιρείες του κλάδου προβλέπεται να κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα στην βουλή. 

Το protothema.gr παρουσιάζει σήμερα τις βασικές ρυθμίσεις που προβλέπει το νέο πλαίσιο:

- Οι  εταιρείες «διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου» υποχρεούνται να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπο για την Ελλάδα, ενώ πρέπει να υποβάλουν αίτηση μαζί με τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα και να λάβουν ειδική άδεια. Στην περίπτωση που ο αιτών είναι νομικό πρόσωπο, την αίτηση μαζί με τα  νομιμοποιητικά έγγραφα υποβάλλει ο νόμιμος εκπρόσωπος. 

- Σε περίπτωση που ο αιτών δεν είναι κάτοικος Ελλάδος ή σε περίπτωση αίτησης νομικού προσώπου που  δεν έχει την έδρα του στην Ελλάδα, ορίζεται με την αίτηση υπεύθυνος άσκησης της δραστηριότητας διαμεσολάβησης, που κατοικεί ή εδρεύει στη χώρα. Ο εκπρόσωπος δηλώνει όλα τα στοιχεία του, όπως ονοματεπώνυμο, επωνυμία, ΑΔΤ, ΑΦΜ, ΔΟΥ, διεύθυνση και τηλέφωνα επικοινωνίας. 


Ρυθμιστικό πλαίσιο για τα ψηφιακά ταξί 
Το νομοσχέδιο διαχωρίζει τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης για την άσκηση μεταφορικού έργου σε κύρια οικονομική δραστηριότητα ή σε δευτερεύουσα. Όπως αναφέρεται η διαμεσολάβηση για την άσκηση μεταφορικού έργου αποτελεί κύρια οικονομική δραστηριότητα, 

-όταν επηρεάζει την τιμή της υπηρεσίας μεταφοράς (αμέσως ή εμμέσως δια της παροχής εκπτώσεων ή επιδοτήσεων κομίστρου ή άλλων τρόπων διαμόρφωσης του τελικά καταβαλλόμενου ποσού από τον καταναλωτή). 

-όταν επηρεάζει τις κρίσιμες πτυχές της υπηρεσίας μεταφοράς (όπως καθορισμός των ελάχιστων προδιαγραφών που πρέπει να πληρούν τα αυτοκίνητα ή καθορισμός των διαδρομών και των χρονικών περιόδων στις οποίες αναμένεται αυξημένος αριθμός πελατών ή αυξημένα κόμιστρα). 

Δικαιολογητικά έκδοσης αδείας 
- Αίτηση φυσικού ή νομικού προσώπου. 
- Σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον 2 μηνών αποκλειστικά με τους φορείς μεταφορικού έργου (π.χ γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων κλπ.) 
- Επικυρωμένα αντίγραφα των σχετικών αδειών κυκλοφορίας καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν σχέση εργασίας με οδηγούς που έχουν τα προσόντα για τη νόμιμη άσκηση της δραστηριότητας αυτής. 
- Παράβολο δημοσίου 1.000 €. 
-Έκδοση άδειας εντός 30 ημερών
-Ειδικά για την περίπτωση χρήσης οχήματος για το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση ή δεν έχει δηλωθεί στο Μητρώο επιβάλλεται η αφαίρεση της άδειας για 2 έτη και απαγορεύεται τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που ίδρυσαν τον φορέα διαμεσολάβησης να ιδρύσουν άλλον φορέα διαμεσολάβησης. 

Διακοπή ιστοσελίδας 
Σε περίπτωση λειτουργίας άνευ αδείας του φορέα διαμεσολάβησης ή ανάκλησης της άδειας η αρμόδια υπηρεσία κοινοποιεί την σχετική απόφαση επιβολής προστίμου προς την υπηρεσία δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος, για την διεκπεραίωση της διακοπής λειτουργίας της ιστοσελίδας του φορέα και κάθε είδους εφαρμογών.

Ηλεκτρονικό Μητρώο 
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τηρείται ηλεκτρονικό μητρώο στο οποίο τηρούνται στοιχεία όπως:  
- οι φορείς διαμεσολάβησης και οι υπεύθυνοι άσκησης δραστηριότητας διαμεσολάβησης στη χώρα 
- τα οχήματα δημοσίας χρήσης που είναι συμβεβλημένα με φορέα διαμεσολάβησης και η έδρα τους 
- οι οδηγοί, που είναι συμβεβλημένοι με φορέα διαμεσολάβησης 
- οι ανακλητικές πράξεις των αδειών διαμεσολάβησης και οι πράξεις διαπίστωσης των παραβάσεων και επιβολής του προστίμου και των λοιπών κυρώσεων. 
- κάθε άλλο στοιχείο που κρίνεται αναγκαίο, με την έκδοση απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, για την πληρότητα του Μητρώου.

Πρόστιμα για τους παραβάτες 
Πρόστιμα επιβάλλονται 
-Στον φορέα ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης κατά το ποσό των 50.000 ευρώ εφόσον δεν διαθέτει άδεια ενώ σε περίπτωση υποτροπής, η χρηματική ποινή ανέρχεται 100.000 ευρώ με ανάκληση της άδειας. 
-Στον οδηγό του αυτοκινήτου που στερείται νόμιμης επαγγελματικής άδειας οδήγησης επιβάλλεται αφαίρεση της αδείας οδήγησης για 2 χρόνια. 
-Για τους κύριους οχήματος που εκτελούν παράνομα έργο σε συνεργασία με φορέα διαμεσολάβησης, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ανερχόμενο σε 5.000 ευρώ ανά όχημα. Σε περίπτωση υποτροπής το ποσό διπλασιάζεται. 
-Ειδικά για την περίπτωση της χρήσης οχήματος για το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση ή δεν έχει δηλωθεί στο Μητρώο επιβάλλεται η αφαίρεση της άδειας για 2 έτη και απαγορεύεται για το ίδιο διάστημα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που ίδρυσαν τον φορέα διαμεσολάβησης να ιδρύσουν άλλον φορέα διαμεσολάβησης. 

Φορολόγηση των υπηρεσιών διαμεσολάβησης 
Τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν διαφορετικά στοιχεία προς τον καταναλωτή και διαφορετικά προς τους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες των οχημάτων. 

Διατηρείται ο γηρασμένος στόλος ταξί 
Το νομοσχέδιο προβλέπει την αναστολή της υποχρέωσης για  αντικατάσταση ταξί έως το 2020 (από το 2018), λόγω της οικονομικής κρίσης και της μηδενικής παραγωγής αυτοκινήτων της χώρας μας. Επίσης προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης δύο αδειών αυτοκινήτων στα πολύ μικρά νησιά με πληθυσμό κάτω από 335 κατοίκους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network

Δείτε Επίσης