Έρευνα: Λάχανο και μπρόκολο «ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου

broccoli

Σύμφωνα με νέα μελέτη  τρώγοντας τα δύο λαχανικά παράγονται χημικές ουσίες που επιδρούν θετικά στα βλαστικά κύτταρα και προστατεύουν την εσωτερική επιφάνειά του

Αντικαρκινικές ιδιότητες έχει η κατανάλωση λάχανων και μπρόκολων, τα οποία μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Φράνσις Κρικ του Λονδίνου, με επικεφαλής τη δρα Γκίτα Στόκινγκερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "Immunity", σύμφωνα με το BBC, ανακάλυψαν -μέσα από πειράματα σε ζώα και σε ιστούς μίνι-εντέρου στο εργαστήριο- ότι αντικαρκινικές ουσίες παράγονται κατά την πέψη αυτών των λαχανικών.

Όπως το δέρμα, η εσωτερική επιφάνεια του εντέρου συνεχώς αναγεννιέται από βλαστοκύτταρα μέσω μιας διαδικασίας που παίρνει τέσσερις έως πέντε μέρες και η οποία μερικές φορές μπορεί να καταστεί ανεξέλεγκτη, με συνέπεια την πρόκληση φλεγμονής ή καρκίνου.

Η νέα μελέτη δείχνει ότι όταν κανείς τρώει λάχανα και μπρόκολα, παράγονται χημικές ουσίες που, φθάνοντας στο παχύ έντερο, επιδρούν θετικά στα βλαστικά κύτταρα και προστατεύουν την εσωτερική επιφάνειά του, έτσι ώστε να ανανεωθεί χωρίς πρόβλημα.

Η διατροφή των πειραματόζωων (ποντικιών) με δίαιτες πλούσιες σε αυτές τις ουσίες προστάτευσε τα ζώα από καρκίνο του εντέρου, ακόμη και όταν διέθεταν στο DNA τους γονίδια υψηλού κινδύνου για τη νόσο. Χωρίς την ίδια διατροφή, τα πειραματόζωα αυτά πάθαιναν τελικά καρκίνο. Όταν όμως τα πειραματόζωα άρχισαν την προστατευτική διατροφή, σταματούσε η εξάπλωση των καρκινικών όγκων.

«Αιτία για αισιοδοξία» χαρακτήρισε τα ευρήματα η δρ Στόκινγκερ και πρόσθεσε ότι υπάρχουν σίγουρα λόγοι για να τρώει κανείς περισσότερα λάχανα και μπρόκολα.

zaxari