Έρευνα: Θέλετε καλύτερους βαθμούς; Απενεργοποιήστε τα κινητά σας!
Έρευνα: Θέλετε καλύτερους βαθμούς; Απενεργοποιήστε τα κινητά σας!
«Ενώ οι ολοένα και πιο έξυπνες ψηφιακές συσκευές έχουν κάνει πολλές πτυχές της ζωής μας ευκολότερες και πιο αποτελεσματικές, ένα αυξανόμενο σύνολο αποδεικτικών στοιχείων δείχνει ότι, διαρκώς, μας αποσπούν την προσοχή μας και βλάπτουν την ικανότητά μας να συγκεντρωθούμε»
Μία βόλτα στο δρόμο είναι αρκετή για να σας πείσει ότι τα βλέμματα των περισσότερων ανθρώπων, είναι σταθερά κολλημένα στο κινητό τους τηλέφωνο.
Ενώ τα «έξυπνα» τηλέφωνα είναι αρκετά εύχρηστα και έχουν διευκολύνει κατά πολύ τη ζωή μας, οι ερευνητές προειδοποιούν ότι, αυτές οι συσκευές, μας αποσπούν συνεχώς και βλάπτουν την ικανότητα μας, να συγκεντρωθούμε.
Συγκεκριμένα, η χρήση smartphones αποσπά την προσοχή των μαθητών και των φοιτητών κατά τη διάρκεια των διαλέξεων και μειώνει τις βαθμολογίες τους και τις αποδόσεις τους.
Η κατάσταση αυτή μάλιστα ανάγκασε πολλούς καθηγητές, να απαγορεύσουν τα κινητά τηλέφωνα κατά τη διάρκεια των διαλέξεων.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Stellenbosch της Νότιας Αφρικής υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι, σήμερα, περνούν πάνω από τρεις ώρες στα κινητά τους τηλέφωνά, κάθε μέρα.
Οι ερευνητές από την ομάδα έρευνας του του Πανεπιστημίου Stellenbosch, Dr. Daniel le Roux και Douglas Parry, αναφέρουν χαρακτηριστικά:
Ενώ τα «έξυπνα» τηλέφωνα είναι αρκετά εύχρηστα και έχουν διευκολύνει κατά πολύ τη ζωή μας, οι ερευνητές προειδοποιούν ότι, αυτές οι συσκευές, μας αποσπούν συνεχώς και βλάπτουν την ικανότητα μας, να συγκεντρωθούμε.
Συγκεκριμένα, η χρήση smartphones αποσπά την προσοχή των μαθητών και των φοιτητών κατά τη διάρκεια των διαλέξεων και μειώνει τις βαθμολογίες τους και τις αποδόσεις τους.
Η κατάσταση αυτή μάλιστα ανάγκασε πολλούς καθηγητές, να απαγορεύσουν τα κινητά τηλέφωνα κατά τη διάρκεια των διαλέξεων.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Stellenbosch της Νότιας Αφρικής υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι, σήμερα, περνούν πάνω από τρεις ώρες στα κινητά τους τηλέφωνά, κάθε μέρα.
Οι ερευνητές από την ομάδα έρευνας του του Πανεπιστημίου Stellenbosch, Dr. Daniel le Roux και Douglas Parry, αναφέρουν χαρακτηριστικά:
«Ενώ οι ολοένα και πιο έξυπνες ψηφιακές συσκευές έχουν κάνει πολλές πτυχές της ζωής μας ευκολότερες και πιο αποτελεσματικές, ένα αυξανόμενο σύνολο αποδεικτικών στοιχείων δείχνει ότι, διαρκώς μας αποσπούν την προσοχή μας και βλάπτουν την ικανότητά μας να συγκεντρωθούμε».
Οι ερευνητές Le Roux και Parry, επικεντρώνονται, κυρίως, στην επίδραση των ψηφιακών μέσων, ιδιαίτερα των κινητών τηλεφώνων, στην ικανότητα των μαθητών να επικεντρωθούν στο μάθημα.
Σύμφωνα με αυτούς, οι σημερινοί φοιτητές είναι μία «ψηφιακή γενιά»- άνθρωποι που γεννήθηκαν μετά το 1980, μεγάλωσαν περιβαλλόμενοι από ψηφιακά μέσα και προσαρμόστηκαν γρήγορα σε αυτό το περιβάλλον στο σημείο που είναι «μουλτι-τάστιγκ», δηλαδή αλληλεπιδρούν ταυτόχρονα σε διάφορα κοινωνικά μέσα, είναι πάντα συνδεδεμένοι και ενημερωμένοι.
Ως εκ τούτου, οι ερευνητές λένε ότι δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι καθηγητές πανεπιστημίων ενθαρρύνονται να αναπτύξουν στρατηγικές συνδυασμένης μάθησης με βίντεο, podcasts, σελίδες Facebook και άλλα ψηφιακά μέσα στην τάξη.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν:
«Μελέτες από εμάς και έρευνες από όλο τον κόσμο δείχνουν ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν συνεχώς τα τηλέφωνά τους όταν βρίσκονται στην τάξη» και συμπληρώνουν:
«Αλλά εδώ είναι το παράδοξο: αν νομίζετε ότι παρακολουθούν τις διαφάνειες των διαλέξεων ή συμμετέχουν σε συζητήσεις για το θέμα, κάνετε λάθος».
Όταν οι μαθητές ή φοιτητές, χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια διαλέξεων, το κάνουν για να στείλουν μηνύματα στους φίλους τους ή να περιηγηθούν στο Διαδίκτυο.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι υπάρχουν δύο κύριοι λόγοι για τους οποίους αυτή η συμπεριφορά είναι προβληματική από την άποψη του γνωστικού ελέγχου και της μάθησης.
Πρώτον, όταν η προσοχή μας αποσπάται από διάφορα πράγματα, όπως το κινητό τηλέφωνο, οι επιδόσεις μας στην κύρια εργασία μας, πέφτουν και η σημασία της διάλεξης είναι «άχρηστη», όταν η προσοχή του ατόμου αποσπάται τακτικά από το τηλέφωνό του.
Οι ίδιοι επισημαίνουν:
«Ένα ισχυρό σύνολο αποδεικτικών στοιχείων υποστηρίζει τα παραπάνω, αποδεικνύοντας ότι η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια των διαλέξεων συνδέεται με χαμηλότερες ακαδημαϊκές επιδόσεις».
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η ύπαρξη κινητών τηλεφώνων, βλάπτει την ικανότητα των μαθητών να επικεντρωθούν σε κάτι συγκεκριμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς η συγκέντρωσή τους αποσπάται από διαφορετικά ερεθίσματα.
Καθώς αυτή η τάση ολοένα και αυξάνεται, ορισμένοι πανεπιστημιακοί καθηγητές, ακόμη και σε κορυφαία τεχνολογικά Ιδρύματα, όπως το MIT, έχουν απαγορεύσει τις ηλεκτρονικές συσκευές από τις διαλέξεις τους για να ενισχύσουν τη συμμετοχή, την προσοχή και την κριτική σκέψη.
Οι ερευνητές Le Roux και Parry, επικεντρώνονται, κυρίως, στην επίδραση των ψηφιακών μέσων, ιδιαίτερα των κινητών τηλεφώνων, στην ικανότητα των μαθητών να επικεντρωθούν στο μάθημα.
Σύμφωνα με αυτούς, οι σημερινοί φοιτητές είναι μία «ψηφιακή γενιά»- άνθρωποι που γεννήθηκαν μετά το 1980, μεγάλωσαν περιβαλλόμενοι από ψηφιακά μέσα και προσαρμόστηκαν γρήγορα σε αυτό το περιβάλλον στο σημείο που είναι «μουλτι-τάστιγκ», δηλαδή αλληλεπιδρούν ταυτόχρονα σε διάφορα κοινωνικά μέσα, είναι πάντα συνδεδεμένοι και ενημερωμένοι.
Ως εκ τούτου, οι ερευνητές λένε ότι δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι καθηγητές πανεπιστημίων ενθαρρύνονται να αναπτύξουν στρατηγικές συνδυασμένης μάθησης με βίντεο, podcasts, σελίδες Facebook και άλλα ψηφιακά μέσα στην τάξη.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν:
«Μελέτες από εμάς και έρευνες από όλο τον κόσμο δείχνουν ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν συνεχώς τα τηλέφωνά τους όταν βρίσκονται στην τάξη» και συμπληρώνουν:
«Αλλά εδώ είναι το παράδοξο: αν νομίζετε ότι παρακολουθούν τις διαφάνειες των διαλέξεων ή συμμετέχουν σε συζητήσεις για το θέμα, κάνετε λάθος».
Όταν οι μαθητές ή φοιτητές, χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια διαλέξεων, το κάνουν για να στείλουν μηνύματα στους φίλους τους ή να περιηγηθούν στο Διαδίκτυο.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι υπάρχουν δύο κύριοι λόγοι για τους οποίους αυτή η συμπεριφορά είναι προβληματική από την άποψη του γνωστικού ελέγχου και της μάθησης.
Πρώτον, όταν η προσοχή μας αποσπάται από διάφορα πράγματα, όπως το κινητό τηλέφωνο, οι επιδόσεις μας στην κύρια εργασία μας, πέφτουν και η σημασία της διάλεξης είναι «άχρηστη», όταν η προσοχή του ατόμου αποσπάται τακτικά από το τηλέφωνό του.
Οι ίδιοι επισημαίνουν:
«Ένα ισχυρό σύνολο αποδεικτικών στοιχείων υποστηρίζει τα παραπάνω, αποδεικνύοντας ότι η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια των διαλέξεων συνδέεται με χαμηλότερες ακαδημαϊκές επιδόσεις».
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η ύπαρξη κινητών τηλεφώνων, βλάπτει την ικανότητα των μαθητών να επικεντρωθούν σε κάτι συγκεκριμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς η συγκέντρωσή τους αποσπάται από διαφορετικά ερεθίσματα.
Καθώς αυτή η τάση ολοένα και αυξάνεται, ορισμένοι πανεπιστημιακοί καθηγητές, ακόμη και σε κορυφαία τεχνολογικά Ιδρύματα, όπως το MIT, έχουν απαγορεύσει τις ηλεκτρονικές συσκευές από τις διαλέξεις τους για να ενισχύσουν τη συμμετοχή, την προσοχή και την κριτική σκέψη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα