Διαβήτης: Μελέτη σε 2,5 εκατομμύρια άτομα αποκαλύπτει τους γενετικούς δείκτες που προμηνύουν τη νόσο

Νεότερη μελέτη χαρτογραφεί το γονιδίωμα της μεταβολικής νόσου εξάγοντας ενδιαφέροντα συμπεράσματα για τους γενετικούς δείκτες που προβλέπουν τον κίνδυνο νόσου

diabetes_2124903986
Στην περαιτέρω χαρτογράφηση του γονιδιωματικού τοπίου του διαβήτη τύπου 2 καταδύει νεότερη μελέτη, σε μια προσπάθεια να διερευνηθεί ο ρόλος των γονιδίων στην εμφάνιση της μεταβολικής νόσου. Ειδικότερα, μια ομάδα διεθνών ερευνητών εντόπισε 1.289 γενετικούς δείκτες που σχετίζονται με τον διαβήτη τύπου 2 (145 από τους οποίους εντοπίζονται για πρώτη φορά) δημιουργώντας παράλληλα βαθμολογίες κινδύνου για τις επιπλοκές του διαβήτη.

Για να κατανοήσουν περαιτέρω την κληρονομικότητα του διαβήτη τύπου 2, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν υπολογιστικές προσεγγίσεις αιχμής για να εντοπίσουν οκτώ διακριτές μηχανιστικές ομάδες γενετικών παραλλαγών που συνδέονται με τη νόσο. Ανακάλυψαν επίσης συσχετίσεις μεταξύ των επιμέρους συστάδων και των επιπλοκών του διαβήτη. Ως απώτερος στόχος ήταν να εντοπιστούν πιθανοί γενετικοί στόχοι για τη διαχείριση ή ακόμη και τη θεραπεία της χρόνιας μεταβολικής νόσου.

Διαβάστε περισσότερα στο ygeiamou.gr