Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Μείωση θανάτων από τροχαία στην Ευρώπη
Μείωση θανάτων από τροχαία στην Ευρώπη
Απέδωσε καρπούς το φιλόδοξο πρόγραμμα της Ε.Ε που ξεκίνησε να εφαρμόζεται το 2001, ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2009 για τη μείωση του αριθμού των θανάτων
Απέδωσε καρπούς το φιλόδοξο πρόγραμμα της Ε.Ε που ξεκίνησε να εφαρμόζεται το 2001, ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2009 για τη μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, μέσα από μέτρα και δράσεις που αφορούσαν σε όλους τους τομείς της οδικής ασφάλειας, από την κυκλοφοριακή παιδεία των οδηγών και τη βελτίωση των υποδομών σε βασικούς οδικούς άξονες, μέχρι τη βελτίωση σημαντικών συστημάτων στο ίδιο το όχημα.
Εφαρμόζοντας το ευρωπαϊκό αυτό πρόγραμμα, η Ελλάδα κατάφερε να μειώσει τους θανάτους από τους 172 ανά εκατομμύριο πληθυσμού στους 130 ανά εκατομμύριο, μια πτώση της τάξης του 23%, την ίδια στιγμή που στο σύνολο των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), η αντίστοιχη πτώση ήταν 36%.
Αποτελεσματικότερη αποδείχθηκε η εφαρμογή του προγράμματος στη Λετονία, η οποία το 2001 είχε 236 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, για να φθάσει στους 112 θανάτους (πτώση 54%), ενώ η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Εσθονία, επένδυσαν στον τομέα της οδικής ασφάλειας και σημείωσαν σημαντική μείωση στους αριθμούς των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα που άγγιξαν ακόμα και το 50%
Εξίσου εντυπωσιακά αποτελέσματα καταγράφηκαν και στη Σουηδία και τη Γερμανία. Με την πρώτη να μειώνει το θλιβερό ποσοστό κατά 39% και τη δεύτερη κατά 40%
Στον αντίποδα βρίσκονται η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Μάλτα με τα ποσοστά τους να κυμαίνονται από ελάχιστη πτώση, όπως στην περίπτωση της Βουλγαρίας, μέχρι την εντυπωσιακή άνοδο της τάξης του +31% στην περίπτωση της Μάλτας
Η Βουλγαρία και η Ρουμανία δεν φαίνεται να έχουν "επενδύσει" ακόμη στην οδική τους ασφάλεια, αφού το ποσοστό μείωσης των θανάτων ήταν για την πρώτη 11% (από 128 θανάτους το 2001 στους 118 το 2009), ενώ για τη δεύτερη τα στοιχεία είναι αμείλικτα: αντί να πετύχει μια κάποια μείωση των θανάτων στην άσφαλτο, κατέγραψε αύξηση, σε ποσοστό, μάλιστα, 14% (από 112 θανάτους το 2001 σε 130 το 2009).
Το 2009, περισσότεροι από 35.000 άνθρωποι βρήκαν το θάνατο στους δρόμους της Ε.Ε. Σε κάθε θάνατο που σημειώνεται στους δρόμους της Ευρώπης, αντιστοιχούν, κατ' εκτίμηση, τέσσερις τραυματισμοί με μόνιμη αναπηρία, όπως εγκεφαλικές κακώσεις ή βλάβη του νωτιαίου μυελού, 10 σοβαροί και 40 ελαφρότεροι τραυματισμοί Αυτό έχει ως συνέπεια, πέρα από την οικογενειακή οδύνη, την οικονομική επιβάρυνση της κοινωνίας, με κόστος περίπου 130 εκατομμυρίων ευρώ ανά έτος.
Εφαρμόζοντας το ευρωπαϊκό αυτό πρόγραμμα, η Ελλάδα κατάφερε να μειώσει τους θανάτους από τους 172 ανά εκατομμύριο πληθυσμού στους 130 ανά εκατομμύριο, μια πτώση της τάξης του 23%, την ίδια στιγμή που στο σύνολο των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), η αντίστοιχη πτώση ήταν 36%.
Αποτελεσματικότερη αποδείχθηκε η εφαρμογή του προγράμματος στη Λετονία, η οποία το 2001 είχε 236 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, για να φθάσει στους 112 θανάτους (πτώση 54%), ενώ η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Εσθονία, επένδυσαν στον τομέα της οδικής ασφάλειας και σημείωσαν σημαντική μείωση στους αριθμούς των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα που άγγιξαν ακόμα και το 50%
Εξίσου εντυπωσιακά αποτελέσματα καταγράφηκαν και στη Σουηδία και τη Γερμανία. Με την πρώτη να μειώνει το θλιβερό ποσοστό κατά 39% και τη δεύτερη κατά 40%
Στον αντίποδα βρίσκονται η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Μάλτα με τα ποσοστά τους να κυμαίνονται από ελάχιστη πτώση, όπως στην περίπτωση της Βουλγαρίας, μέχρι την εντυπωσιακή άνοδο της τάξης του +31% στην περίπτωση της Μάλτας
Η Βουλγαρία και η Ρουμανία δεν φαίνεται να έχουν "επενδύσει" ακόμη στην οδική τους ασφάλεια, αφού το ποσοστό μείωσης των θανάτων ήταν για την πρώτη 11% (από 128 θανάτους το 2001 στους 118 το 2009), ενώ για τη δεύτερη τα στοιχεία είναι αμείλικτα: αντί να πετύχει μια κάποια μείωση των θανάτων στην άσφαλτο, κατέγραψε αύξηση, σε ποσοστό, μάλιστα, 14% (από 112 θανάτους το 2001 σε 130 το 2009).
Το 2009, περισσότεροι από 35.000 άνθρωποι βρήκαν το θάνατο στους δρόμους της Ε.Ε. Σε κάθε θάνατο που σημειώνεται στους δρόμους της Ευρώπης, αντιστοιχούν, κατ' εκτίμηση, τέσσερις τραυματισμοί με μόνιμη αναπηρία, όπως εγκεφαλικές κακώσεις ή βλάβη του νωτιαίου μυελού, 10 σοβαροί και 40 ελαφρότεροι τραυματισμοί Αυτό έχει ως συνέπεια, πέρα από την οικογενειακή οδύνη, την οικονομική επιβάρυνση της κοινωνίας, με κόστος περίπου 130 εκατομμυρίων ευρώ ανά έτος.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα