Εγκαίνια νέας διώρυγας Σουέζ: Τιμητική διέλευση και από την φρεγάτα «Σπέτσαι»

Εγκαίνια νέας διώρυγας Σουέζ: Τιμητική διέλευση και από την φρεγάτα «Σπέτσαι»

Εντυπωσιακές εικόνες - Ηγέτες από ολόκληρο τον κόσμο στην Αίγυπτο για την ιστορική ημέρα - Το «παρών» έδωσε και ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας

Εντυπωσιακές εικόνες έφτασαν την Πέμπτη από τα εγκαίνια της διώρυγας του Σουέζ που πραγματοποιήθηκαν από τον Αιγύπτιο πρόεδρο, Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, παρουσία ηγετών από όλο τον κόσμο.

Η διαπλάτυνση της διώρυγας του Σουέζ που ολοκληρώθηκε σε πανηγυρικό κλίμα θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για πολλά χρόνια και ο πρόεδρος της Αιγύπτου αλ Σίσι έδωσε την επισημότητα που ταιριάζει σε ένα τόσο μεγάλο γεγονός.



Το «παρών» έδωσε και ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος κατά τη διάρκεια της τελετής βρέθηκε στη δεύτερη σειρά πίσω από τον Γάλλο πρόεδρο, Φρανσουά Ολάντ, ο οποίος τιμητικά πήρε τη θέση του δίπλα στον Αιγύπτιο πρόεδρο, ενώ εντυπωσιακή ήταν η διέλευση και της ελληνικής φρεγάτας «Σπέτσαι». 

Στο περιθώριο των εκδηλώσεων για τη νέα διώρυγα του Σουέζ ο κ. Τσίπρας συναντήθηκε και συζήτησε, μάλιστα, με τον κ. Ολάντ και τον Αιγύπτιο πρόεδρο, ενώ είδε επίσης τον πρόεδρο της Παλαιστίνης, Μαχμούτ Αμπάς αλλά και τον πρωθυπουργό της Ρωσίας, Ντμίτρι Μεντβέντεφ.



















Την ίδια ώρα, η παγκόσμια ναυσιπλοΐα αλλάζει με την αμφίδρομη κυκλοφορία πλοίων σε ταχύτερους χρόνους, από 18 σε 11 ώρες. Παράλληλα, θα δοθεί η δυνατότητα να διπλασιαστεί η ημερήσια δυνατότητα μεταφοράς εμπορευμάτων.



Ο Αιγύπτιος πρόεδρος μαζί με ηγέτες από ολόκληρο τον κόσμο παρακολούθησαν για πρώτη φορά την ταυτόχρονη ροή που υπάρχει προς βορρά και νότο.

«Σήμερα η Αίγυπτος σας παρουσιάζει ένα δώρο, ίσως όχι τόσο σπουδαίο όσο εκείνο των παλαιότερων ηγετών της Αιγύπτου», δήλωσε ο αλ-Σίσι στην έναρξη της ομιλίας του, σημειώνοντας μάλιστα ότι δεν πρόκειται να διαβάσει κάποια προετοιμασμένη ομιλία, αλλά θα απευθυνθεί σε εσάς «σαν απλούς πολίτες».



Όπως είπε, λοιπόν, η ιστορία «θα θυμάται ότι οι Αιγύπτιοι στάθηκαν όρθιοι απέναντι στις πιο ακραίες ιδεολογίες» και επισήμανε την πρόοδο που έχει σημειωθεί στη χώρα παρά «τον αγώνα στο ακραίο κύμα τρομοκρατίας, ο οποίος θα συνεχιστεί μέχρι την νίκη».



Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι η νέα διώρυγα του Σουέζ αποτελεί ένα μόνο βήμα από τα «χιλιάδες που θα ακολουθήσουν».



Την ομιλία του Αιγύπτιου προέδρου διέκοψε η σειρήνα από το πρώτο διερχόμενο πλοίου στη νέα διώρυγα του Σουέζ, γεγονός που προκάλεσε χειροκροτήματα και επευφημίες με τους παρευρισκόμενους να φωνάζουν «Να ζήσει η Αίγυπτος».



Λίγα λεπτά αργότερα, μάλιστα, δύο φορτηγά πλοία διασταυρώθηκαν για πρώτη φορά στη νέα διώρυγα τη στιγμή της ομιλίας του αλ-Σίσι.

Μάλιστα, το μεγαλύτερο και νεότερο φορτηγό πλοίο στον κόσμο, το CMA CGM Marco Polo διέσχισε την διώρυγα ενώ ο Αιγύπτιος πρόεδρος απευθυνόταν στους ηγέτες από ολόκληρο τον κόσμο και τους πολίτες της χώρας.  

Μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του αλ-Σίσι, πραγματοποιήθηκε ένα σύντομο μουσικό σόου με την νικήτρια του ριάλιτι «Arab Idol», Κάρμεν Σολιμάν να εντυπωσιάζει τους παγκόσμιους ηγέτες με τις τραγουδιστικές ικανότητες, αλλά κυρίως την εμφάνισή της. Στο μεταξύ, πίσω της δεκάδες παιδιά κρατώντας σημαίες της Αιγύπτου χόρευαν ρυθμικά στη μελωδία του τραγουδιού της Σολιμάν.

Το κατασκευαστικό έργο ξεκίνησε με μια μεγάλη εθνική συνδρομή σε μια προσπάθεια να αντληθούν τα απαραίτητα κεφάλαια από τους ίδιους τους Αιγύπτιους. Μέσα σε μόλις έξι ημέρες συγκεντρώθηκαν 8,5 δισ. δολάρια και οι εργασίες άρχισαν στις 6 Αυγούστου 2014. Παρά τις αρχικές εκτιμήσεις που προέβλεπαν ότι το έργο θα διαρκούσε τρία χρόνια, σήμερα, μετά από ακριβώς 12 μήνες, έχει ολοκληρωθεί.



Η νέα τεχνητή υδάτινη οδός αρχικά είχε σχεδιαστεί να έχει 72 χλμ. μήκος, με κόστος 4 δισ. δολάρια, όπως είπε ο επικεφαλής της Διώρυγας του Σουέζ, Μοχάμπ Μέμις, αλλά ο πρόεδρος Αλ Σίσι ζήτησε τη μείωση του μήκους, λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια.

Κατά τα λεγόμενα του Μέμις, το έργο θα περιλαμβάνει 35 χιλιόμετρα «ξηρό σκάψιμο» και 37 χιλιόμετρα πιθανής «επέκτασης και εμβάθυνσης», που θα μπορούσαν να διευρύνουν την υπάρχουσα Διώρυγα του Σουέζ.



Στο έργο περιλαμβάνεται η ανάπτυξη επιπλέον λιμένων στις τρεις επαρχίες της περιοχής, Σουέζ, Ισμαηλία και Πορτ Σάιντ, παράλληλα με την ανάπτυξη λιμένα στην πόλη Νουβέιμπα του νότιου Σινά και τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου στο Σαρμ αλ Σέιχ.



Επίσης σχεδιάζεται στην Ισμαηλία η κατασκευή της Τεχνολογικής Κοιλάδας (τύπου Σίλικον Βάλεϊ), όπως αναφέρει το insideoutborders, όπου θα αναπτυχθούν διάφορα προγράμματα υψηλής τεχνολογίας, μαζί με μια νέα βιομηχανική ζώνη.

Δεκαεπτά ιδιωτικές επιχειρήσεις έχουν επιλεγεί για να ολοκληρώσουν το έργο σε συνεργασία με τις στρατιωτικές εταιρίες, πάντα υπό την επίβλεψη των ενόπλων δυνάμεων.















































Το «παρών» έδωσε και ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος κατά τη διάρκεια της τελετής βρέθηκε στη δεύτερη σειρά πίσω από τον Γάλλο πρόεδρο, Φρανσουά Ολάντ, ο οποίος τιμητικά πήρε τη θέση του δίπλα στον Αιγύπτιο πρόεδρο, ενώ εντυπωσιακή ήταν η διέλευση και της ελληνικής φρεγάτας «Σπέτσαι». 

Στο περιθώριο των εκδηλώσεων για τη νέα διώρυγα του Σουέζ ο κ. Τσίπρας συναντήθηκε και συζήτησε, μάλιστα, με τον Γάλλο πρόεδρο και τον Αιγύπτιο πρόεδρο, ενώ είδε επίσης τον πρόεδρο της Παλαιστίνης, Μαχμούτ Αμπάς αλλά και τον πρωθυπουργό της Ρωσίας, Ντμίτρι Μεντβέντεφ.

ΣΧΟΛΙΑ (38)

ΕΕ

Ε ρε να μην ηταν η Αίγυπτος στην ΕΕ να τους την βαζαμε στο ταιπεδ με το γνωστό τροπο...

ΠΛΟΥΜΟΥ

ΟΠΟΥ ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑ Η ΠΑΡΔΑΛΩ ΠΡΩΤΗ...............................

kostas theo

Κάθε λαός με τα έργα του. Η Αιγυπτος εφτιαξε την νεα διώρυγα του Σουέζ και εμεις εναν καταυλισμό στον Ελαιώνα. Να δουμε αν θα ερθουν ξενοι ηγετες στα εγκαίνια του....

Μανώλης

Να ζήσει η Αίγυπτος. Αυτό λέγεται και "ζήτω η Αίγυπτος". Νομίζω δεν το κατάργησαν ακόμα, αλλά που θα πάει. Μας θυμίζει αρχαία ελληνικά που δεν τα παίρνουμε και εύκολα.

konstantinos

έχω μπεί σαν επισκέπτης μέσα στην Φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" παλιότερα είναι απο τις καλύτερες που διαθέτει το Πολεμικό μας Ναυτικό.

LEFTERIS

Ωραίες οι επιφυμίες, μπράβο στους Αιγύπτιους, αλλά δυστυχώς όλα αυτά γίνονται με την οικολογική καταστροφή της Μεσογείου αφού πλέον έχουν ήδη εδώ και παραπάνω από πενήντα χρόνια εισρέυσει ήδη του Ινδικού Ωκεανού που είναι αρκετά επιζήμια για τα εγχώριο θαλασσινό ζωικό βασίλειο. Όλα για την αναπτυξη....

ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΕΦΕ....

...Βρίσκουν λεφτά για καύσιμα. Τουρκικα μαχητικά και πλοία μπαινοβγαίνουν ανενόχλητα στο Αιγαίο και μεις έχουμε τις φρεγάτες για ΦΙΓΟΥΡΑ ΚΑΙ ΕΦΕ. Ο Ελληνας φορολογούμενος πληρώνει τα χαράτσια, για να βολτάρουν οι ΚΗΦΗΝΕΣ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ...ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΚΑΙ ΕΦΕ

Όλος ο πλανήτης γελάει με τα χάλια και την κατάντια της χρεοκοπημένης Ελλάδας, και αυτοί καμάρωναν πάνω στην γέφυρα της φρεγάτας Σπέτσαι. ΑΙΣΧΟΣ!!!

Γιάννης Γ

@ ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ...ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΚΑΙ ΕΦΕ 07/08/2015 09:42 ................ Ο κόσμος γελάει με τις ανοησίες σου που διαβάσει και τίποτε άλλο. . ...... Θα γελούσαν οι ξένοι αν η Ελλάδα κατάφερνε και δεν εστελνε τελικά πολεμικό πλοίο . Θα ηταν η μόνη Ευρωμεσογειακή χώρα που θα ηταν απούσα και θα σχολιάζονταν τότε άσχημα. Ποια θα έλεγαν ολοι , η Ελλάδα με την μεγαλύτερη εμπορική ναυτιλία του κόσμου που τα εμπορικά πλοία της καθημερινά την διασχίζουν την διώρυγα, ότι στο πολεμικό της ναυτικό τελικά είναι ανύπαρκτη.... Θα δήλωνε έτσι η Ελλάδα την ανυπαρξία της σαν ναυτική στρατιωτική υπολογήσιμη δύναμη. Και θείο δώρο για τους Τούρκους θα ηταν αυτό, που θα έκαναν τα αδύνατα δυνατά να διαδώσουν ότι η Ελλάδα ουτε ένα πλοίο δεν εχει την δυνατότητα να στείλει και θέλει όπως φωνάζει η Αθήνα να εχει τον ναυτικό έλεγχο της ΝΑ Μεσογείου? .... Κατάλαβε αυτά τα πέντε πράγματα που σου έγραψα, φυσικά αν σου το επιτρέπουν τα εγκεφαλικά σου κύτταρα να τα σκεφτείς και να τα αναλύσεις..

@Γιάννης Γ

Όταν σου βάζουν τα χαράτσια και σου μειώνουν τον μισθό για να βολτάρουν οι κηφήνες τότε να μην παραπονιέσαι ΡΑΓΙΑ. Τα θέλει ο κώλος σου

Γιάννης Γ

@ ....07/08/201512:38................ Εσυ ζήσε στην κοσμάρα σου και την ευτυχία σου συνάμα...... Ότι και οπως και να σου το πω, ότι η απουσία της φρεγάτας από την παρέλαση και η Ελληνική εκπροσώπηση σε πρωθυπουργικό επίπεδο (δεν με ενδιαφέρει οποιος και να ηταν αυτός) θα ηταν το τραγικότερο λάθος για τα γεωπολιτικά μας συμφέροντα και τις στρατηγικές ισσοροπίες της Ελλάδος.. Δεν συνεχίζω άλλο περισσότερο, γιατί και πάλι δεν πρόκειται να καταλάβεις τίποτε. ... Οπότε ...αντε γειά.

6 δις ευρώ κόστος;

Σιγά τα ωά... Ο τζίφρας, αυτά τα έχει για πρόγευμα, Σε μια εβδομάδα η Ελλάδα ξοδεύει/χάνει πάνω από έξι δις ευρώ Χάνουμε περισσότρα από μία διώρυγα σουέζ/εβδομάδα Ζήτω η ελλάς! Ζήτω οι τσιπραίοι!

Πανος Εφετζογλου

Τα πολλα λογια ειναι φτωχια !!! Τα ΕΡΓΑ μιλουν μονα τους. Μπραβο Προεδρε Αλ Σισι. Ενω σε μας, λογια-λογια-λογια περι πετσινης αναπτυξης, περι επενδυσεων, περι θεσεων εργασιας, περι Succes Story Νουμερο 2, Μπλα-μπλα-μπλα ολημερης μεχρι τα βαθια χαραματα. Η κακομοιρια μας !!!!!! Α ξεχασα....Ηταν και η Φρεγατα μας παρων. Αλλα ειναι γνωστο οτι απο παρελασεις και πανυγηρια δεν λειπουμε ΠΟΤΕ !!! Α και το καλυτερο..προσεχω οι σχολιαστες ασχολουνται με την παρουσια του Τσιπρα !!! Και θυμηθηκα το τραγουδι....Ας τον τρελο στην τρελα του. Οσο για σας ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ τη φραπεδια σας....Η τυχη σας δουλευει.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

s-400

Το Κρεμλίνο ξεκαθαρίζει ότι η πώληση ρωσικών S-400 στην Τουρκία είναι ανεξάρτητη από την πώληση αμερικανικών αντιεροπορικών συστημάτων Patriot – Η Ρωσία υποστηρίζει ότι δεν έχει λόγους να μην εμπιστεύεται την Τουρκία

20441249

Το σχέδιο δράσης της Κομισιόν περιλαμβάνει 14 μέτρα σε έναν συγκεκριμένο αριθμό τομέων σε περίπτωση Brexit χωρίς συμφωνία – Οι Βρυξέλλες προσπαθούν να περιορίσουν τις ζημίες σε ένα τέτοιο σενάριο 

1