Μέτρα-«ασπίδα» από την ΕΕ κατά της κλοπής προσωπικών τηλεπικοινωνιακών δεδομένων

Μέτρα-«ασπίδα» από την ΕΕ κατά της κλοπής προσωπικών τηλεπικοινωνιακών δεδομένων

Νέους ειδικούς κανόνες για την προστασία των καταναλωτών, σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής προσωπικών τηλεπικοινωνιακών δεδομένων στην ΕΕ, προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Μέτρα-«ασπίδα» από την ΕΕ κατά της κλοπής προσωπικών τηλεπικοινωνιακών δεδομένων
Νέους ειδικούς κανόνες για την προστασία των καταναλωτών, σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής προσωπικών τηλεπικοινωνιακών δεδομένων στην ΕΕ, προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι πρωτοβουλίες της Επιτροπής αφορούν τις ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προβαίνουν οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών και οι πάροχοι υπηρεσιών Διαδικτύου εάν τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους χαθούν, κλαπούν ή παραβιαστούν με άλλον τρόπο.

Σκοπός αυτών των «τεχνικών εκτελεστικών μέτρων» είναι να διασφαλισθεί ότι επιφυλάσσεται σε όλους τους καταναλωτές ίση μεταχείριση σε ολόκληρη την ΕΕ, σε περίπτωση παραβίασης προσωπικών δεδομένων και να διασφαλισθεί ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να υιοθετήσουν μια πανευρωπαϊκή προσέγγιση για τα προβλήματα αυτά, αν ασκούν δραστηριότητες σε περισσότερες από μία χώρες.

Οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών, εκτός από πληροφορίες για τις τηλεφωνικές κλήσεις και τους δικτυακούς τόπους που επισκέπτονται οι πελάτες τους, διαθέτουν και διάφορα άλλα δεδομένα όπως όνομα, διεύθυνση και τραπεζικά στοιχεία των πελατών αυτών.

Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν από το 2011 τη γενική υποχρέωση να ενημερώνουν τις εθνικές αρχές και τους συνδρομητές τους σχετικά με παραβιάσεις των προσωπικών τους δεδομένων.

Με βάση σχετικό κανονισμό της Επιτροπής, γίνεται πλέον σαφέστερο για τις επιχειρήσεις πώς θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις αυτές και οι πελάτες θα έχουν μεγαλύτερη ασφάλεια για τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίζεται το πρόβλημά τους. Για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις πρέπει:

- Να ενημερώνουν την αρμόδια εθνική Αρχή σχετικά με το συμβάν εντός 24 ωρών από την εξακρίβωση της παραβίασης, έτσι ώστε να περιορίζεται όσο το δυνατόν περισσότερο η έκτασή της. Εάν η πλήρης γνωστοποίηση δεν είναι δυνατή εντός της περιόδου αυτής, θα πρέπει να παρέχουν μια πρώτη σειρά πληροφοριών εντός 24 ωρών, ενώ οι υπόλοιπες θα πρέπει να ακολουθήσουν εντός τριών ημερών.

- Να περιγράφουν τις πληροφορίες που έχουν παραβιαστεί και τα μέτρα που έχει ή πρόκειται να εφαρμόσει η εταιρεία.

- Για να αποφασίσουν κατά πόσο θα πρέπει να ενημερώσουν τους συνδρομητές (δηλαδή εξετάζοντας κατά πόσον η παραβίαση είναι πιθανό να επηρεάσει αρνητικά τα προσωπικά δεδομένα ή την ιδιωτική ζωή) οι εταιρείες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τα δεδομένα που έχουν παραβιαστεί, ιδιαίτερα στο πλαίσιο του τομέα των τηλεπικοινωνιών, όταν αυτά αφορούν οικονομικές πληροφορίες, δεδομένα γεωγραφικής θέσης, διαδικτυακά αρχεία καταγραφής, ιστορικά ιστοπεριήγησης, δεδομένα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αναλυτικούς καταλόγους κλήσεων.

Κλείσιμο
- Να χρησιμοποιούν τυποποιημένο έντυπο (πχ ένα ηλεκτρονικό δελτίο ίδιο σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ) για την ενημέρωση της αρμόδιας εθνικής Αρχής.

Η Επιτροπή επιθυμεί επίσης να δώσει κίνητρα στις εταιρείες για την κρυπτογράφηση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης