Το γονιδίωμα του μεγάλου λευκού καρχαρία «αποκαλύπτει» χρήσιμα μυστικά κατά του καρκίνου

20738151

Οι επιστήμονες για πρώτη φορά αποκωδικοποίησαν πλήρως το γονιδίωμα που είναι 50% μεγαλύτερο από το ανθρώπινο

Οι επιστήμονες για πρώτη φορά αποκωδικοποίησαν πλήρως το γονιδίωμα και «διάβασαν» το DNA του μεγάλου λευκού καρχαρία (που έχει το επιστημονικό όνομα Carcharodon carcharias).

Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα, προκειμένου να κατανοηθεί η βιολογία του εμβληματικού θηρευτή των θαλασσών και διάσημου φόβου και τρόμου των ανθρώπων (ας όψονται τα διάσημα «Σαγόνια του καρχαρία» του Στίβεν Σπίλμπεργκ από το 1975…). Μάλιστα η μελέτη του DNA μπορεί να βοηθήσει τους επιστήμονες στη μάχη κατά του καρκίνου, καθώς και στην ανακάλυψη νέων τρόπων για την ταχύτερη αποκατάσταση των τραυμάτων.

Η αλληλούχιση του γονιδιώματος αποκάλυψε το τεράστιο μέγεθος του, το οποίο είναι περίπου μιάμιση φορά μεγαλύτερο από το ανθρώπινο γονιδίωμα. Διαθέτει επίσης μια πληθώρα γενετικών μεταλλάξεων, οι οποίες πιθανώς εξηγούν την μεγάλη εξελικτική επιτυχία και την μακροζωία του μεγάλου λευκού καρχαρία.

Οι επιστήμονες από τις ΗΠΑ, τη Ρωσία και την Πορτογαλία, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), ανακοίνωσαν ότι ορισμένες μεταλλάξεις στο DNA του καρχαρία του επιτρέπουν να κάνει εκπληκτικά γρήγορη αποκατάσταση των τραυμάτων του χάρη στην άμεση πήξη του αίματος του, καθώς επίσης να προστατεύεται από τον καρκίνο χάρη στην ταχεία αποκατάσταση των βλαβών στο DNA του.

Αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανείς, τα πολύ μεγαλόσωμα ζώα δεν παθαίνουν καρκίνο συχνότερα από τους ανθρώπους (παρόλο που υφίστανται περισσότερες μεταλλάξεις), επειδή έχουν αναπτύξει στην πορεία της εξέλιξης ανώτερες αμυντικές και αντικαρκινικές ικανότητες, κάτι που διαπιστώνεται ιδιαίτερα στον μεγάλο λευκό καρχαρία.

Οι καρχαρίες υπάρχουν στη Γη εδώ και πάνω από 400 εκατομμύρια χρόνια, περισσότερα από σχεδόν κάθε άλλο σπονδυλωτό ζώο (ο σύγχρονος άνθρωπος εμφανίσθηκε πριν περίπου 300.000 χρόνια). Ο σημερινός λευκός καρχαρίας, που έχει πίσω του ως είδος μια εξελικτική ιστορία τουλάχιστον 16 εκατομμυρίων ετών, μπορεί να φθάσει σε μήκος τα έξι μέτρα και σε βάρος του 3,2 τόνους, ενώ βουτάει σε βάθος έως 1.200 μέτρων για να βρει τη λεία του.

Ήταν κάποτε μια χώρα που την έλεγαν Ελλάδα.

Η επιστημονική ονομασία του μεγάλου λευκού, δεν χρειάζεται μετάφραση.

pregnacy

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι το αντιγριπικό εμβόλιο είναι ασφαλές τόσο για τη μητέρα όσο και για το μωρό - Οι έγκυες που ΔΕΝ κάνουν το εμβόλιο, μπορεί να εκθέσουν το παιδί τους σε προβλήματα νευρολογικής ανάπτυξης αργότερα στη ζωή του

zoi01

Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) και η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (ΑμΚΕ) «Φαιναρέτη» διοργανώνουν τη σειρά διαλέξεων «Η Αρχή της Ζωής» που αφορά στα αρχικά στάδια της ζωής του ανθρώπου, από την κύηση μέχρι τη νηπιακή ηλικία.

god-faith-ena