Ερευνα: Η νηστεία μπορεί να «αναγεννήσει» το πάγκρεας

Kι όμως! Το πάγκρεας μπορεί να αναγεννηθεί μέσω της νηστίσιμης διατροφής, όπως υποστηρίζουν Αμερικανοί ερευνητές.

Αφότου αποκαταστάθηκε η λειτουργία του οργάνου που βοηθά στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, αντιστράφηκαν τα συμπτώματα του διαβήτη σε πειράματα που διεξήχθησαν σε ζώα.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό "Cell", δείχνει πως η νηστίσιμη διατροφή έκανε "επανεκκίνηση" στο συγκεκριμένο όργανο του σώματος.

Για τους επιστήμονες , τα ευρήματα ήταν "δυνητικά πολύ συναρπαστικά» και θα μπορούσαν να είναι "πάρα πολύ" ωφέλιμα, όπως αναφέρει το BBC.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, πρόκειται για την πιο πρόσφατη μελέτη σχετικά με τα οφέλη που έχει η νηστίσιμη διατροφή στην υγεία.

Όπως αναφέρει η έρευνα, η νηστίσιμη διατροφή για να είναι αποτελεσματική θα πρέπει να διαρκέσει πέντε ημέρες. Θα πρέπει δηλαδή να ακολουθηθεί μία διατροφή χαμηλή σε θερμίδες, χαμηλή σε πρωτεΐνες, χαμηλή σε υδατάνθρακες. Στη συνέχεια για 25 ημέρες, η σίτιση είναι κανονική.

Θεραπεία του διαβήτη;
Τα πειράματα διεξήχθησαν σε ποντίκια κι έδειξαν ότι με την νηστίσιμη διατροφή αναδομείται ένας ειδικός τύπος κυττάρων στο πάγκρεας που ονομάζεται "βήτα κύτταρο".

Αυτά είναι τα κύτταρα που ανιχνεύουν το σακχάρο στο αίμα και απελευθερώνουν την ορμόνη ινσουλίνη εάν είναι πάρα πολύ υψηλό.

Από την πλευρά του ο καθηγητής Βάλτερ Λόνγκο από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας, τόνισε ότι: «Το συμπέρασμά μας είναι ότι, υποβάλλοντας τα ποντίκια αρχικά σε "ακραία" διατροφή και, στη συνέχεια, τους δίνουμε τροφή κανονικά - τα κύτταρα στο πάγκρεας ενεργοποιούνται μέσω ενός αναπτυξιακού  επαναπρογραμματισμού που αναδομεί το μέρος του οργάνου που πλέον δεν λειτουργεί».

Τα οφέλη υπήρξαν και για τα ποντίκια με διαβήτη τύπου-1 (ινσουλινοεξαρτώμενου) αλλά για αυτά με διαβήτη τύπου-2 .

Η καθηγήτρια Έμιλι Μπερνς, διευθύντρια έρευνας στο βρετανικό ίδρυμα " Diabetes", δήλωσε χαρακτηριστικά: "Αυτά είναι πολύ συναρπαστικά νέα, αλλά θα πρέπει να δούμε αν τα αποτελέσματα ισχύουν και για τον άνθρωπο".

Μετανάστης

Δηλαδή ο χαλβάς που είναι τίγκα στην ζάχαρη θα κάνει καλό στον διαβητικό?

Ημ

Αυτό λέγεται διαλλειματική νηστεία και έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Πάει να γίνει της μόδας τώρα. Όχι μόνο για αυτό που λέει η έρευνα με το πάγκρεας αλλά και για καύση λίπους, αύξηση μάζας και καλύτερο ορμονικό προφίλ. Πολύ καλή επιλογή και για διαβητικούς. Ο πιο εύκολος τρόπος να το κάνουμε είναι να παραλείψουμε το πρωινό και να κάνουμε 2 γεύματα μεσημέρι και βράδυ με ένα ένδιάμεσο σνακ το απόγευμα. Επειδή όμως θα πεινάμε μέχρι το μεσημέρι μπορούμε να πιούμε το πρωι ένα ρόφημα και αυτό που είναι η καλύτερη επιλογή είναι να φτιάξουμε ένα ρόφημα με βιολογικό καφέ, grass fed βούτυρο και λίγο βιολογικό λάδι καρύδας ψυχρής έκθλιψης. Αν θέλουμε προσθέτουμε λίγο εκχύλισμα στεβια.

Χρήστος Τράντης

Καλά κρασιά... όταν οι δικοί μας νηστιοθεραπευτές κάνουν θραύση με τους ασθενείς τους, όταν ο Πέτρου μιλούσε γιαυτό πριν από 100 χρόνια και ο Ιπποκράτης έλεγε τα ίδια πριν από 2.500 χρόνια έρχονται τώρα διάφοροι ξεκούδουνοι να μας μιλήσουν για διατροφή και νηστιοθεραπεία.... είνια πολλά τα λεφτά στην υγεία για να διαδοθούν τέτοιες πρακτικές...

zoiii

Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) και η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (ΑμΚΕ) «Φαιναρέτη» διοργανώνουν τη σειρά διαλέξεων «Η Αρχή της Ζωής» που αφορά στα αρχικά στάδια της ζωής του ανθρώπου, από την κύηση μέχρι τη νηπιακή ηλικία. Οι ενότητες είναι επιλεγμένες, ώστε να επιτρέπουν έναν διάλογο ανάμεσα στη φυσιολογία και την ψυχολογία, για να ενημερώσουν και να δώσουν απαντήσεις.

stonehenge-pic-ena